MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Ruben, goed getraind kerel! Ik voorspel 4 reps als de wedstrijd-adrenaline er goed in zit. Goed eten lekker rusten en af en toe de heupjes los komende week en je gaat een goeie wedstrijd draaien (waar jij jezelf misschien nog gaat verbazen)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.802
Vandaag: Haeflandsport International SM Cup

erg sterk deelnemersveld, dus ik had me voorgenomen dat ik tevreden zou zijn om bij de eerste 10 te horen. Verder niet echt veel kunnen trainen op deze wedstrijd, vanwege drukte laatste tijd (werk, bruiloften, blabla).

Axle clean and press
1 x 110
1 x 120
F x 125

Eerste 2 beurten gingen lekker. Met de 125 miste ik gewoon explosiviteit en tricepspower. 2x geprobeerd, maar zat er vandaag gewoon niet in. Geen smoesje verder, maar merkte wel dat het net iets lastiger voor mezelf is om op rubberen matten goed aan te zetten met de benen. Maargoed, dat gold voor iedereen natuurlijk.

Biervaten laden
65 @1m70
90 @1m60
100 @ 1m50
120 @1m40
140 @1m30 tijd 40,.. sec. PR!

Alles erop in 40,.. seconden. Ondanks een middelmatige tijd vergeleken met de rest toch zelf erg tevreden mee. Eerste 4 vaten gingen heel snel, met de 140 misschien iets te lang mee op de schoot blijven zitten. Volgende keer gewoon niet nadenken, maar gelijk omhoog komen.

Tractor Tire Deadlift, deadlifthoogte
1 x 270
1 x 290
1 x 300 Whoosaaaa!!! wedstrijd PR!

Alle lifts met deadliftpakje en straps.

Erg erg blij mee. Vooral omdat het alledrie hele nette lifts waren. NO HITCH en NO THIGHRIDE (misschien iemand die een filmpje heeft gemaakt..??). Zelfs de 300 lekker smooth gepulled. Heb hier safe gespeeld, omdat ik geen risico durfde te nemen. Verder ook prima, want heb hier niks mee verloren. Eén ding weet ik zeker. Er zat nog meer in. Tank was nog niet leeg! 310 had er wellicht ingezeten vandaag, we zullen het nooit weten. Next time. Verder de tweede keer dat ik 300 pull, blijft een heerlijk gevoel geven.

One hand Dumbbell Clean and Press, 70kg Fibo Dumbbell
6 reps PR!

Ging super. Nooit 6 reps verwacht binnen 75 sec.

156kg Stone op reps @1m20
3 reps

Ook hier erg tevreden mee. Dacht niet verder dan 2 reps te komen, toch nog 3 reps binnen 75 sec. kunnen maken. Voor een 4de kwam ik helaas net wat tijd tekort.

Uiteindelijk 6de geworden net achter Dominique. In dit deelnemersveld kan ik niet meer dan hier tevreden mee zijn, zeker gezien mn magere wedstrijdvoorbereiding. En van Dominique gewoon chapeau, overigens ook voor de andere gebroeders van Moonen. Zoals vaker al wordt gezegd, ze zijn alle drie in de Obelix ketel gevallen, alleen Alex heeft er al eerste van mogen drinken en die had hem al voor 2/3 leeg. :D

Verder ben ik Teun (die ook z'n mannetje heeft gestaan vandaag) voor kunnen blijven en dat vond ik wel een leuke revanche ten opzichte van de SM Limburg begin dit jaar. ;)

Nu goed eten en het lichaam rust geven! :zuip:

Laatst bewerkt:
Ruben je hebt vandaag een goede wedstrijd gedraaid. M.n. op de dumble was je erg sterk, maar ook de deadlift en stone op reps gingen erg goed. Een 6de plek in dit deelnemersveld is erg sterk.

• #3.804
Thanks Maurice. Van de dumbbell op reps was ik zelf ook verrast. Verder ben ik ook best tevreden met een 6de plek. Volgend jaar ben je er gewoon bij beest! Ik weet zeker dat je het me knap lastig had gemaakt als je vandaag mee had gestreden. Maar je hebt een verstandige beslissing gemaakt. Het kijken naar de wedstrijd en niet mee kunnen doen heeft je vast hongerig gemaakt dus gebruik dat maar om de komende tijd dikke pr's op het ijzer te maken!!

Proficiat met je vette PR op de DL...300kg is een mijlpaal, en ik heb niet het idee dat het daarbij zal blijven! :thumbs:
Ook voor de rest heb je een mooie wedstrijd laten zien!

Super wedstrijd gedraaid ruben ! Verder heb je me vriendin ook vermaakt moet ik even vermelden... heb weer de hele avond aan moeten horen hoe leuk accent en bruut figuur je hebt haha

• #3.807
Super wedstrijd gedraaid ruben ! Verder heb je me vriendin ook vermaakt moet ik even vermelden... heb weer de hele avond aan moeten horen hoe leuk accent en bruut figuur je hebt haha

Je hebt een leuk vriendinnetje. Ben er maar zuinig op!

Proficiat met je vette PR op de DL...300kg is een mijlpaal, en ik heb niet het idee dat het daarbij zal blijven! :thumbs:
Ook voor de rest heb je een mooie wedstrijd laten zien!

Thanks Rene. Hoewel de 300 geen vette PR is (heb al in training 300 met pakje getrokken) voelde die vandaag wel zo aan. Het is iig een wedstrijd PR en dat is ook altijd lekker. Je kunt dan fijn overzichtelijk houden hoe je elke wedstrijd steeds iets sterker wordt.

Je hebt een leuk vriendinnetje. Ben er maar zuinig op!

Thanks Rene. Hoewel de 300 geen vette PR is (heb al in training 300 met pakje getrokken) voelde die vandaag wel zo aan. Het is iig een wedstrijd PR en dat is ook altijd lekker. Je kunt dan fijn overzichtelijk houden hoe je elke wedstrijd steeds iets sterker wordt.

Alleen maar wat je op een wedstrijd ook kunt verzilveren teld! ;)
Ik heb in training ook al 240 gedrukt (in benchshirt), maar dat tel ik niet mee...wedstrijd is heel anders dan een training...de een doet er zijn voordeel mee en haalt het maximale uitzichzelf, de ander raakt wat "verlamd" doordat hij stijf staat van de zenuwen. Terecht dus, dat die 300 als een PR voelde :)

Nette wedstrijd gedraaid nog Ruben.
Een paar persoonlijke records rijker ook!

wauw! Prachtige prestaties Ruben... heel sterk. Impressed

Nice!

revanche;), proficiat

Beestachtig op de dumbbell!!

• #3.814
Thanks all.

Ben nu op mn werk en echt helemaal gaar. Kwam mn bed bijna niet uit vanmorgen. Slecht geslapen (door de nog aanwezige adrenaline waarschijnlijk) en behoorlijk busted. Knieen waren wat zeurderig en rug en hammies lekker stijf. Even een paar daagjes rust!

• #3.815
Vandaag: wat UB bij Haefland

Normaal gun ik mezelf altijd een kleine week rust na een wedstrijd, maar ik had toch zin om wat UB te doen. Rug was nog te gaar voor deadlifts of squats..

Seated Dumbbell Press
8 x 22
5 x 26
5 x 30
5 x 34
5 x 38
5 x 40
5 x 42 PR

haha, zo zeur ik dat ik DB presses k*t vind en dat het geen nut heeft en nu gingen ze opeens super. Raar.

Incline Bench
8 x 60
8 x 80
5 x 100
3 x 100
8 x 80

voelde niet zo lekker vandaag.

Machine presses
3 x 10

Skullcrushers
12 x 30
5 x 50
6 x 60
10 x 50

Rope Pushdowns
4 setjes

Klaar, lekkere training.

Je hebt lekker gepumpt beestje! Goed om even doorbloed te hebben. je zulkt zien dat je eerder van je gare poekel af bent, dan wanneer je een week lang alleenmaar gezeten hebt.

Kusje

• #3.817
Yup, yup. Beetje pumpen is soms niks mis mee.. :)

• #3.818
Vandaag: @ Haefland

Bedoeling was toppen op deadlift. Had het gevoel dat na vorige week er nog meer in zat en dat ik met die 300 op de hummertire deadlift nog niet aan mn max zat.

Deadlift
5 x 70
5 x 70
3 x 120
1 x 170
1 x 220 superspeed
suit aan
1 x 270 easy as hell
... goede 5 min. rust
1 x 302,5 PR!!! yeah!!

Mooi, de 300+ deadlift is in de pocket. Had wellicht ook 305 kunnen trekken, maar wilde graag safe spelen en zeker zijn van een PR. Lift was nog redelijk netjes, wel één hitch nodig voor lockout. Echter, had de bar graag in één beweging willen doortrekken.

SSB GM's
6 x 70
6 x 70
6 x 70
6 x 70

45° Hyperextensions
12 x bw
12 x bw +10kg
12 x bw +20kg

Hammer curls
10 x 22
10 x 30