AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

nette trainingen ruben!!
ga zo door maat!!

Hoppa! nice

hmm ik weet het niet, waarom zou je niet tot 100 mogen pushpressen als je hem nog niet strict kan?

Ik heb wel het idee dat het bij mij mijn stricte mp ook weer omhoog werkt.
Is gewoon wennen aan de load. Net als ik quartersquats doe en lockouts voor bench etc.

Erg goed Ruben. 100 was voor mij echt een barricade bij OH press. Lat pull down, is wat mij betreft beter front en dan op relatief hogere reps. Zwaar gaan doe maar op Chins;)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks allemaal!

Vandaag:

toch zin om effe snel wat te doen. Zonnetje was af en toe aanwezig, dus lekker in de tuin bezig geweest..

2'' DB Swings:
2 x 15 x 22 kg

2'' DB one arm OH press:
1 x 5 x 32 kg (elke rep clean en press)
2 x 6 x 32 kg (eerste rep clean)

2'' DB Curls:
3 x 10 x 22 kg

EZ-bar Extensions:
3 x 10 x 50 kg

Klaar!

Goed bezig kameraad! En ook al de 1 arm shoulder dumbbell press aant doen... Best lekker he! Tot snel weer!

31-05-07:

was vrij moe vandaag, maar heb me toch maar naar de gym gesleept en dat was een goed idee..

Squat:
12 x 60 kg
5 x 100 kg
3 x 140 kg
1 x 160 kg (rechterknie voelt zwak)
1 x 170 kg
1 x 185 kg PR

Had bij de 185 het gevoel echt tot m'n max te zitten en vanwege het feit dat m'n rechterknie niet echt relaxed aanvoelde (had geen kniebanden tot m'n beschikking) heb ik de 190 niet geprobeerd.

Pushpress:
1 x 5 x 60 kg (strikt)
1 x 2 x 80 kg (easy)
1 x 2 x 90 kg PR (vlot)
2 x 1 x 95 kg PR (eerste keer niet zo'n nette uitvoering, 2de keer netjes)
0 x 100 kg (damn)
1 x 100 kg!!! PR :)

Nice!! Eindelijk weer wat vooruitgang in m'n OH press. Na me opgefokt te hebben en mezelf zeggen dat 100 kg een p*ssy weight is vloog de bar de lucht in. Moet eerlijk zeggen dat het een erg nette uitvoering was. Vlot omhoog, voeten op schouderbreedte naast elkaar en boven 2 seconden locked. Puur een kwestie van techniek; op het juiste moment een hupje maken en uitstoten.

Leg Extensions:
3 x 8

Pullups:
10 x bw
8 x bw

Lat Pulldowns:
8 x 100 kg (full stack)
6 x 100 kg (wat een bagger oefening)

Hammer Curls:
5 x 32 kg
5 x 36 kg
5 x 40 kg PR

Cable Extensions:
3 x 10

-Zo, weer een lekkere training en weer wat PR's. Helaas blijft m'n squat en OH press verre beneden peil, dus hier moet echt stevig aan gewerkt worden. Probeer squat 2x per week te gaan doen, 1x heavy en 1x volume. OH press moet zowiezo 2x per week.
Vertrouw het alleen niet met die rechterknie. Ik ben de laatste tijd qua gewicht flink gegained en de PR's schieten ook de lucht in. Beetje oppassen voor een toekomstige blessure.. :o

Netjes, succes de komende tijd met de oh presses, en pas op voor je polsen en schouders.
Ik weet in hoeverre rust helpt, in verband met je knie?
Met de presses; afwisselen (pushpress-strikte press) is volgens mij vrij belangrijk.

Oersterk kerel! Bovendien die 2 inch DB's lijken me echt zwaar, ben benieuwd hoe het aanvoelt.

netjes getraind vandaag!!:D

Wat is er mis met je kniee Rubensossa?

Wat is er mis met je kniee Rubensossa?

Nouja, er is nog niks echt mis, maar met squatten laatst begon m'n rechterknie bij 160 kg gammel/zwak aan te voelen.

Was niet echt sprake van pijn, maar het gevoel alsof er een pees over m'n knie niet helemaal op z'n plek zat. Precies naast de knieschijf aan de binnenkant, waar je een soort holte voelt.

Ik squat trouwens low-bar, medium stance, onder parallel, voeten en knieen iets naar buiten wijzend.

@De rest: Thanks!

Nouja, er is nog niks echt mis, maar met squatten laatst begon m'n rechterknie bij 160 kg gammel/zwak aan te voelen.

Was niet echt sprake van pijn, maar het gevoel alsof er een pees over m'n knie niet helemaal op z'n plek zat. Precies naast de knieschijf aan de binnenkant, waar je een soort holte voelt.

Ik squat trouwens low-bar, medium stance, onder parallel, voeten en knieen iets naar buiten wijzend.

* Iets naar buiten == volledig naar buiten?
* hoe komen je scheenbenen?
* glutes/hamstrings/hip flexors/psoas/piriformis = mobiel?

Je heft veel gewicht, hoe meer gewicht, hoe meer kans op blessure. Opletten man.

04-06-07:

Vandaag UB:

Bench:
warm up
5 x 100 kg
3 x 120 kg
3 x 130 kg
2 x 140 kg PR :)
1 x 150 kg (meer zat er niet in)

zonder te zeer voor vermoeien had 155 er wel ingezeten.

Machine press (hammer strength):
3 sets

Machine Shrugs:
3-4 sets

MP:
10 x 50 kg
5 x 60 kg
5 x 3 x 70 kg (ging goed)

Barbell Rows:
warm up
5 x 100 kg
3 x 5 x 110 kg pr?

CGBP:
8 x 80 kg
4 x 100 kg
5 x 100 kg pr?
7 x 80 kg

Rope Curls:
3 sets

Lekkere training weer! :)

mooie PRs, vooral die bench imo

Thanks!

super training kerel

ja ja bench is goed en mp gaat ook weer vooruit.

Mooie PR's! Gaat goed man.

Terug
Naar boven