Fitness Seller

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.961
Vandaag: @home

UB heavy

MP
20 x bar
8 x 40
5 x 50
3 x 60
3 x 70
4 x 82,5
4 x 82,5
5 x 82,5 (totaal volume werksets 1072,5kg)

Erg tevreden mee. Alle reps paused en nog redelijk easy.

Bench
5 x 60
3 x 80
3 x 100
5 x 110
5 x 110
5 x 110
5 x 110
5 x 110

geoefend op PL techniek, dus rug hol maken (heb een ijzeren buis van 50mm onder mn onderrug gelegd) en voeten goed naar achteren trekken en tenen op de grond. Heel gedoe voordat je fijn in positie bent. Merk wel dat het pressen dan nog makkelijker gaat.

Seated DB Extensions
12 x 32,5
12 x 36,5
8 x 42,5

(Strict)Hammer curls
10 x 17
10 x 22,5
10 x 32,5
10 x 26,5

Done, nice train.

• #3.962
Daarna nog een shake van 50gr whey en 50gr dextrose!

Waarom geen 5jes dan als het makkelijk is? Waarom zo laag gewicht op de bench? Dit moet je met 120 toch ook kunnen. Goede vooruitgang op je shake!

• #3.964
Waarom geen 5jes dan als het makkelijk is? Waarom zo laag gewicht op de bench? Dit moet je met 120 toch ook kunnen. Goede vooruitgang op je shake!

Hoi Gijs,

Ik houd me nu aan een schema dat ik samen met Robbert Wolters heb samengesteld. Doel is om op de zware dagen voor MP 3 sets van 3-5 reps te doen. 4,4,5 is al weer een 'flinke' vooruitgang op 3,3,3 met 82,5kg de laatste keer. Ik wil niks forceren, geduld is hier het goede woord. De reps waren redelijk easy, maar ik weet niet zeker of 5,5,5 al gelukt was voor deze keer.

Lager gewicht op de bench omdat de schouders met MP al aardig belast zijn. Bench is ook een flinke aanslag op de schouders, dus ik vind het verstandiger om dan op de 2de oefening iets te matigen.

Shake gaat idd vooruit, thanks.

Laatst bewerkt:
ruben ik heb geen zin om verder terug te lezen of het bewust is maar doe je bewust geen rows/pull ups bij je ub training?

• #3.966
Ruben, ik weet niet in welke week je precies zit, maar aan de opzet te zien je medium week en met DE training. Ik zou je echt adviseren je herhalingen laag te houden. Het gaat er in die training om zoveel mogelijk vermogen te genereren. Vermogen als product van kracht x snelheid. Dat is meetbaar op speciale apparatuur, waaronder die van Keiser. Ik heb daar mee gewerkt en dan blijkt dat wanneer je set up goed is (70% 1RM gemiddeld; gewicht en banden spanning) je bij rep drie, vier en vijf al lang niet meer het vermogen haalt van je eerste twee herhalingen. Dus liever 10x2 dan 4x5. Bij de press kun je wel drie aanhouden. Op de deadlift singles. Geen probleem om de rust tussen die sets kort te houden. Je zult merken dat wanneer je bewust probeert iedere rep zo hard mogelijk te maken dit een zware training is, maar met een medium gewicht.

Hoi Robbert,

sorry, had deze post helemaal gemist. Zie hem nu pas.
Voor deze week was het voor LB reps maken met squats en speed op de deadlifts. Vandaar dat ik met squats relatief lichte 5jes heb gemaakt met bands als extra spanning. Dus niet voor speed. Wel voor de deadlifts op speed getraind. Wat je zegt klopt helemaal en heb ik idd ondervonden met de deadlifts. De 160 tegen bands met flinke speed waren dan ook best pittig!

Gr

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------

ruben ik heb geen zin om verder terug te lezen of het bewust is maar doe je bewust geen rows/pull ups bij je ub training?

Je had maar 1 pagina terug hoeven kijken en dan had je gezien dat ik rug altijd train samen met LB. Vind ik fijner en voelt goed.

Op UB train ik het liefst alleen maar presses en armen.

dat had ik gezien maar vind je nie lastig omdat je dan nooit lb en ub achter elkaar kan doen ivm bicepbelasting?

Hoi Gijs,

Ik houd me nu aan een schema dat ik samen met Robbert Wolters heb samengesteld. Doel is om op de zware dagen voor MP 3 sets van 3-5 reps te doen. 4,4,5 is al weer een 'flinke' vooruitgang op 3,3,3 met 82,5kg de laatste keer. Ik wil niks forceren, geduld is hier het goede woord. De reps waren redelijk easy, maar ik weet niet zeker of 5,5,5 al gelukt was voor deze keer.

Lager gewicht op de bench omdat de schouders met MP al aardig belast zijn. Bench is ook een flinke aanslag op de schouders, dus ik vind het verstandiger om dan op de 2de oefening iets te matigen.

Shake gaat idd vooruit, thanks.

ik weet dat je het schema van Robert volgt. Oke ik kom mss wat miereneukerig over maar zet er dan niet easy bij als je niet weet of er nog 1 rep bij kan. Ik denk dan waarom geen 5jes (en zeker als je de 3e set er wel 5 weet uit te halen). Ik snap je belasting op schouders voor bench maar nog steeds vind ik het voor iemand met jou stats wat weinig en ook voor een mediumbelasting. Als je schouders je probleem zijn waardoor je voor dit gewicht kiest ga dan voor een andere oef waar de intensiteit wel op medium kan liggen zonder last (bv floorpress). Just my two cents.

• #3.970
ik weet dat je het schema van Robert volgt. Oke ik kom mss wat miereneukerig over maar zet er dan niet easy bij als je niet weet of er nog 1 rep bij kan. Ik denk dan waarom geen 5jes (en zeker als je de 3e set er wel 5 weet uit te halen). Ik snap je belasting op schouders voor bench maar nog steeds vind ik het voor iemand met jou stats wat weinig en ook voor een mediumbelasting. Als je schouders je probleem zijn waardoor je voor dit gewicht kiest ga dan voor een andere oef waar de intensiteit wel op medium kan liggen zonder last (bv floorpress). Just my two cents.

thanks voor je comment Gijs, no problem. Om toch zelf effe miereneukerig te zijn, ik zei ook niet 'easy' maar 'redelijk easy'.. Maargoed, ik snap je punt. Ik denk dat ik ook wel 5,5,5 had kunnen doen. Achja, doen we de volgende keer dan maar. Floorpress is wellicht een leuk alternatief.

• #3.971
Vandaag: @home

extra MP-work

MP, light
8 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 60
5 x 60
5 x 60
5 x 60

Skullcrushers, light
15 x 30
15 x 30
15 x 30

Done. Ben benieuwd wat het extra volume me gaat opbrengen voor MP..

Laatst bewerkt:
  • #3.972
Vandaag: LB

Samen met The Beast Alexy Mooninsky alias Bokito squats en deadlifts..

Fullsquats against bands, raw en beltless
15 x bar
10 x 40
8 x 60
3 x 100
2 x 100 +bands
2 x 100 +bands
2 x 110 +bands
2 x 110 +bands
2 x 110 +bands
2 x 110 +bands
2 x 110 +bands
2 x 100 +bands
2 x 100 +bands
2 x 100 +bands

Bands zo'n 30 a 40kg bovenin. Op begeven moment naar 110 gegaan, maar toen maar weer terug naar 100. Merkte dat ik met 110 niet meer genoeg speed kon geven en dat is dus wel de bedoeling van deze oefening.

Deadlifts
5 x 70
3 x 120
3 x 170
1 x 200
4 x 245
4 x 245
5 x 245 (totaal 13 reps volume PR)

Dit was toch wel erg heavy moet ik zeggen. 5de rep van de laatste set was tegen het randje.

Incline situps
15x
15x +10kg
15x +25kg

Bullbar Pulldowns
8 x 70
8 x 80
8 x 90
8 x 100

Seated Machine Rows
10 x 60
10 x 70
10 x 80

Done, vond het genoeg voor vandaag.

Ik moest van anouk zeggen dat het weer een beestachtige training van je is !

Sterke training dikke, 4,4,5 met 245 gaat zeker de goede kant uit he!
Wel volgende keer schijven opruimen bij incline sit up bank, brak vanochtend bijna mn nek over een 25 en een 10kg schijf... ;)

• #3.975
Sterke training dikke, 4,4,5 met 245 gaat zeker de goede kant uit he!
Wel volgende keer schijven opruimen bij incline sit up bank, brak vanochtend bijna mn nek over een 25 en een 10kg schijf... ;)

:D

Is Michael z'n schuld, die bracht mij op dat idee! ;)

Deadlifts gaan idd lekker. Veel speed onderin. Merk dat de speed deadlifts tegen bands zeker z'n werk doen!

Gr

Deadlift gaat goed Ruben!

• #3.977
Vandaag: UB heavy

MP
15 x bar
5 x 40
5 x 50
3 x 60
3 x 70
5 x 82,5
5 x 82,5
6 x 82,5 (volume PR)

Raw, dus geen belt en alle reps paused. De volgende heavy UB training naar 3x3x85 en dan weer uitbouwen.

Bench
8 x 60
3 x 100
5 x 112,5
5 x 112,5
5 x 112,5
5 x 112,5
5 x 112,5

goed gelet op techniek. Wijdere grip dan normaal (bijna pinky grip), rug flink opspannen en archen, voeten naar achteren, en de bar flink knijpen en proberen de bar te breken (zoals je spaghetti breekt). Merkte dat het pressen me een stuk makkelijker afging. Alle sets zonder probleem gehaald. Volgende keer 5x5x115.

CG Bench
8 x 80
8 x 80
8 x 80

Pushdowns
15 x average band
15 x ,,
15 x ,,
15 x ,,
15 x ,,

supersetted met

Hammer curls
8 x 26
8 x 33
8 x 38
8 x 40

Asap (as strict as possible)

Reverse curls
25 x 30

Done, heerlijke training.

Laatst bewerkt:
hoe zit dat dan wat je nu doet?

3,3,3

3,3,4

4,4,5

5,5,6

etc?

• #3.979
hoe zit dat dan wat je nu doet?

3,3,3

3,3,4

4,4,5

5,5,6

etc?

Nee. Het is eigenlijk veel simpeler. Ik begin met 3x3 op zware dagen en probeer dit op te werken naar 3x5. Indien dit lukt, dan verzwaar ik pas en dan hetzelfde systeem met een nieuw gewicht.

Nee. Het is eigenlijk veel simpeler. Ik begin met 3x3 op zware dagen en probeer dit op te werken naar 3x5. Indien dit lukt, dan verzwaar ik pas en dan hetzelfde systeem met een nieuw gewicht.

hoeveel gewicht doe je er over het algemeen bij dan wanneer je verhoogt? 5 kg ong?

dus als je 5jes kan ga je pas zwaarder? werkt lekker?

Terug
Naar boven