Heee, thanks Rene voor de complimenten en voor het posten, want dan hoef ik mn logje niet zover te zoeken hier!
Verslag SM van Limburg 2011 - Markt Kerkrade
Ik zal heel eerlijk toegeven dat ik van te voren al niet zeker zou zijn van een goede klassering, mede doordat ik een paar weken terug een flinke blessure heb opgelopen aan mn rechterpink (en jawel, ook die heb je nodig), waardoor ik rechts toch iets van knijpkracht kwijt was. Daarnaast ook een tweetal weken een zeurende pijn in een peesje op m'n linkerheup over het bot, helemaal bovenaan de quadriceps waarschijnlijk de Psoas. Voelde het gelukkig alleen met squatten, helemaal onder in the hole. Toch met een goed gevoel de wedstrijd in gegaan en uiteindelijk van deze twee mankementen niet veel last gehad.
1e onderdeel: Loglift
120kg
125kg
130kg wedstrijd PR
Op safe gespeeld en toch maar 2de beurt met 125. Deze vloog en ging supereasy. Uiteindelijk 130 ook nog erg gemakkelijk. Tevreden.
2e onderdeel: Laadrace en Duckwalk
70kg postzak 10m op 1m10
70kg postzak 10m op 1m10
200 kg duckwalk 20m
Hel. Vooral met dit weer. De duckwalk was een vuillak en had ook veel andere jongens genekt vandaag. Uiteindelijk alles gefinished binnen 61,.. seconden. Alleen toen ik na de duckwalk naar mn handen keek zag ik op mn linkerhandpalm een vette eelttear van 2cm bij 2cm. ****ed up. Vooral omdat de farmers er nog aankwamen. EHBO laten ontsmetten en intapen.
3e onderdeel: Medley, 125kg farmers, 320kg yoke, 3x360kg tire
5m met de farmers en that was it.
Totaal geen grip met het verband om mn handen, gleed meteen weg. Nog geprobeerd om de farmer in mn vingers te houden, maar ook dit was niks. Uiteindelijk dit onderdeel laten schieten. Jammer. Achteraf pissed op mezelf omdat ik het verband eraf had moeten halen. Gewoon een enkel velletje sporttape moeten gebruiken. Dan was het wellicht gegaan. Achja, misschien misschien. Losers complain, winners train (and gain). Laatste op dit onderdeel volgens mij.
4e onderdeel: Squat
210kg
220kg afgekeurd
225kg
Jammer van die 220, want ik kwam erg explosief omhoog en vergat te wachten op het 'RACK' teken. Naar mijn mening een beetje te streng hier, want het was gewoon een nette lift. Alleen niet gewacht op het signaal van de scheids, dus uiteindelijk terecht. Ook dit is eigenlijk gewoon een concentratiefout. Daardoor op safe gespeeld en 225 gepakt. Deze wel goed en die ging ook nog erg nice. 230 had dus gemakkelijk gekund. Gelukkig toch flink wat punten kunnen terugpakken hier.
5e onderdeel: Circus Dumbbell 70kg
7 reps totaal, PR!
Erg tevreden hiermee. Eigen record van 6 reps verbroken en flink punten gepakt. Alleen Alex en Dominique pakte meer reps.
6e onderdeel: Stones
105kg @1m70
120kg @1m60
140kg @1m50 t/m hier gekomen en toch wel tevreden.
150kg @1m40
165kg @1m30
Stones waren erg zwaar vandaag. Waarschijnlijk het weer ook, want de hars plakte niet goed genoeg en vrijwel iedereen had ruzie met de stones vandaag. De meeste jongens bleven bij 2 stenen, dus ook hier met de 140 toch nog wel wat punten gepakt. Wel een mooie blauwe kaak van overgehouden, want ik heb de 140 met mn b**kes op het platform moeten duwen.
Al met al toch nog 4de geworden, dus ik mag zeker niet klagen met slechts 5 van de 6 onderdelen gedaan te hebben.
Volgend jaar zijn er weer nieuwe kansen en dan ben ik nog sterker en zal ik me beter voorbereiden, want dit jaar heb ik veel event trainingen moeten laten schieten.