Vandaag het volgende gegeten:
's ochtends
250ml halfv. melk
20gr cornflakes
30gr cruesli
Cruesli = muesli met suiker toegevoegd. Schrappen en vervangen voor havermout. Cornflakes kan, maar heeft ook een hoge GI... gewoon havermout dus. En zou wat whey of kwark erbij pakken... wil je het écht goed doen, eet je er nog wat onverzadigde vetten zoals bijv. eetlepel levertraan/visolie of lijnzaadolie of desnoods vispillen.
's middags
250ml halfv. melk
45gr whey eiwit
20gr cornflakes
50gr havermout
1 banaan
Same story about the cornflakes. Zou hier eerder dan die whey vervangen voor tragere eiwitten zoals caseinne of gewoon wat kwark / eieren.
verder in de middag
4 kopjes capucinno zonder suiker
1 boterham met 1 lapje kaas
is dat alles wat je eet? Ik zou echt meer eiwitten en wat onverzadigde vetten uit bijv. noten of nog beter vis (maar dat is lastiger op kantoor) eten. Capuccino op het werk is vaak ook met van die melkpoeder troep (= suiker).
's avonds
1 ovenpizza
halve galiameloen
Naja, niet veel over te adviseren denk ik zo.
voor het slapen
250ml halfv melk
60gr whey eiwit
40gr havermout
Wat een saai dieet zeg.. knal eens een lekker lapje pangafilet in de pan of een kipfiletje met wat ketchup op een volkeren bolletje met wat tomaat, komkommer, sla en ui...
krijg je tenmiste ook nog wat vitamientjes binnen en wat hoogwaardige eiwitten.
Totaal: 2750 Kc, 182gr eiwit, 343gr carbs, 70gr vet
Nu was het avondeten dus niet zo gepland (ging niet anders) en ben ik van plan om de cornflakes zo veel als mogelijk te schrappen. Verder zal ik ook proberen om nog wat meer vis of vlees te consumeren.