XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Ik eet ongeveer zo. Alleen heb ik nog wel een beetje aardappelen iedere dag, maar zorg wel dat de groente de meerderheid hebben. Verder veel kip en vis ipv gehakt oid. Melk heb ik helemaal geschrapt op het moment, ook proteïne shakes doe ik met water nu.

Denk wel dat je hier flink de adertjes mee te voorschijn gaat toveren man :thumbs:

De Neanderthaler is niet voor niets uitgestorven, Ruben....

ja erg abstracte omschrijving van je dieet en natuurlijk nog steeds discutabel of het 'goed' is.. schrijf eens een dagje voedsel op.

Sowieso, als je de sauzen, frisdrank, snoep, vruchtensap, koekjes, taart op t werk, suiker in de koffie en chips al weglaat ben je al een heel eind. verder als je een kantoorbaan hebt, kun je overdag beter gewoon wat noten, kwark, eieren (ik eet pannenkoeken met havermout, kaneel, banaan en eieren hiervoor), kip enz. eten en de algehele carbs minderen.

Zelf ben ik geen voorstander van brood volledig uit te bannen, maar eet t zelf ook heel beperkt: ~50 gram per dag. Verder opletten voor gezouten en gebrande noten; gewoon de 'saaie' noten zijn t beste.

Daarnaast ben ik zelf een ontzettende lekkerbek en eet liever smiddags een broodje subway en ga dan 'savonds extra cardio doen, dan dat ik op een rijstewafel met een plakje kip zit te teren.

Eigenlijk belangrijker in heel dit verhaal is; wat wil je van me weten hierover en wat is je doel?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.386
Thanks Frank. Hier kan ik wel iets mee.

Nja, ik wil in feite gewoon een wat gezondere leefstijl eraan overhouden en idd weten wat ik bij een kantoorbaan het beste kan eten. Je hebt het al opgesomd. Maar ik ben zelf ook een echte lekkerbek, dus ik ben ook niet van plan om op een hongerdieet te leven. Ik wil genoeg kunnen eten, maar wel gezond en niet te excessief.

Verder mag er ook wel wat spek kwijt, maar dat is niet het allerbelangrijkste. Ik wil ook het liefst gewoon mn gewicht (110) zo goed als vast blijven houden, maar op termijn wel steeds iets droger worden. I know, dat zal niet makkelijk zijn.

Ik zal morgen eens posten wat ik allemaal gegeten heb.

---------- Post added di 21 jun 2011 at 22:47 ----------

Trouwens, hoe doen jullie dat toch altijd met kip overdag?

Bakken jullie een paar kipfiletjes de dag ervoor of vreten jullie kipfilet als beleg?

ik dat laatste, bij avond eten gewoon 2 kippetjes van de grill

geen zin om kip apart te bakken, als ik wat vleesch overhoudt na het avondeten neem ik t de volgende dag (op brood) wel mee naar m'n werk. M'n basis is dit wat ik meeneem naar werk:

- Beefcake pancake (4-5 eieren, 1/2 banaan, 70-80 gr havermout, kaneel, zoetstof)
- bak kwark en ~40 gram noten
- 1-2 boterhammen

Eet de laatste tijd tussen de middag wel geregeld een lekker broodje in de stad (werk in het centrum); subway, italliaanse bol met tonijn / groente etc. :lick:

Ik koop altijd kipfilet in plakjes bij aldi, 0.89 per pakje van 150g. :D
Dan gewoon naar binnen spelen.

• #4.390
Vandaag het volgende gegeten:

's ochtends

250ml halfv. melk
20gr cornflakes
30gr cruesli

's middags

250ml halfv. melk
45gr whey eiwit
20gr cornflakes
50gr havermout
1 banaan

verder in de middag

4 kopjes capucinno zonder suiker
1 boterham met 1 lapje kaas

's avonds

1 ovenpizza
halve galiameloen

voor het slapen

250ml halfv melk
60gr whey eiwit
40gr havermout

Totaal: 2750 Kc, 182gr eiwit, 343gr carbs, 70gr vet

Nu was het avondeten dus niet zo gepland (ging niet anders) en ben ik van plan om de cornflakes zo veel als mogelijk te schrappen. Verder zal ik ook proberen om nog wat meer vis of vlees te consumeren.

Ik zou inderdaad je eiwitten wel iets omhoog halen.

• #4.392
waarom?

Ik vind dat echt achterhaald moet ik eerlijk zeggen. Ik weeg dan wel 110, maar mijn VVM zal zo'n 90kg zijn. Dus 182 gram eiwit is gewoon 2x per kilo VVM. Lijkt mij genoeg. Heb er ook nooit voordeel van ondervonden van meer eiwitten..

Weet je zeker dat die gr eiwitten klopt? Heb je het in zo'n sheet gezet?
Ochtend weinig eiwit vind ik. Wel cool dat je met deze voeding op gewicht blijft. :)

Vandaag het volgende gegeten:

's ochtends

250ml halfv. melk
20gr cornflakes
30gr cruesli

Cruesli = muesli met suiker toegevoegd. Schrappen en vervangen voor havermout. Cornflakes kan, maar heeft ook een hoge GI... gewoon havermout dus. En zou wat whey of kwark erbij pakken... wil je het écht goed doen, eet je er nog wat onverzadigde vetten zoals bijv. eetlepel levertraan/visolie of lijnzaadolie of desnoods vispillen.

's middags

250ml halfv. melk
45gr whey eiwit
20gr cornflakes
50gr havermout
1 banaan

Same story about the cornflakes. Zou hier eerder dan die whey vervangen voor tragere eiwitten zoals caseinne of gewoon wat kwark / eieren.

verder in de middag

4 kopjes capucinno zonder suiker
1 boterham met 1 lapje kaas

is dat alles wat je eet? Ik zou echt meer eiwitten en wat onverzadigde vetten uit bijv. noten of nog beter vis (maar dat is lastiger op kantoor) eten. Capuccino op het werk is vaak ook met van die melkpoeder troep (= suiker).

's avonds

1 ovenpizza
halve galiameloen

Naja, niet veel over te adviseren denk ik zo.

voor het slapen

250ml halfv melk
60gr whey eiwit
40gr havermout

Wat een saai dieet zeg.. knal eens een lekker lapje pangafilet in de pan of een kipfiletje met wat ketchup op een volkeren bolletje met wat tomaat, komkommer, sla en ui... :lick: krijg je tenmiste ook nog wat vitamientjes binnen en wat hoogwaardige eiwitten.

Totaal: 2750 Kc, 182gr eiwit, 343gr carbs, 70gr vet

Nu was het avondeten dus niet zo gepland (ging niet anders) en ben ik van plan om de cornflakes zo veel als mogelijk te schrappen. Verder zal ik ook proberen om nog wat meer vis of vlees te consumeren.

Zou echt meer kwaliteitsvoer eten.. sowieso misschien wat meer groente en fruit en meer niet-zuivel-eiwit producten (vlees, vis, eieren).

Die ene boterham met dat lapje kaas doet het hem.:roflol:

• #4.396
:roflol:

Maar maf he, dat ik gewoon 110 blijf wegen, terwijl ik echt niet veel eet. Alleen in het weekend kan ik me wel een beetje laten gaan. :D

Alleen maar beter. Ik zou het echt niet volhouden als ik 4000+ kc zou moeten eten.

• #4.398
precies, ik ook niet. Opzicht best fijn dat je veel gewicht kan vasthouden met relatief weinig eten. Maargoed, het moet ook niet de andere kant opslaan zoals bij HuggyBear. Die eet 3x per dag en weegt 160kg en valt bijna niet af.

haha 1 boterham met een lapje kaas. Als je nu verdomme die hele kaas op je brood mietert tikt het nog wat aan maar zo..

Vrouwen eten nog meer kcal.

• #4.400
haha 1 boterham met een lapje kaas. Als je nu verdomme die hele kaas op je brood mietert tikt het nog wat aan maar zo..

Vrouwen eten nog meer kcal.

Haha, bedankt voor je intelligente en nuttige bijdrage Gijs! ;)

Nee serieus, ik heb echt niet meer nodig hoor. Ik trek het prima zo en ik kan nou ook niet zeggen dat ik qua kracht de laatste tijd achteruit ben gegaan. In tegendeel zelfs.

Ik kan me nu wel gaan volvreten met 4000Kc per dag, maar dan wordt ik dus moddervet. Ik train maar 2x per week in de gym en ik heb een kantoorbaan, waardoor ik 40 uur per week op mijn gat zit in een luxe bureaustoel. Dat is natuurlijk iets anders dan 4 a 5x per week trainen en de hele dag rondrennen en sporten met pubers. ;)

Terug
Naar boven