Fitness Seller

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Heb geen ballenknijper, dus dan maar met de ballen bloot in het pak. Oppassen dat er geen ei uit schiet dan!!!!!

Gelukkig heb ik mooie ballen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.543
Haha, met je blote janus in een singlet. Dat ziet volgens mij ook nogal frappant uit.

Ook de knurling is aan IPF-regels onderhavig, dus qua grip zal je normaal gesproken geen problemen hebben.

Mijngod, mag ik ook naakt liften? Dat is nog makkelijker.

Tja, het is je eigen keuze om voor de NPB te gaan tillen natuurlijk. Het is nu eenmaal geen strongman, er zitten bepaalde regels aan vast, ook aan de kleding. Dit soort regels worden alleen maar gemaakt om excessen te voorkomen. Dadelijk loopt er iemand met een extra pak onder zn eigen pak, en lijkt t op de vouw van een boxershort. Of iemand komt met een geitewollen boxershort tot aan zn enkels aanzetten.

• #4.547
Ook de knurling is aan IPF-regels onderhavig, dus qua grip zal je normaal gesproken geen problemen hebben.

Tja, het is je eigen keuze om voor de NPB te gaan tillen natuurlijk. Het is nu eenmaal geen strongman, er zitten bepaalde regels aan vast, ook aan de kleding. Dit soort regels worden alleen maar gemaakt om excessen te voorkomen. Dadelijk loopt er iemand met een extra pak onder zn eigen pak, en lijkt t op de vouw van een boxershort. Of iemand komt met een geitewollen boxershort tot aan zn enkels aanzetten.

Nja, dat moet dan maar. Binnenkort dan maar even naar de HEMA voor een good old onderbroekje. De NPB zal de enige bond zijn waarvoor ik zal liften. De principes spreken me in ieder geval meer aan dan een open bond. Weet jij dat ook Tymboo? Kunnen we gewoon meedoen en dan entreegeld betalen of moeten we lid zijn van de NPB?

:P

Je moet lid zijn van de NPB ja. Even een PM sturen naar Pjotr (weak01) of René (huggybear1968) op dit forum en die kunnen je wel de juiste contactinformatie toesturen.

Lid worden kan via de site, heb je een formuliertje of via een vereniging.
Qua halters is trouwens op de NK denk ik een redelijk nieuwe eleiko IPF halter, dus heel stug en scherpe knurling. Die worden sowieso over het algemeen het meest gebruikt.

Dat van die boxershort is volgens mij omdat dat dan onder je suit/singlet vandaan kan komen, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen. Net als qua shirt of een inzer/titan/goodlift shirtje of zo of zonder opdruk.

• #4.550
Aight, thanks voor de info!

Getraind met de dumbbell voor de wedstrijd? Hoe voelt die qua stabiliteit?

• #4.552
Goed Gijs. Fijn ding. Eerste keer dat ik hem geprobeerd heb overigens, want hij is pas af.

• #4.553
Vandaag: Overhead Challenge @Brunssum

Was niet 100% fit, vanwege een langslepende brachialis blessure aan m'n linkerarm. Daarbij ook nog pas m'n rechterschouder verdraaid en m'n linkerelleboog (triceps pees) geïrriteerd. Kortom, last van kleine blessures. Dat zorgt er toch voor dat je mentaal ook niet alles op 110% durft te geven, maar ik heb toch alles gegeven wat erin zat.

Boom, ifsa size
1e beurt 125kg, vlot en easy
2e beurt 130kg, fail (in lockout moest ik balans zoeken met de voetjes en verstapte me op een matje)
3e beurt 130kg, fail (niet lekker gecleaned en geen lucht meer)

Behoorlijk teleurgesteld in dit onderdeel. Qua kracht was de 130 geen enkel probleem (135 denk ik ook niet), maar je had maar 1 poging elke keer en die moest gewoon direct lukken. De 2e beurt was erg close, maar ik moest dus een paar stappen naar achteren doen en toen verstapte ik me op een rubberen mat en moest de boom laten vallen. Jammer, maar ook dat hoort erbij in een wedstrijd.

Axle
1e beurt 120kg, gehaald maar voelde shit aan brachialis
2e beurt 125kg, easy en vlot, nu geen last
3e beurt 130kg, easy en vlot

Het voorslaan voelde niet relaxed aan mn linkerarm, maar ondanks dat toch nog 130 kunnen pakken. Moet wel meer inzitten, 135 is absoluut haalbaar. Redelijk tevreden.

Fat One Arm Dumbbell Press
1e beurt 70kg, easy
2e beurt 80kg, fail (schijven van de dumbbell bewogen te veel, geen balans)
3e beurt 80kg, nu wel oké en goed gehaald. PR

80kg dumbbell PR, dus dat is wel nice. Totaal 125+130+80= 335kg. Goed voor een 2e plaats bij de dikkertjes en een 4e plaats overall. Ik weet dat ik hier blij mee moet zijn, maar ik ben zelf toch niet echt tevreden. Heb me niet 100% kunnen geven, vanwege blessures en daar baal ik van. De boom was dan ook voor mij echt een anti-climax. We blijven uiteraard lekker doortrainen om volgend jaar nog sterker op de SM v. Limburg te staan. En ik zal er nog harder voor moeten werken, want er zijn een paar jonkies, zoals Enzo, die echt loeisterk worden en het me steeds moeilijker maken. Het wordt dus echt vechten voor een podiumplek volgend jaar. Which is nice of course, want dat maakt het alleen maar spannender.

Hoogtepunten:
155kg boom en 160kg axle van Dominique
vooruitgang van Enzo
de ontladingen van Fausto na zijn beurten
het per ongeluk rode vlagje van een scheidsrechter bij een goede beurt van Gijs op de boom

Je hebt het goed gedaan beertje. Log inderdaad onder je kunnen, maar de rest goed teruggepakt! Trots op je!

335 totaal en 80 dumbbell zijn gewoon hard

80 dumbbell is woest hoor man!!

de rest, het feit dat je weet dat je meer kan geeft goeie stook olie voor a.s wedstrijden;), gefeliciteerd man top gedaan!

• #4.557
Thanks broeders, appreciate it.

Rubi toch niet verkeerd wat jij allemaal boven je hoofd hebt geduwt, wetende dat je daar met bepaalde pijntjes stond. Mooi om weer met je samen een wedstrijd gedraaid te hebben.

• #4.559
Insgelijk vrind, insgelijk.

Bad ass dumbbell man

Terug
Naar boven