Vandaag: Overhead Challenge @Brunssum
Was niet 100% fit, vanwege een langslepende brachialis blessure aan m'n linkerarm. Daarbij ook nog pas m'n rechterschouder verdraaid en m'n linkerelleboog (triceps pees) geïrriteerd. Kortom, last van kleine blessures. Dat zorgt er toch voor dat je mentaal ook niet alles op 110% durft te geven, maar ik heb toch alles gegeven wat erin zat.
Boom, ifsa size
1e beurt 125kg, vlot en easy
2e beurt 130kg, fail (in lockout moest ik balans zoeken met de voetjes en verstapte me op een matje)
3e beurt 130kg, fail (niet lekker gecleaned en geen lucht meer)
Behoorlijk teleurgesteld in dit onderdeel. Qua kracht was de 130 geen enkel probleem (135 denk ik ook niet), maar je had maar 1 poging elke keer en die moest gewoon direct lukken. De 2e beurt was erg close, maar ik moest dus een paar stappen naar achteren doen en toen verstapte ik me op een rubberen mat en moest de boom laten vallen. Jammer, maar ook dat hoort erbij in een wedstrijd.
Axle
1e beurt 120kg, gehaald maar voelde shit aan brachialis
2e beurt 125kg, easy en vlot, nu geen last
3e beurt 130kg, easy en vlot
Het voorslaan voelde niet relaxed aan mn linkerarm, maar ondanks dat toch nog 130 kunnen pakken. Moet wel meer inzitten, 135 is absoluut haalbaar. Redelijk tevreden.
Fat One Arm Dumbbell Press
1e beurt 70kg, easy
2e beurt 80kg, fail (schijven van de dumbbell bewogen te veel, geen balans)
3e beurt 80kg, nu wel oké en goed gehaald. PR
80kg dumbbell PR, dus dat is wel nice. Totaal 125+130+80= 335kg. Goed voor een 2e plaats bij de dikkertjes en een 4e plaats overall. Ik weet dat ik hier blij mee moet zijn, maar ik ben zelf toch niet echt tevreden. Heb me niet 100% kunnen geven, vanwege blessures en daar baal ik van. De boom was dan ook voor mij echt een anti-climax. We blijven uiteraard lekker doortrainen om volgend jaar nog sterker op de SM v. Limburg te staan. En ik zal er nog harder voor moeten werken, want er zijn een paar jonkies, zoals Enzo, die echt loeisterk worden en het me steeds moeilijker maken. Het wordt dus echt vechten voor een podiumplek volgend jaar. Which is nice of course, want dat maakt het alleen maar spannender.
Hoogtepunten:
155kg boom en 160kg axle van Dominique
vooruitgang van Enzo
de ontladingen van Fausto na zijn beurten
het per ongeluk rode vlagje van een scheidsrechter bij een goede beurt van Gijs op de boom