MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

nice kickbacks

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.602
haha, thanks Gijs. ;)

• #4.603
Vandaag: @Haefland

Squats
5x70
3x100
3x120
1x150
pak aan (Metal Viking Pro maat 52)
1x150
1x180
1x180
1x200
1x200
1x200
1x220
1x220
1x220
1x240
1x240
1x250
1x250

box aangetikt en hoogte nog net iets boven parallel. Probeer langzaam aan meer diepte te bereiken de komende tijd. Squatpak is me iets te groot, maar met riem toch flink wat spanning onderin. Moet nog genoeg uit te halen zijn.

Deadlifts
5x60
3x100
3x140
2x160
1x180
1x200
pak aan
1x220
1x240
1x240

beetje gespeeld met het squatpak. Moeilijk om aan de bar te komen en het pak duwt me nog erg veel uit de groove. Kwestie van meer oefenen.

Leg curls
3x12

Seated GM's
8x40
8x60
8x60
8x60

hey rubke. had nog 265 kg dead gehaald. epic struggle maar in de pocket zie je soon.

• #4.605
Super kerel! Dat is toch al een erg sterke deadlift dan! Nice!

Je knieen komen nog vrij ver naar voren, maar is nog wel binnen de perken.
Ik wil verder niet lullig doen, maar ik zou mezelf als ik jou was toch al vrij snel aanleren mét bandjes om te squatten, dan heb je vaak ook meer durf om door parallel te zakken. Je hebt nog (maar) een week of 9, je wilt het tegen die tijd wel goed in de smiezen hebben, ook qua diepte enzo. Box zsm weghalen zou ik zeggen en gewoon er doorheen durven gaan.
Desalniettemin ziet dit er al erg sterk uit.

Goede training gister Rubi. Denk dat je wel wat aan de tips van Tymen hebt. Had er eigenlijk niet echt bij stil gestaan dat je geen kneewraps omhad tot Jules dat bij de laatste rep zei tegen mij.

N.b. word jij nou steeds kleiner of ik steeds groter, hahahaha. (Gewoon om je te prikkelen)

• #4.609
Thanks Tymen. Zal het zeker meenemen voor de volgende keer.

@Maurice: :eek: ;)

• #4.610
Vandaag: @Haefland

Met Maurice en Gijs begonnen.

Deadlift
5x60
5x60
3x100
3x130
1x160
1x180
1x200
1x230
1x260
los pakje aan
1x290
daarna puur op techniek
1x230
1x220
1x220

Tevreden met de 290 vandaag. Eerste keer met mixed grip dus zeker niet slecht. Helaas niet PL approved, want laatste stukje lockout toch even een zetje via de benen. Daarna met Gijs verder.

45% Legpress (gewicht alleen schijven)
10x100
10x200
10x250
8x300 (laatste rep hulp)
3x350 (laatste rep hulp)

En toen was het op voor mij.

45% Hypers
10xbw
10xbw+small band
10xbw+2small bands
10xbw+2small bands + 10kg

Leg extension
20xhalve blok
20x3/4 blok
14xhele blok

Liggende leg curl
20x30
20x30

Seated calf raise
15x50
15x70
15x80 full bl

Kapot en benen helemaal vol. Daarna 10 minuten boven de afvalbak gehangen, maar gelukkig alles binnen gehouden. Was even in error mode, maar daarna weer hersteld gelukkig.

Thanks voor de tough ass training Gijs en Jules bedankt voor de mogelijkheid vandaag om te trainen!

Beste wensen allemaal!

ook abbo :)

• #4.612
Zo, ook maar heel even een korte terugblik op 2011 en doelen stellen voor 2012:

2011

300kg raw deadlift (met straps) en 302,5kg deadlift met pakje
230kg raw squat
107,5kg MP

Op Strongman onderdelen:
140kg boom
370kg yoke over 25m
165kg stone op 1m30

Al met al niet slecht. Maar er zit vrij weinig vooruitgang in, oftewel het gaat erg langzaam allemaal. Is ook niet gek denk ik als je al zo lang traint, maar 2x per week en het alleen van melk en pindakaas moet hebben. Kortom, zelf wel tevreden.

Doelen voor 2012:

300kg PL approved (liefst raw) deadlift
240kg raw squat
170kg raw bank
110kg MP

Op Strongman gebied:
podiumplek bij de SM van Limburg.
400kg yoke 15m
140kg timbers 20m
185kg stone op 1m30

En het belangrijkste: Gezond en blessurevrij blijven.

Heb het redelijk bescheiden gehouden en qua doelen niet al te grote stappen. Dan blijft het in ieder geval realistisch. Eens kijken wat 2012 gaat brengen voor mij.

Succes Mr.Biceps!! denk idd dat je de doelen goed neer zet zo. Wel bikkelen blijven op strongman he maat ;)

• #4.614
Ook even een nieuw schema in elkaar gezet. Ik moet echt een bepaald plan volgen, anders dan komt er niks van en rommel ik maar wat aan. Zelfs na zoveel jaren trainen. Aldus:

Woensdag: LB + Assistance

Squat + Deadlift (elke week volgorde wisselen)
Frontsquat of Legpress
Hypers vs bands of Goodmornings
Leg extensions
Leg curls
Calf raises

Zaterdag: Bench/MP + assistance

Bench + MP (elke week volgorde wisselen)
Incline Bench
Rear raises of Face pulls
Dips
Pushdowns

Zondag: Rug + assistance

Pullups
BB Rows
Rows vs. Bands
BB Curls
Hammer Curls

Voor squat, deadlift, bench en mp zal ik een bepaald soort schema volgen, gericht op 1x in de drie weken maximum effort, 1x op reps en 1x op speed. Dit heeft me afgelopen jaar ook veel opgeleverd en vind het een fijne manier van trainen. Bovendien zijn de oefeningen (squat met deadlift en bench met mp) zo goed te combineren. Vanaf februari wordt het weer 1x in de 3 weken strongman-onderdelen trainen.

---------- Post toegevoegd Sun 1 Jan 2012 om 12:33 ----------

Succes Mr.Biceps!! denk idd dat je de doelen goed neer zet zo. Wel bikkelen blijven op strongman he maat ;)

Dankje Pooh-bear. Ik blijf zeker bikkelen op Strongman. 2012 wordt weer de kans op een podiumplek en die wil ik niet aan mij voorbij laten schieten.

Ik heb de laatste dagen ook eens goed nagedacht (ja, ook ik kan dat) en ben tot de conclusie gekomen dat ik toch echt een (amateur)strongman ben in hart en nieren. Ik vind dat toch de mooiste en puurste sport op krachtgebied die er is. Functionele en brute kracht. Kijk, PL vind ik ook een mooie sport, maar het gebruik van de ondersteunende pakken (gear) gaat toch echt tegen m'n natuurlijke gevoel in. Ook als ik kijk naar de strenge regeltjes (pauze van soms dik 2 seconden met bench, niet diep genoeg qua squatten), dan valt me dat best tegen. Dat die beurten van bv. Chopperbob waren afgekeurd is ronduit belachelijk. Goed, ieder z'n ding en absoluut geen disrespect naar de PL-ers toe. Ze trainen er ook hard voor en dat begrijp ik heel goed. Het is gewoon niet echt mijn ding. Punt.

Laatst bewerkt:
Mooi Rubi! Je weet ik heb je er graag bij op dat podium. Maar het wordt een zware en mooie strijd. Baby shaw is coming en Teun heeft me beloofd de titel te heroveren

• #4.616
Mooi Rubi! Je weet ik heb je er graag bij op dat podium. Maar het wordt een zware en mooie strijd. Baby shaw is coming en Teun heeft me beloofd de titel te heroveren

Teuntje en Baby Shaw zijn idd sterke concurrentie. Meer reden om er hard tegenaan te gaan! ;)

I like that style!!

• #4.618

:)

Voordeel van de wedstrijd is dat er waarschijnlijk geen boom in zit. Heb namelijk nog steeds wat last van de tricepsaanhechting links en bij de boom voel ik het behoorlijk. Dus ik kan dat goed laten herstellen. Ook zal ik dit jaar flink aan de bak moeten op de medley's want m'n conditie is belabberd.

Gewoon een paar keer met gijs trainen! Deze week zal ik de aankondiging van de wedstrijd doen. En boom zit er idd niet in

Ruben, conditie in no time:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven