Ook even een nieuw schema in elkaar gezet. Ik moet echt een bepaald plan volgen, anders dan komt er niks van en rommel ik maar wat aan. Zelfs na zoveel jaren trainen. Aldus:
Woensdag: LB + Assistance
Squat + Deadlift (elke week volgorde wisselen)
Frontsquat of Legpress
Hypers vs bands of Goodmornings
Leg extensions
Leg curls
Calf raises
Zaterdag: Bench/MP + assistance
Bench + MP (elke week volgorde wisselen)
Incline Bench
Rear raises of Face pulls
Dips
Pushdowns
Zondag: Rug + assistance
Pullups
BB Rows
Rows vs. Bands
BB Curls
Hammer Curls
Voor squat, deadlift, bench en mp zal ik een bepaald soort schema volgen, gericht op 1x in de drie weken maximum effort, 1x op reps en 1x op speed. Dit heeft me afgelopen jaar ook veel opgeleverd en vind het een fijne manier van trainen. Bovendien zijn de oefeningen (squat met deadlift en bench met mp) zo goed te combineren. Vanaf februari wordt het weer 1x in de 3 weken strongman-onderdelen trainen.
---------- Post toegevoegd Sun 1 Jan 2012 om 12:33 ----------
Succes Mr.Biceps!! denk idd dat je de doelen goed neer zet zo. Wel bikkelen blijven op strongman he maat
Dankje Pooh-bear. Ik blijf zeker bikkelen op Strongman. 2012 wordt weer de kans op een podiumplek en die wil ik niet aan mij voorbij laten schieten.
Ik heb de laatste dagen ook eens goed nagedacht (ja, ook ik kan dat) en ben tot de conclusie gekomen dat ik toch echt een (amateur)strongman ben in hart en nieren. Ik vind dat toch de mooiste en puurste sport op krachtgebied die er is. Functionele en brute kracht. Kijk, PL vind ik ook een mooie sport, maar het gebruik van de ondersteunende pakken (gear) gaat toch echt tegen m'n natuurlijke gevoel in. Ook als ik kijk naar de strenge regeltjes (pauze van soms dik 2 seconden met bench, niet diep genoeg qua squatten), dan valt me dat best tegen. Dat die beurten van bv. Chopperbob waren afgekeurd is ronduit belachelijk. Goed, ieder z'n ding en absoluut geen disrespect naar de PL-ers toe. Ze trainen er ook hard voor en dat begrijp ik heel goed. Het is gewoon niet echt mijn ding. Punt.