AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.701
jij mischien, ik krijg hem op 1m10 zonder echt te liften, 1m35 moet ik toch rechterop komen... maar ik snap je punt wel en idd zolang je het niet wekelijks doet is het niet erg eens op deze hoogte te trainen, legt meer de nadruk op het lappen

Heet jij Gijs?

Waar hebben we het hierover, in godsnaam. 1m10 is voor iemand van 1,79-1,80m nog steeds een respectabele hoogte. Ik moet dus echt wel achterover hangen om de stone te kunnen loaden. Daarnaast til ik de stone ook gewoon zo hoog mogelijk, ook al heb ik allang de 1m10 bereikt.

Stelletje waswijven zijn jullie.

---------- Post toegevoegd Mon 5 Mar 2012 om 15:59 ----------

Mooi dat je een goed gevoel aan gister hebt overgehouden Rubi. Je hebt ook een mooi volume gedraaid op de events.

Dankje Maurice. En een goed gevoel is verder ook belangrijk om weer gemotiveerd te raken en meer te willen.

mja ik kan ook zeggen goed gedaan Ruben maar ik vind over het algemeen je strongman trainingen niet goed. Over volume zal ik niets zeggen ik weet dat wij aan de hoge kant zitten van het volume maar de yoke is een 5m met 400 in mijn ogen geen goede set, je had je moeten concentreren op een 360 voor een goede afstand en wellicht op snelheid als je daar aan toe bent. Farmers prima. Stones heeft geen waarde zo. Een lichte bal als warming up die minimaal op 160cm had gemoeten en daarna alleen de zware steen om te kijken of je dat nog kan op een hoogte die in geen wedstrijd gebruikt zal worden. En hoe je het ook wend of keert en probeert door te trekken een platform van 130 zal wel even anders zijn. Mijn bedoeling van de post was om je aan het nadenken te zetten en idd wel een beetje om je te irriteren ook. Ik zal volgende keer weer aardig voor je zijn. En Janssen jij bent geen Gijs!

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Mijninziens hoeft strongman training niet altijd strongman-wedstrijd gericht te zijn. Wanneer Ruben de stenen op 1.10 leggen wilt is het prima. Zo lang hij het maar doet, toch!? Ik vind het zelf ook wel eens lekker om de stenen "over te gooien" op deze hoogte met een maatje aan de andere kant. Het zware aspect van de oefening is ruimschoots voltooid. Wanneer Ruben alleen maar deze hoogte doet oefenen en in de wedstrijd krijgt hij hem niet op hoogte dan is het stom. Maar daar is in dit vroeg stadium geen noodzaak voor.

• #4.704
mja ik kan ook zeggen goed gedaan Ruben maar ik vind over het algemeen je strongman trainingen niet goed. Over volume zal ik niets zeggen ik weet dat wij aan de hoge kant zitten van het volume maar de yoke is een 5m met 400 in mijn ogen geen goede set, je had je moeten concentreren op een 360 voor een goede afstand en wellicht op snelheid als je daar aan toe bent. Farmers prima. Stones heeft geen waarde zo. Een lichte bal als warming up die minimaal op 160cm had gemoeten en daarna alleen de zware steen om te kijken of je dat nog kan op een hoogte die in geen wedstrijd gebruikt zal worden. En hoe je het ook wend of keert en probeert door te trekken een platform van 130 zal wel even anders zijn. Mijn bedoeling van de post was om je aan het nadenken te zetten en idd wel een beetje om je te irriteren ook. Ik zal volgende keer weer aardig voor je zijn. En Janssen jij bent geen Gijs!

Dat irriteren is zeker gelukt. ;)

Je uitleg verder kan ik waarderen, ondanks ik het niet overal met je eens ben. Maargoed, volgende training zal ik weer wat meer volume draaien. Ik had de zwaardere gewichten (400 yoke en 165 stone) dit keer gewoon even nodig voor het zelfvertrouwen (kracht genoeg) en verder had ik er gewoon zin in. Een 360 yoke of 320 yoke meerdere keren op snelheid oefenen heeft idd meer meerwaarde dan 5m met 400. Daar geef ik je gelijk in.

Wellicht nog even ter aanvulling: Ik wilde op stones wat volume draaien met de 165 stone en minstens 3x laden. Echter, nadat ik bij de 2de load al bijna m'n broek vol had en de grip me in de steek liet, heb ik besloten om het daarbij te laten. Het volume is dus idd mager en meerdere setjes of reps met een lichtere stone zal idd ook meer meerwaarde hebben. Verder beperkt de ruimte ons momenteel ook nog een beetje om lekker door te kunnen lopen met bv. een yoke of timbers. Straks als we over zijn naar de nieuwe ruimte, dan zullen we ook lekker 25m kunnen doorlopen elke keer.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Mijninziens hoeft strongman training niet altijd strongman-wedstrijd gericht te zijn. Wanneer Ruben de stenen op 1.10 leggen wilt is het prima. Zo lang hij het maar doet, toch!? Ik vind het zelf ook wel eens lekker om de stenen "over te gooien" op deze hoogte met een maatje aan de andere kant. Het zware aspect van de oefening is ruimschoots voltooid. Wanneer Ruben alleen maar deze hoogte doet oefenen en in de wedstrijd krijgt hij hem niet op hoogte dan is het stom. Maar daar is in dit vroeg stadium geen noodzaak voor.

Eens.

Laatst bewerkt:

dat jij af en toe lekker wil overgooien met een 165 snap ik;)

Voor Ruben, je traint ver van iedere week events, je hebt het druk en dat je nog gemotiveerd aan het trainen bent waardeer ik maar dat betekent dat er des te meer noodzaak is er het meeste effect uit te halen en niet vooral te kijken of je het nog kan (het niveau hebt dat je graag wilt hebben). Ook val je snel in patronen. (ik ook in het verleden maar daar heb ik van geleerd omdat ik graag goed wil presteren) Ik kan uit je verschillende logjes denk ik rustig 15 trainingen op rij zetten waarin je dezelfde aanpak hanteert op stones (gaan voor de 160)

Dat irriteren is zeker gelukt. ;)

Je uitleg verder kan ik waarderen, ondanks ik het niet overal met je eens ben. Maargoed, volgende training zal ik weer wat meer volume draaien. Ik had de zwaardere gewichten (400 yoke en 165 stone) dit keer gewoon even nodig voor het zelfvertrouwen (kracht genoeg) en verder had ik er gewoon zin in. Een 360 yoke of 320 yoke meerdere keren op snelheid oefenen heeft idd meer meerwaarde dan 5m met 400. Daar geef ik je gelijk in.

Wellicht nog even ter aanvulling: Ik wilde op stones wat volume draaien met de 165 stone en minstens 3x laden. Echter, nadat ik bij de 2de load al bijna m'n broek vol had en de grip me in de steek liet, heb ik besloten om het daarbij te laten. Het volume is dus idd mager en meerdere setjes of reps met een lichtere stone zal idd ook meer meerwaarde hebben. Verder beperkt de ruimte ons momenteel ook nog een beetje om lekker door te kunnen lopen met bv. een yoke of timbers. Straks als we over zijn naar de nieuwe ruimte, dan zullen we ook lekker 25m kunnen doorlopen elke keer.

Mooi dat je het met het meeste eens bent

• #4.706
Thanks voor de bijdrage Gijs. Het is in ieder geval goed om kritisch te blijven. Je laatste twee posts zien er dan ook heel anders uit dan je eerste opmerking. ;)

Je had nog ruimte over in hoogte dus volgende keer kan ie ook gewoon op het ander platform ;)

• #4.708
Vandaag: LB @home

Deze week is het er niet meer van gekomen om doordeweeks te trainen, vandaar dat ik vandaag m'n LB training moest doen.

Deadlifts
5x60
3x110
3x160
1x190
1x220
3x245
3x245
5x245

Vielen zwaar vandaag. Niet uitgeslapen en een magere maaltijd in de buik. Bovendien ook nog een stugge PL bar gebruikt (heb maar 1 bar thuis) en dan merk je toch het verschil met een olympic bar. Desondanks tevreden met 5 reps in de laatste set.

BB Rows
8x110
8x120
5x140

Laat ik die maar even doen, na het deadliften. Bar ligt dan toch al in positie.

Squats
5x60
3x100
5x150
5x150
5x150

Done. Geen tijd meer, kleine begon honger te krijgen en moest voor het avondeten zorgen vandaag. Duty calls!

toch sterk op de DL, zeker totaal volume op dat gewicht. tip voor de volgende keer om snel je volume omhoog te schroeven op lb na DL. Doe ipv rows barbell hack sq.

• #4.710
Thanks voor de tip Gijs. DL's waren best oké, maar totaalvolume van de training is natuurlijk prut. Maargoed, volgende keer weer met Jules LB trainen en dan zullen we ook wat meer assistance doen.

• #4.711
Vandaag: UB @home

Bench
8x60
8x60
3x100
3x120
3x140
3x140
3x140

vielen zwaar vandaag. Laatste set was pittig.

MP
3x60
5x70
5x70
5x70
5x70
5x70

Skullcrushers
10x30
10x40
10x40
10x50

Sinds lange tijd na elleboogblessure weer geprobeerd. Nergens last van. Nice.

EZ-bar Curls
10x30
10x40
10x50
10x60

Pushdowns
25x
25x

Done.

Als je nou een andere oefening, van geringe importantie, voor je hoofdoefening doet. En wanneer de diesel op stoom is de hoofdoefening pakt?

Als je nou een andere oefening, van geringe importantie, voor je hoofdoefening doet. En wanneer de diesel op stoom is de hoofdoefening pakt?

Idd bijvoorbeeld de lichte MP die je nu als 2de oefening doet eerst doen, dan ben je warm en heb je power genoeg voor bench zwaar als 2de oefening.

• #4.714
  • #4.715
Vandaag: Events @new location 'De Bazaar'

1. Viking Press
5x60 (leeg)
5x80
5x100
5x110
5x120 (6de rep fail) PR

Ging erg lekker. Zat er goed in. 5 reps op 120 waren goed te doen. 6de rep fail op lucht. Voor de wedstrijd moeten er toch 6 a 7 reps inzitten.

2. Yoke
20m x 180
20m x 180
20m x 260
20m x 300
20m x 110kg timbers + 20m x 300 yoke

Niet te zwaar gegaan vandaag, vooral op snelheid getraind.

3. Timbers
60m x 110kg PR

korte pauze voor een banaantje en toiletbezoek..

4. Stones
1x105kg @1m70
1x105kg @1m70
1x105kg @1m70
Fx120kg @1m60 rand
Fx120kg @1m60 rand
1x120kg @1m60 hoppa
1x120kg @1m60 easy
1x150kg @1m40
1x166kg @1m30
1x166kg @1m30 zonder riem, in principe PR

Daarna nog thuis

5. Hanging Leg raises
3x10xbw

6. Band Pushdowns / Curls, bar only
50 reps / 50 reps

Done. Heerlijke training gehad.

- Heel tevreden over de resultaten van vandaag. Was goed uitgerust dit weekend en dat scheelt bij mij enorm. Voelde me goed en sterk.
- Volume kan nog beter, maar in ieder geval al verbetering t.o.v. vorige keer. Had graag nog 1 a 2 events erbij willen doen (sled pull en laad race), maar heb me aangepast aan de rest. Ga ook niet in m'n eentje nog doortrainen, dat werkt ook niet.
- Stones op hoogte gingen super, zonder te schouderen in één keer erop gooien. Nice. Timbers gingen ook goed.
- Mijn complimenten aan Alex met het regelen van deze ideale locatie. We hebben nu de plaats en de perfecte omstandigheden. Binnen, zonder invloeden van weer. We kunnen nu lekker meters maken en er is ook nog publiek voor extra motivatie. Ik denk dat we Alex hier heel dankbaar voor mogen zijn, aangezien hij hier veel tijd, energie en eigen geld in stopt. En dit is niet om te slijmen, want als ik het ergens niet mee eens ben, dan zeg ik dat ook gewoon. Het is alleen dat je het soms als vanzelfsprekend gaat ervaren, terwijl dat natuurlijk niet realistisch is. Uiteraard doet Alex niet alles zelf, maar helpt onze maandelijkse bijdrage natuurlijk ook mee.
- Ik heb me weer verbaasd over het talent vandaag. Enzo met een easy 80m met 110kg timbers, zonder hars even tussendoor de 150kg stone erop gooien om maar wat voorbeelden te noemen. Ook Teun die aardig wat laat zien op de Vikingpress met vrijwel strikte reps met 120kg. Ik denk dat we van deze twee jongens nog veel gaan zien in de toekomst. Limburg heeft in ieder geval flink talent in huis. Dat doet goed.

Zo, nu voetjes op de bank en bijtanken vanavond.

Laatst bewerkt:
Je hebt idd gelijk over dat we hem dankbaar mogen zijn voor al het geregel en dergelijke!

Brutale training!

• #4.717
Thanks kerel. Jullie waren ook lekker bezig met de yoke, timbers en stones wat ik heb gezien. ;)

Zeer goede stonessessie Ruben. Ik heb je dan wel een beetje beledigd vorige keer maar ja het doet me deugd dat je even laat zien dat je het echt wel kan!

tough as nails unser rubiceps:) nice training

• #4.720
Terug
Naar boven