Vandaag: SM van Limburg 2012
Was voor vandaag uitgerust en goed uitgeslapen, maar voelde me niet op en top sterk, zoals je je weleens kan voelen. Wellicht met m'n vakantie te maken (na maanden gewerkt te hebben) en wellicht té goed geslapen. Kortom, een beetje een 'mellow' gevoel en ik miste wat focus. Achja, niks aan te doen. Alles gegeven wat er vandaag in zat.
1. Truckpull met touw, 20m
ergens halverwege gekomen. De tegels waren spekglad van de regen en ook het touw was drijfnat. Kortom, geen ideale omstandigheden. Maargoed, dat gold voor iedereen en respect voor Alex, Teun en Enzo die hier toch aardig mee uit de voeten kwamen. (9e van de 11)
2. Viking Press, 120kg op reps
5 reps. (5e plek)
Niet tevreden. Voelde zwaar vandaag en op de training al eens easy 6 reps gemaakt. Benen voelde echter pap van de truckpull en kon er helaas geen 6de meer uitpersen.
3. Medley, 125kg timbers (20m) - 320kg yoke (20m) - 3 flips tire 360kg
timbers gingen vrij rap, yoke ook nog goed en toen de band. Uiteindelijk 1 flip kunnen maken. Band was spekglad en kreeg met m'n vingers totaal geen grip. Voor m'n gevoel nie tevreden hierover. (4de of 5de plek)
4. Car deadlift op reps
8 reps (waarvan de 1e afgekeurd, door niet wachten op fluitsignaal, dus eigenlijk 9 reps) (gedeeld 3e plek samen met Enzo)
Redelijk tevreden hiermee.
5. Laadrace 100kg biervat, 110kg biervat, 100kg zandzak, 130kg zandzak eerste 2 vaten gingen goed en 100kg zandzak ook. 130kg zandzak was vandaag te zwaar en kreeg hem wel 2x gelapped, maar kwam er niet mee omhoog. Op dit moment conditioneel ook kapot en gesloopt. Het hielp ook niet echt dat de biervaten behoorlijk aan het lekken waren en mijn handen volledig nat waren. Grip was hier dus ook verre van ideaal. Maargoed, dat gold weer voor iedereen, dus maakt voor het scoren niks uit.
Niet tevreden, vond mezelf te langzaam.
6. Stones
105kg @1m65
120kg @1m55
140kg @1m45
150kg @1m35
165kg @1m25 fail, alleen kunnen lappen
Tevreden hiermee. Was helemaal kapot en heb toch nog even alles kunnen geven op dit onderdeel. Jammer van de 165, maar benen waren blubber en rug te vermoeid om fatsoenlijk omhoog te komen. (4de plek hierop)
Uiteindelijk 4de geworden en gezien het sterke deelnemersveld dat ieder jaar steeds sterker wordt, niet ontevreden. Enzo en Teun waren te sterk om echt bij te kunnen houden en ik gun ze dan ook van harte de 2de, respectievelijk de 3de plek! Oprecht verdiend! Ik vind het dan ook zeker geen schande om achter hun te eindigen.
Enkele opmerkingen:
- mijn conditie is te slecht op dit moment en dat komt deels door toename gewicht. Weeg momenteel ruim 113kg en dat is te zwaar (tenzij het alleen spiermassa is, maar dat is niet) voor iemand van 1m79 mijns inziens. Kortom, terug naar 105kg en met een betere conditie en sterker volgend jaar verschijnen.
- Respect voor Enzo die heel erg hard getraind heeft voor vandaag en absoluut zijn 2de plek heeft verdiend. Wij gaan nog veel meer horen van hem, daar ben ik van overtuigd.
- Jammer van de uitval van Johan, hoop idd dat het meevalt met de kuitblessure. Herstel snel ouwe piraat!
- Statische kracht van Teun (mega sterk) en zijn pantoffels.
- Alex, die dit toch maar weer georganiseerd heeft gekregen en er ondanks het slechte weer, een mooie Strongman Fest van heeft weten te maken. En natuurlijk niet te vergeten dat ervoor nog het NK loglift was waar hij zelf aan heeft meegedaan met een welverdiende 3e plek met 170kg!
- Dank aan de rest die ik wellicht vergeten ben en die vinden dat ik er iets over had moeten zeggen.