XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.741
Thanks all, we zullen eens zien wat ik kan geven a.s. 5 mei! Heb er wel zin in!

• #4.742
Vandaag: @home

MP
20xbar
8x40
5x60
5x70
1x80
1x90
4x100 PR
2x100

Pendlay Rows
5x80
5x90
5x100
5x110
3x120

Pittig zo super strikt. Wel fijne oefening.

Incline Bench
8x60
8x80
8x90
8x100

Pin Press
5x100
5x140
3x160
1x190
1x200
Fx220

Damn, wat een ziekelijk gewicht is dat, 200 of 220 boven je hangen. Respect voor de jongens die zulke gewichten raw drukken.

Conc. Curls
10x17
10x17
10x17

Pushdowns en Rope Curls
paar setjes x 20-40 reps.

• #4.743
Vandaag: LB @Haefland

Squat
8xbar
8xbar
5x70
5x100
3x120
3x140
3x160
3x180
5x202,5 PR

alles full en raw. 5x202,5 dik PR, had nog wat over in de tank.

Deadlifts vs. bands
3x70 + 40kg topspanning
3x100 ,,
3x140 ,,
3x160 ,,
3x160 ,,
3x160 ,,
3x160 ,,
3x160 ,,

Leg Curls
4x12

Chinups
12xbw
10xbw
10xbw

Cable Rows
10x70
10x80
10x90
10x100 (fullstack)

Pushdowns
3x25

Machine curls
3x15

Wrist roll machine
3xfullstack

Nice train.

• #4.744
Vandaag: Events @the Bazaar

Supermoe vandaag en ontzettend slapjes. Ondanks redelijk genoeg slaap dit weekend, voelde ik me niet optimaal voor een training. Ook weer verkouden, slijm en de neus volledig dicht.

Sledpull met touw
20-25m x sled+tire

ging niet zo lekker, maar achteraf bleek dat de tire niet goed op de sled lag en dus deels de vloer raakte, waardoor het trekken niet lekker gaat.

Viking Press
5x60
5x80
5x100
6x120 PR

Zit nog meer in. Hoop op de wedstrijd 7-8 reps.

Medley
90kg timbers, 180kg yoke x 20m
110kg timbers, 260kg yoke x 20m
120kg timbers, 320kg yoke x 20m

Tire, 360kg
4x
4x

Ging lekker. Flips gewoon in 1x kunnen doorgooien zonder knie te gebruiken. Nice.

Stones, run
105kg @1m70
120kg @1m60
130kg @1m50
150kg @1m40 fail, tegen de rand
toen behoorlijk kapot.
165kg @1m30
185kg @1m30 fail, kwam al een stuk hoger, maar kon niet goed achterover hangen. Op 1m had ik hem wellicht gehaald. Achja, volgende keer met een iets andere volgorde van trainen leg ik hem erop. Duurt niet lang meer.

Done.

Zag er vandaag allemaal goed uit Rubi.

ik was eigenlijk erg onder de indruk van je ruben... ik ken je eigenlijk als een statisch sterke, meer dan 1 reps is cardiostyle, kerel die eigenlijk niet zo van de lange/explosieve events maar de manier waarop je rende met de yoke, gooide met de tire etc. was impressive, zit ik er ver naast als ik zeg dat je "total package" sterker is dan ooit tevoren?

Sterk en heel goede training ruben zeker als je je zo voelt maar zoals ik al eens zei 1m heeft geen zin. 150@140cm is een mooie gewicht op een heel respectabele hoogte. De 165 op 130 ook.

• #4.748
klopt gijs, volume valt vandaag ook tegen, maar we waren met veel jongens en wilden eigenlijk alle events van de wedstrijd doen. Normaal had ik wel wat meer volume op de stones gepakt.

---------- Post toegevoegd Sun 22 Apr 2012 om 20:19 ----------

ik was eigenlijk erg onder de indruk van je ruben... ik ken je eigenlijk als een statisch sterke, meer dan 1 reps is cardiostyle, kerel die eigenlijk niet zo van de lange/explosieve events maar de manier waarop je rende met de yoke, gooide met de tire etc. was impressive, zit ik er ver naast als ik zeg dat je "total package" sterker is dan ooit tevoren?

Durf ik niet te zeggen, maar ik kan wel snel zijn als ik echt wil. ;)

Tire was ik zelf ook wel verbaasd over, ging erg goed.

• #4.749
Vandaag: @home

MP
20xbar
10x40
10x50
10x60

Bench
10x60
3x100
3x100
3x120
1x140
3x150
3x150

mooi, bench is weer op oud niveau.

Band Pushdowns 4 x 25
Hammer curls 4 x 12

Zo, komende woensdag of donderdag nog even lichaam op spanning zetten met wat lichte squats en deadlifts en dan klaar voor de strijd a.s. zaterdag!

• #4.750
Vandaag: SM van Limburg 2012

Was voor vandaag uitgerust en goed uitgeslapen, maar voelde me niet op en top sterk, zoals je je weleens kan voelen. Wellicht met m'n vakantie te maken (na maanden gewerkt te hebben) en wellicht té goed geslapen. Kortom, een beetje een 'mellow' gevoel en ik miste wat focus. Achja, niks aan te doen. Alles gegeven wat er vandaag in zat.

1. Truckpull met touw, 20m
ergens halverwege gekomen. De tegels waren spekglad van de regen en ook het touw was drijfnat. Kortom, geen ideale omstandigheden. Maargoed, dat gold voor iedereen en respect voor Alex, Teun en Enzo die hier toch aardig mee uit de voeten kwamen. (9e van de 11)

2. Viking Press, 120kg op reps
5 reps. (5e plek)

Niet tevreden. Voelde zwaar vandaag en op de training al eens easy 6 reps gemaakt. Benen voelde echter pap van de truckpull en kon er helaas geen 6de meer uitpersen.

3. Medley, 125kg timbers (20m) - 320kg yoke (20m) - 3 flips tire 360kg
timbers gingen vrij rap, yoke ook nog goed en toen de band. Uiteindelijk 1 flip kunnen maken. Band was spekglad en kreeg met m'n vingers totaal geen grip. Voor m'n gevoel nie tevreden hierover. (4de of 5de plek)

4. Car deadlift op reps
8 reps (waarvan de 1e afgekeurd, door niet wachten op fluitsignaal, dus eigenlijk 9 reps) (gedeeld 3e plek samen met Enzo)

Redelijk tevreden hiermee.

5. Laadrace 100kg biervat, 110kg biervat, 100kg zandzak, 130kg zandzak eerste 2 vaten gingen goed en 100kg zandzak ook. 130kg zandzak was vandaag te zwaar en kreeg hem wel 2x gelapped, maar kwam er niet mee omhoog. Op dit moment conditioneel ook kapot en gesloopt. Het hielp ook niet echt dat de biervaten behoorlijk aan het lekken waren en mijn handen volledig nat waren. Grip was hier dus ook verre van ideaal. Maargoed, dat gold weer voor iedereen, dus maakt voor het scoren niks uit.

Niet tevreden, vond mezelf te langzaam.

6. Stones
105kg @1m65
120kg @1m55
140kg @1m45
150kg @1m35
165kg @1m25 fail, alleen kunnen lappen

Tevreden hiermee. Was helemaal kapot en heb toch nog even alles kunnen geven op dit onderdeel. Jammer van de 165, maar benen waren blubber en rug te vermoeid om fatsoenlijk omhoog te komen. (4de plek hierop)

Uiteindelijk 4de geworden en gezien het sterke deelnemersveld dat ieder jaar steeds sterker wordt, niet ontevreden. Enzo en Teun waren te sterk om echt bij te kunnen houden en ik gun ze dan ook van harte de 2de, respectievelijk de 3de plek! Oprecht verdiend! Ik vind het dan ook zeker geen schande om achter hun te eindigen.

Enkele opmerkingen:

- mijn conditie is te slecht op dit moment en dat komt deels door toename gewicht. Weeg momenteel ruim 113kg en dat is te zwaar (tenzij het alleen spiermassa is, maar dat is niet) voor iemand van 1m79 mijns inziens. Kortom, terug naar 105kg en met een betere conditie en sterker volgend jaar verschijnen.
- Respect voor Enzo die heel erg hard getraind heeft voor vandaag en absoluut zijn 2de plek heeft verdiend. Wij gaan nog veel meer horen van hem, daar ben ik van overtuigd.
- Jammer van de uitval van Johan, hoop idd dat het meevalt met de kuitblessure. Herstel snel ouwe piraat!
- Statische kracht van Teun (mega sterk) en zijn pantoffels.
- Alex, die dit toch maar weer georganiseerd heeft gekregen en er ondanks het slechte weer, een mooie Strongman Fest van heeft weten te maken. En natuurlijk niet te vergeten dat ervoor nog het NK loglift was waar hij zelf aan heeft meegedaan met een welverdiende 3e plek met 170kg!
- Dank aan de rest die ik wellicht vergeten ben en die vinden dat ik er iets over had moeten zeggen.

Congratz Ruben, idd niets mis om net achter deze top 3 te eindigen !!!

En thanks mate, ik hoop ook dat het meevalt ;)

Lekkere wedstrijd!!

Sterk bezig geweest man, was mooi om te zien.

Ja, ik stond in t publiek, ik was die lelijkerd met die rooie baard. Maar goed, er lopen natuurlijk heel veel lelijke mannen rond op zo'n dag...
Was een mooie wedstrijd, leuk dagje.

• #4.756
Mooi dat je het leuk vond.

Volgende keer even roepen, dan weet ik ook wie je bent. ;)

@Gijs: Nog bedankt voor het coachen! Heeft zeker iets geholpen!

Ja, ik stond in t publiek, ik was die lelijkerd met die rooie baard. Maar goed, er lopen natuurlijk heel veel lelijke mannen rond op zo'n dag...
Was een mooie wedstrijd, leuk dagje.
Ah was jij dat. Goeie baard man!

Mooie prestaties Ruben. 113kg bw verbaast me niks. Ziet er goed beefcake uit.

Mooi gedaan man! Leuke strijd :)

• #4.759
Thanks Baardmans!

• #4.760
Mooi gedaan man! Leuke strijd :)

Thanks Frenk.

Vandaag:

Om meteen een goede start te maken, gelijk wat cardio gedaan om de conditie aan te pakken.

Crosstrainer
15 min. (medium intensity, gem. hartslag 145 bpm)

Situps
100x

Cardio probeer ik langzaam op te voeren tot max. 20-25 min. per sessie en dan steeds intensiever (dus vooral gericht op conditie en niet op verbranding bf). Ook weer wat op het eten letten en binnen een paar maanden wil ik weer terug zijn op ongeveer 105kg.

Terug
Naar boven