AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

gewoon goed gedaan man...gewoon dat bw eigen maken...duurt ff ma dan heb je ook wat;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.762
Vandaag: Hersteltraining

Barbell Complex (deadlift, powerclean, squat en mp)
5x40
5x50
5x60

Cardio, crosstrainer
medium intensity, 15 min. op 145 BPM

• #4.763
Vandaag:

Cardio, crosstrainer
high intensity, 20 min. op 150 BPM en 3x 2 min. voluit tot 175 BPM

Abs
aantal setjes situps en leg raises

Je vliegt er direct goed in! :)

• #4.765
Ja klopt. Ik heb nu 2 weekjes vakantie en probeer nu iedere dag iets van cardio te doen, zodat ik straks aan het ritme gewend ben. Hopelijk kan ik dan nog zo'n 3x per week cardio aan houden als ik weer aan het werk ben.

De cardio is voornamelijk voor de gezondheid (hart en bloedvaten) en om de conditie te verbeteren. Daarnaast is het teruglopen in BF natuurlijk ook niet verkeerd. Uiteraard kan dit niet zonder ook een beetje op het eten te letten en ik heb voor mezelf nu gesteld dat alleen nog in het weekend gesnacked en gesnoept mag worden.

Met eens dat cardio nooit kwaad kan!

• #4.767
Vandaag:

Cardio, crosstrainer
20 min. high intensity, op 155 BPM gemiddeld (75% max hartslag)

Abs
enkele sets situps

Gaat steeds beter met cardio en begint langzaam te wennen. Op naar blokjeszzzzz op me abszzzzzzz!

• #4.768
Even een fullbody meting nu ik op m'n zwaarst ooit ben, voordat ik wat kilo's kwijt ben door beter te eten en de cardiosessies.

lengte: 1m79
gewicht: 113kg
bodyfat: ca. 20%

borst/rug: 136cm
bovenarm: 47,5cm
taille: 97cm
buik: 101cm
bovenbeen: 74cm
kuit: 45cm

Doel is om toch weer iets te zakken in BW, in bodyfat maar met name een betere conditie te krijgen middels de cardio. Probeer terug te zakken naar ca. 105kg BW met een BF van 15-16%. Daarvoor zal de buikomvang van 101cm minstens naar 95-96cm moeten zakken. Ben benieuwd. Tot nu toe zijn de cardiosessies goed vol te houden en ik probeer ze door te trekken naar 30 min. per sessie.

Teveel afvallen naar bv. onder de 100kg wil ik niet. Ik denk dat velen van jullie dat ook hebben, maar een relatief 'zwaar BW' is een onderdeel van mijn identiteit. Indien ik teveel zou afvallen, dan voel ik me denk ik niet meer prettig. Enfin, een te zwaar gewicht is daarentegen ook niet goed. Het extra vet dat ik mee moet dragen is gewoon ongezond en in de fastfood-cultuur waarin wij leven denk ik dat je daar extra op moet letten. Naast het beetje extra statische kracht dat een verhoogd BW met zich meebrengt (vooral met presses en squats merk ik dat), zie ik weinig voordelen.

hehe dat van die identiteit ken ik man, nu ben ik nog niet zo buff als jij maar grote maten kleren/grappen over je gewicht/meeste kunnen en willen eten van iedereen/etc. is bij mij ook echt gaan horen bij wie ik ben:P

• #4.770
Vandaag: LB @Haefland

Samen met Enzo deadlifts. Enzo wilde toppen en besloot maar om mee te doen.

Deadlifts
5x70
3x120
3x170
1x200
1x220
1x250
1x290

Opwarmbeurten gingen er hard, dus voelde goed. 250 ging ook erg hard omhoog, echter bij de lockout een steekje achter m'n rechteroksel, in de aanhechting van de lats. Voelde toch een beetje vervelend, maar besloot om toch maar voor de 290 te gaan. Die wilde ik netjes trekken en dat lukte ook. Een redelijk easy beurt nog, dus er zit zeker meer in. 300 moet weer te doen zijn op dit moment. Erg tevreden met de 290, aangezien de rug en hams nog niet 100% hersteld waren.

Enzo liet zich trouwens weer niet kennen en trok na een 270 en 282,5 (pr voor hem) een nieuw record met een sterke 290! Nogmaals, congrats kerel!

Leg Press
10x50
10x100
10x150
10x200
Daarna one legged legpress
3x10x100 links en rechts

Merk dat rechterbeen iets sterker is, dus probeer vaker one legged oefeningen te doen vanaf nu.

Hyperextensions vs. bands
3x15xbw

Pulldowns
10x70

gestopt, met deze oef. teveel last van verrekt spiertje in bovenrug.

Cable Rows
10x70
10x80
10x90

Rear Delt Machine
10x42
10x42
10x49

Hammer Curls
down the rack, 12 x 22/18/14/10/6

Pushdowns
25x40
25x50
25x50

Done. Nice train.

Yes man, super deadlift!

• #4.772
Haha, thanks man. Was er wel blij mee, maar is helaas geen PR voor mij. Denk wel dat ik mn raw PR dit jaar ga verbreken door min. 305 te trekken.

Hey Ruben lkkre training gisteren en ik moest me wel
Niet laten kennen jij ging me toch verdomme hard gisteren ben trots op je volgende keer maken ik de training helemaal met je mee af.. Xx

• #4.774
Hehe, thanks Enzo.

Vandaag:

Cardio, crosstrainer
30 min. high intensity (op 75% max hartslag) met 4 x 2 min. (8 min.) volle bak.

Conditie in een kleine week al merkbaar verbetert. Gaat toch altijd snel in het begin. Hield het goed vol en dat geeft wel weer extra motivatie om het straks 3x per week te blijven doen.

Ruben , ik heb nog een aantal foto's van je van sterkste limburger , als je wil kan ik ze je doorsturen.

nice DL

• #4.778
Vandaag: Events @SMTL

Car Pull (Volvo S40) met touw
paar opwarmbeurten
20m met 3 kliks op de handrem
20m met 3 kliks op de handrem

3 kliks op de handrem was ziekelijk zwaar en helemaal op kapot gegaan. 15 minuten op de grond gelegen snakkend naar verse lucht en compleet misselijk. Kuiten helemaal vol en benen pap. Hier doe je het voor..

Na eindelijk weer op kracht gekomen te zijn, weer verder.

Log Press, IFSA size
3x90
3x100
3x110
1x120
1x130

na een jaar geen log gedaan te hebben, meer dan tevreden. De 130 was een slechte clean en stond wat te kloten met de log op m'n borst, maar vervolgens nog een easy press. Zit nog veel meer in. Mn PR met 140 gaat zeker sneuvelen dit jaar. Nice.

Farmers, 110kg
40m (na 20m drop en snel omdraaien en terug)
40m (,,)

Ging prima, maar voelde met dit looponderdeel meteen weer de vermoeidheid van de car pull terugkomen.. Pffff, die had er echt ingehakt.

Stones
105kg @1m60
105kg @1m60
105kg @1m60
105kg @1m60
en toen
175kg @1m30 op de rand!!!!!

argh, de 175 tegen de rand, maar kreeg hem niet doorgepushed. Jammer, had geen puf meer om er langer mee te vechten. Hing al volledig achterover en had ondertussen ook al de broek halfvol, dus echt alles gegeven. Volgende keer gaat ie erop. Ik heb nu de overtuiging dat ik hem in ieder geval zo hoog krijg.

Laatst bewerkt:
  • #4.779
Vandaag:

Cardio, crosstrainer
30 min., medium intensity (67% max hartslag)

Sterk die log en stones.

Terug
Naar boven