Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb je een link naar het origineel artikel? Kwestie van google niet te moeten afschuimen naar allerlei varriaties ...

waarom niet ?
goede tip: stop met denken in spiergroepen, maar denk in totaal-oefeningen !
(quote: Ironsport the Daddy )![]()

Ok. Als je 5x5 130kg doet op squat en je vindt dit niet zwaar, dan moet je 5x5 140kg doen, is dit nog steeds niet zwaar, 5x5 150kg enz.Ik werk op naar een zware 5RM, omdat ik ervan hou om zwaar te trainen. Als ik 5 x 5 x 130 kg zou doen op squat, heb ik het idee niet voluit te gaan. En ook op volume wil ik zwaar blijven trainen.
Waarom geen bench en MP in dezelfde training? Eigenlijk wilde ik bench als press doen, maar m'n MP is belangrijker, dus die doe ik er gewoon bij. Nogmaals, ik volg een aangepaste versie van Texas Method, op mij afgestemd. Trainen moet ook nog een beetje leuk blijven!![]()

Lekker volume in de training.
Maar is het idd niet wat veel van het goede om 2 presses in een training te doen terwijl je die elke training moet doen in die methode?
De tijd zal het leren.
B is right, TMF is mooie lijven verkopen, maar heeft niks met muziek uit te staan.
Ok. Als je 5x5 130kg doet op squat en je vindt dit niet zwaar, dan moet je 5x5 140kg doen, is dit nog steeds niet zwaar, 5x5 150kg enz.
De trigger in het texas model is het volume op maandag, de 5x5.
De maandag workouts zijn zwaarder dan de vrijdag workouts. Dinsdag is het altijd opstaan met zware benen/vermoeide schouders bij mij.

Supertraining Ruben kan geen zwakke punten vinden
Mp voor Bench, lekker veel compounds en zelfs een omgekeerde piramide bij curls. Helemaal top.
Kijk, ik snap wel de bedoeling van die 5x5, maar 5x5 met éénzelfde gewicht vind ik gewoon oersaai. Ik hou van wat variatie, en dat geldt ook voor loads. Ik zie het schema ook meer als een richtlijn, dan een bindend verdrag dat ik strikt dien na te komen. Thanks iig voor de input!![]()

Ok geen probleem. Wat jij het tofste vindt. Doe zo verder, ik volg je log![]()
Ik jouw log en website ook!![]()
By the way, misschien nog leuk om een artikel te plaatsen over verschillende manieren van trainen, zoals UB/LB, press/pull, westside barbell etc.
Bedankt.Tnx Ruben.
Heb een heel plan uitgeschreven met toekomstige content. Meer dan 100 artikels & er komt dagelijks iets bij. Probleem is om dit allemaal uit te schrijven, neemt veel tijd in beslag.
Wil eerst nu de basis coveren (gas model, fitness fatigue, overload,...) & nadien aan praktische applicatie beginnen.
Eens je het systeem snapt, kan je zelf schema's maken. Is volgens mij veel beter dan plakweg een schema overnemen zonder te snappen hoe het werkt.
Goed idee Ruben, weer iets dat ik op to-do list kan zettenBedankt.
Je bent ook een fan van het boek practical training van Rippetoe toch? Ik ga er deze week mee beginnen. Dat texas method lijkt me daarom ook wel wat aangezien ik van Rippetoe alleen nog maar goede dingen gelezen heb!Ik ga nu alleen zo hard op Bill Star dat ik daar nog een aantal maanden mee doorga.
Je weet dat ik niet in spiergroepen denk als je mijn log leest
Kameraad traint mee vrijdag. Hij vraagt gisteren: "wat train je juist, kan ik mijn (bodybuilding) schema aanpassen"
Ik:"squatten, pressen, trekken"
Ik weet niet hoe hij zijn schema gaat kunnen aanpassen :d

Denk dat ik een systeem ga bedenken om die Sandbag Pulls zwaarder te kunnen doen. Misschien al het gewicht dat ik thuis heb op een klein laddertje gooien en dat met een touw vooruit slepen. Dan kan ik met zo'n 130 kg slepen over het gras..![]()
De moeder van RubenSossa zei:

Vandaag: GPP and recovery:
Zercher Squat:
3 x 10 x 50 kg
Sandbag Duck Walk:
50m x 50 kg (natuurlijk erg licht)
Sandbag Press:
3 x 5 x 50 kg
Sandbag Row:
3 x 10 x 50 kg
Bearhug Walk:
100m x 50 kg (hijg..)
Sandbag Pull (als anker slepen):
30m x 50 kg (erg licht natuurlijk)
EZ-Bar Curl:
20 x 40 kg
EZ-Bar Extension:
20 x 40 kg
-Zo, heerlijk thuis in de achtertuin getraind met het zonnetje op het bolletje..
-Wat leuke GPP oefeningen erbij gedaan. Alleen erg licht. Denk dat ik een systeem ga bedenken om die Sandbag Pulls zwaarder te kunnen doen. Misschien al het gewicht dat ik thuis heb op een klein laddertje gooien en dat met een touw vooruit slepen. Dan kan ik met zo'n 130 kg slepen over het gras..![]()