AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
@Paddos: Die box pistols zijn een makkie. In feite kan ik ook hele pistols maken, alleen is het evenwicht een probleem.

@Paddos: Die box pistols zijn een makkie. In feite kan ik ook hele pistols maken, alleen is het evenwicht een probleem.

Same here, ik heb de macht wel, maar ontbreek het evenwicht. Zit nu aan een 36cm box na 2 weken trainen. Hoever zit jij?

Btw, als je een grotere uitdaging wilt dan clapping pushups, probeer eens depth pushups: 2 stenen, handen erop, als handen grond raken, terug op box springen.

Al aan one arm pushups gedacht?

Geinige training.
Bij die sandbag shrugs houd je dan een zak voor je of een zak in elke hand?

Same here, ik heb de macht wel, maar ontbreek het evenwicht. Zit nu aan een 36cm box na 2 weken trainen. Hoever zit jij?

Btw, als je een grotere uitdaging wilt dan clapping pushups, probeer eens depth pushups: 2 stenen, handen erop, als handen grond raken, terug op box springen.

Al aan one arm pushups gedacht?

Thanks voor de tips kerel! Had idd nog niet aan one arm pushups gedacht. Is iets voor de volgende keer! ;)

Geinige training.
Bij die sandbag shrugs houd je dan een zak voor je of een zak in elke hand?

Ik heb 3 zandzakken van 25 kg per stuk in een grotere 'flightbag' zitten, waar ik een dik scheepstouw omheen heb gebonden, waarmee ik de zak omhoog trek. Beetje ingewikkeld, maar hoop dat het duidelijk is. :D

Rakker,

bij de low volume dag staat in je voorzetje dat je 80% gewicht gaat gebruiken bij bijvoorbeeld 3 x 5 reps. Bedoel je dan 80% van je 1RM of van je 5RM?

prolly 1RM, speciale training zie ik :D

Ik denk eerder 5rm(dat is iig de bedoeling)...

Zat er zomaar eens over na te denken, een 5 repper met 80 % van je 1RM is nogsteeds redelijk pittig.

Zat er zomaar eens over na te denken, een 5 repper met 80 % van je 1RM is nogsteeds redelijk pittig.

Yep.. dat is echt geen 'light' workout.. als je maandag tot een 5rm squat doe je woensdag 5x5@80%(van 5rm) en vrijdag 5x5@90%(van 5rm).

@Chunck en Jesaja: aah, thanks! Het is me duidelijk nu. Gewoon 80% van je 5RM aanhouden!

Rakker,

bij de low volume dag staat in je voorzetje dat je 80% gewicht gaat gebruiken bij bijvoorbeeld 3 x 5 reps. Bedoel je dan 80% van je 1RM of van je 5RM?

Als je 5 reps doet op je light day: 80% van je 5M. als je 3reps doet op je light day: 80% van je 3rm.

Ik doe 5reps maandag/3reps woensdag. Ik neem hetzelfde gewicht van maandag op woensdag maar lagere rep range.

Vandaag: low volume, high intensity

Deadlift:
warm up
1 x 3 x 140 kg
1 x 2 x 180 kg (voelde goed)
1 x 1 x 200 kg (vlot)
1 x 1 x 220 kg (ook vlot)
F x 1 x 240 kg (net niet..)
1 x 3 x 200 kg

De 240 ging echt vlot en explosief van de grond en dit keer kreeg ik hem tot boven m'n knieen getrokken. Helaas kreeg ik gewoon m'n heupen niet vooruit geduwd.. Helaas, maar toch ben ik niet echt teleurgesteld, omdat de 240 niet super heavy voelde. Over een paar weken heb ik 'm.

Zercher Squat:
2 x 5 x 100 kg

Pushpress:
1 x 5 x 60 kg (strikt)
1 x 3 x 80 kg (hierna gestopt)

bij de 3de rep met 80 kg voelde ik opeens een elektrische tinteling in m'n linkeronderarm. Daarna bleef ik een heel slapend gevoel houden en ben ik maar gestopt. Leek wel alsof m'n linkerbiceps in de weg zit en daardoor een onaangename druk op m'n onderarm komt te staan. Verder deed het geen pijn en heb voel er nu al niks meer van. Vreemd..

One Arm DB Press:
1 x 6 x 28 kg
1 x 5 x 32 kg

hierbij geen last van tinteling onderarm.

BB Shrugs:
1 x 10 x 100 kg
1 x 8 x 140 kg
1 x 6 x 180 kg PR (mixed grip)

Dips ss. DB curls:
1 x 12 x bw / 1 x 5 x 26 kg
1 x 12 x bw / 1 x 5 x 30 kg
1 x 12 x bw / 1 x 5 x 34 kg

bij de 3de rep met 80 kg voelde ik opeens een elektrische tinteling in m'n linkeronderarm. Daarna bleef ik een heel slapend gevoel houden en ben ik maar gestopt. Leek wel alsof m'n linkerbiceps in de weg zit en daardoor een onaangename druk op m'n onderarm komt te staan. Verder deed het geen pijn en heb voel er nu al niks meer van. Vreemd..

ik had gisteren ook last van biceps na de Zercher Squats, wellicht zit het hem daarin, en doen we wat fout met vasthouden....???

goede redenering idd zou best eens aan de zerchers kunnen liggen.
mss eens handdoek omheen doen?

nice deads hoor!! misschien dat je de sprong iets groter moet maken:
210 en dan 240

ik had gisteren ook last van biceps na de Zercher Squats, wellicht zit het hem daarin, en doen we wat fout met vasthouden....???

hmmm, zou best kunnen.

goede redenering idd zou best eens aan de zerchers kunnen liggen.
mss eens handdoek omheen doen?

Ik had zo'n squatrolletje eral omheen gedaan.. :D

nice deads hoor!! misschien dat je de sprong iets groter moet maken:
210 en dan 240

hmm, zou kunnen. Of juist kleinere stappen, dus eerst nog 230 en dan 240.

Zo'n schuimrubbere verwarmingsbuisisolatie (mooi scrable woord) is echt geen overbodige luxe bij de Zerchers. Ik heb ze dus deze week zonder gedaan en de binnenkant van mn elleboog is nu bont en blauw.

Terug
Naar boven