Vandaag: Strongman training Itteren
Was weer eens een aardig zware training dit keer. Henk had weer vanalles uit de kast gehaald om ons goed af te beulen.. Met maar 5 man in totaal, waaronder ook Robert (3de plaats Landsmeer) konden we veel onderdelen doen.
Deadlift:
5 x 60 kg
3 x 100 kg
3 x 140 kg
2 x 180 kg
1 x 200 kg
1 x 230 kg
F x 250 kg (arghhh)
Te snel weer willen maxen, waardoor ik de 250 weer niet kreeg doorgetrokken. Jammer, maar voor de Kerst heb ik m zeker!! Henk en Robert hadden trouwens ook de 230 gelift.
Medley:
100 kg timbers, 40m
3 x tireflip (360 kg band) : tijd iets van 1m39 sec. ofzo.. (pr)
Lijkt easy, maar toch erg zwaar. De timbers putten je flink uit en als je dan nog een 360 kg tractorband moet flippen dan heb je het wel gehad. Henk had overigens hierbij de beste tijd.
Husafeld Stone:
150 kg maaskei, uiteindelijk 2-3m mee gelopen..
Ziekelijk zwaar. De maaskei was bijna niet vast te pakken, omdat hij qua formaat te lomp en te groot was om fatsoenlijk te hanteren. De steen had ook totaal geen schildvorm, waardoor je hem zowiezo niet hoog kon dragen. Het was meer half steunend op je benen ermee slepen. Henk heeft hem uiteindelijk 20m kunnen dragen wat echt een ongelooflijke prestatie was, gezien de moeilijkheid hiervan. Robert heeft m ook een paar meter kunnen dragen.
Bus pull hand over hand:
15m, 2600 kg essent bus helling op.
tijd: 49,.. sec.
PR
Heerlijk onderdeel! Omdat het busje helling op getrokken moest worden, was dit onderdeel behoorlijk zwaar. Zeker vergelijkbaar met een 10ton truck. Ik had op dit onderdeel de beste tijd!

Verder een brute grip oefening en voor mij ook wel lekker voor de biceps, omdat ik die ook wel vrij veel pak op dit onderdeel. Je handen zijn hierna gaar, vanwege het dikke touw.
Atlas Stones:
90, 105 en 120 kg op hoogte 1m30
PR
105 en 120 kg op hoogte 1m40
PR
voor beide hoogtes, nog niet eerder de 120 kg op gelift, dus super tevreden mee. Het uitstrekken ging echt goed en vlot. Snel naar die 150 kg steen..
Daarna nog een paar pilsjes gedronken met de mannen en nog wat geouwehoerd. Goed vermaakt en goed getraind.