Fitness Seller

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag: gym training

Clean and press:
5 x 65 kg
1 x 85 kg
1 x 95 kg
F x 105 kg arghhh :mad:
F x 105 kg **** it

Kreeg de 105 gewoon niet uitgestoten. Frustrerend, want ik weet dat het erin zit. Ik ben er nu wel achter dat ik een boom zowiezo makkelijker clean (logisch, want je kunt de boom enigzins rollen), maar ook makkelijker uitstoot, als ik het zo vergelijk met een olympic bar.

Zercher squats + holds:
5 x 100 kg
3 x 140 kg
1 x 160 kg pr?

vanaf hier alleen uit het rack tillen en zolang mogelijk vasthouden
180 kg, ..? sec.
200 kg, 25 sec.
220 kg, 18 sec. (heavy)

1 x 180 kg (geen full squat)
3 x 140 kg (full)

Damn, 220 kg in zercher positie vasthouden is ontzettend zwaar. Het gewicht duwt gewoon de lucht uit je longen. Ademhalen is bijna onmogelijk, slechts kleine hapjes. Het voelt wel lekker heavy aan en je kop lijkt te ontploffen. Ik doe dit om enigzins een beetje een idee te krijgen hoe zwaar het onderdeel 'Conan's Wheel' is. Daar moet je dan ook nog gaan lopen.. :eek:

Pullups:
10 x
10 x

Rope rows:
6 x 75 kg
6 x 80 kg
6 x 80 kg

uitgevoerd op de cable row.

Overhead extensions:
10 x bar
10 x 40 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg

Barbell curls:
6 x 40 kg
6 x 50 kg
6 x 60 kg
5 x 70 kg

Weinig tot geen pr's, maar toch wel een lekkere training. De zercher holds waren erg intensief en omdat ik deze nog niet eerder heb gedaan zijn het feitelijk allen PR's..

ziet er goed uit man :thumbs:

ik vind het juist veel makkelijk en lichter met de stang!
grappig dat de mens toch zo verschillend in elkaar zit!

220 is bruut Ruben! Nu het squatten nog :D

Jammer van je 105 C&P maar verder wel een lekkere training!

Thanks!

Gaat lekker Ruben! Die zercher holds lijken me echt heavy idd. :thumbs:

Btw conan's wheel is nog wel zwaarder dan 220 toch? ???

Gaat lekker Ruben! Die zercher holds lijken me echt heavy idd. :thumbs:

Btw conan's wheel is nog wel zwaarder dan 220 toch? ???

Conan's wheel is op een B wedstrijd idd wel zwaarder, zo'n 250-280 kg. Je moet er natuurlijk langzaam naar toewerken he..? ;)

Goed bezig en zekers met oefeningen die met strongman te maken hebben:thumb:

Vandaag:

Goodmornings:
12 x 60 kg
8 x 100 kg
8 x 120 kg

Rack pulls: stuk onder knie
5 x 100 kg
3 x 140 kg
2 x 180 kg
1 x 200 kg
1 x 220 kg
F x 250 kg (shit!!!)

Kreeg m nu wel over de knie getrokken, hoefde alleen nog maar m'n heupen vooruit te duwen, maar met naar achter leunen verloor ik m'n balans en moest ik de bar laten vallen..
In ieder geval krijg ik de 250 nu wel over m'n knieen getrokken!

Rack pulls: boven de knie
1 x 180 kg
1 x 220 kg
1 x 260 kg
1 x 280 kg
1 x 300 kg evenaring PR

heerlijk, zoveel gewicht in je klauwen.. Onderrug was nu wel echt gaar. Zo'n pomp dat bukken haast niet meer ging.. :D

Bench:
12 x 60 kg
5 x 100 kg
5 x 120 kg
2 x 140 kg
8 x 100 kg

Peckdeck:
3 x 10

BB Shrugs:
10 x 140 kg
8 x 180 kg (power shrug) PR
8 x 200 kg (power shrug) PR

Hammer curls:
10 x 22 kg
8 x 30 kg
6 x 36 kg
5 x 40 kg PR :D

Machine Dips:
12 x 80 kg
3 x 10 x 120 kg

Preacher curl static holds:
30 kg, 10-15 sec.

lekkere oefening. Als hammer grip met behulp van een bankje. Zoals Magnus Samuelsson ze doet in 'World's Strongest Arms'.

Zo, dat was het dan. Niet echt veel PR's, maar toch een goede training. Rack pulls onder de knie ging iig beter dan voorheen.

nice nice nice:D wel zo snel mogelijk oprotten van de C wedstrijden, kwil niet te erg voor lul staan volgend jaar;)

monster training. dat kan toch een groot verschil maken, onder knie en net boven knie!

Goed zo:thumbup:

ja ik weet wel zeker dat als ik geen problemen krijg ik volgend jaar genoeg kracht heb om niet voor schut te staan (of ik nou laatste, word of whatever boeit me nie) maar als ik tegen beesten als jij sta:P (of G men nog erger)

wanneer houdt het op Ruben ? :eek: al die PR's !!!

(ik weet het antwood al : NOOIT ) :)

brute rackpull gast !

thanks all!

Ik zat eventjes te denken over de mogelijkheid van all time naturals om serieus behoorlijk sterk te worden en hoever een 'natural' kan meedraaien in het Strongman-circuit. Nu is dit absoluut geen aanval tegen diegenen die 'juice' als hulpmiddel gebruiken, maar gewoon puur een constatering van feiten voor diegenen die hun leven lang als natural door het leven willen gaan. Mijn doel is toch om ooit als natural een podiumplek in een B-klasse te halen en de volgende stats (ooit) te bereiken:

Deadlift:
300 kg (meer mag altijd)

Squat:
250-275 kg

Bench:
180 kg

Log lift:
130-140 kg

Stones:
160-180 kg

Ik weet het, 'the sky is the limit', maar ik denk toch echt dat er voor 'naturals' op begeven moment een dusdanig niveau is bereikt, dat progressie nog maar heel erg langzaam gaat. Daarom vraag ik me dus af wat haalbaar is in een termijn van zeg 20 jaar.

Wat zeggen jullie ervan?

Die doelen zijn zeker te halen naturel. En ik denk ook nog een heel stuk sneller als 20 jaar. Maar je moet ook wat geluk hebben qua blessures en dingen in de persoonlijke sfeer die je vooruigang flink kunnen stagneren.

ik denk dat die doelen "makkelijk" te halen zijn voor de naturelletjes!
deadlift zitten we toch al redelijk in de buurt en squat ook (behalve ik haha)

loglift lijkt me ook zeer haalbaar en stenen heb ik weinig kijk op!

ik vind het wel schandalig als je voor deze stats zou moeten gebruiken!

Terug
Naar boven