AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

wel potig squatprretje!!

lkkre squats gekk!!!:D

Nice squat, Ruben.
Maar doe idd met die pushpresses eens multiple singles maken, met 95 of 100kg.
Van 10x1x95 of 5x1x100 zul je idd sterker worden omdat je het werkvolume vergroot en de spier ook vermoeit.
Als je 1 of 2 singles doet die failen dan bereik je daar hoofdzakelijk alleen je CNS mee, dat er niet in slaagt om genoeg vezels tegelijk te activeren.
Maar de vezels die wel gewerkt hebben zijn niet leeg na die 2 pogingen en spiergroei wordt niet getriggerd zo.

Congratzzz met je 600kg totaal!! Beest dat je bent, ik krijg steeds meer zin om weer eens flink te squatten!!!

Deze log is altijd goed om motivatie bij te tanken!:)

Ruben maatje je moet meer zwaar triceps werk doen om je press omhoog te krijgen. Met alleen maar blijven pushpressen gaat het waarschijnlijk niet lukken. Ook moet je is kijken waar je faalt op de press, is het onderin of op de lockout? Hier kan je dan je training weer op aanpassen. Een tijdje geen pushpresses doen kan ook helpen. Dr zijn zat andere oefeningen die je kunt doen om je press te trainen. Het enigste wat ik dan zou doen is "speed pushpresses" gewoon 6 sets van 2 reps. En het zware werk even achterwegen laten.

lator.

Ik heb ook al van die zwakke tri's, wat mij erg helpt zijn triceps oefeningen waarbij je houding hetzelfde (of ongeveer) is als bij je press, dus bijvoorbeeld staande barbell extensions, zittende lock outs, e.d.

In tegenstelling tot wat JP zegt, zijn een serie van zware singles kan soms ook doorslag geven.

Zware singles doe ik idd ook en dat werkt prima voor mijn zeer zwakke press! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.010
Nice squat, Ruben.
Maar doe idd met die pushpresses eens multiple singles maken, met 95 of 100kg.
Van 10x1x95 of 5x1x100 zul je idd sterker worden omdat je het werkvolume vergroot en de spier ook vermoeit.
Als je 1 of 2 singles doet die failen dan bereik je daar hoofdzakelijk alleen je CNS mee, dat er niet in slaagt om genoeg vezels tegelijk te activeren.
Maar de vezels die wel gewerkt hebben zijn niet leeg na die 2 pogingen en spiergroei wordt niet getriggerd zo.

Thx! Ik zal eraan denken de volgende keer!

Ruben maatje je moet meer zwaar triceps werk doen om je press omhoog te krijgen. Met alleen maar blijven pushpressen gaat het waarschijnlijk niet lukken. Ook moet je is kijken waar je faalt op de press, is het onderin of op de lockout? Hier kan je dan je training weer op aanpassen. Een tijdje geen pushpresses doen kan ook helpen. Dr zijn zat andere oefeningen die je kunt doen om je press te trainen. Het enigste wat ik dan zou doen is "speed pushpresses" gewoon 6 sets van 2 reps. En het zware werk even achterwegen laten.

lator.

Thx bro! Ik denk idd dat m'n triceps wat zwak is, want bij PP fail ik ongeveer als de bar m'n voorhoofd bereikt. Ik merk ook met bankdrukken dat mn lockout zwakker is geworden. Dus zowiezo meer tricepswerk gaan doen. Speed PP is een leuke optie, nog niet aan gedacht! :thumbs:

Ik heb ook al van die zwakke tri's, wat mij erg helpt zijn triceps oefeningen waarbij je houding hetzelfde (of ongeveer) is als bij je press, dus bijvoorbeeld staande barbell extensions, zittende lock outs, e.d.

In tegenstelling tot wat JP zegt, zijn een serie van zware singles kan soms ook doorslag geven.

Zware singles doe ik idd ook en dat werkt prima voor mijn zeer zwakke press! :D

Thx boys!

Werk aan de winkel! Gewoon even een tijdje die triceps flink aanpakken.

Onzin, hij moet gewoon volume draaien op zijn oh presses.

Met af en toe een max single attempt kom je er niet, same goes for deadlift.

• #1.014
Gisteren: gym training

Deadlifts:
8 x 60 kg
5 x 100 kg
3 x 140 kg
3 x 180 kg
2 x 3 x 200 kg

Rack pulls: (boven knie)
2 x 140 kg
2 x 180 kg
2 x 220 kg
1 x 260 kg
1 x 280 kg
1 x 305 kg PR!!

Cable row:
4 x 8

Eerst een pull met een bolle rug 8x en dan 8x een row.

CG Bench:
10 x 60 kg
8 x 80 kg
8 x 90 kg
3 x 100 kg

Done!

• #1.015
Vandaag: home sweet home

Sled pull; hand-over-hand:
100 kg, 12m
155 kg, 12m erg heavy..
100 kg, 12m

De pull met 100 kg is niet te heavy, zodat je je lekker kan concentreren op het pullen met je rug en armen. De 155 kg, met een rubberen sled over het beton, is heel erg zwaar, dus hier moet je veel uit je benen en onderrug halen. Zo kom je toch tot een leuke fullbody exercise.

Sled Drag:
100 kg, 12m
100 kg, 12m
100 kg, 15m

Hier niet te zwaar gegaan, maar meer als GPP.

Sterke rektrek Ruben, apart dat je nog steeds die 250 niet lift met dead eigenlijk.
Moet er toch wel aangaan binnenkort.

Doe zo voort :D

Super rackpull :)

gfaat lkkr kerel!!!:D

Verdomme, ben jaloers op je squat!
En zal ik ook maar een duit in het zakje doen voor je OH?
--> Doug Hepborn (5x1 + 5x5), ga 't ook nog 's doen. Zie log locust/lanfeust.

Terug
Naar boven