XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Gewoon een observatie vriendelijke vriend..

Hoe wil je ooit meer dan 100kg overhead krijgen als je nooit meer dan 2 echte reps drukt?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.064
Gewoon een observatie vriendelijke vriend..

Hoe wil je ooit meer dan 100kg overhead krijgen als je nooit meer dan 2 echte reps drukt?

Maak je maar niet te druk over mijn oh press vriend.. Voor het einde van dit jaar druk ik 110 kg overhead. Alles op z'n tijd.

leuk log om te leze..vooral dat shitty verhaal...succes met 110kg PP

Je zou toch meer volume gaan pakken op je OH?

Goede pushpress!

Ik wou dat ik zo sterk daarop was als jij.

Haha leuk die tegenstelling zo, iedereen zeikt Ruben af op zijn OH en dan komt zo'n nieuwe gast en steekt weer veren in z'n reet:D Ik geloof ook wel dat die OH press makkelijk over de 100 gaat bij jou Ruben, daarbij doe je alweer meer voor je OH dan een tijd terug. Ook zijn we beide vaak geneigd om al een aantal sets voor je 1 reppers te doen van tussen de 6-10 reps. De powerlifters hier wuiven die altijd weg alsof die geen invloed hebben op wat je er na nog drukt. Als jij alleen wat doubles zou doen en dan voor je max gaat pak je de 110 makkelijk.

All kidding aside, mensen hebben nu al 2314x gezegd dat je eens wat volume moet draaien ipv iedere keer te maxen, en wat doe je?

1x100
0x110
0x110

Gewoon k*t ruben, echtwaar, zo blijf je voor altijd 240 deadliften en 100 pushpressen.

• #1.071
Haha leuk die tegenstelling zo, iedereen zeikt Ruben af op zijn OH en dan komt zo'n nieuwe gast en steekt weer veren in z'n reet:D Ik geloof ook wel dat die OH press makkelijk over de 100 gaat bij jou Ruben, daarbij doe je alweer meer voor je OH dan een tijd terug. Ook zijn we beide vaak geneigd om al een aantal sets voor je 1 reppers te doen van tussen de 6-10 reps. De powerlifters hier wuiven die altijd weg alsof die geen invloed hebben op wat je er na nog drukt. Als jij alleen wat doubles zou doen en dan voor je max gaat pak je de 110 makkelijk.

All kidding aside, mensen hebben nu al 2314x gezegd dat je eens wat volume moet draaien ipv iedere keer te maxen, en wat doe je?

1x100
0x110
0x110

Gewoon k*t ruben, echtwaar, zo blijf je voor altijd 240 deadliften en 100 pushpressen.

I know I know, I'm a b*ch.. Ik blijf de OH press gewoon één van de k*tste oefeningen vinden, behalve log lift dan. Ik beken ook volledig schuld. Ik moet er veel harder aan werken en ja, ik moet meer volume draaien..:o
Dus jullie hebben gelijk en ik ben dan verder ook blij dat het tot nu toe bij één oefening blijft waarover jullie zeiken.. :D
Ik zal dan maar weer hard aan de slag gaan.. ;)

I know I know, I'm a b*ch.. Ik blijf de OH press gewoon één van de k*tste oefeningen vinden, behalve log lift dan. Ik beken ook volledig schuld. Ik moet er veel harder aan werken en ja, ik moet meer volume draaien..:o
Dus jullie hebben gelijk en ik ben dan verder ook blij dat het tot nu toe bij één oefening blijft waarover jullie zeiken.. :D
Ik zal dan maar weer hard aan de slag gaan.. ;)

Ik denk dat het eerder zo is dat je een keer die 110 gaat halen (eindelijk na zoveel pogingen) dat je dan pas wat rust in je kop krijgt en volume gaat draaien op de OH. :D

• #1.073
@The Nose: ik denk dat je daar idd gelijk in hebt. Elke keer als ik PP wil gaan doen, dan raak ik gefrustreerd en wil ik perse die 110 weer proberen. Lukt het me dan niet, dan raak ik zo gedemotiveerd, dat ik geen zin meer in om verder te gaan.. :(

Dat had ik bij 100kg dus ook, heb die maanden lang iedere training geprobeerd en nooit iets van volume gedaan. Ik zou gewoon reps en volume op 100 maken voor een paar weken, dan heb je 110 zo wel.

• #1.075
Vandaag: backyard

kreeg vanmiddag toch de kriebels om wat te doen, dus..

Husafell Stone:
75 kg, 40m
100 kg, 25m

beiden eigenlijk qua afstand een pr, maar omdat ik al eerder 20m met 150 kg heb gelopen, is een pr vermelding eigenlijk niet zo op z'n plaats.. :D

Hand-over-hand; sled pull:
100 kg, 6m (warm up)
210 kg, 12m PR! YouSendIt - Send large files - transfer delivery - FTP Replacement

De 210 ging lekker, superzwaar natuurlijk, maar heb m over de volledige afstand kunnen trekken. Filmpje gemaakt voor de favorieten, om te laten zien hoe creatief ik ben om deze thuis te kunnen doen. :D
De afstand van 12m is helaas de max, omdat ik qua parcours beperkt wordt in de lengte. Jammer, maar beter dan niks.

One-arm DB OH Press:
10 x 22 kg (warm up)
3 x 3 x 32 kg
3 x 2 x 34 kg
3 x 3 x 36 kg
10 x 36 kg rechts, repout
9 x 36 kg links, repout

De repouts waren beiden volume pr's. Helaas kon ik niet meer op m'n dumbbell krijgen dan 36 kg. Had graag zwaarder willen gaan. Ik hoop dat ik het qua volume nu een beetje goed heb gemaakt op OH-werk.. :o

Leuke body-warmer :D

Moet je niet meer je benen gebruiken ?
Of laat de ondergrond dat niet toe ?

• #1.077
Leuke body-warmer :D

Moet je niet meer je benen gebruiken ?
Of laat de ondergrond dat niet toe ?

Normaal is het wel handig om je benen te gebruiken. Maar dat gaat idd niet op de manier dat ik deze oefening moet uitvoeren. Je zou dan eigenlijk een glad houten plankje moeten gebruiken om op te zitten.

Inderdad aardig creatief met die hand-over-hand!

• #1.079
Thx! Tja, je moet toch iets bedenken om thuis wat te kunnen doen. Werkt perfect iig!

Terug
Naar boven