XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.202
Ik geloof je direct maar het probleem is een beetje dat ik dat technisch niet kan uitvoeren want ik kan niet zo diep bukken en mijn armen onder de bar krijgen. :o

Hoezo? Zit je buik dan in de weg..? :D

Nee serieus, met een vrij brede stand moet dat toch wel lukken? Anders moet je echt eens serieus wat aan flexibiliteit gaan doen, wat zo flexibel hoef je daar namelijk echt niet voor te zijn.

Hoezo? Zit je buik dan in de weg..? :D

Nee serieus, met een vrij brede stand moet dat toch wel lukken? Anders moet je echt eens serieus wat aan flexibiliteit gaan doen, wat zo flexibel hoef je daar namelijk echt niet voor te zijn.

Oke, die had ik aan moeten zien komen....:p

Mijn flexibiliteit was al nooit geweldig maar sinds die hernia is het echt slecht geworden en er komt ook geen verbetering in. Misschien als ik er heel veel tijd aan zou besteden maar als ik door omstandigheden een week er niets aan kan doen ben ik weer terug bij start.

• #1.204
Vandaag: gym

Rack pulls (kniehoogte):
10 x 60 kg
5 x 100 kg
3 x 140 kg
3 x 180 kg
2 x 200 kg
1 x 220 kg
1 x 240 kg
1 x 250 kg PR!
F x 260 kg argh!

Meer dan 250 kg zat er nog niet in. Wel PR vanaf deze hoogte, eerder kreeg ik de 250 namelijk net niet doorgetrokken. 260 kreeg ik net 2 cm van de pinnen. Nu weet ik ook precies waar m'n failpoint ligt. Precies voorbij de knieschijf. Dat wordt dus werken aan explosieve deadlifts vanaf de grond (zodat ik de bar over het failpoint heen kan trekken) en rack pulls net onder de knie. Komende donderdag is weer events training in Itteren, misschien dat ik dan een poging doe om de 250 vanaf de grond te trekken..

Zercher deadlifts:
5 x 60 kg
3 x 100 kg
1 x 120 kg pfff
2 x 1 x 140 kg

Meer zat er niet in. Merkte toch dat de heavy zercher dl's van vrijdag nog een flinke impact hadden.

Bench:
12 x 60 kg
5 x 100 kg
2 x 120 kg
2 x 130 kg
1 x 140 kg
1 x 150 kg evenaring pr
5 x 120 kg
7 x 100 kg

EZ-bar extensions:
12 x bar
8 x 40 kg
5 x 50 kg
8 x 40 kg
10 x 40 kg

DB curls:
3 x 28 kg
3 x 30 kg
3 x 32 kg
3 x 34 kg
20 x 20 kg rest-pause

Time to eat!!

hoe de neuk doen jullie die zercher deadlifts, ik deed vandaag een poging, maar ik kom er gewoon niet onder met men armen, of ik moet op men knieen gaan zitten, maar dat lijkt me niet de bedoeling :P

Heb er ergens een filmpje over gezien. Vast op youtube te vinden.

• #1.207
hoe de neuk doen jullie die zercher deadlifts, ik deed vandaag een poging, maar ik kom er gewoon niet onder met men armen, of ik moet op men knieen gaan zitten, maar dat lijkt me niet de bedoeling :P

Jezus, zijn jullie zo stijf en lomp?

Ik weeg zelf zo'n 105 kg en echt flexibel ben ik niet, maar heb er echt geen moeite mee om een bar te zercher deadliften.

Gewoon brede stance, diep bukken, onderarmen onder de bar en liften maar. De eerste lift is vergelijkbaar met een lift van een Atlas Stone. Je onderrug zal enigzins bol trekken, daar is helaas niks aan te doen.

Op de een of andere manier denk ik toch dat dit enigszins een "risicovolle" oefening is!:eek:

Zelfs stones staat de rug niet zo bol als bij die gast in het filmpje.

Lekkere rektrek.

je gaat lekker kerel!!

Ik snap het nut van de zercher deadlift ook niet zo. Je zou kunnen zeggen dat je een grotere rom pakt, maar je pakt zoveel minder gewicht dat je dan beter een gewone deadlift vanaf een verhoging kunt pakken?

• #1.214
Op de een of andere manier denk ik toch dat dit enigszins een "risicovolle" oefening is!:eek:

mijn rug staat nog lang niet zo bol als die gast op dat filmpje. Verder lijkt het me geen risicovollere oefening dan de Stones. Als je rug goed warm is, dan lijkt het me vrij veilig.

Thx!

Ik snap het nut van de zercher deadlift ook niet zo. Je zou kunnen zeggen dat je een grotere rom pakt, maar je pakt zoveel minder gewicht dat je dan beter een gewone deadlift vanaf een verhoging kunt pakken?

??? Heb je de oefening al eens geprobeerd? Doe ze maar eens, ik vind het een geweldige fullbody oefening en een leuke assistance oefening op de Stones. Bij het liften van de bar spreek je bijna precies dezelfde spiergroepen aan als bij de Stones. Verder is de oefening ook wel goed voor wat mental toughness. ;)

whahaha die rug met z'n zerch dead is echt te ****ing krom. denk als ik dat ga doen dat ik dan 10 jaar in het ziekenhuis kan zitten :P

Hey beest zie ik je donderdag bij Henk??

Heb je de oefening al eens geprobeerd? Doe ze maar eens, ik vind het een geweldige fullbody oefening en een leuke assistance oefening op de Stones. Bij het liften van de bar spreek je bijna precies dezelfde spiergroepen aan als bij de Stones. Verder is de oefening ook wel goed voor wat mental toughness. ;)

dat lijkt mij ook :)

whahaha die rug met z'n zerch dead is echt te ****ing krom. denk als ik dat ga doen dat ik dan 10 jaar in het ziekenhuis kan zitten :P

Ik heb The Nose hiernaar gevraagd:

Naar mijn mening zijn mensen veel te angstig de rug te blesseren. Als jij je core goed aanspant en het onderste deel van je onderrug redelijk neutraal kunt houden kan er niets gebeuren. Aan de filmpjes te zien is de grootste bolling hierbij in de bovenrug. Probeer alleen niet bij 1RM attempts te hitchen in die positie omdat mensen dan de spanning weleens kort van hun core halen.

nah dat lijkt mij geen fijne oefening voor mij op het moment hahaha!
dan word het zeker een hernia!

lekkere trainingen pik ;)

Terug
Naar boven