MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Lekker met zand aan het spelen Ruben! :thumbup:

Jongens missen gewoon de zandbak. Neem kinderen, dan mag je gewoon weer in de zandbak spelen;)

Je gaat goed vooruit kerel.
Erg nice om je logs te lezen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.323
Thanks Richard!

Vandaag: vanalles wat

Sandbag clean and press:
10 x 50 kg (elke rep clean)
10 x 50 kg
15 x 50 kg (1 rep clean en rest presses)
10 x 50 kg (only cleans)

inderdaad. An amazing pump in my biceps... :D
Verder hijg je je longen uit je lijf met al die cleans..

Dumbbell Curls:
12 x 27 kg

CoC's:
#1: 5x links en rechts
#2: 1x close rechts (t*ring, waardeloos)
#1: 10 x rechts, 6x links

Moeite om de #2 in keer te sluiten met rechts. Heb m'n knijpkracht dus behoorlijk verwaarloosd. Tijd om weer 1x per week met de CoC's te spelen.

Thickbar holds:
20 sec.
10 sec.

2'' PVC als thickbar, dus erg glad, ondanks wat magnesium.

Ja trainen met een sandbag is weer andere koek he :D Heb vandaag anderhalf uur met een sandbag getraint en mn vingers en handen zijn behoorlijk gaar!

Tipje voor je thickbar; probeer met een ijzerzaagje een profiel erin te krassen/zagen. Het zal er wel langzaam aan uit slijten, maar dan heb je in elk geval een beetje meer grip dan nu. En pvc is makkelijk te vervangen.

• #1.325
Thanks voor de tip Marsel! Zal het proberen!

• #1.327
Jesus Christ.. :roflol:

:roflol:

Sterke trainingen Ruben, is idd leuk om te lezen wat je allemaal doet.

Mooie training :thumbs:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je met die 2" lifts oppakte.. :p

Cleans op reps zijn killing, C&P op reps is insane.

Leuk werk weer met de sandbag.

• #1.332
Gisteren: at Jules' place

1)Deadlifts:
10 x 70 kg
3 x 120 kg
2 x 160 kg
2 x 200 kg
2 x 235 kg PR
5 x 220 kg PR

Damn, die 2x235 hakken er wel in. Bedoeling was 3x2x235, maar dat zat er echt niet meer in. Daarom met 220 enigzins goedgemaakt.

2)Boom:
5 x 52 kg
3 x 72 kg
1 x 82 kg
1 x 92 kg (easy en vlot)
F x 102 kg (passed out)
1 x 102 kg (bij lockout passed out)

Damn, de boom voelde goed, maar de dikte van de boom (die ik niet gewend ben) zorgde ervoor dat ik met cleanen al geen lucht meer had. Dit in combinatie met weinig carbs, lichte dehydratie en weinig calorieen gebeurde iets wat nog nooit eerder was gebeurd. Met de eerste attempt op 102 kg ging het licht volledig uit tijdens pressen en viel ik als een plumpudding in elkaar. Gelukkig heb ik mezelf niet verwond of geblesseerd, want de boom viel voor me op de grond. Het zal een sec. of 2 a 3 geweest zijn dat ik ff weg was. Hierna gauw een paar slokken van een koolhydraatdrankje gedronken en eventjes wat rust gepakt en toen weer een nieuwe poging. De tweede keer vloog de 102 kg probleemloos de lucht in en op het moment dat ik m gelocked had, ging weer het licht uit en verloor ik m'n balans, waardoor de boom weer naar beneden stortte. Het gewicht was dus geen probleem, maar het afknellen van je lucht, dus gebrek aan zuurstof (deadlifts hadden me ook al behoorlijk leeg getrokken), plus low carbs etc. = pass out.

3)One arm 2'' DB clean and pushpresses:
8 x 20 kg
5 x 30 kg
3 x 40 kg
3 x 45 kg (nog steeds clean met 1 hand) PR
3 x 50 kg (clean met 2 handen) PR
1 x 55 kg PR

De 55 kg met 2'' DB alleen met rechts gepressed. Met 1 hand omhoog liften van een 2'' 55 kg DB was geen probleem, maar voorslaan lukte niet meer. Daar moest ik iets meehelpen met links. Wel een leuk alternatief op de Thomas Inch Dumbbell. Die is alleen nog iets dikker en iets zwaarder.. :D

4)Bench:
12 x 60 kg
8 x 100 kg
5 x 120 kg
2 x 140 kg
12 x 100 kg (non-stop) PR

5)Hammer curls:
6 x 30 kg
6 x 36 kg

6)Pose curls:
3 sets

7)Dips:
15 x bw
10 x bw + 20 kg

pfffff, flinke training en toch wel tevreden met deadlifts en DB presses. Zo'n 2,5u bezig geweest.

Dat is wel erg hardcore hoor om out te gaan en het daarna gewoon nog een keer te proberen en weer out te gaan. :D

Wel geluk dat je de boom niet bovenop je hebt gekregen.

Hey beest, was weer een gezellige avond... jammer dat t me bijna niet lukte mee te doen... Pass out met boom kwam gewoon door de dikte van de boom waar je nog aan moet wennen, maar vergeet niet dat je op de meeste wedstrijden verschillende bomen hebt, dus was wel goed voor je om te doen! Hoe meer variatie hoe beter!
Die 2'' 55kg dumb pushpress vond ik wel impressive!
Komende donderdag bij henk word weer eens ouderwets hardcore evnts trainen!!:D

Sterke training !

:eek: Met 102kg boven je hoofd ten gronde vallen is niet zonder risico! En zeker als het 2 keer gebeurd...

Heb jij zelf een boom in je gym/thuis of zo?

• #1.338
Dat is wel erg hardcore hoor om out te gaan en het daarna gewoon nog een keer te proberen en weer out te gaan. :D

Wel geluk dat je de boom niet bovenop je hebt gekregen.

Tja, als mij iets niet lukt, wat eigenlijk zeker zou moeten lukken (max 107 kg boom), dan kan ik dat niet verkroppen en ga ik door tot het wel lukt. Nu was het zo goed als gelukt met de boom, maar de lockout was slechts een seconde en dus was hij op een wedstrijd waarschijnlijk afgekeurd. Verder stonden er wel 3 man bij, waarvan 1 achter me voor de veiligheid.

Hey beest, was weer een gezellige avond... jammer dat t me bijna niet lukte mee te doen... Pass out met boom kwam gewoon door de dikte van de boom waar je nog aan moet wennen, maar vergeet niet dat je op de meeste wedstrijden verschillende bomen hebt, dus was wel goed voor je om te doen! Hoe meer variatie hoe beter!
Die 2'' 55kg dumb pushpress vond ik wel impressive!
Komende donderdag bij henk word weer eens ouderwets hardcore evnts trainen!!:D

Was idd zeker gezellig kerel! Idd jammer dat je weinig hebt mee kunnen doen. Dat krijg je als je een eigen gym bezit! ;) Wat betreft de boom heb je zeker gelijk. Altijd goed om met verschillende maten te oefenen. Volgende week wordt zeker knallen!

dat was inderdaad het eerste wat ik dacht.. mazzel gehad ruben

Stonden 3 man bij, waarvan 1 achter me stond om in te grijpen als dat nodig was..

spotters zouden aan de zijkant moeten staan bij logpress, niet achter je :p
komen enkel maar ongelukken van

Vaag verhaal, nette Deads!

Terug
Naar boven