Strongman Itteren:
Deadlifts:
6 x 100 kg
3 x 140 kg
3 x 180 kg
Boom: (dikke boom, smalle greep)
5 x 72 kg
2 x 82 kg
1 x 92 kg
1 x 102 kg PR
Meer zat er niet in met de dikke boom. Wederom begon het me bij 92 kg al zwart te worden en nadat ik 102 kg gelocked had en m weer liet zakken werd het weer helemaal zwart en stuiterde de boom op m'n borst en vervolgens op de grond. Niks geblesseerd gelukkig. Je zou denken aan een erg lage bloeddruk maar Jules had er zelf ook erg last van. Deze dikke boom van Henk is trouwens ontzettend dik. Denk dat je zo'n dikte nergens tegenkomt.
Boom: (dunne boom, brede greep)
1 x 82 kg
1 x 92 kg
1 x 102 kg
F x 112 kg
Dikke boom had me teveel energie gekost en de 112 kg kreeg ik ook niet meer fatsoenlijk gecleaned. Skippen dus.
Thomas Inch Dumbbell, 50 kg:
3 x rechts PR
1 x links
3 x rechts
Een 50 kg vaste Dumbbell met maar liefst een 6 cm doorsnee halter. Kreeg m tot mn borst omhoog getild, maar kreeg m niet gecleaned tot schouders. Dat dus met 2 handen. Daarna pushpressen boven hoofd en lockout even vasthouden.
Hand-over-hand sled pull:
300 kg, 20m PR
de sled woog zelf 75 kg, met 120 kg aan schijven en Jules erop die met kleren aan +100 weegt. De weg was nat en modderig en daardoor werd het touw ook al heel snel nat en glipperig. Verder bleven er soms wat kleine kiezeltjes onder de slee haken, dus af en toe was het echt loeizwaar. Zo’n 6 a 7 min. erover gedaan om de slee binnen te trekken.
Grip hold:
310 kg, 10,5 seconden PR
aan beiden kanten 2 timbers van 100 kg en 50 kg, vastgemaakt met kettingen die weer uiteindelijk verbonden waren met een handvat. Vanuit een kist is het in feite een korte rackpull en dan zolang mogelijk vasthouden. Alleen riem en magnesium natuurlijk. Gewicht was zo zwaar, dat ik wel los moest laten, omdat het handvat ook in mn hand begon te glijden.
Stones:
1 x 105 kg
1 x 120 kg (beiden zonder hars of magnesium)
1 x 150 kg (nu wel hars)
1 x 150 kg (binnen 2 min. )
1 x 120 kg (met iets andere techniek)
F x 150 kg (op schoot en zelf iets omhoog, maar niet genoeg, op)
Bier!