AndroidHealthClinic

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.441
Vandaag: home training

Clean and (strict)Presses:
3 x 5 x 60 kg
3 x 70 kg
2 x 80 kg
2 x 85 kg
1 x 90 kg
1 x 100 kg (pushpress)
F x 110 kg (only clean)
1 x 90 kg
5 x 80 kg PR

Powerclean ging supervlot. De 110 was nog geen probleem. Verder was het strikt pressen ook wel oké. Jammergenoeg kreeg ik de 110 niet meer gepushpresst, te weinig lucht over.

Floor Press:
10 x 60 kg
8 x 100 kg
5 x 120 kg
3 x 130 kg
2 x 140 kg
12 x 100 kg

nog nooit gedaan eigenlijk, dus alles PR. Heb hier gewoon 2 stevige zakken zand op de grond gegooid, waar ik de oly bar op heb gelegd. Bar was zo'n 5cm boven borst en elke keer dead stop natuurlijk.

Barbell Rows:
10 x 60 kg
5 x 100 kg
5 x 120 kg
3 x 140 kg pr?

Zercher Deadlifts:
2 x 100 kg
1 x 120 kg
1 x 140 kg
1 x 150 kg pffff

erg zwaar nog, voornamelijk omdat mn onderrug nog redelijk gaar van zaterdag is.

Skullcrushers:
10 x 40 kg
8 x 50 kg
6 x 60 kg

pijn in linkerelleboog, dus niet zwaarder gegaan..

Barbell Curls:
8 x 60 kg
5 x 70 kg
10 x 80 kg PR :D
12 x 60 kg

Toch bijna zo'n 2 uur bezig geweest helemaal in mn eentje. Toch lekker wat je allemaal kan doen met slechts een olympic bar en schijven.

Het klopt nog ook wat je zegt: je kan echt veel doen met een bar en schijven :D
Goeie trainng man!

Goede training! Die floorpresses zijn lekker om te doen he?

• #1.444
Het klopt nog ook wat je zegt: je kan echt veel doen met een bar en schijven :D
Goeie trainng man!

Thanks kerel.

Goede training! Die floorpresses zijn lekker om te doen he?

Thx. hehe, die floorpresses zijn idd lekker ja. Vooral omdat je eens onderaan de beweging begint. Heel anders in ieder geval. Heb wel zo'n idee dat (als je een medium tot small grip pakt) het ook een ontzettend goede triceps oefening is.

Nice Ruben 110 easy clean is ook netjes.

Thx. hehe, die floorpresses zijn idd lekker ja. Vooral omdat je eens onderaan de beweging begint. Heel anders in ieder geval. Heb wel zo'n idee dat (als je een medium tot small grip pakt) het ook een ontzettend goede triceps oefening is.

Je voelt ze idd goed in je triceps.

Nette floor press,wat is je pr daarop dan. Goede cleans ook.
Die curls zijn natuurlijk ook bruut hoor.:P

lekker die thuis training, ik heb ook een baar thuis met schijven(180kg) en dan kun je toch snel ff een lekkere training doen zonder gym!

bedankt voor de tip trouwens om die baar op zakken ofzo te leggen bij floor presses :)

• #1.449
Nice Ruben 110 easy clean is ook netjes.

Thx!

Nette floor press,wat is je pr daarop dan. Goede cleans ook.
Die curls zijn natuurlijk ook bruut hoor.:P

Thx. Was eerste keer voor mij met floor press. Dus heb nog geen idee wat mn max is.

lekker die thuis training, ik heb ook een baar thuis met schijven(180kg) en dan kun je toch snel ff een lekkere training doen zonder gym!

bedankt voor de tip trouwens om die baar op zakken ofzo te leggen bij floor presses :)

thuis trainen is gewoon erg relax. Eigen muziek, magnesium, gewichten laten ploffen, nooit op iets hoeven wachten, geen breezers rondom je heen, wat wil je nog meer. ;)

goede training ruben!!

• #1.451
Vandaag: home training

Clean and Pushpress:
.... x 60 kg
2 x 1 x 80 kg
1 x 1 x 90 kg
1 x 1 x 100 kg
F x 110 kg :mad:
1 x 1 x 110 kg hebbes PR!!
1 x 2 x 100 kg
1 x 3 x 90 kg

Eindelijk de 110 na clean vanaf de grond kunnen pushpressen. Eerder alleen vanuit het rack gepushpressed, dus pr. Zo raar he.. De eerste keer kreeg ik de 110 nog niet voorbij m'n hoofd en de 2de keer vloog ie omhoog.

Sumo Deadlifts:
1 x 8 x 90 kg
1 x 5 x 120 kg
1 x 3 x 150 kg
1 x 2 x 180 kg
2 x 2 x 200 kg PR
1 x 6 x 180 kg

Dit keer een medium-wide stance gehanteerd en beviel erg goed. Kan ik toch nog wat meer gebruik van mn rug maken.

Zercher Lift Squats:
1 x 5 x 100 kg
2 x 3 x 130 kg
1 x 3 x 140 kg
1 x 8 x 100 kg

aparte oefening. Best lastig uit te voeren. Verder voelt 140 kg op je quadriceps ook niet heel relaxed aan.

CG Floor Press:
1 x 12 x 60 kg
1 x 10 x 80 kg
1 x 6 x 100 kg
1 x 5 x 100 kg

One-arm Oly Bar Curls:
1 x 10 x bar
1 x 6 x 30 kg
1 x 8 x 30 kg
1 x 10 x bar

lastige oefening, maar wel lekker.. :D

Netjes weer Ruben.

• #1.453
thx jacco!

one arm bb curl is idd vreemde oef zwaar voor de onderarmspieren.

nette C&P weer. 120 PP zal bij jou toch ook niet ver meer zijn.

In bijna alle sterksteman wedstrijden is sumo sT deadliften niet toegestaan. Als je ze doet als ass cool. Maar normaal deadliften en al zijn variaties blijft prio hebben.

• #1.456
one arm bb curl is idd vreemde oefening zwaar voor de onderarmspieren.

nette C&P weer. 120 PP zal bij jou toch ook niet ver meer zijn.

Nja, 120 zal nog wel als beton aanvoelen. Eerst maar eens 115 proberen..

In bijna alle sterksteman wedstrijden is sumo sT deadliften niet toegestaan. Als je ze doet als ass cool. Maar normaal deadliften en al zijn variaties blijft prio hebben.

I know maat. Normaal doe ik ook altijd regular deadlifts, maar omdat ik thuis trainde en tot nu toe nog maar een gewicht van max. 200 kg beschikbaar heb (moet nog schijven erbij kopen), had ik gekozen voor sumo style. Het is zeker niet de bedoeling om om te schakelen ofzo. ;)

Wat is je max op cleanen?

• #1.459
  • #1.460
Jongens, het volgende.. Nu ik m'n eigen olympic bar plus 250 kg aan schijven heb, ben ik van plan voornamelijk thuis te trainen. Het enige wat echt ontbreekt op dit moment zijn squatsteunen of eventueel een powerrack. Om toch te kunnen squatten met 'huis tuin en keukenmiddelen' had ik zelf iets bedacht om toch te kunnen squatten thuis.

bv. door 2 stevige stoelen tegenover elkaar te plaatsen en daar de uiteinden van de bar waar de schijven zich bevinden op de zitplaats van de stoel te zetten. Dan onder de bar kruipen en dan kun je bv. bottom pin squats doen zeg maar. Verder zou je de zitplaatsen met zandzakken eventueel wat kunnen ophogen om de bar iets hoger te kunnen uitlocken. (tijdelijke noodoplossing tot ik een powerrack kan betalen)

Iemand nog andere ideeen misschien? :D

Terug
Naar boven