MuscleMeat

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

Lekkere deads!

Maffe curls.

gaat goed met je deads ruben!!:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.623
Thx guys!!

• #1.624
vandaag: home training

Clean and StrictPress:
2 x 5 x 60 kg
3 x 70 kg
2 x 80 kg
F x 90 kg
F x 90 kg arghh!!

klote zooi. Eerste fail op 90 was puur omdat ik uit balans raakte. 2de poging was te snel achterelkaar. Daarna geen zin meer om nog eens te proberen.

Floor Press:
10 x 60 kg
5 x 100 kg
5 x 120 kg
2 x 140 kg
12 x 100 kg

rom was vanaf 3cm boven borst.

Atlas Stones: (plates, 50mm pvc sleeve)
5 x 60 kg
3 x 80 kg
2 x 90 kg
1 x 100 kg
1 x 110 kg PR
1 x 120 kg PR

Eindelijk heb ik deze 'vreemde' oefening onder de knie. Eerder eens in de gym gedaan en toen lukte het totaal niet. Nu gewoon thuis met 2 bumperplates in het midden en de rest gewoon metalen 20 kg plates en het ging erg goed. Eerst 'the package' op schoot leggen en dan omhoog komen. Grip was met magnesium totaal geen probleem. Helaas kon ik nu niet zwaarder gaan, omdat ik blijkbaar een te korte 50mm pijp had. Binnenkort even een wat langer pvc stuk halen, zodat ik eventueel tot 160 kg kan komen..

DB Curls:
12 x 22 kg
12 x 26 kg

hey ruben heb je die pijp opgevuld?

nette training verder dude!!:D

• #1.626
Thx! Nee, die pijp is gewoon hol, maar dat maakt niet veel uit. Stevig zat voor die oefening.

Aardig bezig Ruben!

Clean lukte niet of de press?

Die db curls waren een soort van Rehab voor jou?

• #1.628
Thx! Cleans lukken eigenlijk altijd. 90 kg is echt peanuts moet ik eerlijk zeggen. Maar het strict pressen viel vandaag dus wat tegen..

curls waren idd meer rehab idd. :D

• #1.629
Gisteren: strongman Itteren

Timber Medley:
80 kg, 30m
100 kg, 30m
125 kg, 18m (na 15m effe neergezet) pr?

Geen adem meer bij de 125 kg..

Boom:
...
1 x 82 kg
1 x 92 kg
1 x 102 kg
1 x 112 kg
F x 117 kg

de 117 ging qua cleanen super, ook nog genoeg lucht en qua uitstoten heel explosief, alleen knalde die tegen m'n voorhoofd omdat ik te vroeg onder de boom wilde duiken. Hierdoor uit balans en dus fail..

Medley:
175 kg slee trekken
160 kg duckwalk
120 kg mijnwagon-as laden

alles in 1m10sec.

2,3'' 50kg DB Press:
7 reps binnen 60 sec. PR

Stones Sleeve/Plates:
1 x 105 kg
1 x 125 kg PR
1 x 145 kg PR

De 145 kg voelt zwaarder als de echte 150 kg Atlas Stone die bij Henk ligt. De echte Stone is namelijk geheel rond en valt ook geheel in je schoot en het zwaartepunt is vrijwel overal gelijk. Dat is niet het geval met zo'n sleeve.

Heerlijk getraind weer en was weer erg gezellig.

Gisteren: strongman Itteren

Timber Medley:
80 kg, 30m
100 kg, 30m
125 kg, 18m (na 15m effe neergezet) pr?

Geen adem meer bij de 125 kg..

Boom:
...
1 x 82 kg
1 x 92 kg
1 x 102 kg
1 x 112 kg
F x 117 kg

de 117 ging qua cleanen super, ook nog genoeg lucht en qua uitstoten heel explosief, alleen knalde die tegen m'n voorhoofd omdat ik te vroeg onder de boom wilde duiken. Hierdoor uit balans en dus fail..

Medley:
175 kg slee trekken
160 kg duckwalk
120 kg mijnwagon-as laden

alles in 1m10sec.

2,3'' 50kg DB Press:
7 reps binnen 60 sec. PR

Stones Sleeve/Plates:
1 x 105 kg
1 x 125 kg PR
1 x 145 kg PR

De 145 kg voelt zwaarder als de echte 150 kg Atlas Stone die bij Henk ligt. De echte Stone is namelijk geheel rond en valt ook geheel in je schoot en het zwaartepunt is vrijwel overal gelijk. Dat is niet het geval met zo'n sleeve.

Heerlijk getraind weer en was weer erg gezellig.

mooie training:)

Netjes Ruben! Best wel lastig he met zo'n sleeve?

• #1.632
Thx!

Mwah, qua lastigheid valt het nog wel mee. Ik krijg ze makkelijker van de grond gelift dan een echte atlas stone. Alleen is het 2de gedeelte van de lift lastiger vind ik. Gewoon een kwestie van wat oefenen en gewennen. ;)

Thx!

Mwah, qua lastigheid valt het nog wel mee. Ik krijg ze makkelijker van de grond gelift dan een echte atlas stone. Alleen is het 2de gedeelte van de lift lastiger vind ik. Gewoon een kwestie van wat oefenen en gewennen. ;)

Ik vind het zwaartepunt bij het van de grond tillen wel lastig en heb juist niet zoveel moeite met het 2e deel, haha! ;)

Lekker man! :thumbs:

• #1.635
Ik vind het zwaartepunt bij het van de grond tillen wel lastig en heb juist niet zoveel moeite met het 2e deel, haha! ;)

Misschien komt dat omdat ik m'n kin nog tegen de platen kan houden als ik diep buk en zo het gewicht wat meer kan stabiliseren.. Ik denk dat jij daar iets te BIG voor bent om dat voor elkaar te krijgen.. :D ;)

Misschien komt dat omdat ik m'n kin nog tegen de platen kan houden als ik diep buk en zo het gewicht wat meer kan stabiliseren.. Ik denk dat jij daar iets te BIG voor bent om dat voor elkaar te krijgen.. :D ;)

Hahaha, dat lukt mij idd niet. Ik klem de plates echt tussen mijn handen en onderarmen. Het gewicht kan dus naar voren of naar achteren vallen.

• #1.637
Vandaag even nieuwe schoenen gaan halen, om zo mee te lopen en voor te trainen. Van die kwalitatieve berg cq wandelschoenen met extra versteviging bij de hak.

Laatste tijd wat last van mn rechterhak. Misschien een keer te zeer overbelast met iets of door te lang op te slechte schoenen te lopen. Ik heb last aan precies dat uitsteekpunt aan de achterkant van de voet. Naar mijn weten is dat het hielbeen en ik denk dat de aanhechting van de achillespees wat geiriteerd is..

foot_haglunds_anat01.jpg

Zeg maar rond de Retro calcaneal bursa..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bovenste punt groene gedeelte..

Iemand advies hierover?

Ik denk gewoon een bursitis.. Die bursa waar je het over hebt is dan geirriteerd en wat onstoken.....

Advies: Rust en niet te zwaar belasten... idd goed schoeisel, en ik zou niet hardlopen etc. Ik denk dat je zelf goed moet aanvoelen wat je wel of niet kan.

• #1.639
Iemand anders advies?

Terug
Naar boven