XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.681
Thx!

Floor press= op de grond gaan liggen, onder de bar kruipen en dan de bar vanaf de grond omhoog pressen. Is voornamelijk bedoeld om onderaan de beweging kracht te ontwikkelen en verder is het een goede tricepsbouwer.

Lekkere training Ruben.

Zo'n high reps op de Floor Presses. Je bent toch geen bodybuilder aan het worden he?:p

Netjes Ruben, weer een Pr te pakken.

• #1.685
Vandaag: Strongman Itteren

met Henk, Simon en Kenneth. Weinig man, dus ging allemaal wat sneller.

Timber Medley:
75 kg, 30m
100 kg, 30m
125 kg, 30m PR!

draaipunt na 15m. Alles gehaald dit keer!

Boom: (monster boom van Henk)
4 x 72 kg
1 x 82 kg
1 x 92 kg
1 x 102 kg
1 x 107 kg PR
1 x 112 kg PR

2 pr's op deze boom. Qua dikte is ie nog dikker dan de IFSA boom en qua grip nog smaller, dus in feite ook lastiger.

Improvised Tire lifts:
6x
6x
10x

omdat het buiten regende en erg nat was, vonden we het iets te link om buiten tire flips te doen met een 360 kg tire. Dus binnen iets bedacht. je legt een bar op de grond met aan één kant een stapel schijven, zoals je t-bar rows gaat doen. De andere kant zet je ergens tegen een muur of in een hoek vast. Dan lift je aan de buitenzijde de schijven omhoog, zoals je een tire ook omhoog zou liften. Tot aan buikhoogte en dan weer laten zakken.

Strongman BB Curls: (met Henk wedstrijdje)
5 x 40 kg
5 x 60 kg
3 x 70 kg
3 x 80 kg (tot nu toe nog vrij strikt)
3 x 90 kg (vanaf hier cheated)
1 x 100 kg
1 x 105 kg PR
1 x 110 kg PR (vanaf hier via de riem)
1 x 115 kg PR
1 x 120 kg PR :D

Was weer een leuke training. De improvisatie op de tire flips was een heel fijne oefening. Ga ik vaker doen.

brute curl ! lol

• #1.687
nouja, de curls zijn wel bruut, maar de timbers en boom zijn toch ook wel aardig, niet..? :D ;)

Overall inderdaad een goede training.:D

Hehe :D

Vette training man!

lol, die 120 kg curl zou ik wel eens willen zien :D

Ziek Ruben op alle fronten maar het maakt niet uit in welke verte het op een curl lijkt 120 doet niemand je hier na.

Goede training ruben!!:D:D je bent klaar voor de 6e lijkt me!!:D

• #1.694
Thanks all! :D

houd me deze week even rustig voor de wedstrijd a.s. zondag.. Misschien een licht traininkje tussendoor, maar niks heftigs. Zondag moet ik 200% kunnen geven!! ;)

succes!

hahahah jezus man die curl :D

zwaarder dan je log press (die al mooi was!)

Ik verwacht natuurlijk wel heel veel van je he a.s. zondag! Helaas kan ik er zelf niet bij zijn maar ik houd je log in de gaten voor de resultaten. Succes!

• #1.698
Verslag Strongman wedstrijd 6 april: Sterkste Man van Limburg 2008

Met een zeer licht ontbijtje (voor de weging) in m'n maag reed ik zondagmorgen naar Brunssum toe om aan m'n 2de wedstrijd en 1e B-wedstrijd deel te nemen. De laatste dagen wat minder gegeten om zeker te zijn dat ik onder die 105 kg zou komen.

De wedstrijd was zeer goed georganiseerd. In een ruime indoorhal was een ruime plek afgezet met dwanghekken voor dit gebeuren. Alles was goed geregeld, genoeg zitplaatsen voor de atleten en een dj met muziek. Complimenten voor Jules, die dit toch allemaal maar voor elkaar heeft weten te krijgen!! :thumbs:

Het eerste onderdeel was de beruchte timber medley van de Sterkste Man van Limburg 2005 en 2006.. Man, wat ga je daar kapot aan.. Eerder op trainingen had ik de 3 timbers niet eerder dan 2 min. binnen kunnen dragen.. Dat beloofde wat..

1) Timber Medley (80-100-120kg binnen 2 min.):
80 kg, 30m
100 kg, 30m
120 kg, 30m (1x neergezet na 25m ongeveer)

alles naarbinnen gedragen binnen 1m55 meen ik. Dikke PR!!!

2) IFSA Log Lift:
1 x 95 kg
1 x 105 kg
F x 110 kg

Geen pr, maar wel een evenaring pr op deze log. 110 was gewoon net iets teveel die dag..

3) Medley:
300 kg sled pull, 15m
160 kg duckwalk, 15m
120 kg wagonas, 15m

tijd: 52,.. sec. Nog nooit zo'n snelle tijd gehaald. PR!!

4) 50kg 60mm DB Press:
50 kg, 8 reps

Heel eventjes stond ik op dit onderdeel aan kop, totdat de Dinosauriers de leiding overnamen.. Toch weer een PR

5) Wheel Flip: (340-350kg tire)
6 flips

tijd: precies 60,00 sec. Ook een PR

Overall een 10de plaats van de 21 deelnemers.

In de -105kg klasse een 3e plaats en goed voor een mooie beker en een klein envelopje.. :D

Al met al, ben ik weer heel tevreden over deze wedstrijd. Het enige wat nog beter had gekund was de boom en de tire flip. Maar ik heb niet echt te klagen als je tussen gasten als Jimmy, Fouad, Jan Pieter en Raymond staat.. Ik heb me heerlijk kunnen uitleven aan de onderdelen en alle atleten waren erg sympathiek.. Bedankt iedereen voor de gezellige dag en met name Jules voor de mooie organisatie..

gefeliciteerd gozer!

Verslag Strongman wedstrijd 6 april: Sterkste Man van Limburg 2008

Met een zeer licht ontbijtje (voor de weging) in m'n maag reed ik zondagmorgen naar Brunssum toe om aan m'n 2de wedstrijd en 1e B-wedstrijd deel te nemen. De laatste dagen wat minder gegeten om zeker te zijn dat ik onder die 105 kg zou komen.

De wedstrijd was zeer goed georganiseerd. In een ruime indoorhal was een ruime plek afgezet met dwanghekken voor dit gebeuren. Alles was goed geregeld, genoeg zitplaatsen voor de atleten en een dj met muziek. Complimenten voor Jules, die dit toch allemaal maar voor elkaar heeft weten te krijgen!! :thumbs:

Het eerste onderdeel was de beruchte timber medley van de Sterkste Man van Limburg 2005 en 2006.. Man, wat ga je daar kapot aan.. Eerder op trainingen had ik de 3 timbers niet eerder dan 2 min. binnen kunnen dragen.. Dat beloofde wat..

1) Timber Medley (80-100-120kg binnen 2 min.):
80 kg, 30m
100 kg, 30m
120 kg, 30m (1x neergezet na 25m ongeveer)

alles naarbinnen gedragen binnen 1m55 meen ik. Dikke PR!!!

2) IFSA Log Lift:
1 x 95 kg
1 x 105 kg
F x 110 kg

Geen pr, maar wel een evenaring pr op deze log. 110 was gewoon net iets teveel die dag..

3) Medley:
300 kg sled pull, 15m
160 kg duckwalk, 15m
120 kg wagonas, 15m

tijd: 52,.. sec. Nog nooit zo'n snelle tijd gehaald. PR!!

4) 50kg 60mm DB Press:
50 kg, 8 reps

Heel eventjes stond ik op dit onderdeel aan kop, totdat de Dinosauriers de leiding overnamen.. Toch weer een PR

5) Wheel Flip: (340-350kg tire)
6 flips

tijd: precies 60,00 sec. Ook een PR

Overall een 10de plaats van de 21 deelnemers.

In de -105kg klasse een 3e plaats en goed voor een mooie beker en een klein envelopje.. :D

Al met al, ben ik weer heel tevreden over deze wedstrijd. Het enige wat nog beter had gekund was de boom en de tire flip. Maar ik heb niet echt te klagen als je tussen gasten als Jimmy, Fouad, Jan Pieter en Raymond staat.. Ik heb me heerlijk kunnen uitleven aan de onderdelen en alle atleten waren erg sympathiek.. Bedankt iedereen voor de gezellige dag en met name Jules voor de mooie organisatie..

Je hebt zeker en vast niet te klagen, mooie resultaten kerel

Terug
Naar boven