XXL Nutrition

Rock, Iron, Steel - ready for Strongman

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.801
Vandaag: home

Deadlifts:
...
1 x 220 kg
1 x 240 kg (vlot)
F x 265 kg arghh!!

240 voelde zo goed, dat ik een poging waagde om te maxen. 265 ging erg vlot van de grond en kreeg de bar tot over m'n knieen getrokken, maar kwam net wat agressie en energie te kort om m door te trekken en mn heupen naar voren te gooien.. jammer, but until next time...

Hammer Pullups:
10x
8x
6x

BB Curls:
8 x 60 kg
6 x 70 kg
8 x 60 kg

Jammer, maar wel lekker dat die 240 zo rap ging!

jammer kerel!! Volgende keer een massive psych up dan :D

go ruben ! die 265 moet je makkelijk lukken beescht

Is jammer Ruben volgende keer gek maken voor die dead!

• #1.806
thanks all! Probeer het weer over een paar weken en dan zal die lukken!

volgende keer pak je die deadlift gewoon!!!

• #1.809
Gisteren: events

samen met Henk, Simon, Jules, Robert, Alex, Sebastiaan, etc. etc.

Truckpull met touw:
16ton, 20m, licht bergopwaarts
tijd: +/- 2 min.

Ziekelijk zwaar. Er was een CAT truck geregeld, een dikke rotzak met dubbele banden. En omdat er een lichte helling in de weg zat was het lostrekken en ermee blijven lopen behoorlijk zwaar. Toch als één van de weinigen tot de eindstreep kunnen trekken.

Hand-over-hand truckpull:
16ton, 12m, licht bergopwaarts
tijd: 58 sec.

Ook ziekelijk zwaar, maar omdat we dit keer 12m hebben gepakt (20m was onmogelijk geweest) ging dit me een stuk beter af.

Boom:
...
1 x 92 kg
1 x 102 kg

hierna geen zin meer. 102 ging gewoon zoals altijd prima, maar had geen zin om te maxen.

Stones:
1x 105 kg (alleen magnesium)
1x 120 kg (alleen magnesium)
Fx 150 kg (alleen magnesium, maar te weinig grip)
1x 150 kg (met hars)

daarna bier..

Klinkt goed die truckpull Ruben, wanneer ga je nu eens die 170 steen proberen. Wij hebben je ondertussen ingehaald met de 160.

• #1.811
Thx gijs!

hahaha, helaas heb ik geen beschikking tot een 160 noch een 170 steen. Bij ons is 150 de zwaarste. Ik ga binnenkort wel met Jules samen een aantal stenen zelf maken en dan wil ik wel graag een 170 steen erbij hebben! ;)

Of je komt een keer naar voorschoten, lijkt mij ook tof, plus je kan de 160 doen!

• #1.813
Vandaag: home sweet home

Frontsquats:
...
1 x 140 kg
1 x 160 kg PR!
F x 170 kg (te zwaar)
3 x 1 x 140 kg

alleen riem en Rehband knee sleeves..
Nieuwe techniek ontdekt met frontsquats. Voor ik de bar uit het rack lift pak ik een flinke diepe teug lucht en houd deze vast totdat ik de lift volbracht heb.. Kop staat dan wel op ontploffen, maar zo krijg ik een ontzettend sterke core..

Wilde hierna eigenlijk rackpulls doen, maar ik voelde me nog zo fris en sterk en mn onderrug voelde erg goed, dat ik besloot om gewone deads te doen..

Deadlifts:
...
1 x 190 kg
1 x 230 kg (vloog omhoog)
F x 265 kg ARGHHHH!!! Vlak voor lockout gleed ie uit m'n handen..
1 x 265 kg WOOOOHHHH!!! PR!!!

Eindelijk, de 265 gepakt.. De eerste keer had ik mixed grip met magnesium, maar had de bar meer in mn vingers liggen en niet in mn handpalmen. Niet slim dus, want de lift ging hartstikke goed, alleen kon ik de bar niet lang genoeg meer vasthouden.. Hierna 5 min. rust gepakt, goed geconcentreerd en alsnog de 265 heel netjes gelift, zonder hitch.. Heb wel straps gebruikt, but who cares.. 270 gaat er zeer zeker binnenkort eraan..

Pullups:
8x (supinated)
8x (hammer grip)

Hammer curls:
12 x 25 kg
12 x 37 kg
15 x 27 kg

Frontsquat full?

Goed man, nog een PR op Deadlift na Front Squats!

• #1.816
natuurlijk zijn die full. Lijkt me erg nutteloos om frontsquats tot parallel of met nog kleinere rom te doen.

Zowiezo doe ik ze als assistance voor Stones.. En als je gaat maxen op stones, zeg een 160 kg steen, zul je ook eerst diep gaan zitten en dan vervolgens omhoog moeten komen. ;)

Nice PRs :thumbs:

• #1.818
thx boys!

Ben erg blij dat ik na een relatief zware frontsquat nog een PR haal op deadlifts..

Ik moet zeggen dat die frontsquats totaal niet in de weg staan voor daarna een goede deadlift sessie. Ik denk zelfs dat het goed is om te frontsquatten, omdat je hiermee toch je onderrug al goed opwarmt en in feite voornamelijk quadriceps belast, die je bij deadlifts minder nodig hebt.. Ga het vaker doen zo in ieder geval!

Sterke FSQ! Gaat nog steeds goed met jou!

sterk man!!congrats met je PR!!!

Terug
Naar boven