XXL Nutrition

Rocks log: strongman offseason post-finale

Haha, is dat zo'n narcistisch clubje? Ik kreeg altijd de indruk dat de Nederlandse PL-community gezellig was :')

mag je alweer op de nl powerlifting pagina op fb nadat je 4 jaar geleden een grapje van me likete over strenkt ekedemie?
haha ja. De assistent bondscoach is weer unblocked
Haha, is dat zo'n narcistisch clubje? Ik kreeg altijd de indruk dat de Nederlandse PL-community gezellig was :')
DE nederlandse PL-community bestaat niet echt denk ik. De meesten zijn wel oke hoor en de meeste teams ook. Maar net als in elke gemeenschap kan niet iedereen het altijd even goed met elkaar vinden.

• Like
Waarderingen: Pren
Jordy lijkt serieus veel op van gerwen :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Training gister, wat andere volgorde want in 2 verschillende gyms gedaan

Sldl
172,5 x 6 x 3 gaat lekker deze

Pullups met band
Bwx8,7,7

Incline db press
40 x 10 x 3 paused, gecontroleerde reps. Geen last

Ssb squat paused
140 x 6 x 3

Leg press against bands
185 x 20 x 3

Tricep pushdown
29 x 15,12,12

Lying hamstring curl
20 x 10 x 3

Rear delt fly cable
6x15x3

Side raise unilateral
10x15x3

Front raise

Bicep curl cable pomp

log nogal inconsistent, maar ben op de eventtrainingen druk geweest met de log cleans. veel meer cleans in de warmup ook om de techniek en explosiviteit er goed in te krijgen ipv steeds één clean en dan alles van de borst. afgelopen 1,5 jaar veel frustraties wat betreft de log cleans en de pijn in de pols dus het was hier en daar ook flink puzzelen wat wel en niet kon qua belastbaarheid. Erg langzaam moeten opbouwen, maar vandaag voor het eerst in zo'n 1,5 jaar een pijnvrije 120+ log clean gedaan. Hopelijk deze lijn kunnen voortzetten in de komende weken.

log clean and press (werksets wel 1x clean en de rest van de borst)
115 x 3
122,5 x 3 topset
115 x 3 x 3

yoke 15m
290
310
330
290 x 3

military press
80 x 8 x 4

frame carry 15m
240 x 3

paar keer stones met 100kg

flink druk weekend gehad met elke dag verjaardagsvisite en vanmiddag weer visite en was al te laat dus moest het een beetje afraffelen. wel blij met die log cleans

Wat een gewichten... indrukwekkend.

clean op deze gewichten mist absoluut nog explosiviteit, maar heb dan ook lange tijd niet in de buurt van deze gewichten gezeten, dus dat komt wel weer

yoke begint ook weer te komen

Log clean+strict
105 x 6 x 2
105 x 10 paar reps over

Frame hold
200 x 30
240 x 20
300 x 33 seconden. 1 seconde meer dan jitse

Stones
120 x 6 x 2
150 x 3
180 pr
Maandenlang niet meer dan 100 gedaan, dus blij mee. Belooft wat als ik hier echt op ga bouwen. Had dit ook echt even nodig

Landmine rows

Overhead yokes

Erg nuttige technieksessie gehad vandaag bij rpb @g-men

Warmup behandeld

Veel aandacht voor logclean tot paar singles met 125

Truckpull harnas
Hand over hand

Single waar ik hem goed bij me hield maar explosiviteit miste

Single met de juiste extensie vanuit de knieën/tenen en dus veel explosiever

👍

Blij dat de komende weken weer even hetzelfde materiaal op dezelfde locatie voor dezelfde training is. Afgelopen weken wat trainingen moeten schuiven en op andere locaties moeten doen met ander materiaal. Is bij mij altijd wel een dingetje. Afijn, vandaag weer wennen aan trainen in het schuurtje, voelde allemaal maar mwah mwah en moest me mentaal ook even een schop onder de kont geven wat ik eigenlijk zelden heb. De bar was even wennen en ook de lichte blockpull door de rubber matjes moest ik even aan aanpassen.

Deadlift
250
265
265 veel beter dan de eerste
220 x 3 x 4 wat lichtere backoff gelukkig. Even wat beter wennen

Was er hierna eigenlijk al klaar mee

Squat
115 x 6
135 x 6
140 x 6 x 2
Viel zwaar, maar vloer is ook bijna overal ongelijk wat niet meehielp en afgelopen week ook niet gesquat ivm knie en tweede training viel weg ivm lockdown.

Had gedacht dat events van gisteren niet in de weg zouden zitten omdat het vooral techniek was, maar misschien toch wel. Normaal voor deze training altijd een rustdag. Was op dit punt al 2 uur bezig en nog lang niet klaar dus besloten de rest morgen te doen om er wel genoeg effort in te kunnen stoppen.

Veel gezeik, morgen beter

Beter weer je eigen plek ja. Als je hier 2 uur over doet mag je snelheid wel wat omhoog man ;)

Beter weer je eigen plek ja. Als je hier 2 uur over doet mag je snelheid wel wat omhoog man ;)
Normaal ook een stuk hoger tempo, maar not feeling it today. Vandaar ook de rest morgen

Moet er ook ongeveer een half uur aftrekken voor de tijd die ik kwijt was de 50 kg plates erop en eraf te krijgen :p

Gister heeft zeker effect. Truckpull en hand over hand waren best intensief.

opsplitsen was een goede keuze, vandaag ging een stuk beter. alles in zo'n 40-45 minuten

bent over row
110 x 8 x 4
wat last net boven mijn linkerglute. vloer is ongelijk dus denk dat dat de oorzaak is. misschien volgende keer als het weer het toelaat maar gewoon buiten trainen.

meadow row
30 x 12 x 4. grip vóór de plates en niet op de sleeves dus om het wat zwaarder te maken. is toch wel mijn favoriete lat isolatie denk ik. misschien maar gewoon inhouden als de gyms weer opengaan

front foot elevated split squat
bw x 20 x 3

banded goodmornings
bw x 15 x 3

ez bar strict curls tegen muur
35 x 18
35 x 15
35 x 16

In het noorden is toch nergens de vloer recht? Aardbevingen enzo... raar dat je dat nu pas merk... :-)

Terug
Naar boven