Fitness Seller

Rocks log: strongman offseason post-finale

Ik lees vooral heel veel twijfel aan jezelf en weinig genieten van het moment en de game anzich... Meer geloven in jezelf kerel en vooral genieten van het trainen, geen eerste, tweede of derdie plek? So be it.... je hebt wel mee gedaan en je hebt genoten van het trainen en de mensen waarmee je hebt gesport, en dan maar niet de sterkste....

Ik lees vooral heel veel twijfel aan jezelf en weinig genieten van het moment en de game anzich... Meer geloven in jezelf kerel en vooral genieten van het trainen, geen eerste, tweede of derdie plek? So be it.... je hebt wel mee gedaan en je hebt genoten van het trainen en de mensen waarmee je hebt gesport, en dan maar niet de sterkste....
Dit is zo een stelling als ´meedoen is belangrijker dan winnen´. Bij een echte sportman is dit echt een no go instelling want die wil gewoon winnen.

Laatst bewerkt:
Tuurlijk wil je niet alleen meedoen voor het plezier maar ook om te winnen. Dat is ook de juiste instelling voor een sportman. Alleen heb je nooit voor het kiezen wie je tegenstanders zijn. Daarom is het enige wat je kan doen de beste versie worden van jezelf voor je wedstrijd en zorgen dat je alle onderdelen goed geoefend hebt. Zeker de onderdelen die je niet zo liggen. Dan kom je ook niet voor verrassingen te staan. Als je dan voor jezelf een topwedstrijd draait en je eindigt in de middenmoot zul je daar meer vrede mee hebben dan een mindere wedstrijd draaien en in de middenmoot eindigen. Dan had je achteraf gezien toch liever meer energie gestoken in bijvoorbeeld die mindere onderdelen. Dus zorg dat je optimaal voorbereid bent.

Tuurlijk wil je niet alleen meedoen voor het plezier maar ook om te winnen. Dat is ook de juiste instelling voor een sportman. Alleen heb je nooit voor het kiezen wie je tegenstanders zijn. Daarom is het enige wat je kan doen de beste versie worden van jezelf voor je wedstrijd en zorgen dat je alle onderdelen goed geoefend hebt. Zeker de onderdelen die je niet zo liggen. Dan kom je ook niet voor verrassingen te staan. Als je dan voor jezelf een topwedstrijd draait en je eindigt in de middenmoot zul je daar meer vrede mee hebben dan een mindere wedstrijd draaien en in de middenmoot eindigen. Dan had je achteraf gezien toch liever meer energie gestoken in bijvoorbeeld die mindere onderdelen. Dus zorg dat je optimaal voorbereid bent.
Dat is ook vaak iets wat bij sterkste man moeilijk is, ´optimaal voorbereid´ zijn. Denk aan een log op een scheve ondergrond of onderdelen die super kort van tevoren pas bekend worden. Dit gebrek aan organisatie heeft bij mij ook een grote rol gespeeld om te stoppen.

Dat is ook vaak iets wat bij sterkste man moeilijk is, ´optimaal voorbereid´ zijn. Denk aan een log op een scheve ondergrond of onderdelen die super kort van tevoren pas bekend worden. Dit gebrek aan organisatie heeft bij mij ook een grote rol gespeeld om te stoppen.
Dat is inderdaad een ander verhaal, maar ik doel meer op het überhaupt oefenen van een onderdeel. Zonde om een wedstrijd in te gaan zonder ooit een truckpull gedaan te hebben terwijl je die wel kan verwachten. Dan regel je gewoon op de een of andere manier dat je dat kan oefenen vooraf. Wat dat betreft kun je het ook prima vergelijken met een bodybuilding wedstrijd, zou zonde zijn om zonder poseerroutine naar je wedstrijd te gaan. En uiteraard heb je altijd externe factoren die op een wedstrijddag tegen kunnen zitten, maar daar heeft iedereen dan mee te maken en niet alleen jijzelf.

Klopt maar dat maakt het niet minder waardeloos. Je traint je namelijk de pestpleuris en laat alles er voor om vervolgens door slecht geregelde omstandigheden een kutwedstrijd te draaien. Wat betreft een wedstrijd doen zonder het onderdeel te trainen ben ik het met je eens.

Zou je als strongman niet moeten focussen op de komende x wedstrijden i.p.v. alleen de eerstvolgende? Er zijn altijd setbacks, en sommige dingen die je hebt voorbereid blijken niet nodig, maar uiteindelijk wordt je er wel een sterkere atleet van.

Uiteindelijk is dan je doel om sterk en veelzijdig genoeg te zijn, zodat je niet afhankelijk bent van de events en omstandigheden.

Makkelijk lullen als je nog nooit een wedstrijd hebt gedraaid.

Een spiegel voor het poseren is misschien wat makkelijker te verkrijgen dan een conan's wheel, het is niet zo dat iedereen die maar ergens in de achtertuin heeft liggen. Dat geldt ook voor veel andere deelnemers trouwens, die hebben er vaak ook niet of nauwelijks mee kunnen trainen. Bij strongman weet je gewoon dat er altijd een bepaald element van verrassing in zal zitten, zeker in Nederland helaas. Heb ook wel eens meegemaakt dat onderdelen gewoon uit elkaar vielen en dergelijke.

Geen idee in hoeverre dit van toepassing is, maar my 2 cents:

Ik heb vroeger op hoog niveau gegamed en zat in de Nederlandse selectie van een shooter. Je kon altijd 1 on 1 of in teamverband wedstrijden doen. In het begin werd ik altijd bizar zenuwachtig van eenzelfde soort prestatiedruk, die jij ervaart bij strongman. Zo zenuwachtig dat ik helemaal niet meer goed kon spelen. Uiteindelijk bleek dat hoe vaker je meedoet, hoe meer je eraan gewend raakt en dan voel je die druk niet/minder. Ik kon uiteindelijk gewoon prima in teamverband spelen. 1 on 1 bleef ik wel altijd te spannend vinden om daar goed mee om te kunnen gaan.

Mocht je die prestatiedruk ook in andere aspecten van het leven ervaren, kun je altijd nog een sportpsycholoog overwegen. Veel topsporters lopen voor soortgelijke problemen bij een sportpsycholoog dus zo gek is dat niet.

Je kunt je er natuurlijk ook gewoon bij neerleggen en gewoon gaan trainen voor de fun, zoals @ Bokito.

Ik herken me sterk in je verhaal, en wellicht dat mijn perspectief hoe ik hier mee om ben gegaan je kan helpen. Uiteraard is het voor mij niet op strongman, maar op Powerlifting, en wellicht heb je wel eens vernomen dat ik daar ook op een gegeven moment aan de absolute top presteerde. Echter trainde ik mezelf op een gegeven moment dermate de t*ring in dat ik nauwelijks meer de energie had om uit bed te komen. En dan had ik daarnaast toen nog een wereld kampioenschap gepland over enkele maanden. Uiteindelijk gestopt met 'topsport' en ben toen echt in een gat beland, want ja, ik was toch een van de sterkste van de wereld, en nu lift ik nauwelijks m'n openers. Al die ambities die nog in je hoofd spelen dat ik nog aan de top wil presteren. Al die gedachten over de 'mensen die ik nu teleur stel. Al die potentiële wedstrijden waar ik mooi had kunnen plaatsen. Enzovoort. Wat ik nu ga zeggen, klinkt wellicht wat zweverig, maar het hielp mij wel enorm. Het gaat vooral om de realisatie dat je niet bent wat je doet. Voor mij dus: Ik ben niet 'de powerlifter', maar ik ben AlexV en ik doe Powerliften. Was eerlijk gezegd wel een pijnlijke realisatie, want ja, ik had heel mijn wereld gebouwd om de visie dat ik 'de powerlifter' was. Kostte mij denk ik een ruime 2 jaar om mezelf daar uiteindelijk volledig overheen te zetten. Nu dat er eenmaal doorheen is, merk ik dat ik automatisch veel meer plezier beleef aan zowel trainen als wedstrijden. Ik ben uiteraard nog steeds atleet, en ik kom uiteraard voor een zo hoog mogelijke plaatsing. Maar een lagere plaatsing neemt niet mijn plezier weg uit de sport. Tuurlijk is het een teleurstelling als ik niet optimaal presteer, maar niet meer een dermate grote teleurstelling dat ik er heel lang mee zit. Ik weet nu dat ik mijn echte geluk niet haal uit een hoge plaatsing, alleen een tijdelijke emotie van blijheid. Eenmaal met die realisatie ga ik ook niet meer naar wedstrijden met de motivatie van: winnen gaat mij gelukkig maken. Maar met de motivatie uit pure interesse van wat er voor mij mogelijk is, met als doel om de beste prestatie neer te zetten.

Laatst bewerkt:
Ik herken me sterk in je verhaal, en wellicht dat mijn perspectief hoe ik hier mee om ben gegaan je kan helpen. Uiteraard is het voor mij niet op strongman, maar op Powerlifting, en wellicht heb je wel eens vernomen dat ik daar ook op een gegeven moment aan de absolute top presteerde. Echter trainde ik mezelf op een gegeven moment dermate de t*ring in dat ik nauwelijks meer de energie had om uit bed te komen. En dan had ik daarnaast toen nog een wereld kampioenschap gepland over enkele maanden. Uiteindelijk gestopt met 'topsport' en ben toen echt in een gat beland, want ja, ik was toch een van de sterkste van de wereld, en nu lift ik nauwelijks m'n openers. Al die ambities die nog in je hoofd spelen dat ik nog aan de top wil presteren. Al die gedachten over de 'mensen die ik nu teleur stel. Al die potentiële wedstrijden waar ik mooi had kunnen plaatsen. Enzovoort. Wat ik nu ga zeggen, klinkt wellicht wat zweverig, maar het hielp mij wel enorm. Het gaat vooral om de realisatie dat je niet bent wat je doet. Voor mij dus: Ik ben niet 'de powerlifter', maar ik ben AlexV en ik doe Powerliften. Was eerlijk gezegd wel een pijnlijke realisatie, want ja, ik had heel mijn wereld gebouwd om de visie dat ik 'de powerlifter' was. Kostte mij denk ik een ruime 2 jaar om mezelf daar uiteindelijk volledig overheen te zetten. Nu dat er eenmaal doorheen is, merk ik dat ik automatisch veel meer plezier beleef aan zowel trainen als wedstrijden. Ik ben uiteraard nog steeds atleet, en ik kom uiteraard voor een zo hoog mogelijke plaatsing. Maar een lagere plaatsing neemt niet mijn plezier weg uit de sport. Tuurlijk is het een teleurstelling als ik niet optimaal presteer, maar niet meer een dermate grote teleurstelling dat ik er heel lang mee zit. Ik weet nu dat ik mijn echte geluk niet haal uit een hoge plaatsing, alleen een tijdelijke emotie van blijheid. Eenmaal met die realisatie ga ik ook niet meer naar wedstrijden met de motivatie van: winnen gaat mij gelukkig maken. Maar met de motivatie uit pure interesse van wat er voor mij mogelijk is, met als doel om de beste prestatie neer te zetten.
Kan me wel voorstellen dat het echt zwaar moet zijn als je van echt de top komt en daar niet meer echt in de buurt komt. Moet mentaal best hard zijn, maar zoals je zegt om aan de top mee te draaien geef je je leven op voor de sport bijna. Blij te zien dat je nu ook gewoon verder kan liften met plezier nog altijd. Ik heb je gevolgd in die periode maar kan me je stats niet echt meer voor halen.

Dit is zo een stelling als ´meedoen is belangrijker dan winnen´. Bij een echte sportman is dit echt een no go instelling want die wil gewoon winnen.
Daar ben ik het ook 100% mee eens. Maar als ik de mentale struggles dan zie die het met zich mee brengt vraag ik me wel oprecht af of dat de juiste instelling is voor @RockOfAges.... Het lijkt namelijk het plezier behoorlijk weg te nemen... Dus volgens mij gaat het z'n doel van plezier hebben dan wel een beetje voorbij en dat vind ik jammer.

Is er überhaupt geld mee te verdienen?

Het is een heel herkenbaar perspectief van Alex denk ik en tegelijkertijd is het ook niet zo dat het een het ander uitsluit. Als ik voor mezelf spreek dan denk ik dat ik op meerdere momenten ook wel té monomaan in de sport heb gestaan en daar niet altijd een betere sporter van ben geworden. Zeker rondom wedstrijden. Met een bepaald soort vanzelfsprekendheid ga je bijna een tunnelvisie in waarbij bij wijze van spreken alles en iedereen moet wijken voor jouw sportieve doel. Ik ben meer en meer tot het inzicht gekomen dat dit niet een vol te houden manier van doen is, zeker wanneer je in een sport zit waar je niet je geld mee kunt verdienen. We moeten allemaal werken, studeren, een gezin onderhouden, een fijne partner / zoon / dochter zijn et cetera. Ik vind mezelf niet alleen een veel leuker persoon geworden met een meer gebalanceerde kijk op het leven en de sport, maar ik vind mezelf ook een betere sporter geworden nu alles meer in evenwicht is (ook al ben ik misschien een beetje op mijn retour en zit/zat ik niet op hetzelfde niveau als Alex).

Dat zegt uiteindelijk niets over wel of niet deze wedstrijd doen natuurlijk. Alleen misschien is het goed om er van tevoren niet te veel aan op te hangen. Uiteindelijk is het ook maar een wedstrijd. De voorbereiding is voor niemand optimaal geweest, i.v.m. corona. Niemand denkt beter of minder over je als je wel of niet meedoet. Het zijn allemaal overwegingen en de inzichten die hier geboden worden zijn goed om daarin mee te nemen. Stefan en ik hebben het ook uitgebreid 1 op 1 besproken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.036
Je kan sowieso niet meer mee doen volgens mij. Ik herken mij wel enigszins in je verhaal, je moet jezelf afvragen waarom je dan überhaupt nog zou competen? Voor die kut georganiseerde wedstrijden en die plastic beker die je kan winnen? Tenzij je echt de potentie hebt om sterkste man van Nederland te worden(en eerlijk, die heb je denk ik niet gezien je blessuregevoeligheid en mindset) zie ik niet in waarom je jezelf op deze manier zou kwellen in de zin van wedstrijden doen. Gewoon lekker trainen en plezier hebben.
ja, los van of het uberhaupt nog kan natuurlijk. Omdat ik voorheen die (zelfopgelegde) druk niet zo voelde tijdens competen en ik graag naast uiteraard de drive om te winnen ook graag weer meer plezier heb in wedstrijden ipv alleen druk, spanning en stress en ik denk dat prima mogelijk is als ik werk aan mijn mindset.

optimaal voorbereiden is een illusie bij strongman denk ik inderdaad. vaak weet je pas een paar weken van tevoren wat de onderdelen worden (als je geluk hebt). je kunt natuurlijk aan je zwakke onderdelen werken, maar met tientallen verschillende onderdelen kun je maar een bepaald aantal onderdelen ''vast'' trainen. Yoke was een van mijn zwakste onderdelen en komt heel vaak terug in wedstrijden, dus die heeft de afgelopen periode heel veel aandacht gehad. Yoke is echter wel een erg belastend onderdeel en als daar de focus op ligt vergt dit veel van je herstel. Als vervolgens een paar weken van tevoren blijkt dat er bv geen yoke in zit maar een ander onderdeel dat je niet ligt en door een andere focus (de yoke dus) niet hebt kunnen trainen heb je vervolgens nog maar een paar weken om ineens je slechte onderdeel dat je ook nog eens een periode niet of nauwelijks hebt getraind op wedstrijdniveau te krijgen. Naarmate je langer strongman traint zal de basis van onderdelen die je beheerst en op niveau hebt groter worden, maar je kunt niet altijd overal tegelijk beter op worden met zoveel variatie. Om maar een vergelijking met bodybuilding te maken: als je een wedstrijd hebt gehad krijg je bijvoorbeeld feedback of weet je van jezelf dat spiergroep x achterloopt, daar heb je dan maanden de tijd voor om hieraan te werken. Bij strongman weet je nooit hoe je volgende wedstrijd eruitziet.
Dat is inderdaad een ander verhaal, maar ik doel meer op het überhaupt oefenen van een onderdeel. Zonde om een wedstrijd in te gaan zonder ooit een truckpull gedaan te hebben terwijl je die wel kan verwachten. Dan regel je gewoon op de een of andere manier dat je dat kan oefenen vooraf. Wat dat betreft kun je het ook prima vergelijken met een bodybuilding wedstrijd, zou zonde zijn om zonder poseerroutine naar je wedstrijd te gaan. En uiteraard heb je altijd externe factoren die op een wedstrijddag tegen kunnen zitten, maar daar heeft iedereen dan mee te maken en niet alleen jijzelf.
Zeker, maar had toen ook nog weinig ervaring en trainde op een locatie waar ik aangewezen was op wat de anderen deden. Ik heb nog voorgesteld om de truckpull te oefenen dmv een simulatie, maar een truckpull was niet zo moeilijk zeiden ze dus dat trainden ze niet. dat geloofde ik dan maar als rookie.

Zou je als strongman niet moeten focussen op de komende x wedstrijden i.p.v. alleen de eerstvolgende? Er zijn altijd setbacks, en sommige dingen die je hebt voorbereid blijken niet nodig, maar uiteindelijk wordt je er wel een sterkere atleet van.

Uiteindelijk is dan je doel om sterk en veelzijdig genoeg te zijn, zodat je niet afhankelijk bent van de events en omstandigheden.
zie bovenstaand.

Geen idee in hoeverre dit van toepassing is, maar my 2 cents:

Ik heb vroeger op hoog niveau gegamed en zat in de Nederlandse selectie van een shooter. Je kon altijd 1 on 1 of in teamverband wedstrijden doen. In het begin werd ik altijd bizar zenuwachtig van eenzelfde soort prestatiedruk, die jij ervaart bij strongman. Zo zenuwachtig dat ik helemaal niet meer goed kon spelen. Uiteindelijk bleek dat hoe vaker je meedoet, hoe meer je eraan gewend raakt en dan voel je die druk niet/minder. Ik kon uiteindelijk gewoon prima in teamverband spelen. 1 on 1 bleef ik wel altijd te spannend vinden om daar goed mee om te kunnen gaan.

Mocht je die prestatiedruk ook in andere aspecten van het leven ervaren, kun je altijd nog een sportpsycholoog overwegen. Veel topsporters lopen voor soortgelijke problemen bij een sportpsycholoog dus zo gek is dat niet.

Je kunt je er natuurlijk ook gewoon bij neerleggen en gewoon gaan trainen voor de fun, zoals @ Bokito.
thanks pren, denk idd dat ervaring ook een belangrijke factor is. sportpsycholoog heb ik wel eens overwogen maar schrok behoorlijk van die prijzen, maar zag dat ze ook seminars gaf en dat was betaalbaarder en met een klein groepje nog steeds genoeg aandacht voor het individu. het idee is nu om dat vanuit de pl gym in groningen te organiseren voor wat leden
Dit helpt me zeker Alex, dankjewel! Ik heb er eerlijk gezegd nog niet eerder zo over nagedacht maar nu je dit zo zegt herken ik me er toch wel in. Nou heb ik nog lang niet zoveel bereikt als jij natuurlijk, maar ik zie/zag mezelf denk ik ook meer als Stefan de strongman dan de persoon Stefan die daarnaast ook nog de sport strongman beoefend omdat het trainen een vrij groot deel van mijn leven behelst. Dat betekent ook automatisch dat je waarde gekoppeld is aan je sportprestaties, want je sport dat ben jij..

Ik word vaak ook gekscherend door vrienden "sterkste junior" genoemd. Kan ik altijd wel om lachen, want ondertussen ben ik natuurlijk allang geen junior meer, maar er is nog geen nieuwe sterkste junior gekroond. Maarja, mede door deze titel ben ik denk ik wel bang om een bepaalde waarde te verliezen als ik nu opnieuw compete in een wedstrijd en mijn prestatie valt tegen.

Bedankt voor dit waardevolle inzicht!

Ik ben misschien wel de laatste van wie je wilt horen, maar ik snap je volledig en is een keuze die je zelf moet waken. Alleen dat van die "waarde"; ik kan als "fan" van de sport zeggen, dat niemand daar aan denkt behalve jij. Niet dat ik je potentie en resultaten wil downplayen. Integendeel, je bent een giga talent. Maar de meeste sterkste mannen en/of kijkers kennen "arno harms" en consorten half/half, laat staan de sterkste junior uit 2019. Die shit wordt serieus snel vergeten. Daarnaast is er geen sport die ik ken, waarbij de resultaten van atleten zo op en neer gaan (en jij weet ook hoe dat komt; "pieken" krijgt in onze sport nog een extra dimensie) als in sterkste man. Er is denk ik geen sterkste man van deze tijd die ik nog niet minimaal 1x genadeloos heb zien underperformen. Dus dat is echt geen valide rede, je "stock" gaat omhoog door goede prestaties maar buiten jijzelf boeit het niemand wat als je een mindere dag hebt.

Voor de rest heb je perfect valide punten overigens.

Plezier in de sport vind ik het aller-, allerbelangrijkste. Het is een machtig mooie sport waarin je heel veel super vette dingen mag doen (in training en op wedstrijden). Ik zie wedstrijden als ontzettend mooie dagen waarin ik het allerbeste van mijzelf mag geven. Waar ik dan eindig, dat is dan goed genoeg. Natuurlijk weet ik wat erin moet zitten, maar ik bekijk alles stap voor stap. Elk onderdeel gewoon doen wat ik moet doen en dan kan ik mezelf niks verwijten.

Ik kan mezelf soms (meer buiten de sport) heel veel zorgen maken om dingen. Wat ik me dan afvraag, is: en, vallen er dan dooien...? Als het antwoord nee is, maakt het dus ook niet uit wat er gebeurt. Dan leer je er gewoon van en dat is dan dat. En dan sta je een beetje wijzer op je volgende wedstrijd. Ik zou, nu het weer kan, sowieso meer wedstrijden gaan doen. Dan kom je meer in het ritme en wen je aan de wedstrijden. Ook met een niet super voorbereiding kun je heus een leuke dag hebben. Gewoon lekker zware dingen tillen en ermee sjouwen, dat is het mooiste wat er is :heart: .

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.039
Ik ben misschien wel de laatste van wie je wilt horen, maar ik snap je volledig en is een keuze die je zelf moet waken. Alleen dat van die "waarde"; ik kan als "fan" van de sport zeggen, dat niemand daar aan denkt behalve jij. Niet dat ik je potentie en resultaten wil downplayen. Integendeel, je bent een giga talent. Maar de meeste sterkste mannen en/of kijkers kennen "arno harms" en consorten half/half, laat staan de sterkste junior uit 2019. Die shit wordt serieus snel vergeten. Daarnaast is er geen sport die ik ken, waarbij de resultaten van atleten zo op en neer gaan (en jij weet ook hoe dat komt; "pieken" krijgt in onze sport nog een extra dimensie) als in sterkste man. Er is denk ik geen sterkste man van deze tijd die ik nog niet minimaal 1x genadeloos heb zien underperformen. Dus dat is echt geen valide rede, je "stock" gaat omhoog door goede prestaties maar buiten jijzelf boeit het niemand wat als je een mindere dag hebt.

Voor de rest heb je perfect valide punten overigens.
nee hoor, alle input en perspectieven zijn welkom, vandaar ook de post. Ik begrijp zeker wat je zegt en kan dit ook best rationeel bedenken voor mezelf. Als ik als toeschouwer naar een wedstrijd denk ik ook niet minder van iemand die laag eindigt of onder zijn kunnen presteert. En als het iemand is die ik ken of bevriend mee ben vind ik het rot voor hem en als iemand het juist goed doet ben ik blij voor diegene. Maar zoals jij ook zegt: na de wedstrijd is het gewoon dezelfde persoon, of hij nou goed of slecht heeft gepresteerd, zijn waarde verandert niet. Zo zal het bij mij ook zijn, maar het probleem is denk ik misschien eerder je eigenwaarde/trots en het idee dat anderen dit ook zo zien, terwijl het ze in werkelijkheid vast en zeker aan hun reet zal roesten

Ja 100% wat je zegt. Je moet gewoon denken of je het leuk vind of niet en zo niet doe je het niet. Ik ben echt veeeel minder dan jou, maar ik ben een aantal jaren "wel okay" geweest. Ik was toch finalist -105, deed het best prima, okay stats voor een natty 105er. Nu is mijn deadlift finaal naar de maan en ik heb lang getwijfeld of ik nog wel mee zou doen. Niet dat ik mezelf hoog inschat, maar wel als een "degelijke deelnemer". Alex zei tegen mij "zelfs bij mij weet over 2 jaar niemand meer wie ik ben, laat staan bij jou". Best hard, maar 100% waar. Nobody cares. Bij mij al helemaal niet maar zelfs bij jou en zelfs bij iemand als Alex ook niet.

Ik snap je idee. Ondanks het feit dat we geen beste vriendjes zijn, zou ik je graag in de finale zien. Je bent een groot talent en serieus met je sport bezig. Een welkome afwisseling tussen alle mensen met een abbo op de apotheek maar die maar 6 maanden per jaar trainen (en de rest van het jaar niks anders doen dan zuipen/snuiven/ballonetjes). In jou zien we (met we bedoel ik de sterkste mannen hier in het Zuiden) één van de weinigen die de sport weer lekker mee op kan bouwen. Naar een hoger niveau, naar een beter image naar buiten toe etc. Maar als je dat niet wil of je vind het het zelf niet waard, moet je het absoluut niet doen.

Wij hebben Enzo bijna gesmeekt om nog mee te doen in 2019, om Kelvin die titel niet cadeau te doen. Ondanks dat ie echt wel impressive is, vinden sommigen bij ons hem niet bepaald een reclame voor onze sport. Echter, Enzo vond andere dingen veel belangrijker; zijn dingen. Als jij dat ook hebt, zal iedereen dit binnen 10 sec. accepteren en verder gaan met zijn of haar leven.

Terug
Naar boven