MuscleMeat

Romy's train+food log

Maaltijdplan
9:30: 2 volkorenboterhammen met kipfilet (ga dit veranderen ivm advies Mascha)
11:00: Bodyrock
12:30 2 tomaten, halve aubergine met 2 eieren gebakken in kokosolie
13:30: banaan en peer
15:00: helft magnetronkoekje (50gram havermout, 75ml sojamelk, 1 eiwit)
17:00: gekookte aardappels, sperziebonen en braadworst
19:00: zelfde als 15:00, andere helft magnetron koekje
21:00: yoghurt met wei proteine en 35min fietsen
23:00 kwark

kcal:2142kcal
proteine:31%
koolhydraat: 39%
vet:26%

je ontbijt zijn we uit...
maar nou ga je sporten en je geeft je lichaam na je training geen koolhydraten ja pas om half twee....je moet na binnen een half uur je koolhydraten binnen krijgen..wees niet bang dat wordt geen vet gaat "direct"naar je spieren.
dan om half 2 heb je weer geen eiwitten..
17.00 braadworstje?? je wil toch cutten zoals jij dat zegt dus dat moet kip/kalkoen of bv vis worden
en dan wordt het avond en dan ga je koolhydraten eten want ja yoghurt valt onder de koolhydraten en in de kwart zitten ook suikers...
dus die ook beter vervangen door kip ofzo...

denk dat je dan veel beter je doel gaat halen, eet ze:D

• Topic Starter Topic Starter
Heel erg bedankt!!!

Ik zal inderdaad met avondeten toch mijn eigen eten moeten gaan maken.. Woon tot eind januari- begin februari bij mijn schoonouders.. Denk dat ik als avondeten dan steeds rauwe groente doe,of de groente die hun eten en "koud vlees", bijvoorbeeld van te voren koken/bakken en dan naderhand een keer eten.. of tonijn uit blik ofzo.. Anders hebben we te weinig pitten om te koken:P

Daarna is het sowieso geen probleem meer want dan kies ik mijn eigen eten.(vandaar dat ik nu dus klein stukje braadworst heb gegeten, 3cm:p)

Ik wil het liefst na het sporten fruit eten (rond 11:30-12:00) en dan rond 12:30 samen met mijn schoonmoeder eten : dus dan groente + eiwit

Anyway ik denk dat ik het zo ga proberen naar aanleiding van het advies:

9:00: havermout, eiwit, melk, whey-koekje met eventueel rozijnen (moet ik nog gaan kopen)
11:00 sport
11:30-12:00 fruit
12:30 groente met eiwit(ei, kip, vis) en brood
15:00 groente met eiwit weer en brood
18:00 vis/kip/kalkoen/ei met groente en rijst/quinoa
20:00 handje noten met tonijn of iets in die richting

Plan voor morgen:
9:00: havermout, eiwit, melk, whey-koekje
11:00 sport
11:30-12:00 peer
12:30 gekookt ei met volkorenrbood en wortels
15:00 gekookt ei met volkorenbrood en halve aubergine
18:00 tonijn met spruitjes en quinoa(heb zilvervliesrijst ingevuld, dus het is niet hetzelfde, quinoa heeft meer eiwit en vet, minder koolhydraten+iets meerkcal maar scheelt niet veel allemaal)
20:00 handje walnoten met tonijn

Kcal:2104 (iets meer dus)
en ratio = 35%-40%-20% (E-K-V) Daar ben ik ook blij mee!

Wil ook mijn trainingsschema gaan veranderen naar:
Maandag: KT + cardio achter elkaar
Dinsdag : bodyrock
Woensdag: KT+cardio
Donderdag: Bodyrock
Vrijdag: Bodyrock
Zaterdag: KT+cardio
Zondag: Bodyrock of rustdag

Ik denk dat dit al een hele vooruitgang gaat zijn als ik alle tips zo lees (Moet alleen nogmaals, uitvinden hoe ik KT aan moet gaan pakken, heb er nog te weinig verstand van)

Laatst bewerkt:
Ik ben destijds gewoon begonnen met het full-body schema dat op dit forum staat: http://forum.dutchbodybuilding.com/...or-startende-kinderen-tieners-vrouwen-148533/

Vind het persoonlijk goed omdat het je een basis geeft om vanuit te beginnen. Daarna kan je zelf nog altijd een schema maken dat je liever wil doen. Maar zoals Mascha al zei, eerst de compound-oefeningen en daarna nog enkele isolatie-oefeningen als je er behoefte aan hebt :).

Dankjewel!! Dit lijkt me inderdaad goed om mee te beginnen! Heb dit topic nog niet gezien:D
Nou vanaf volgende week begin ik dan met KT erbij ipv bodyrock. Ga het deze week wel al "oefenen" zodat ik weet wat ik moet gaan doen.. Even goed inlezen in de oefeningen e.d.

Pfoe moet eerlijk toegeven dat ik een paar dagen geleden het wilde opgeven met alleen adviezen als "je doet het niet goed" .. maar hier heb ik echt veel aan en heb gelukkig weer zin om er toch mee te beginnen. Dankjewel!

No prob, iedereen moet ergens beginnen he ;).
Vind je nieuwe trainingsschema wel beter nu, heb je toch wat minder kans om overtrained te geraken. Maar ik zou die zondag echt wel als rustdag houden. Dan kan je maandag gewoon weer beginnen knallen ;).

Je nieuwe schema ziet er idd beter uit en ik zou ook zondag kiezen als rustdag.

Dit schema ziet er idd al veel beter uit! Pas wel goed op dat je genoeg rust pakt!! Dus ik zou zeker die zondag als rustdag nemen...om te groeien moet je lichaam ook goed herstellen.

Voeding+rust+training moeten allemaal in balans zijn om optimale resultaten te halen.
Maar je motivatie is er iig, en alles heeft tijd nodig. Komt helemaal goed!

Zal inderdaad zondag dan als total-rust dag nemen. Ben zeker gemotiveerd! ook gedisciplineerd, moet alleen nog the "how to" goed onder de knie krijgen en dan kom ik er wel haha:D En tijd heb ik ook inderdaad :) Ik hoef het niet in een maand te bereiken.. Als ik tot mn 80e gezond blijf en leef zoals nu ben ik al blij:P

Vandaag aan schema gehouden en deze workout gedaan
Bad girl WO 18min 18round 10/50 HIIT
http://www.bodyrock.tv/2011/09/05/bad-girl-workout/

high knees: 146-147-147-144-147-152
squat with dumbbell curl 6kg: 15-13-14-11-14-14
knee raise on ground and butt lift: 18-18-19-19-18-19

Doe squats normaal zonder gewicht, maar na het KT schema gezien te hebben, toch maar eens met een 6kg dumbbell gedaan en een curl elke squat gedaan.. pfoe! Das toch een stuk zwaarder dan normal squats.. normaal doe ik in 50sec minimaal 23 squats.. nu was 15 mn max :D Kijk al uit naar mn KT!:D Wordt een hele uitdaging

Vanmorgen eerste KT workout gedaan :D Vond het leuk! maar ik merk dat ik wel iets moet veranderen met mijn gewichten.. de squats waren niet moeilijk, terwijl ik de arm-shouder oefeningen wel erg moeilijk vond. Dus bij de squats moet ik meer gewicht gebruiken denk ik, en bij mijn armen misschien minder.

Ik ben al voorzichtig begonnen, met 2 barbells van elk 3kg (dus 6kg samen) bij elke oefening hetzelfde dus.
3x10 met 3kg per arm:
Benen- Dumbbell Squat
Rug - Dumbbell Lying Row
Borst - Dumbbell Bench Press
Schouders - Dumbbell Shoulder Press
Biceps - Dumbbell curl
Triceps - Dumbbell Kickback

+40min cardio fietsen

(voedselschema hou ik aan naar aanleiding van voorgaand advies)

Mn armen trillen wel! ik merk dat ik mijn armen met bodyrock toch op een heel andere manier train als ik met KT doe.. ik denk dat dit elkaar heel mooi aanvuld (3x per week KT, 3x per week bodyrock +1 rustdag)

dus je traint 6x per week plus nog hoeveel cardio erbij?

Maandag KT + 35-40min cardio
Dinsdag Bodyrock alleen (12-30min High intensity interval training)
Woensdag KT + 35-40min cardio
Donderdag Bodyrock (12-30min HIIT)
Vrijdag KT+ 35-40min cardio
Zaterdag Bodyrock(12min HIIT) + cardio 20min
Zondag niks

Maandag KT + 35-40min cardio
Dinsdag Bodyrock alleen (12-30min High intensity interval training)
Woensdag KT + 35-40min cardio
Donderdag Bodyrock (12-30min HIIT)
Vrijdag KT+ 35-40min cardio
Zaterdag Bodyrock(12min HIIT) + cardio 20min
Zondag niks

Werk je ernaast of ga je naar school???

Als dat zo is, dan vind ik het wel heel veel. Ik ben benieuwd hoelang je dit gaat volhouden.:o. Als dit voor de rest van je leven is. ppuuuhhhh:p:rolleyes:
Begin misschien met 3x kt + 2x cardio.

ik doe een thuisstudie, heb niet veel stage komende tijd (part time werk), kan alles zelf inplannen zeg maar. Dit is niet voor de rest van mijn leven zo nee :P tot februari waarschijnlijk. Daarna heb ik het drukker en zal cardio afvallen/inkorten

Ik ben sowieso aan het denken om nu cardio 20min te maken, ipv 40.. Het is volgens mij te zwaar voor mn benen nog:P

3x In de week 30 min cardio is wel genoeg

Oke dan doe ik cardio alleen op de KT dagen en dan 30min :)dankje voor de tip

in het begin ben je natuurlijk gemotiveerd en enthousiast, maar voor een beginner moet je ook rustig beginnen ;)

Gister weer KT gedaan.

Benen-Lunges 6kg barbell in elke hand 3x10sets
Rug - lying rows 5kg elke hand 3x10
Borst- Fly 2kg elke hand
Schouders- Lateral raises 3-2-2kg elke hand(zwaar!) 3x10
Biceps- Preacher curl 6-4-3kg (ook zwaar!:P) 3x10 per hand
Triceps= Tricep extensie 5kg(in beide handen dus 1 gewicht maar) 3x10

Pfoe! Moest bij sommige oefeningen echt lager in gewichten gaan, heb vandaag ook echt spierpijn in mn armen, schouders en rug. Dus dan zal het wel gewerkt hebben! Vind het steeds leuker worden.
Nog 18min cardio gedaan erna (wilde 30min, maar wegens omstandigheden helaas moeten stoppen)

Eergister bodyrock, zonder cardio gedaan 12min, en vandaag ook bodyrock (+-30min) ook zonder cardio.. Vrijdag weer KT:D en dan zit mn eerste KT week erop :) Ben erg enthousiast:D

Zeker in het begin zul je nog zeer snel omhoog gaan qua gewichten, wat erg motiverend werkt!! Lekker doorgaan, en goed eten, dan komt het helemaal goed!

Gister KT:

3x10
Benen- Dumbbell Squat 5kg per arm
Rug - Dumbbell Lying Row 5kg per arm
Borst - Dumbbell Bench Press 3kg per arm
Schouders - Dumbbell Shoulder Press 3kg per arm
Biceps - Dumbbell curl 5kg per arm
Triceps - Dumbbell Kickback 3kg per arm

+30min cardio fietsen

Vandaag eigenlijk bodyrock.. maar ik heb echt arm spierpijn! en de oefeningen in de workout die ik ga doen zijn push ups, press ups, burpees etc.. Dus ik switch zondag rustdag, met vandaag.. Zodat mijn armen een beetje bij kunnen komen van de KT:D

Ik heb ook weer buikspierpijn... sinds ik de oefeningen niet meer doe..en daar ben ik wel heel blij mee:D Ben bijgekomen ipv afgevallen, maar vind niet dat ik er dikker uitzie in de spiegel..Dus blijf me houden aan het huidige dieet en kijk wel waar ik heen ga:D

Ben bijgekomen ipv afgevallen, maar vind niet dat ik er dikker uitzie in de spiegel..Dus blijf me houden aan het huidige dieet en kijk wel waar ik heen ga:D

Verstandig, de spiegel liegt niet iig! Kilo's zeggen lang niet alles, het gaat er uiteindelijk ook alleen maar om hoe het eruit ziet.

Terug
Naar boven