XXL Nutrition

Romy's train+food log

u bent goed bezig:D

• Topic Starter Topic Starter
Het gaat goed, doe alles nog steeds hetzelfde. Heb 2x een workout moeten onderbreken omdat ik ernstige steken in mn rechterzij + rechterschouder(borstvoorkant) kreeg en erna heel misselijk werd van de pijn.

dit was bij bodyrock (1000 rep challenge). Eten gaat verder ook nog goed maar denk dat ik met kerst wel gewoon eet zoals normaal. (veelste veel in kcal dan + geen goede verhoudingen etc).

Doe nu minder cardio (alleen op KT dagen dus 20-30min) En wil nog niet omhoog schroeven, vandaar dat ik niks meer gepost heb:P Zit een beetje statisch door te werken met de tips die ik gekregen heb.

Ik voel me (op de pijn na) goed bij deze manier van eten en sporten. Ik hoop eind Januari wat verschil te zien op mijn "na" foto. In de spiegel zie ik nog niet echt verschil, maar dat verwacht ik ook niet na zo'n korte tijd :D

Iemand van jullie last van dit soort pijn? Ik las hier dat je galstenen kan krijgen van .. zo'n beetje alles wat ik doe *veel sporten, veel eiwit etc) en las ergens dat je op die plekken pijn krijgt als je galstenen hebt. Nja ik stel de dokter het liefst zo lang mogelijk uit... of het moet al echt ondraaglijke pijn worden:P

Een goede vriendin van mij heeft galstenen gehad. Die werd ook echt gewoon lijkbleek en stront misselijk als ze zo'n aanval kreeg. Meestal getriggerd door voeding (vet?). Uiteindelijk kon ze er niet meer omheen en moest hij er echt uit.
Dmv een echo kunnen ze zien of je galstenen hebt!

Heeft me zus ook gehad
sóchtends operatie (kleine ingreep hoor)
smiddags naar huis

Pfoe ik heb afgelopen week met kerst en al veelste veel gegeten (en verkeerd) en ook niet consequent gesport.. Hopelijk de komende 3 weken nog extra ertegen aan om toch nog progress te zien :P Want het voelt alsof ik de afgelopen weken sporten er weer bij heb gegeten hihi:P

Ik ben gelukkig wel gemotiveerd om weer hard door te trainen en clean te eten (moet zeggen dat het ongezonde eten me ook echt niet meer blij maakt zoals het vorige jaren deed..)

de pijn is inmiddels weg (heb maar 1x pijn gehad in de tussentijd) dus ik ben nog niet naar de dokter gegaan ervoor:P

Ik ben veranderd weer naar bodyrock, omdat ze hier nu ook kracht training aan toegevoegd hebben met gewichten, en ik dit toch een stuk leuker vind qua variatie.

Verder eet ik weer 100% clean en in goede ratio dus dat gaat goed.

Wat vinden jullie van deze manier van trainen?
Maandag: borst+triceps + HIIT
Dinsdag: HIIT
Woensdag: benen+ schouders +HIIT
Donderdag: HIIT
Vrijdag rug + biceps
Weekend = actieve rustdagen

324506_356521324374777_167444599949118_1408669_160779647_o.jpg

Rug?

Ff mini update:P
Volgende week ergens maak ik "after" foto's om te vergelijken.. Ik heb het idee dat ik meer spiermassa gekregen heb in de afgelopen weken,maar ook meer vet :P Ik zit denk ik te hoog in kcal..

Vanaf februari kan ik niet meer goed sporten en eten, dan wordt mijn huis opgeleverd en gaat waarschijnlijk al mijn vrije tijd in verbouwen zitten..

Na maart krijg ik mijn hond ook weer en zal ik 3x per dag gaan wandelen. (half uur tot uur 3x).

Op het moment heb ik het idee dat ik meer heb "gebulkt" ipv gecut :D Maar omdat ik in maart meer "cardio" ga doen ivm hond hoop ik , dat ik dan het extra vet weg krijg en niet al te veel spiermassa verlies.

Tot die tijd blijf ik denk ik doorgaan met wat ik nu doe. (Tegen de tijd dat ik daar woon, ga ik ook een goed fitnesscentrum zoeken om mijn KT uit te breiden).

Ik zit meestal rond de 1900-2400kcal nu.. ik heb ook moeite om minder dan dat te eten nu, in de zomer gaat me dat makkelijker af denk ik.. Wel eet ik gezond, clean en in goede ratio's (behalve met kerst:()en dat vind ik persoonlijk ook belangrijker op het moment, omdat ik hoop dat mijn hond dat gaat compenseren haha:D

Ik heb een coupon gekregen van een fitnesscentrum om 1 week gratis te proberen.. Ik ga hier gebruik van maken maar moet nog even een leuk schema opzoeken wat ik daar kan doen.. zodat ik echt goed kan voelen wat KT nu inhoud.. Ik begin dat beginnersschema een beetje saai te vinden nu.. Steeds dezelfde oefeningen geven me neiging om het niet te doen, en ipv dat te bodyrocken.. Hoe doen jullie dit? Hebben jullie steeds dezelfde schema's of ook veel variatie? Ik kan me voorstellen dat je juist graag hetzelfde doet om vooruitgang te zien.. t heeft 2 kanten voor mij..

Wat denken jullie? Moet ik toch minder in kcal gaan tot maart? of gewoon doorgaan zoals nu ook al wordt ik er niet dunner van? want ik maak volgens mij wel redelijk spiermassa aan nu.. nja misschien is t makkelijker als ik de foto heb natuurlijk om het verschil aan te geven.. Maar ik heb nu niemand die een foto van mij kan maken.. in het weekend pas:P

Rond 1900-2400 kcal, dat is nogal ruim genomen :D
Zou inderdaad wat minder eten, op onderhoud, zeker als je ook nog minder gaat sporten.
Schone spiermassa kom je zonder krachttraining niet zo makkelijk bij.

Maar je moet het inderdaad wel leuk vinden, anders ga je je er nooit toe kunnen zetten. Moet zeggen dat het vanzelf ook leuker wordt als je resultaat ziet en weet waarvoor je het doet ;)

Nog steeds last van pijntjes tijdens het trainen?

Ik ga komende weken dan toch maar 1 maaltijd minder eten denk ik:D
9:00: havermout, eiwit, melk, whey-koekje
11:30-12:00 fruit (1)
12:30 groente met eiwit(ei, kip, vis)
15:00 fruit (1)
18:00 vis/kip/kalkoen/ei met groente en rijst/quinoa
22:00 kwark

Denk dat ik het zo moet gaan doen dan.. is dit goed genoeg? (dan zit ik rond de 1400-1800kcal) of toch nog 1 maaltijd extra? dat ik rond de 1600-2000 zit?)
----------------------------------------

Ik heb geen pijn meer in mijn rechterzij/schouder gelukkig. Wel heb ik soms een "knak" in mn wervels als ik buik oefeningen doe. En natuurlijk overal spierpijn na training haha:P maar dat vind ik niet erg.

Laatst bewerkt:
Reken gewoon eens uit wat je binnen krijgt, 1400 of 1800 kcal maakt nogal een verschil he!

De foto dit weekend was mislukt:P maar heb net nog 1 gemaakt, hoop dat je een beetje verschil kunt zien xD
voor:
[Link niet meer beschikbaar]
na:
http://imageshack.us/photo/my-images/100/zsport.jpg/

Ik weet dat het een slechte vergelijking is haha :P Maar kan nu even niet beter.. zoals je ziet heb ik super slecht licht als ik zelf een foto maakt, en die van me zijn gemaakt zijn gewoon mislukt :P

Wat ik merk.. is dat als ik bijvoorbeeld mn haren aan het kammen ben, ik in de spiegel mn arm-spieren zie bewegen:D Ik heb nu ook geen 6kg gewicht nodig om mn arm spieren uberhaupt te laten zien op de foto:D En ook al ben ik aangekomen qua gewicht, heb ik niet echt het idee dat ik dikker uitzie. Al met al.. vind ik kracht training wel een goede aanvulling op mijn training en blijf zeker doorgaan! Hopelijk kan ik nog beter letter op het aantal kcal dat ik inneem, zodat ik die kg's verlies en meer defined wordt. en mijn KT naar een fitnesscentrum ipv thuis.. als ik in maart ben verhuisd. Met hopelijk een trainer daar die mij de goede vorm kan aanleren/schema met mij maken.

Ben in ieder geval super blij dat ik dit forum heb gevonden. Echt goede informatie hier, en hele fijne tips van jullie allemaal. Bedankt!

Je bent wel lekker bezig. Foto 1 kan ik alleen niet zien? Gewoon stug door gaan hoor.

update?

Zo. Een nieuwbouw kost meer tijd dan ik had gedacht:P Ik heb af en toe wel wat gesport (bodyrock/KT) maar niet consequent. Ook het eten was om me voor te schamen tijdens het verbouwen (veel koekjes/snel klaar maaltijden zoals friet etc :P) . Ik ben nu ongeveer weer een week of 2 bezig met goed eten en heb mijn hond nu hier (dus cardio af en toe:P)

Ik heb nu afgelopen 2 weken verschillende workouts gedaan om weer een beetje terug te komen zonder al teveel spierpijn.

Vanaf deze week ben ik weer 100% goed aan het eten en volg ik weer netjes mijn schema.

Ik weeg nu 64,9kg helaas :( Hoop dat ik voor de zomer weer terug kom op het niveau dat mijn spieren zichtbaar zijn :P.

Deze maand ga ik het beginners schema aan KT volgen wat ik al deed , op de off days doe ik bodyrock/tabata/iets anders actiefs:P (variatie!:P) en 2 rustdagen.
Qua eten hou ik het schema aan wat Mascha mij op de vorige pagina heeft aangeraden.

Vanaf volgende maand ga ik hopelijk eindelijk in de gym beginnen haha:P Moet nog eerst 1 gaan zoeken. Heb redelijk veel keus, maar moet ff uitzoeken wat belangrijk is om op te letten.

Zo genoeg gepraat weer. Ik ben in ieder geval terug!

PS: ik kon maandag al omhoog met gewichten ten opzichte van de vorige keer *blij*
ipv 3x10 met 3kg per arm -> 3x12 met 6kg per arm
Benen- Dumbbell Squat
Rug - Dumbbell Lying Row
Borst - Dumbbell Bench Press
Schouders - Dumbbell Shoulder Press
Biceps - Dumbbell curl
Triceps - Dumbbell Kickback
---------------
Gisteren bodyrock 20min (Abs now-workout)

Vandaag:
Benen-Lunges
Rug - lying rows
Borst- Fly
Schouders- Lateral raises
Biceps- Preacher curl
Triceps= Tricep extensie

Ik zit wat boeken te lezen over bodybuilding nutrition, en wat ik heel interessant vond was dat je het best als je net wakker bent ( ontbijt ) en post workout, hoge glycemic-index producten moet eten , en de rest van de dag low-glycemic.

Nu zag ik dat Masha mij bij ontbijt rozijnen had gezet, en die zijn high glycemic dus dat snap ik wel. Maar na mijn workout at ik fruit.. en dat is dus niet slim want dat is low-glycemic zag ik.

Dus ik ga nu veranderen naar post workout groene-eiwit-brood en dan erna fruit ( dus ik switch 2 meals )

Verder probeer ik zoveel mogelijk per maaltijd 35-40-25 te gaan eten, ipv op het eind van de dag.
(als ik nog sense maak nu:P wordt het ongeveer zo):

9:00: havermout, eiwit, melk, whey-koekje met rozijnen (hoog glycemic)
11:00 sport
11:30-12:00 groente met eiwit (ei, kip, vis) en brood (hoog glycemic)
12:30 fruit (laag glycemic)
15:00 groente met eiwit weer en brood (laag glycemic))
18:00 vis/kip/kalkoen/ei met groente en rijst/quinoa (laag glycemic)
20:00 handje noten met tonijn of iets in die richting ( laag glycemic)
23:00 kwark (laag glycemic)

Zo heb ik 4 maaltijden die ik 35%-40%-25% kan maken, en 3 niet.

Wat denken jullie van dit plan?:P tis in principe maar een kleine aanpassing, maar volgens de boeken die ik lees is het wel een belangrijk punt om rekening mee te houden bij spierafbraak.

En dan nog even een vraag:P Heeft dit uberhaupt zin bij vrouwen? omdat wij misschien die hormonen anders/nieteens aanmaken ? met glycemic waardes?:P

Laatst bewerkt:
Maak het jezelf niet te moeilijk. Pas op een niveau van heel veel spiermassa en heel weinig bf maakt het een verschil of je wel of geen rozijnen eet ivm met gi. Door eiwitten en vet te combineren met high gi producten verlaag je trouwens de gi waarde. Zo is je ontbijt nu nog steeds low gi. Belangrijkste is om de hoeveel KCal in de gaten te houden en dat je voldoende proteine binnen krijgt per dag.

Terug
Naar boven