MuscleMeat

Ron501 Bigger legs Log (5 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
:wazzup: mijn topic ontspoort. :p Boerenkool krijgt nu een andere betekenis voor me.

Phil Learney Quads training en Hams & Calfs


Squats met hielen op schijfjes, target is 3 sets 12-15. 40, 60 3x90kg
Leg press voeten laag, target 3 sets 15-20. 125 & 3x150kg
Squat smalle voetenstand en wederom hielen op schijfjes, target 3 sets 15-20. 3x60kg
Leg extensions, target 3 sets 25. 3x45kg

Staand legcurls 3x15kg per been
SLDL 50, 70 & 90kg

Legpress calf presses 3x15x100kg
Zittend calf raises 3x12x50kg

Ga nu werken aan verhoging van de gewichten voor de quad oefeningen.
 
Ja Grosje lust graag boerenkool dan kan hij van de kast springen op zijn vrouw. Dat is even de samenvatting:D
 
Lekker getraind weer! en dat verhogen van gewichten zal je vast lukken! Pootjes willen nu vast wel groeien toch??
 
Die 90kg squat was trouwens 100kg.
 
Waarom squat je met schijfjes onder je hielen, Ron?
 
Volgens mij heeft dat te maken dat sommige mensen bij het doorzakken het contact verliezen met de grond
Je gaat dan meer op je voorvoet leunen. Met schijfjes hou je meer contact en kan je beter squaten
Als hey anders is dan hoor ik het graag Ron
 
Volgens mij heeft dat te maken dat sommige mensen bij het doorzakken het contact verliezen met de grond
Je gaat dan meer op je voorvoet leunen. Met schijfjes hou je meer contact en kan je beter squaten
Als hey anders is dan hoor ik het graag Ron

Volgens mij heb jij wel gelijk
 
Volgens mij heeft dat te maken dat sommige mensen bij het doorzakken het contact verliezen met de grond
Je gaat dan meer op je voorvoet leunen. Met schijfjes hou je meer contact en kan je beter squaten
Als hey anders is dan hoor ik het graag Ron

Het is sowieso niet aan te raden ooit je hiel van de grond te laten komen of het merendeel van de druk naar je voorvoet te laten verplaatsen tijdens een squat. Als dit gebeurt tgv een tekort aan enkelflexibiliteit kunnen schijfjes onder je voeten of schoenen met een hak inderdaad helpen.
 
te korte achillespees
 
Waarom squat je met schijfjes onder je hielen, Ron?

Volgens mij heeft dat te maken dat sommige mensen bij het doorzakken het contact verliezen met de grond
Je gaat dan meer op je voorvoet leunen. Met schijfjes hou je meer contact en kan je beter squaten
Als hey anders is dan hoor ik het graag Ron

Volgens mij heb jij wel gelijk

Het is sowieso niet aan te raden ooit je hiel van de grond te laten komen of het merendeel van de druk naar je voorvoet te laten verplaatsen tijdens een squat. Als dit gebeurt tgv een tekort aan enkelflexibiliteit kunnen schijfjes onder je voeten of schoenen met een hak inderdaad helpen.

te korte achillespees

Allemaal gelul van den lage gronden, oftewel Dutch Bullshit. :p

Nope. Het heeft alles te maken met de uitleg v:p Phil Learney.
Je hebt mensen die met het squaten heup dominant zijn en je hebt mensen die quad dominant zijn.
En om de heup dominantie te verhelpen en daardoor meer druk te zetten op je quads moet je hielen iets verder van de grond afkomen. Een gewichtheffersschoen zou ook goed zijn.

Doordat ik geen voldoende groei heb in mijn quads ben ik op zoek gegaan naar wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn.
En de theorie van Phil Learney klinkt aannemelijk.
Ook heeft hij heel wat atleten met zijn manier van trainen/benadering/methode naar grotere poten gebracht. Dus dacht ik waarom ik niet. :D

De training is eigenlijk simpel.
squats op hiel verhoging (schoen of kleine schijfjes) 3 sets 12-15 zwaar
legpress met voeten laag (knie voorbij tenen) 3 sets 15-20
squats smelle voetenstand (schoen of schijfjes) 3 sets 15-20
Legextensions 3 sets 25

Dus dit doe ik nu. :p

btw te lezen in M&F jan 2015
 
Allemaal gelul van den lage gronden, oftewel Dutch Bullshit. :p

Nope. Het heeft alles te maken met de uitleg v:p Phil Learney.
Je hebt mensen die met het squaten heup dominant zijn en je hebt mensen die quad dominant zijn.
En om de heup dominantie te verhelpen en daardoor meer druk te zetten op je quads moet je hielen iets verder van de grond afkomen. Een gewichtheffersschoen zou ook goed zijn.

Doordat ik geen voldoende groei heb in mijn quads ben ik op zoek gegaan naar wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn.
En de theorie van Phil Learney klinkt aannemelijk.
Ook heeft hij heel wat atleten met zijn manier van trainen/benadering/methode naar grotere poten gebracht. Dus dacht ik waarom ik niet. :D

De training is eigenlijk simpel.
squats op hiel verhoging (schoen of kleine schijfjes) 3 sets 12-15 zwaar
legpress met voeten laag (knie voorbij tenen) 3 sets 15-20
squats smelle voetenstand (schoen of schijfjes) 3 sets 15-20
Legextensions 3 sets 25

Dus dit doe ik nu. :p

btw te lezen in M&F jan 2015

Oke hebben we weer wat geleerd:D
 
Allemaal gelul van den lage gronden, oftewel Dutch Bullshit. :p

Nope. Het heeft alles te maken met de uitleg v:p Phil Learney.
Je hebt mensen die met het squaten heup dominant zijn en je hebt mensen die quad dominant zijn.
En om de heup dominantie te verhelpen en daardoor meer druk te zetten op je quads moet je hielen iets verder van de grond afkomen. Een gewichtheffersschoen zou ook goed zijn.

Doordat ik geen voldoende groei heb in mijn quads ben ik op zoek gegaan naar wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn.
En de theorie van Phil Learney klinkt aannemelijk.
Ook heeft hij heel wat atleten met zijn manier van trainen/benadering/methode naar grotere poten gebracht. Dus dacht ik waarom ik niet. :D

De training is eigenlijk simpel.
squats op hiel verhoging (schoen of kleine schijfjes) 3 sets 12-15 zwaar
legpress met voeten laag (knie voorbij tenen) 3 sets 15-20
squats smelle voetenstand (schoen of schijfjes) 3 sets 15-20
Legextensions 3 sets 25

Dus dit doe ik nu. :p

btw te lezen in M&F jan 2015

Een hakverhoging verhelpt (deels) een gebrek aan enkelflexibiliteit als beperkende factor voor de maximale flexie in je enkel en bijgevolg kniegewricht. Door die verhoging kun je dus 'quad dominanter' squatten doordat je het krachtmoment van je heup tot de bar op die manier verkleint en het krachtmoment van je knie tot de bar vergroot. Simpel gezegd moet een groter deel van het werk gedaan worden door de quads en een kleiner deel door je posterior chain. Dit is het eigenlijke mechanisme waardoor je 'quad dominanter kunt squatten' op oly shoes en is dus iets anders dan 'je hielen moeten verder van de grond afkomen'.

Verder is een uitspraak waarschijnlijk correct achten omdat hij aannemelijk klinkt een heel slecht idee, dit is 'broscience' pur sang.

Een lijstje met oefeningen, aantal sets en aantal reps gaat je 'probleem' waarschijnlijk niet verhelpen. Bij programming komt meer kijken dan een lijstje met oefening en aantallen sets en reps zoals gewichtskeuze en progressie om maar wat te noemen. Om nog maar te zwijgen van de rol van voldoende en juiste voeding in het maken of niet maken van goede progressie.
 
Oke hebben we weer wat geleerd:D

Ach ik ook hoor. En ik hoop dat dit mij de gains brengt die ik wens. :D

---------- Toegevoegd om 19:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:58 ----------

Een hakverhoging verhelpt (deels) een gebrek aan enkelflexibiliteit als beperkende factor voor de maximale flexie in je enkel en bijgevolg kniegewricht. Door die verhoging kun je dus 'quad dominanter' squatten doordat je het krachtmoment van je heup tot de bar op die manier verkleint en het krachtmoment van je knie tot de bar vergroot. Simpel gezegd moet een groter deel van het werk gedaan worden door de quads en een kleiner deel door je posterior chain. Dit is het eigenlijke mechanisme waardoor je 'quad dominanter kunt squatten' op oly shoes en is dus iets anders dan 'je hielen moeten verder van de grond afkomen'.

Verder is een uitspraak waarschijnlijk correct achten omdat hij aannemelijk klinkt een heel slecht idee, dit is 'broscience' pur sang.

Een lijstje met oefeningen, aantal sets en aantal reps gaat je 'probleem' waarschijnlijk niet verhelpen. Bij programming komt meer kijken dan een lijstje met oefening en aantallen sets en reps zoals gewichtskeuze en progressie om maar wat te noemen. Om nog maar te zwijgen van de rol van voldoende en juiste voeding in het maken of niet maken van goede progressie.

:eek: Huh. Waar heb je het over.
Phil Learney praat in het kort over heup versus quad dominatie. En IK vind het een aannemelijk verhaal, gezien mijn diverse uitgevoerde methodes. Welke niet een enkel weekje hebben geduurd. ;)
Ik train altijd op zeer platte schoenen en als mijn bereik van mijn heupgewricht niet voldoende is dan zet ik inderdaad minder druk op mijn quads.
En met deze methode probeer ik daar verandering in aan te brengen.
En de trainingsvorm is een basis voorstel die ik gewoon ga proberen. Over mijn voeding hoef je niet in te zitten.

Ik ga dit gewoon proberen en kijken wat het me brengt. Ik zie het niet als geheel maar als ervaring opdoen en zoeken naar de juiste vorm voor mij. En dat is volgens mij de basis wat bodybuilding inhoudt.
Het is nu eenmaal zo dat het een niet voor de ander hoeft te werken.
Dan zouden we allemaal hetzelfde doen en evenveel gains hebben. :p

Het is overigens niet mijn enkelgewricht die een beperking heeft net zo min als mijn kniegewricht.

---------- Toegevoegd om 19:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:18----------

Je verhaal nog eens lezend, Pleurklaat. Ik bedoel precies wat je zegt en niet wat je denkt dat ik bedoel. Een Oly schoen zet je hiel verder van de grond tov je voeten plat op de grond. En op schijfjes staan doet precies dat. Zo bedoel ik dat dus. En zo bedoelt Phil Learney het ook.
Zijn stuk in M&F is natuurlijk wel verkort en zo simpel mogelijk neergezet.
Als je verder zoekt op internet komen de meer technische benadering naar voren. En geef mij maar de simpele benadering als ik diepgang nodig heb zoek ik dat wel op. ;)
 
Laatst bewerkt:
Oke ik was ff nieuwsgierig. ;) Ben benieuwd of het je gaat brengen wat je hoopt, succes!
 
Oke ik was ff nieuwsgierig. ;) Ben benieuwd of het je gaat brengen wat je hoopt, succes!

Dat is het doel. Het moet iets brengen. ;) En als dat niet gebeurt gaan we gewoon verder met zoeken naar manieren die bij mij aanslaan.

Enne alle hulp is welkom. :D
Als ik wat kort of hard overkom??? Het is niet de bedoeling hoor.
 
Dat is het doel. Het moet iets brengen. ;) En als dat niet gebeurt gaan we gewoon verder met zoeken naar manieren die bij mij aanslaan.

Enne alle hulp is welkom. :D
Als ik wat kort of hard overkom??? Het is niet de bedoeling hoor.

Ron kan ook best wel heel lief zijn als hij zin heeft:D
 
Dat is het doel. Het moet iets brengen. ;) En als dat niet gebeurt gaan we gewoon verder met zoeken naar manieren die bij mij aanslaan.

Enne alle hulp is welkom. :D
Als ik wat kort of hard overkom??? Het is niet de bedoeling hoor.

Ja, ik ben ook wel benieuwd wat je ervaringen gaan zijn en zal dat verhaal van Learny op gaan zoeken.
 
FST-7 Rug & Gun's

Gisteren gedaan hoor. :p

Rug
DL target 3 sets 10-12. WS 60, 80 2x100kg
BOR, target 3 sets 10-12. WS 60 & 2x80kg
Straight arm pulldown target 3 sets 10-12. 3x45kg
Wide grip pulldown, target 3 sets 10-12. 50, 60 & 70kg
One arm dumbbell row (naar de heup), target 4 sets 12. 28, 32, 36 & 40kg
Incline seat one arm cable pull down (isolatie lats), target 3 sets 10. 40, 50 & 60kg
High cable cross pulldown target 7 sets 12. 5x22,5 & 2xfull satck

Guns
Liggende cable curls target 3 sets 10-12. 20, 25 & 30kg
Cable cross hammer curls target 3 sets 10-12. 10, 12,5 en 15kg
EZ-bar curls, target 7 sets 12. 7x23kg killing die laatste 2 sets



FST-7 Schouder training!

Vandaag :D

Machine presses WU 40, WS 50, 60, 70 & 80kg Bam jonghe :p tering wat zwaar.
Seated side raises 10, 12 & 14kg
Front raises 10, 12 & 14 kg
Standing front barbell raise over head 15, 17,5 & 20kg giga pomp :D
Incline bench side raises to the front. 3x8kg
Rope face pulls 3x35kg
Side raises machine 7 sets 31kg pfff lekkere pomp

Afgesloten met 3 sets rope cable crunches.
En 3 sets abwheel
 
Ja, ik ben ook wel benieuwd wat je ervaringen gaan zijn en zal dat verhaal van Learny op gaan zoeken.

Interessante trainer/coach die Phil Learney. Hij signaleert dat veel mensen met een zittend leven (en vrouwen op hakken) een slappe achterkant hebben (hams, glutes). Die mensen hebben moeite om die spieren (de posterior chain) in te zetten bij sporten en krijgen problemen.
Volgens mij vult dat helemaal het bekende verhaal aan van de anterior pelvic tilt en te strakke heupflexoren. Voorkant = strak en achterkant = slap geeft hetzelfde effect.
De oplossingen van Phil Learney is om de achterkant te versterken
http://www.phillearney.com/training/hips-and-butts/
https://www.youtube.com/watch?v=tmYVwL3vIl4
Anderen zeggen dat je de voorkant moet stretchen (psoas), het lijkt mij dat allebei belangrijk zijn.

Waar komt het verhaal van de schijfjes trouwens vandaan?

---------- Toegevoegd om 23:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:21 ----------

Lekkere trainingen trouwens. Flinke gewichten voor de side en front raises, dat moeten flinke schoudertjes zijn inmiddels!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven