Dat lijkt me ook veel beter, clean gainen is moeilijker denk ik, iig meer rekenwerk maar lijkt me gezonder dan dat gejojo met gewicht en vet%.
Ik hou in de gaten hoe je dit gaat aanpakken, ik kan nog veel leren van je serieuze aanpak met alles.
Succes met de final touch!
Volgens mij heeft het niet zoveel met rekenwerk te maken maar meer met die ongezonde uitstapjes die je jezelf veroorlooft.
Wat ik ga uitproberen is de manier van Ben Pakulski. In het kort komt het erop neer dat je voor je trainen geen KHD neemt althans zo laag mogelijk. En je kcals enkel uit eiwitten en vetten haalt.
En na je training of in de avond (bv je rustdagen) je KHD opvoert en de overhand laat nemen tov de EKV verhouding.
Mijn basis zal starten met 2700kcals en een verhouding van EKV 40/35/25%.
Dit ga ik een maand aanhouden. Ik start pas 4 weken na mijn wedstrijd omdat de rebound wel tot rust moet zijn gekomen om een echt objectief beeld te geven.

---------- Toegevoegd om 20:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:41 ----------
Update na shapecheck!!
Vandaag even langs mijn grote voorbeeld geweest. Ray, meer dan een begeleider/trainer.
Hoewel hij niet meer begeleidt is hij wel betrokken bij alles wat ik doe.
Ik vraag aan hem of ik op de juiste weg ben en wat ik het beste kan doen. Gewoon wel zelf met voorstellen komen dus.
Zijn kennis is van zeer groot belang en ik leer elke keer weer meer van hem.
Beschouw hem ook niet als een begeleider of trainer, hij is meer een vriend met dezelfde passie.
Mijn shape is top. Benen worden eindelijk droger en de hams zijn meer en meer zichtbaar, geen waas van vocht meer zeg maar.
Traps zijn ook (bijna) symmetrisch en dat was de vorige keer absoluut niet het geval. Borst is groter, biceps meer kop en de schouders ronder. Al met al een vooruitgang die telt.
Gewicht is iets lager uitgevallen. Maar kan ook aan de weegschaal (gebruik nu een andere) zijn en het moment waarop ik weeg. (nu nuchter ipv in de avond).
Maar gewicht maakt me geen bal uit, ik sta (oog) groter, harder en droger. En dat was het doel.