Fitness Seller

Gesloten Saik0's log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik ben nooit sterk geweest in deze oefening, ik heb hem ook nog nooit een lange periode de kans gegeven. Ik ben bewust erg laag begonnen in de hoop dat ik elke week kan blijven verzwaren. Ze gaan momenteel nog soepel.

Loopt rug(dikte) achter op de rest? Of is het geen 1+1 = 2 verhaal?
 
Loopt rug(dikte) achter op de rest? Of is het geen 1+1 = 2 verhaal?

Wijdte loopt achter, Cable latpull en pull ups bijv ben ik ook altijd al zwak in geweest.
 
Wijdte loopt achter, Cable latpull en pull ups bijv ben ik ook altijd al zwak in geweest.

Je pakt pulldown boven de 100kg in je afgelopen training, niet bepaald zwak hoor.

Maar waarom geen Pullups erbij voor de lats?
 
Je pakt pulldown boven de 100kg in je afgelopen training, niet bepaald zwak hoor.

Maar waarom geen Pullups erbij voor de lats?

140 lukt ook voor enkele reps, ben hierop wekelijks aan het verhogen. Een aantal weken geleden ziek geweest en meteen een herstart gemaakt.

Momenteel zijn mijn mainlifts op ub dag

benchpress
bor
ohp
lat pulldown

Hiernaast is nog ruimte voor overige oefeningen, welke ik op gevoel doe. Hier zou ik idd een pull up kunnen doen, maar ik kies dan liever voor een oefening waar ik meer reps in een set kan maken. Een pull up zou in mijn geval eerder geschikt zijn als mainlift op de plek van de pulldown, waarschijnlijk ga ik dit ook doen in een volgende cycle.
 
Een pull up zou in mijn geval eerder geschikt zijn als mainlift op de plek van de pulldown

Persoonlijk kies ik dan toch nog steeds voor een pull down. Je kan jezelf in een betere positie zetten om zo meer activatie te krijgen. Bij een pull up speelt de vermoeidheid je parten.
Waardoor je techniek eigenlijk wat minder wordt.
 
Persoonlijk kies ik dan toch nog steeds voor een pull down. Je kan jezelf in een betere positie zetten om zo meer activatie te krijgen. Bij een pull up speelt de vermoeidheid je parten.
Waardoor je techniek eigenlijk wat minder wordt.

Ik merk dat ik met pullups sterker (ik maak van mn pullups geen crossfitvariant) ben dan latpulldown. Wellicht omdat latpulldown stricter word uitgevoerd
 
Persoonlijk kies ik dan toch nog steeds voor een pull down. Je kan jezelf in een betere positie zetten om zo meer activatie te krijgen. Bij een pull up speelt de vermoeidheid je parten.
Waardoor je techniek eigenlijk wat minder wordt.
Pull Ups kun je toch ook vrij strikt doen? V.w.b. activatie zou je best gelijk kunnen hebben hoor. En met Lat Pulldowns kun je gemakkelijk de ideale hoek en reprange (~gewicht) selecteren. Ik wissel af. Bij Pull Ups gebruik ik vaak straps en bij failure ga ik over op negatieve reps om leeg te gaan. Wat effectiever is weet ik overigens niet; ik denk dat het niet zo veel verschil uitmaakt.

Zolang ik in ieder geval maar helemaal uit kan hangen / gestrekt kan gaan. Voor langere mensen zijn niet alle Pull Up-stangen en Lat Pulldowns hiervoor geschikt.
 
Voorlopig blijft het bij pulldowns, en wat betreft een betere activatie van de lats ben ik het eens met Robke. Wat ik ook vervelend vind aan pull ups is het ‘koud beginnen’ aan de oefening. Dan ben je het sterkst maar moet je ook alles meteen geven. Momenteel ligt de focus op een sterkere barbell row, één kutoefening per keer is de insteek.
 
Laatst bewerkt:
Twee dagen rust gehad, dus de twee geplande control days laat ik voor wat het is en begin meteen met de twee heavy days.

Heavyday 1

Squats
3x6x150
Uppen naar 3x6x152,5

Deadlift
2x6x170 skipped, voor volgende week. Had zin om mijn grip te testen. De 180 ging vrij makkelijk en de 190 heb ik moeten afbreken. Tevreden. Enkele weken terug was 1x150 de absolute max.

Beetje de tel kwijt, vanaf 150 dan maar
1x150
1x160
1x170
1x180
1x190 fail (grip)
1x190 met straps
6x200 t&g

Barbell lunges
?x20
?x40
?x60

Seated Barbell calf raise, hold on top
12x60
12x100
12x100
12x100
10x100
 
Voorlopig blijft het bij pulldowns, en wat betreft een betere activatie van de lats ben ik het eens met Robke. Wat ik ook vervelend vind aan pull ups is het ‘koud beginnen’ aan de oefening. Dan ben je het sterkst maar moet je ook alles meteen geven. Momenteel ligt de focus op een sterkere barbell row, één kutoefening per keer is de insteek.

Je kan toch ook opwarmen met pulldowns?
 
Twee dagen rust gehad, dus de twee geplande control days laat ik voor wat het is en begin meteen met de twee heavy days.

Heavyday 1

Squats
3x6x150
Uppen naar 3x6x152,5

Deadlift
2x6x170 skipped, voor volgende week. Had zin om mijn grip te testen. De 180 ging vrij makkelijk en de 190 heb ik moeten afbreken. Tevreden. Enkele weken terug was 1x150 de absolute max.

Beetje de tel kwijt, vanaf 150 dan maar
1x150
1x160
1x170
1x180
1x190 fail (grip)
1x190 met straps
6x200 t&g

Barbell lunges
?x20
?x40
?x60

Seated Barbell calf raise, hold on top
12x60
12x100
12x100
12x100
10x100
Goede deads, zeg.:flexing: Lekker bezig!
 
Deadlift
2x6x170 skipped, voor volgende week. Had zin om mijn grip te testen. De 180 ging vrij makkelijk en de 190 heb ik moeten afbreken. Tevreden. Enkele weken terug was 1x150 de absolute max.
Dat is nogal een verschil. :)
 
Nice deadlift ! :flexing:
 
Vandaag even een freestyle training, de hoogtepuntjes:

Benchpress
5x100
5x110
2x120
2x130 slingshot
1x140 slingshot
1x145 slingshot

Bent over row
8x80
7x90
8x80

Standing overhead press
3x80

Aantal sets cable werk voor rug, supersetjes.
Aantal sets dumbbell raises, supersetjes.

That’s all folks!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven