XXL Nutrition

Sakura's Keto Diet log

uiteraard, keto ownd

Mac, zit je ook op keto?

Eten van frikandellen, viandellen, gehaktballen, hamburgers...is dat keto-voeding? Ik zou zeggen er zit redelijk wat carbs in die dingen...

Ik denk dat ik eens heel veel ga lezen over die keto/atkins.

als er carbs in zitten (redelijk wat) kan je het wel vergeten.

maarzoals ik zei, zolang het totaal per dag maar onder de 30 blijft.

Heb je ergens een voedingsschema staan hier op forum?

nee, ik heb geen schema

yo,

Volg het nu al sinds het begin maar ben nog niet echt wijzer wat het KETO dieet nu precies aanhoud, hoe volg ik het, welke training, voeding weet ik onderhand wel....

In je startpost heb je het over een 4 pagina tellende guide/uitleg die je nog zou posten. Heb die alleen nergens voorbij zien komen!

Ik wil per direct met het KETO dieet beginnen, maar wil wel volledige knowledge.

Double post

Laatst bewerkt:
Als je de hele dag noten vreet kom je al aardig in de buurt van het keto dieet. Bijvoorbeeld paranoten of macadamianoten. Zitten rond de 5 à 6 gram koolhydraten per 100 gram en met 600-700kcal per 100 gram haal je je inname makkelijk.

• Topic Starter Topic Starter
yo,

Volg het nu al sinds het begin maar ben nog niet echt wijzer wat het KETO dieet nu precies aanhoud, hoe volg ik het, welke training, voeding weet ik onderhand wel....

In je startpost heb je het over een 4 pagina tellende guide/uitleg die je nog zou posten. Heb die alleen nergens voorbij zien komen!

Ik wil per direct met het KETO dieet beginnen, maar wil wel volledige knowledge.

Om eerlijk te zijn had ik dat guide een klein beetje verwaarloos omdat ik opeens een druk op me kreeg van drukte. Maar hij is grotendeels af en probeer hem dit week nog online te zetten.

Je moet het keto dieet zien als een soort van NO carb. Maar dat is vrijwel onmogelijk. Precies hoe Big Mac het zei probeer zo laag mogelijk in je carbs te zijn. Alle carbs die je uit moeten uit GROENE groentes komen omdat die voornamelijk uit vezels bestaan. DOE DIT!! anders ga je problemen krijgen op de wc =)

Als je bijv kaas eet. Kaas heeft een hoge gehaalte vet en proteine en bevat altijd wat sporen van carbs. Iediale kaas zou chadder chees zijn.
Wat je ook gewoon kan eten is shake met opgeklopte slagroom. Allemaal maaltijden die toegestaan zijn op keto

Je kunt naar het atkins kijken maar hou rekening. Hoe wel ze het zelfde principes hebben is het totaal een andere soort dieet. IK zelf heb niet hoger dan 17gr carbs max op een dag gezeten. En het minst wat ik op een dag gegeten heb was 3gram nogwat

Heb hierboven voorbeelden gegeven hoe je je totale behoefte moet gaan uitrekenen.

Om te starten.. Totale behoefte 65%vet 30% proteine 5% carbs
Heb je het onder de knie kun je altijd met je macro gaan spelen

als ik me niet vergis zat ik op 57% vet 38% proteine en 5% carbs

ik wil het keto-dieet ook eens proberen, en ik kom ongeveer op
2300Kcal, 252g eiwitten, 140g vet en 20g kh (waarvan 10g uit groenten)
maaltijden bestaan uit, kipfilet, mayonaise, olijfolie, tonijn, eieren, rundsgehakt, kaas, komkommer en sla

denk dat ik hiermee toch goed zit?

• Topic Starter Topic Starter
ik wil het keto-dieet ook eens proberen, en ik kom ongeveer op
2300Kcal, 252g eiwitten, 140g vet en 20g kh (waarvan 10g uit groenten)
maaltijden bestaan uit, kipfilet, mayonaise, olijfolie, tonijn, eieren, rundsgehakt, kaas, komkommer en sla

denk dat ik hiermee toch goed zit?

YAAY!! kijk jij snapt het :D

als ik het zo lees heb ik weer zin om te starten met keto. Maar in december start ik met de keto bulk =)

ok thx !!! maar wat voor training pas je toe dan naast je voedingspatroon zoals je aangaf? 6 dagen full cardio ofwat

ik heb het zelf een weekje kunnen volhouden (schema met 150gr noten en nog wat), en mijn kracht was 0.0. Wat meer dan opwarm gewicht kon ik nieet meer aan. Maar dat vond ik niet zo erg, dan doe ik wel wat hogere reps voor afwisseling en meer cardio.

Wil het nog wel eens proberen, want dat weekje was maar half z'n gat (nog ketchup op m'n eitjes enzo).

Ik ga ook lekker op Keto, neem het zonder groente, om lager te komen in carbs, maar wel paar keer goed last van mn pens gekregen, met de daarbij lichtkleurige stront! :P
Maar deze week ff gek*t ivm dingetjes, na zaterdag weer knallen.. Eerste 4/5 kilo's zijn er al af :D

Kracht gaat wel achteruit btw, maar dat is niet zo erg verder..

Ik ga ook lekker op Keto, neem het zonder groente, om lager te komen in carbs, maar wel paar keer goed last van mn pens gekregen, met de daarbij lichtkleurige stront! :P
Maar deze week ff gek*t ivm dingetjes, na zaterdag weer knallen.. Eerste 4/5 kilo's zijn er al af :D

Bij mij niet echt hoor.

waar haal jij je vezels vandaan dan.

Broccoli of spinazie is uitstekend inderdaad. Eerste 2weken is de kracht wat minder, daarna is het beter. Tenminste dat merk ik in de lage repranges.

Broccoli of spinazie is uitstekend inderdaad. Eerste 2weken is de kracht wat minder, daarna is het beter. Tenminste dat merk ik in de lage repranges.

Ja, alleen pieken gaat minder idd, maar langere setjes gaan weer rustig terug beter worden, heel appart..
Ja, broccoli lijkt mij de beste keuze in deze... 200gram lijkt me meer dan genoeg.

Terug
Naar boven