AndroidHealthClinic

Sakura's Keto Diet log

pff vandaag weer is begonnen met keto dieet, heb nu al koppijn. Benieuwd hoelang ik het dit keer ga volhouden.

Ongeveer hetzelfde schema als alleyezonme (hopelijk schrijf ik dat goed :D). Ik heb wel 2 maaltijden niet genomen want die had ik nog neit gekocht, nl tonijn en kaas. HMMM van die emmentaler blok kaas van den delhaize.

Het is toch zo dat je geen zuivel mag hé? Geen melk (dat mis ik echt hard), yoghurt,kwark.

Je mag 30 (of 20?) gram koolhydraten per dag dus een klein beetje zuivel zou wel kunnen.

ik zoek eigenlijk nog 2 maaltijden om eens te wisselen, ik heb een maaltijd tonijn+mayo waar ik wel eens afwisseling in wil hebben (waar ik niet moet voor koken) .En heb ik eigenlijk een maaltijd "kaas" hier wil ik die lekkere emmentaler kaas nemen (meestal zo'n 1cm tot 2cm dikke blok, geen idee hoeveel gram).

Dus wie heeft er nog wat snelle eenvoudige maaltijden?

Tonijn, vlees, kaas, knakworst(:P), eieren, mayo en een beetje groenten.
etc.

ik heb net even gekeken naar mijn carbs en vandaag zit ik aan zo'n 8gr, als ik mijn plan strikt volg op 15gr. Vanaf morgen dus :D

Hmm knakworst, even zoeken wat dat is :p /EDIT: ow zwamworsten :D, nja zonder broodje...ik weet niet hoor

Over zuivel ben ik niet zeker, via bodybuilding.com las ik dat dat niet kon geloof ik (althans bij die pro niet)

ik zoek eigenlijk nog 2 maaltijden om eens te wisselen, ik heb een maaltijd tonijn+mayo waar ik wel eens afwisseling in wil hebben (waar ik niet moet voor koken) .En heb ik eigenlijk een maaltijd "kaas" hier wil ik die lekkere emmentaler kaas nemen (meestal zo'n 1cm tot 2cm dikke blok, geen idee hoeveel gram).

Dus wie heeft er nog wat snelle eenvoudige maaltijden?[/QUOTE]

gerookte zalm

ik heb net even gekeken naar mijn carbs en vandaag zit ik aan zo'n 8gr, als ik mijn plan strikt volg op 15gr. Vanaf morgen dus :D

Hmm knakworst, even zoeken wat dat is :p /EDIT: ow zwamworsten :D, nja zonder broodje...ik weet niet hoor

Over zuivel ben ik niet zeker, via bodybuilding.com las ik dat dat niet kon geloof ik (althans bij die pro niet)

zwamworsten :roflol:, ja joh, goed te doen met een beetje carb arme mayo ;)

koolhydraten zijn toch de favoriete energie van de hersenen? hoe voelt dat dan als je ze niet meer eet, lijkt me niet gezond in dat opzicht. weet wel dat eiwitten kunnen worden ogmezet, maar hoe voelt dat nou? de hele dag licht in je hoofd?

koolhydraten zijn toch de favoriete energie van de hersenen? hoe voelt dat dan als je ze niet meer eet, lijkt me niet gezond in dat opzicht. weet wel dat eiwitten kunnen worden ogmezet, maar hoe voelt dat nou? de hele dag licht in je hoofd?

Nee nee, went snel, althans, wel bij mij.

• Topic Starter Topic Starter

dit gedeelte is al heel vaak uitgelegd.
Glucose is de primiare brandstof voor de hersenen. Op het ketosis dieet heb je ipv glucose ketonen. Ketonen worden door het lever aangemaak. De lever zet het vet om in ketonen die ook als brandstof voor de hersenen dienen

heel kort uitgelegd maar hoop dat je het begrijp. Zo niet laat maar weten. Onthou dat het lichaam op 0 carbs kan leven maar niet op 0 vet

wat dacht je, ik lees niet eerst het topic door? :P

Dus wie heeft er nog wat snelle eenvoudige maaltijden?[/QUOTE]

gerookte zalm

als afwisseling voor mijn tonijn lijkt me wel goed, alleen weet ik dat ik niet veel zalm kan eten.

Damn wat stond ik deze nacht dichtbij hett idee om even een paar boterhammen te eten. Toch nog kunnen inhouden en heb ik net m'n eerste maaltijd binnen.

Ik herstel alleen niet goed van m'n trainingen, maandag benen getraind en die blijven pijnlijk. Ziet er naar uit dat gisteren en vandaag niet getaind zal worden (regent hier hard en ik moet met de fiets :o)

toch gaan trainen, het was terug goed weer :D

cardio wel wat moeten inkorten, hoge vetinname zorgde voor wat problemen

als ik een wolkje of 2 in mijn 2tassen koffie per dag mag doen ben ik al blij :D , voorlopig gaat het nog

Ja weet ik, maar je zou 1-2 glazen melk per dag kunnen drinken als je echt behoefte hebt aan zuivel toch?

hmm ik ben zelfs geen voorstander van zuivel in de cut en in de lean bulk tenzij ik echt ga dirty bulken (dan gaat bijna alles wat los en vast zit erin)

maar magere melk (neem die als voorbeeld) zit per 100ml 3.5gr carbs
laten we grofweg zeggen 1 glas is 250ml 2 glazen op een dag 500
zit je al op 17.5gr onnodige carbs

Ja weet ik, maar je zou 1-2 glazen melk per dag kunnen drinken als je echt behoefte hebt aan zuivel toch?

1 kan nog wel, maar dan zit je al bijna aan je max per dag, aangezien er in melk gemiddeld 5gram carbs per 100ML zitten, dus bij een glas van 250ML zit je al op 12.5gram, dan kun je uit groentes en andere bronnen nog maar max 10gram halen, en daar zit je echt heel snel aan!

Eieren is ook zuivel toch? Daar kun je ook een shitload van binnen werken, goede eiwit-bron trouwens.. MAar af en toe glas melk moet kunnen ;)

1 kan nog wel, maar dan zit je al bijna aan je max per dag, aangezien er in melk gemiddeld 5gram carbs per 100ML zitten, dus bij een glas van 250ML zit je al op 12.5gram, dan kun je uit groentes en andere bronnen nog maar max 10gram halen, en daar zit je echt heel snel aan!

Eieren is ook zuivel toch? Daar kun je ook een shitload van binnen werken, goede eiwit-bron trouwens.. MAar af en toe glas melk moet kunnen ;)

whoaaaaa.. zins wanneer is een ei zuivel geworden :D

Is het nu wel of niet verstandig kaas te gaan eten?
Ik ben een kaas liefhebber, dus zou in mijn keto dieet best wel 100gr kaas per dag weg willen eten.

Terug
Naar boven