Fitness Seller

Sakura's Keto Diet log

• Topic Starter Topic Starter
Echt tof gewoon om zoeits te volgen.

Maar even buiten dat... ik zat eens te bedenken wat zoal allemaal koolhydraat arm maar vet-rijk is??

Kaas, Vlees, Eieren, Olie's, Boter, Vis, Mayonaise
Ik weet niet meer carbloze dingen te noemen???
Trouwens hoe keek je trouwens op tegen verzadigde vetten... of boeide dat eigenlijk niet zoveel?

nope het boeide me geen FK :D lichaam zet ze tog beide om in ketonen.
ums je kunt naar opgeklopte slagroom kijken volgensmij 3 carbs per 100gr
rundergehak perfecte vet/proteine combinatie ums wat nog meer

Naar aanleiding van deze log ben ik ook begonnen, 20gr carbs ED.. Ben benieuwd! :)
Sakurakilla: ging jij ook flink zweten, kramp etc..? Voel me echt klote, ben moe en leeg :P

Naar aanleiding van deze log ben ik ook begonnen, 20gr carbs ED.. Ben benieuwd! :)
Sakurakilla: ging jij ook flink zweten, kramp etc..? Voel me echt klote, ben moe en leeg :P

ik kreeg pas het moeie gevoel bij dag 4-5, maar nu na 2 weken ben ik zelf op 7 dagen na mn refeed niet meer moe.

kwestie van wennen

ik kreeg pas het moeie gevoel bij dag 4-5, maar nu na 2 weken ben ik zelf op 7 dagen na mn refeed niet meer moe.

kwestie van wennen

Wordt dit nog erger dan :eek:
Naja, even op de tandjes bijten dan in het begin :D
Hoe gaat het bij jou? resultaat? Hoeveel kcal is je dagelijkse inname?
Greetz

PS: ik zit op 1756Kcal bij EKV: 38% 5% 57%
Wil elke 5e dag hoog in kcals+carbs, laag in eiwit + cardio + benen trainen.

Laatst bewerkt:
ik zit op 1500kcal. en doe OM de 7 dagen (dus dag 8 ) mn refeed.

maar vanaf volgende week gewoon om de 6 dagen (dus elke zondag weer ivm school)

verlies zo een 200gr vet per dag, +- 1.5kg per week in gewicht. (1.7% BF)

vanaf je refeed gaat het trouwens alleen maar bergaf met je energy, pas bij week 3 (na 2 volle weken dus) heb ik er weer minder last van en ben dus beetje gewend aan geraakt.

Wat?? :eek: 200gram vet :eek:

Zo, dan ga ik ook maar is wat onderzoek doen naar dit dieet.

@Ironmind

nope ging niet zweten niks (tenzij tijdens het trainen dan wel) van kramp had ik totaal geen last
maar de eerste 3 dagen waren gewoon het zwaarst voor mij waarvan dag 2 voornamelijk.

je zit op 20gr carbs hoeveel vet en proteine neem je in
hou deze regel als een soort basis regel

lichaams gewicht x 2.5 = 35% proteine
dan reken je hoeveel 100% daarvan is
dan onderbouw je het

basis vuistregel 65% vet 35% proteine 5% carbs
Carbs hoef je niet veel uittereken is maximaal 20gr (sommige doen meer ik deed veel minder)

Voorbeeld

persoon weegt 75kilo

75 x 2.5 = 187.5gr proteine = 35%
100% proteine = 535gr proteine afgerond staat gelijk aan 2142kcal

daarmee ga je tewerk.. ik zou het dan zou doen 2142 afronden naar 2100 (heb ik 42kcal speling)

Proteine is 187.5 staat gelijk aan 750kcal

2100-750=1350
1350-20(carbs)=1320kcal blijft over voor vet

1320/9=146gr vet

Macro's van voorbeeld persoon zijn dus
187.5gr proteine
146gr vet
20gr carbs

De eerste 2 weken hou je GEEN refeed! om sneller in ketosis te komen kun je de eerste week iets meer vet eten bijv ipv 146 eet je 180gr (alleen week 1!!)

nu ga je naar je eerste refeed hoe doe je dat. Okey laten we zeggen zaterdag is je refeed dag.. Dan zorg je dat je vrijdag een full body depletion workout doet.. Daarmee zorg je dat je al het laaste beetje glyc uit je lichaa haalt. Meteen na het trainen kun je beginnen met je refeed (zou meteen met fruit beginnen om uit ketosis te gaan) refeed kan soms wel 30+ uren duren

Hoe ziet je refeed eruit??
als voorbeeld persoon 2100kcal eet, eet hij op zijn refeed 30 tot 35% meer kcal
2100x30%=2730kcal

Proteine wordt 2x het lichaams gewicht
Vet is MINIMAAL!!! (en voor de junkers onder ons MAX!!! 20gr onder je eigen lichaams gewicht)
en de rest bestaat allemaal uit complexe carbs, probeer je fruit zo vroeg mogelijk te eten en trek het door tot maaltijd 3 a 4

@radical
het is een geweldig dieet...vooral omdat ik echt 99% vleeseter ben :D en tjah gehak met mayo en brocolli of hamburger patties met gesmolen kaas of shake met slagroom hmmmmmm =)

@macb
niet zuren gewoon doen gaat goed met je muahah

Ziet er interessant uit.

Btw hoe reken je uit hoeveel kcal eiwit/carbs/vet is etc?

Ja ik ben definitief overtuigd nu, ik ga volgend jaar dit dieet ook volgen als ik de 85kg bereikt hebt. Ik probeer dan met dit dieet naar de 8-10% te gaan, als me dat goed afgaat, dan probeer ik me 2e cut lager te komen.

baat het niet, schaadt het niet ;)

Ja ik ben definitief overtuigd nu, ik ga volgend jaar dit dieet ook volgen als ik de 85kg bereikt hebt. Ik probeer dan met dit dieet naar de 8-10% te gaan, als me dat goed afgaat, dan probeer ik me 2e cut lager te komen.

baat het niet, schaadt het niet ;)

nou dan heb ik nog een overtuiging voor jou.. in december begin ik met bulken op keto =) wodt protein een vet protein en vet all the way (extra test aanmaak nog erbij :D)

Sakurakilla, wat voor maaltijden eet jij tijdens school/werk? Ben op zoek naar inspiratie voor low carb - high fat recepten voor mee te nemen naar mn studie. (Ik doe namelijk anabolic diet)

Sakurakilla, wat voor maaltijden eet jij tijdens school/werk? Ben op zoek naar inspiratie voor low carb - high fat recepten voor mee te nemen naar mn studie. (Ik doe namelijk anabolic diet)

hmm als ik de waardes nog goed kon herrineren at ik
70gr kaas en 75gr kipfilet (niet die plakjes maar gewoon gestoomed kipfilet)
dernaa at ik gewoon rundergehakt (in de ochtend balletjes van gemaak toen in de oven zonder extra toevoegingen met een vleugje mayo) en soms nam ik ook gewoon mijn shake met opgeklopte slagroom en water

dan weren er ook momenten dat ik koko's at etc...probeerde creatief te zijn en ik werkte toen ook fulltime

en als je je eten tog lekker wilt..mayo is de key!.. volgensmij nog geen 80cent AH merk 68gr vet per 100gr. En niet bang zijn!! just do it =)

update page 1

EKV is ongeveer: 40 / 5 / 55 @ 2000 Kcal nu, eiwitten iets omhoog gegooid en vet relatief gezien iets omlaag, ben benieuwd.
Refeed Gewoon veel meer carbs, vooral in de ochtend.

Je foto werkt helaas niet man, maar ben wel benieuwd hoe je er nu bij staat.

Ik vraag me af hoe het precies zat met je calorie inname vóór je keto dieet en tijdens je keto dieet.. zakte je veel in kcal?? (Ik zal er wel overheen gelezen hebben)

Voor het eerst zie ik dit topic, en wat moet ik lachen om die gasten die er totaal niks van snappen en maar commentaar geven zonder enige vorm van argumenten. Goede transformatie gozer, well done.

Ik doe ongeveer hetzelfde, doe het zelf alleen om aan te komen. En dat gaat prima, BF% is zelfs lager dan toen ik begon, Eat that.

ik probeer sinds een weekje keto, niet helemaal gelukt de eerste week vanaf vandaag terug geprobeerd

klopt het dat je geen ketchup mag eten (doe ik nl altijd op m'n eieren)
ook geen wortelen?

Terug
Naar boven