Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee, nog niet ontvangen. Binnenkort zullen we daar wel meer info over krijgen denk ikBeestige training! hoop setjes!
Eiwit pannenkoeken? heb jij die die pancakes nu wel ontvangen?

Ben erg benieuwd op een antwoord hierop...Een vraagje waar ik mee zit: meestal train ik ergens in de namiddag: is het beter om mijn post-workout carbs in één à twee maaltijden te steken & later op de avond terug de carbs vermijden
(dus eerder vetten nemen) of beter low carbs voor de training te houden & post-workout carbs.
Ben erg benieuwd op een antwoord hierop...
Mijn visie zou zijn vetten post workout zoveel mogelijk laag te houden en carbs zo hoog mogelijk..of dat nu begin van de avond is of iets later maakt niet uit. Zelf zal ik wel proberen mijn IF window niet teveel te vergroten..en niet te overdrijven met de CBL...(ijs, snoep, koek..)

Ik denk dat je na je training een behoorlijk carb window kunt handteren..dat vet opvoerewn zou ik na het vasten weer doen, dus dan krijg je:Post-workout carbs & vetten laag houden doe ik, maar wat als ik om 16.00 uur bijvoorbeeld gedaan heb met trainen. Ik eet m'n post workout maaltijd + nog een snack/maaltijd met carbs/laag vetten. Moet ik dan later op de avond langzaam die carbs afbouwen & terug vetten invoegen of gewoon die vetten laag houden..
Ja, ik blijf wel een mix van complexe en simpele carbs in m'n schema houden. Bruine rijst, bruine pasta, volkoren brood..maar ook wel eens pittabroodjes, pannenkoek, rozijnen..![]()
Trainen --> Carbs --> Vasten (slapen) --> Volgende dag high fat/low carb
Ik denk dat je na je training een behoorlijk carb window kunt handteren..dat vet opvoerewn zou ik na het vasten weer doen, dus dan krijg je:
Trainen --> Carbs --> Vasten (slapen) --> Volgende dag high fat/low carb
+1
Na je training carbs, dan in de avond nog een keer carbs maar dan wel voorkeur voor lagere GI, volgende dag weer low carb.
Ga je IF weer toepassen trouwens? Dus echt tot je training niks eten? Of ga je alleen CBL toepassen?
Al een idee welke tekorten en overschotten je wil gaan hanteren? +500 op trainingsdagen en -200 op rustdagen ofzo?
Of is dit verschil dan marginaal?To recover from training use only high-GI carbs.
High glycemic index carbs speed recovery, don’t interfere with nighttime GH secretion and, posttraining, can’t store fat.

Thanks voor de input jongens!
Maar bob, volgens CBL zou je net 's avonds een carb moeten nemen met als voorkeur een hogere GI, niet?
Of is dit verschil dan marginaal?
Goh, echt IF niet denk ik. Toch niet zo bewust als vorige keer. Mijn avondsnack is rond een uur of 21.00, terwijl ik de volgende dag pas vaak rond 12.00 uur begin te eten. Ik ga niet krampachtig vasthouden aan 16 uur vasten. Als ik iets vroeger honger heb dan eet ik gewoon.
De overschotten weet ik nog niet goed. Ik zal eens wat rekenen en verschillende ratio's hanteren en zien wat het beste voor me is.
Klopt, maar daar train je te vroeg voor denk ik. Na de training kan je de insulinepiek van een high GI meal gebruiken om voedingsstoffen in je spieren te krijgen in plaats van dat het plotselinge overschot aan koolhydraten opgeslagen wordt als vet. Als je 4 uur na je training nog zo'n piek creëert verwacht ik dat je dat effect een beetje kwijt bent. Wat denk jij?
Ideaal zou zijn om overdag low carb te eten en pas om 20:00 thuis te komen van je training, dan 2 uur carbs en eiwitten te proppen (pannekoeken, witte pasta etc, weinig groenten) en dan snel te gaan slapen. Als je dus eerder traint zou ik de late meal uit low-GI carbs laten bestaan zoals bonen, bruine rijst e.d. met wat extra groenten.

Aannemelijk, je theorie. Dus best post workout hoge GI carbs op te nemen om geleidelijk aan over te schakelen naar lage GI. Ik zal me nog even wat inlezen en het uittesten!
Ja, dat zou ideaal zijn natuurlijk. Maar momenteel past dit beter in m'n huidig schema/lessenrooster. Misschien iets voor volgend jaar of wanneer dan ook![]()

dat denk ik wel ja, maar het kan net zo goed niks uitmaken hoor. Zoals altijd; simpel beginnen, evalueren en verbeteren. Je kan ook wat vroeger gaan slapen, is dan op 2 manieren goed voor je gains![]()

Je vergeet de D-Aspartic Acid, fatburner, peptiden, WMS, Resveratrol etc.
je opmerking deed me denken aan dit topic http://forum.dutchbodybuilding.com/f188/custom-advanced-natural-test-stack-cants-322421/

Whaaaat!!
Even heel het logje doorgenomen. +400 euro aan supplementen. Ik vond mijzelf al een dure vogel met m'n whey, creatine, omega's, multivit & EAA's
rip Shugga
@ spoiler
Share..all the protein panncakes!Net een mail ontvangen van Bodylab dat m'n bestelling is verzonden!
![]()