Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
nog een heel andere vraag: je bent niet toevallig zwanger? Dan kun je wel eens eerder last daarvan hebben, want als het bloeddrukschommelingen zijn zoals Marina beschrijft (en ik zeker herken) kunnen ze naast stress, vermoeidheid ook bij zwangerschap eerder voorkomen. Ik had het ook wel eens als er veel drukte was, bij het wachten op de trein bijvoorbeeld, of in een rij bij de La Place...dan ging ik zo onderuit. Wat zout en suiker hielp dan. Bij de zwangerschap van de middelste had ik er zoveel last van dat ik dagelijks meerdere keren onderuit kon gaan, maar toen had ik ook een onderdruk van 50. Dokter gaf aan: zoute dropjes en druivensuiker in je handtas en je mag op dieet van cola en chips ; heb je het volgende gevoel bij zo'n dip: je voelt je warm worden, je gehoor lijkt langzaam dicht te gaan zotten, je zicht gaat langzaam weg?
Ben niet zwanger. De kans dat het toch zo zou kunnen zijn is sowieso heel klein (anticonceptie en daarnaast heb ik PCOS).. Heb altijd een test voor de zekerheid liggen, dus zou als ik nu erg aan het twijfelen sla voor de zekerheid kunnen testen :'). Een collega begon ook al over of ik zwanger was namelijk, begin nu een beetje bang te worden, haha.
Zoals ik bij Marina omschreef heb ik het flink wat jaren geleden ook eens in een druk restaurant gehad. Het gevoel dat je omschrijft komt exact overeen! Ik voel me inderdaad warm worden. Dan begin ik "ruis" te zien (alsof je televisie op zo'n ruiskanaal staat), deze ruis wordt dan steeds witter en dichter, tot ik praktisch niets meer kan zien. Intussen lijkt het net of mijn oren dicht beginnen te slaan, en hoor ik steeds minder. Daarna word ik erg misselijk, op dat moment ga ik ergens rustig zitten en dan trekt het binnen vijf a tien minuten weg en voel ik me weer prima..
Ben niet zwanger. De kans dat het toch zo zou kunnen zijn is sowieso heel klein (anticonceptie en daarnaast heb ik PCOS).. Heb altijd een test voor de zekerheid liggen, dus zou als ik nu erg aan het twijfelen sla voor de zekerheid kunnen testen :'). Een collega begon ook al over of ik zwanger was namelijk, begin nu een beetje bang te worden, haha.
Zoals ik bij Marina omschreef heb ik het flink wat jaren geleden ook eens in een druk restaurant gehad. Het gevoel dat je omschrijft komt exact overeen! Ik voel me inderdaad warm worden. Dan begin ik "ruis" te zien (alsof je televisie op zo'n ruiskanaal staat), deze ruis wordt dan steeds witter en dichter, tot ik praktisch niets meer kan zien. Intussen lijkt het net of mijn oren dicht beginnen te slaan, en hoor ik steeds minder. Daarna word ik erg misselijk, op dat moment ga ik ergens rustig zitten en dan trekt het binnen vijf a tien minuten weg en voel ik me weer prima..
klinkt heel typisch als lage bloeddruk, al dan niet door schommelingen, te snel opstaan, drukke ruimtes, stress, vermoeidheid etc.
Eigenlijk is het juist een gezond teken: kan dus ook zijn als je ineens veel meer bent gaan sporten dat je nog iets er aan moet wennen bijvoorbeeld.
Ik zou me er niet al te druk over maken, het kan geen kwaad.
klinkt heel typisch als lage bloeddruk, al dan niet door schommelingen, te snel opstaan, drukke ruimtes, stress, vermoeidheid etc. Eigenlijk is het juist een gezond teken: kan dus ook zijn als je ineens veel meer bent gaan sporten dat je nog iets er aan moet wennen bijvoorbeeld. Ik zou me er niet al te druk over maken, het kan geen kwaad.
Thanks, als je het zo bekijkt is het inderdaad zelfs een gezonde reactie op omstandigheden die minder gezond zijn! Kijk nu wel wat meer uit met lang en heet douchen, en heb mijn caffeine-inname wat verminderd.. Mijn hartslag was gisteren best hoog, vandaag is die gelijk een stuk lager.
Het was toen het werd vastgesteld even schrikken, maar heb eerlijk gezegd nu weinig moeite ermee aangezien ik geen kinderwens heb. Zou best kunnen dat door niet meer obees te zijn dat het zich weer hersteld heeft, maar ik laat niet opnieuw echo's uitvoeren tenzij er alsnog een kinderwens komt. Wat niet weet, wat niet deert
---------- Toegevoegd om 17:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:37 ----------
Maandelijkse update Centimeters
Eigenlijk een weekje te vroeg, maar aangezien de persoon die mij altijd meet er volgende week niet is, alvast de resultaten omtrent centimeters..
Borst: - 1.5 cm
Bovenarm: + 2 cm
Taille: gelijk
Heup: gelijk
Bovenbeen: + 1 cm
Vergeleken met vorige meting is er qua gewicht een kilo bij.
Vind het lastig interpreteren wat dit betekent. Denk wel dat ik kan concluderen dat fatgains minimaal zijn, gezien het feit dat mijn taille niet groter wordt (wat mijn inziens de beste indicatie voor fatgains is). Ik begin nu in de spiegel te zien dat ik duidelijk gespierder begin te worden.
Volgens mij verloopt de lean bulk tot nu toe goed. Benieuwd wat de weegschaal zondag zegt, aangezien ik toch rond mijn onderhoud lijkt te eten en ik daar het liefst net boven wil gaan zitten. Met 2400 kcal kwam ik te snel aan naar mijn zin (pas tegen lente 2015 weer cutten), maar met 2300 ben ik afgelopen week een halve kg afgevallen.
Kijk het even aan inderdaad met die rare "flauwval neigingen".
Nou het is wel duidelijk dat je in spiermassa groeit.. je biceps en benen groeien en taille gelijk. Daarbij zie je het verschil dussss.... TOP meid! Lekker doorgaan!
Kijk het even aan inderdaad met die rare "flauwval neigingen".
Nou het is wel duidelijk dat je in spiermassa groeit.. je biceps en benen groeien en taille gelijk. Daarbij zie je het verschil dussss.... TOP meid! Lekker doorgaan!
Vandaag voelde ik me prima, dus ga het inderdaad even goed in de gaten houden. Douche nu in ieder geval wel wat korter en wat minder heet, just to be sure.
Qua fatgains wil ik me vooral op taille focussen, dus ben blij dat je ook bevestigt dat je denkt dat spiermassa eindelijk begint aan te zetten! It feeeeeels good .
Leg press 45o
15 x 25
5 x 55
5 x 65
5 x 70
5 x 75
5 x 80 PR Squats eruit gooien was inderdaad een verstandig idee. Nu nog eens zien wanneer ik af en toe lunges kan blijven doen.. Ik mis ze .
DL
5 x 30
5 x 35
5 x 40
5 x 40
5 x 45 PR Bizar.. Bij de eerste rep denk ik standaard: "oooh, easy peasy.. En dan komt ineens die vierde rep .
Bb hip thrust
4 x 10 x 35 PR
Lying leg curl
10 x 15
8 x 27,5
8 x 27,5
5 x 30
Adductor
10 x 90
10 x 90
10 x 95 PR
Abductor
10 x 75
10 x 75
10 x 80 PR
Standing calf raises
10 x 80
10 x 80
10 x 85 PR
Foto-update
Begin nu langzaam resultaat te merken. Dat motiveert erg! Toevallig gisteren nog oude foto's aan collega laten zien omdat ze dacht dat ze mijn zus tussen foto's op Facebook zag..
Ik heb helemaal geen zus. Dat was ik dus .
Nogmaals een voor, en een zeer recente na-bicep-foto .
Dankjewel!! Heb ook nu het gevoel goed bezig te zijn, word eindelijk wat zekerder van mijn aanpak, begin er nu meer vertrouwen in te krijgen . .. (heeft wel even geduurd.. Maar beter wat later dan nooit)
Hahaha, dat plaatje, precies dat ja!
Dan ben ik dus niet de enige die ineenz tegen zo'n "muur" oploopt!
Heb net je logje gelezen, wat een training zeg, vind dat echt gaaf te lezen!! DL doe ik pas sinds vorige week. Heb jij tips? Volgens degene die meekeek voor mijn houding, is mijn techniek goed. Verstandig om al zwaarder te gaan en dan bijvoorbeeld 5x3 reps te doen?
Ik herken die muur ook hoor, die glipt eraltijd ineens in (en dan heb ik op mijn gym van die "eikels" die gaan roepen dat ik moet lachen bij het liften, uhh ja nee?)
Lekkere training! en super al die PR's!
Je gaat echt gewoon heel goed en sterk! en die foto is wel een enorm verschil zeg! je gezicht ook!
Ik heb dat ook hoor.. als ik squat met 5x5.. dan zijn de eerste paar easy.. maar bij set 5 heb je echt na 3 x al meer moeite en na de 4de keer help.. nog n!!! maar je doet het mooi wel want die laatste wil je er gewoon uitpersen! hahaha! Top!
Dan ben ik dus niet de enige die ineenz tegen zo'n "muur" oploopt!
Heb net je logje gelezen, wat een training zeg, vind dat echt gaaf te lezen!! DL doe ik pas sinds vorige week. Heb jij tips? Volgens degene die meekeek voor mijn houding, is mijn techniek goed. Verstandig om al zwaarder te gaan en dan bijvoorbeeld 5x3 reps te doen?
Haha dankjee. Je kan gewoon langzaam opbouwen met bijvoorbeeld 2.5 per keer erbij en als het niet meer gaat omlaag in gewicht. 5x3 vind ik zelf veel fijner helemaal bij deadlift. Af en toe je lift laten filmen en terug kijken is fijn voor jezelf. Dan kan je erg goed zien of er nog techniek verbeteringen nodig zijn. Ookal heb je iemand die het checkt is het vaak ook fijn als je het zelf af en toe kan terug zien.
Zo groot verschil die pica. Echt super!! Ik snap die angst van je leanbulk ook wel. Ik ben echt nog heel tenger, maar als ik zie dat die lovehandles verdikken dan baal ik alsnog (en ja, ik moet gewoon veel eten want ben een regelrechte ecto). Volgens mij hebben vrouwen daar veel meer moeite mee dan mannen
Leuk btw dat je bent gaan dl-en. Als je geen goede trainer hebt dan zou je jezelf kunnen filmen. Het komt allemaal nogal nauw
Ik herken die muur ook hoor, die glipt eraltijd ineens in (en dan heb ik op mijn gym van die "eikels" die gaan roepen dat ik moet lachen bij het liften, uhh ja nee?)
Ik begin na die muur standaard te "grommen" als ik weer verder ga met liften, kan dat gewoon niet binnenhouden . Gelukkig krijg ik daar geen reacties op, de mannen daar hebben inmiddels zelf mogen ondervinden dat mijn blikken kunnen doden, dus ze zijn huist erg behulpzaam en geven gelukkig alleen maar goede feedback in plaats van rare opmerkingen etc.
Lekkere training! en super al die PR's!
Je gaat echt gewoon heel goed en sterk! en die foto is wel een enorm verschil zeg! je gezicht ook!
Ik heb dat ook hoor.. als ik squat met 5x5.. dan zijn de eerste paar easy.. maar bij set 5 heb je echt na 3 x al meer moeite en na de 4de keer help.. nog n!!! maar je doet het mooi wel want die laatste wil je er gewoon uitpersen! hahaha! Top!
Lekker he, die PR's, focus me er niet meer op, maar ze komen nog steeds! Blijf er van genieten zolang het me nog steeds lukt ze neer te zetten .
Hoor inderdaad van de meeste mensen dat mijn gezicht moeilijk te herkennen is. Sommige mensen die ik heel lang niet heb gezien lopen me ook straal voorbij. Moet eerlijk bekennen dat soms juist wel lekker te vinden, doe dan ook net of ik ze niet ken .
Echt bizar he, hoe je ineens de meeste moeite hebt met de laatste sets en reps, een verschil van dag en nacht met de eerste sets! Maar zoals je zegt: die laatste moet en zal je gewoon hebben. Ik zeg dan altijd tegen mezelf dat juist die loeizware laatste sets en reps tellen, die maken het verschil .
Wederom bedankt voor de complimenten! Heb het al eerder gezegd, toch een logje beginnen was het beste dat ik had kunnen doen, begin een stuk zekerder te worden en word enorm gemotiveerd en krijg er weer nieuwe adem van wanneer het even tegenzit .
Die fotoss groot verschil zeg! Had ze nog niet gezien haha
Haha dankjee. Je kan gewoon langzaam opbouwen met bijvoorbeeld 2.5 per keer erbij en als het niet meer gaat omlaag in gewicht. 5x3 vind ik zelf veel fijner helemaal bij deadlift. Af en toe je lift laten filmen en terug kijken is fijn voor jezelf. Dan kan je erg goed zien of er nog techniek verbeteringen nodig zijn. Ookal heb je iemand die het checkt is het vaak ook fijn als je het zelf af en toe kan terug zien.
Dankjewel!! Tegen Nicky zei ik het ook al: ik ga nu gewoon zeggen dat die van de eerste foto mijn dikke tweelingzus is .
Heb vandaag (net als vorige week) spierpijn in mijn traps/binnenkant van mijn schouderblad, vooral aan de rechterkant. Denk toch dat ik alsnog mijn schouders niet goed naar achter breng, en misschien bij het rechtop staan wat te ver met mijn schouders naar achteren "leun". Dus langzaam opbouwen met 2,5 is wellicht een goed idee, en daarbij blijven focussen op juiste schouderstand. Het lijkt me namelijk echt niet de bedoeling dat de spieren in je bovenrug zodanig te voelen zijn?
5x3 ga ik dan zeker in mijn achterhoofd houden. Bij de 4e en 5e rep was mijn grip niet meer goed, dus die wil ik ook even veranderen (ene hand bovenhands en andere hand onderhands).
En ik ga me laten filmen, dan kan ik gelijk zelf eens goed naar mijn schouders kijken, bedankt voor je hulp!
Zo groot verschil die pica. Echt super!! Ik snap die angst van je leanbulk ook wel. Ik ben echt nog heel tenger, maar als ik zie dat die lovehandles verdikken dan baal ik alsnog (en ja, ik moet gewoon veel eten want ben een regelrechte ecto). Volgens mij hebben vrouwen daar veel meer moeite mee dan mannen
Leuk btw dat je bent gaan dl-en. Als je geen goede trainer hebt dan zou je jezelf kunnen filmen. Het komt allemaal nogal nauw
Dankjewel!!
Vorig jaar ben ik met mijn eerste lean bulk begonnen, die mislukte grandioos.. Durfde gewoon niet voldoende te eten en kon nog niet accepteren eventueel wat in vet te stijgen. Heb me er nu eindelijk overheen kunnen zetten. Wil ik uiteindelijk degelijke spiermassa aanzetten, dan ontkom je gewoonweg niet aan bulken.
Het is inderdaad sowieso iets waar vrouwen mee kunnen struggelen, en die eeuwige lovehandles, ja, ik herken dat heel erg .
Het gaat bij mij nog altijd niet even gemakkelijk. Heb echt dagen dat ik me dikkig en vadsig voel. Even de resultaten van het meten van centimeters en foto's erbij pakken wil dan wel helpen. En ik heb het geluk dat wanneer ik een doel voor mezelf heb gesteld ik dan echt wil behalen, dus zodoende houd ik me alsnog netjes aan mijn voedingsschema, ook al kost dat soms wat moeite en zou ik liever minder gaan eten.. Ratio en gevoel zijn 2 totaal verschillende dingen, maar dat weet ik inmiddels gelukkig, soms moet je jezelf even over bepaalde obstakels heenzetten .
.. En sinds een maand of twee kan ik eindelijk echt grandioos van cheats genieten (eens per 4 weken), ook niet geheel onbelangrijk!
Misschien helpt het om je borst meer naar voren te drukken, dat hierdoor je schouders beter uitkomen. Het kan zijn dat je je spieren zo erg voelt omdat je niet gewend ben om te deadliften. Het is best een belastende oefening. Als je heb gefilmd kan je je filmpje vergelijken met andere deadlift filmpjes van andere mensen (niet naar die van mij kijken trouwens ik ben technisch best bout in dl) Haha nu hou ik op met je log vol te stalken
Misschien helpt het om je borst meer naar voren te drukken, dat hierdoor je schouders beter uitkomen. Het kan zijn dat je je spieren zo erg voelt omdat je niet gewend ben om te deadliften. Het is best een belastende oefening. Als je heb gefilmd kan je je filmpje vergelijken met andere deadlift filmpjes van andere mensen (niet naar die van mij kijken trouwens ik ben technisch best bout in dl) Haha nu hou ik op met je log vol te stalken
Dat is ook een heel goede tip, je trekt dan sowieso al vanzelf je schouders als het ware meer naar achter..
En jij mag altijd mijn logje vol stalken hoor, ik heb er juist veel profijt van, dus mij hoor je niet klagen .
ik denk dat mixed grip een goede is bij de deadlift; wel af en toe wisselen dan: dat voelt heel gek als je dat de eerste keer doet
Ik heb een half jaar gebulkt (tot vp van 25 ) en ga nu ook een half jaar of meer over de cut doen.
Ik denk dat korte periodes niet echt bevorderlijk zijn voor de lange termijn progress, gewoon je plan volgen.
ik denk dat mixed grip een goede is bij de deadlift; wel af en toe wisselen dan: dat voelt heel gek als je dat de eerste keer doet
Ik heb een half jaar gebulkt (tot vp van 25 ) en ga nu ook een half jaar of meer over de cut doen.
Ik denk dat korte periodes niet echt bevorderlijk zijn voor de lange termijn progress, gewoon je plan volgen.
Ga dat aankomende week direct uitproberen, dan kan ik er gelijk aan wennen .
Net als jij denk ik inmiddels ook dat je beter langere periodes van (langzame) bulk en cut kunt hanteren. Heb niet veel ervaring, maar merk wel dat ik met deze aanpak zichtbaar resultaat behaal. Daarnaast vindt mijn lichaam het toch wel erg prettig om minder schommelingen in ritme wat betreft voeding etc te hebben . Ik bekijk het per week en anticipeer daarop: ik stel mijn aanpak bij aan de hand van de resultaten waarbij ik het doel op lange termijn in mijn achterhoofd houd .
BP paused
10 x 20
5 x 30
5 x 32,5
5 x 32,5
5 x 32,5
5 x 35 PR
MP
5 x 20
5 x 22,5
5 x 22,5
5 x 22,5
5 x 22,5 VPR
BOR
5 x 5 x 35
Close grip reverse pulldown
8 x 45
7 x 47,3
5 x 49,6
Lever triceps dips
8 x 25
8 x 27,5 VPR
8 x 27,5
EZ-bar curls
8 x 18
8 x 20,5
7 x 20,5 VPR
Db row
3 x 10 x 12
Wekelijkse update
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg (2400 kcal)
Week 3 65.5 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 4 66 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 5 67 + 1 kg (2400 kcal)
Week 6 66.5 -0.5 kg (2300 kcal) Week 7 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Eeeeeen nu.. Nu twijfel ik over hoe ik verder moet . Aangezien de bulk lang gaat duren, neem ik genoegen met een kilo per maand. Spiermassa zet zichtbaar aan. Was terug naar 2300 kcal gegaan omdat ik vond dat het met 2400 kcal te snel ging. Maar die halve kilo die er vorige week afging, is er dus nog steeds af. Het resultaat was niet echt goed van de weegschaal af te lezen though. Gebruik een analoge weegschaal omdat een elektrische weegschaal enorm verschillende resultaten afgeeft (vanwege mijn ongelijke laminaatvloer). Het kan dus best zijn dat ik toch wat zwaarder ben dan vorige week, maar kan ook zomaar dat er wat af is. Het verschil is in ieder geval minimaal, dus ik houd het erop dat ik hetzelfde weeg.
Vooralsnog neig ik er nu toch naar gelijk te blijven en 2300 kcal te blijven eten. Mijn kracht gaat niet achteruit, ik voel me fit, heb niet veel honger en spiermassa begint aan te zetten. Wanneer ik volgende week nog steeds niet omhoog ga kan ik eventueel weer terug naar 2400 kcal. Wanneer ik over twee weken niet omhoog ben gegaan, dan ga ik sowieso weer omhoog.
Lastig hoor, met 2400 kcal vind ik het te snel gaan, maar met 2300 kcal lijkt het erop dat het te weinig is .
En nog een rant over mezelf, onder de spoiler. Omdat je maar net zin moet hebben in vrouwelijk geneuzel .
Deze hele week gingen alle trainingen voor mijn gevoel goed. Spiermassa begint zichtbaar aan te zetten en heb eindelijk het gevoel het goed aan te pakken. Ik ben op de goede weg. Van nature ben ik erg onzeker (wat ongetwijfeld door mijn "rugzakje" komt). Echter begin ik nu steeds zelfverzekerder te worden. Deze week was heerlijk voor mij: ik voelde me best zelfverzekerd en daadkrachtig. Vandaag zakte dat gevoel helaas toch wel erg ver weg.. Er traint een andere meid bij mij in de gym die zichtbaar flink wat stappen verder is dan ik. Op zich word ik niet onzeker daarvan, want ik weet dat ik zelf ook hard aan de weg timmer. Alleen haar houding, haar attitude, daar word ik dus in een klap weer onzeker van. Ze heeft een enorme "air" om zich heen hangen en groet alleen mensen die het in haar ogen "waardig" zijn. Ze vindt dat ze overal voorrang heeft, zo zat ze me bijvoorbeeld weg te kijken en te zuchten tijdens mijn BOR. Dat eindigt dus voor mij in de gedachte: "wat dacht ik deze week wel niet, wie denk ik eigenlijk niet wie ik ben? Dit resultaat van mijn stelt eigenlijk ook gewoon niets voor.."
Herkent iemand hier deze gedachtegang, of dat je ineens weer onzeker wordt door een houding van een ander? Kan het nu best aardig naast me neerleggen, maar vind het gewoon jammer. Voelde me deze week echt goed over mezelf, dat is best zeldzaam, misschien zelf wel nieuw voor mij. En dan toch weer die twijfel door de houding van een ander..