Fitness Seller

Sanne's log

front squats zijn heerlijk hoor, geen idee echter hoe dit voor jou knietjes voelt.

• Topic Starter Topic Starter
front squats zijn heerlijk hoor, geen idee echter hoe dit voor jou knietjes voelt.

Vanochtend maar eens even wat rondgeneusd en wat dingetjes bekeken..
Kom vooralsnog uit op sumo squats en bulgarian squats.
Eerst maar weer eens wachten tot de pijn verdwenen is, dan wil ik weer rustig opbouwen met behulp van de leg press (dat gaat goed omdat ik bovenop knee sleeves knieen ook met handen kan ondersteunen), daarna wil ik langzaam lunges en sumo squats/bulgarian squats erin gaan gooien.

Benieuwd, hopelijk gaat het zo beter :).

Training van vandaag: UB

BP
10 x 20
5 x 32,5
3 x 35
3 x 35
3 x 37,5
3 x 37,5
1 x 40 Een tweede rep zat er echt niet in :(. Precies dezelfde sets als vorige week dus..

MP
4 x 5 x 20
1 x 5 x 22,5 .. En nu eindelijk een verhoging van gewicht waarbij ik de oefening ook nog goed uitvoer :D.

Cable seated row
8 x 32
8 x 34,3
8 x 36,6
8 x 39 PR

Close grip reverse pulldown
8 x 43,6
8 x 45
8 x 47,3 VPR

Lever triceps dips
8 x 60
8 x 70
8 x 70
We hebben twee verschillende lever triceps dips. Degene die ik normaal doe, kan ik rond de 25 kg, bizar hoe anders dit apparaat is. Je voert de uitoefening met je armen verder van je lichaam af uit. Bevalt me totaal niet.. Het zit nu ook niet lekker bij mij schouder/nek, pak dus voortaan alleen nog het andere apparaat.

EZ-bar curls
8 x 18
8 x 20,5 VPR
4 x 20,5

Hanging knee raises
3 x 10

Wekelijkse update
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg
Week 3 65.5 + 0.5 kg
Week 4 66 + 0.5 kg
Week 5 67 + 1 kg

Dat betekent dus dat ik deze week met 2400kcal 1 kg ben aangekomen.. Het begint me nu toch wel net wat te hard te gaan :o. Donderdag all you can eat gedaan als cheat, gisteravond een cocktailparty waar ik het vrij netjes heb gehouden met 1 Mojito, 2 bitterballen en een stukje wrap met zalm. Hiervoor overdag wat geschrapt om het zo veel mogelijk in mijn macro's te laten passen. Deze week is ook mijn "feestelijke" week wat betreft "vrouw-zijn". Een snellere verhoging van gewicht is dus te verklaren, maar 1 kg erbij vind ik toch wel erg veel..
Dus nu schakel ik terug naar 2300 kcal. Dit is voor mij precies 1 rijstwafel en 1 snee speltbrood, dus dat is makkelijk aanpassen in mijn schema.
Blijf aankomende en volgende week 2300 kcal eten om te kijken wat dat doet. De meest ideale gewichtstoename zou voor mij ongeveer een kilo per maand zijn, omdat ik pas tegen de lente 2015 weer ga cutten. Liever een lange bulk waar ik langzaam aankom dat tussentijds een mini-cut moeten inlassen.
Feedback over deze aanpak hoor ik graag :).

klinkt als een goede cleanbulkaanpak succes!

lekkere training hoor!

Sterke train en nice die BP! de volgende rep komt wel!

Vergeet niet dat je vaak voor je ongesteld wordt wat vocht vast kan houden he. ;)

Je pakt het goed aan! :thumb:

Het is niet zo gek dat je op de benchpress niet kan blijven verhogen. Loopt vaak snel vast, gewoon setjes blijven draaien gaat je bench vanzelf omhoog :)

klinkt als een goede cleanbulkaanpak succes! lekkere training hoor!
Fijn te horen dat mijn aanpak als een goede klinkt! Wil inderdaad zo min mogelijk fatgains, en de bulk zal lang gaan duren, dus liever op tijd een stapje terug. Heb hiervoor lang genoeg gecut lijkt me, wil nu even zo lang mogelijk genieten van "flink" eten en knallen met trainen! :)

Sterke train en nice die BP! de volgende rep komt wel! Vergeet niet dat je vaak voor je ongesteld wordt wat vocht vast kan houden he. ;) Je pakt het goed aan! :thumb:
Thanks!! Paar maanden geleden was ik echt gefrustreerd wat betreft benchen.. Had een blessure opgelopen bij het doen van flyes, na 2 maanden moest ik weer beginnen met alleen de stang.. De weg naar een net gewicht leek eindeloos te duren, blij met hoe het nu gaat :).
Bedankt voor de feedback, altijd fijn om bevestiging te krijgen. Ben nog een newbie op het gebied van bulken etc., dus het is nog erg zoeken naar de juiste manier. Maar heb nu ook het idee het goed aan te pakken, probeer per week te bekijken hoe het verder moet en zodoende stel ik de aanpak regelmatig bij. Tot nu toe bevalt me dat goed!

Het is niet zo gek dat je op de benchpress niet kan blijven verhogen. Loopt vaak snel vast, gewoon setjes blijven draaien gaat je bench vanzelf omhoog :)
Geniet nog steeds van de bench, maar zal inderdaad wat geduld moeten krijgen :o. Was zo gewend dat het in het begin op regelmatige basis omhoog ging, dat houd je natuurlijk niet eeuwig vol..
Zit er ook aan te denken eens per week paused bench met licht(er) gewicht te doen, en dan eens per week "zware" sets. Denk dat paused bench uiteindelijk kunnen bijdragen aan een goede techniek en uiteindelijk dus ook het kunnen benchen van zwaarder gewicht. Klinkt dat logisch of praat ik nu complete poep? :rolleyes:

Je kan paused bench gaan doen en kijken of je het fijn vind. Met techniek maakt het niet zoveel uit, dan is het belangrijker hoe je op het bankje ligt en hoe je arch is. Ik doe alleen paused bench omdat het op wedstrijden verplicht is.
Met paused bench leer je wel beter om spanning vast te houden

Ziet er goed uit imo :)

Die opbouw van je bench gaat wel wat traag. Als je hem zo pakt, rep je die 40 wel :

10 x 20
5 x 30
3 x 35
3 x 40

Je kan 1x per week dynamic effort benchen, speedreps op (paused) bench, en 1x per week Max effort benchen.
A la westside.

Je kan paused bench gaan doen en kijken of je het fijn vind. Met techniek maakt het niet zoveel uit, dan is het belangrijker hoe je op het bankje ligt en hoe je arch is. Ik doe alleen paused bench omdat het op wedstrijden verplicht is.
Met paused bench leer je wel beter om spanning vast te houden

Lijkt me wel leuk om wat variatie in de bench te gooien. Denk dat ik het maar eens ga proberen. Baadt het niet, dan schaadt het niet :).

Ziet er goed uit imo :)

Die opbouw van je bench gaat wel wat traag. Als je hem zo pakt, rep je die 40 wel :

10 x 20
5 x 30
3 x 35
3 x 40

Thanks Robke :).
Goed idee om eens te proberen, ga het morgen gelijk in praktijk brengen!

Je kan 1x per week dynamic effort benchen, speedreps op (paused) bench, en 1x per week Max effort benchen.
A la westside.

Train momenteel drie dagen (FB/UB/LB) omdat ik vaak twee dagen achter elkaar "moet" trainen in verband met werk -en schooltijden (vandaar de LB/UB combi..). Zit daarom te denken eens per week paused te doen en eens per week op max effort. Snap dat ik niet kan verwacht ineens door het dak te knallen wat betreft de bench, maar ben er toch van overtuigd dat paused me verder kan brengen :).

Ik heb zelf een tijdje 5x5 op BP gedaan. Dat kan je opbouwend doen maar ook bijvoorbeeld 2 x licht om op te warmen en 3x op je max. Je moet gewoon kijken at het beste voegt.

Gewicht is eigenlijk een slecht meetinstrument als het om de juiste macro's gaat. Je zou na 4 weken kunnen evalueren of je in vet bent aangekomen dmv een huidplooimeting (via body en fitshop heb je een super cheapass ding, dan kun je dat bij jezelf checken op een vast punt bij je buik bijv).

Training ziet er netjes uit:)

---------- Post added at 07:40 ---------- Previous post was at 07:38 ----------

Oja voor een sterkere bench zou je ook extra setjes dumbell bench press kunnen doen.

Ben benieuwd wat je van doe paused bench vind leuk dat je het gaat proberen

Ik heb zelf een tijdje 5x5 op BP gedaan. Dat kan je opbouwend doen maar ook bijvoorbeeld 2 x licht om op te warmen en 3x op je max. Je moet gewoon kijken at het beste voegt.

Deed voor deze andere setjes ook 5x5 op BP (op alle compounds), maar ben toch nog erg zoekende naar wat voor mij op het moment het meest oplevert.. Vandaag ook een beetje getobd wat betreft sets en reps, dus ga het een en ander toch maar veranderen :).

Gewicht is eigenlijk een slecht meetinstrument als het om de juiste macro's gaat. Je zou na 4 weken kunnen evalueren of je in vet bent aangekomen dmv een huidplooimeting (via body en fitshop heb je een super cheapass ding, dan kun je dat bij jezelf checken op een vast punt bij je buik bijv).

Training ziet er netjes uit:)

---------- Post added at 07:40 ---------- Previous post was at 07:38 ----------

Oja voor een sterkere bench zou je ook extra setjes dumbell bench press kunnen doen.

Heb inderdaad al zo'n huidplooimeter, maar raakte enorm gefrusteerd :o. Zo'n driepuntsmeting is bij mij niet betrouwbaar omdat mijn onderlichaam ruim anderhalve maat scheelt met mijn bovenlichaam, boven -en onderlichaam zijn dus totaal uit proportie.. Zodoende was de meting niet goed uit te voeren :(.
Maar wat jij zegt is natuurlijk en goed alternatief, kan dan bijvoorbeeld alleen standaard op een vast punt bij mijn buik meten om alleen daar te meten of ik aankom in vet. Het lijkt me dan in ieder geval een goede indicatie? Bedankt dat je meedenkt, dat waardeer ik! :)

Thanks, dat is inderdaad ook een goede optie! Bedenk met net dat ik bijvoorbeeld toen ik vastliep met MP uiteindelijk weer verder kon na twee weekje db shoulder press gedaan te hebben, wellicht werkt het bij BP ook!

Ben benieuwd wat je van doe paused bench vind leuk dat je het gaat proberen

Zie mijn onderstaande training. Ik raakte gefrustreerd en heb besloten wat kleine aanpassingen te doen. Ben ook erg benieuwd hoe het gaat lopen! Ga je normaliter met paused bench veel naar beneden wat betreft gewicht? Geen idee met welk gewicht ik het best kan beginnen.. Zit er serieus aan te denken eerst aan te voelen hoe 20kg voelt, en vanaf daar verder te "bouwen".

-----------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: FB

BP
10 x 20
5 x 30
3 x 35
3 x 35
3 x 35
1 x 40 .. En toen was ik nijdig .. Had stiekem op minstens een tweede rep gerekend ..
3 x 37.5 .. Dus daarom nog even dit setje om het een beetje goed te maken voor mezelf :o

MP
5 x 20
5 x 20
3 x 22.5
3 x 22.5
5 x 22.5 VPR

BOR
5 x 40
5 x 40
5 x 35
8 x 35
8 x 35
Beetje aan het kutten met BOR laatste tijd. Geen idee of ik hem echt effectief pak. Daarom even lager in gewicht en zoeken qua reps. Die 5 kg lager scheelde voor mijn gevoel al. Ik denk dat dit gewicht momenteel beter bij me past, eventjes terug in gewicht en meer reps.

Db curls
20 x 7
20 x 7
20 x 8

Leg press 45o
2 x circuit van 5 kg
Uitprobeersel: 50 reps in hoog tempo met licht gewicht, snel achter elkaar. En dan 2 circuits van:
- 10 x voeten hoog en breed
- 10 x voeten hoog en smal
- 10 x voeten middelhoog en breed
- 10 x voeten middelhoog en smal
- 10 x voeten laag en smal
Squats ga ik dus niet meer doen vanwege mijn knieen. Na dit circuit protesteerde mijn knie lichtelijk, maar mijn quads stonden in brand, lekker!! :D

Triceps lever dips
8 x 22,5
8 x 22,5
8 x 25 VPR

Hanging knee raises
3 x 10

Aanpassingen trainingsschema
- Squat is out, circuit is in. Wil af en toe wat variaties van squats doen om aan te voelen op welke manier ik nu mijn benen kan gaan trainen. Ik denk aan bulgarian split squats, sumo squats en step ups.
- In LBtraining wordt DL toegevoegd (totale newbie met DL, ben benieuwd). Vorige keer mee gestopt omdat mijn rug daarna heftig protesteerde en daar schrok ik toen dermate van dat ik het niet meer wilde doen. Nu even een grote meid zijn en het gewoon maar eens op gaan pakken :o.
- Op FBdag komt de maxbench. Op UBdag komt de paused bench.
- Op FBdag BOR of T-bar row. Lichter gewicht om de oefening zo correct mogelijk uit te voeren en vanaf daar langzaam verder te bouwen. Op UBdag cable seated row.

En wederom moet ik weer eens even in mijn handjes knijpen. Mijn hubby wil me voortaan op dinsdag of woensdag brengen en halen van en naar stage zodat ik meer tijd heb om rustig te trainen waarbij ik niet naar de klok hoef te kijken. Ik besef me dat ik wel heel erg bof met dit soort support :).
Na mijn training ontdekte ik wederom dat er toch echt wat kleine vetjes komen, wellicht voor anderen niet zichtbaar, maar voor mij wel. Ik voelde me daar even rot over. Ik weet waar ik het voor doe, dus zet me er wel overheen, maar het is (ik denk mede door mijn verleden wat betreft obesitas) af en toe toch erg moeilijk. Het aanbod van mijn hubby was dan toch wel een enorme opsteker :).

Zou gewoon beginnen met iets wat je zekerweet dat je kan en setjes draaien helemaal als je iets nieuws uit probeerd (of techniek verbeterd). Geen idee of het veel scheelt touch en go to en paused (aan het begin kan je altijd meer touch en go benchen). Zelf doe ik altijd paused dat het nu voor mij raar zou zijn om touch en go te gaan doen. Maar zoals ik al zei ga setjes draaien met minder gewicht, heb je in de toekomst meer aan het heeft geduld nodig ;)

Ziet eruit als een zware train! en die legpress lekker zo houden als dat je bevalt. Het is altijd zoeken naar wat het beste bij je lijf past en voegt. Dat pak je in ieder geval goed op!
Goed ook dat je terug gaat in gewicht als het niet voegt. Beter een goede techniek dan net wat meer gewicht pakken wat niet voegt.

Ontzettend lief van je hubby zeg! Fijn dat hij je er zo bij support. Dat is echt heel belangrijk!

Die vetjes zal inderdaad iets zijn wat alleen jij ziet. Maar probeer dat wat te laten rusten. Je weet dat het met cutten er weer afgaat. Jij hebt de touwtjes in handen he! dat moet je niet vergeten! en je hebt ons ook nog als steun! ;)

Zou gewoon beginnen met iets wat je zekerweet dat je kan en setjes draaien helemaal als je iets nieuws uit probeerd (of techniek verbeterd). Geen idee of het veel scheelt touch en go to en paused (aan het begin kan je altijd meer touch en go benchen). Zelf doe ik altijd paused dat het nu voor mij raar zou zijn om touch en go te gaan doen. Maar zoals ik al zei ga setjes draaien met minder gewicht, heb je in de toekomst meer aan het heeft geduld nodig ;)
Dat geduld inderdaad, daar zou het best eens mee te maken kunnen hebben.. Benieuwd hoe de komende weken gaan verlopen. 35 kg kan ik wat betreft de bench geheel gecontroleerd uitvoeren, 37,5 is eigenlijk het matje. Ik bewaar de 40 kg voor een extra set, leuk als ik er meer dan 1 rep mee kan halen, maar ga er niet de focus op leggen :).
Benieuwd naar zondag, de paused bench! Weer eens iets nieuws, houd wel van die afwisseling :).

Ziet eruit als een zware train! en die legpress lekker zo houden als dat je bevalt. Het is altijd zoeken naar wat het beste bij je lijf past en voegt. Dat pak je in ieder geval goed op! Goed ook dat je terug gaat in gewicht als het niet voegt. Beter een goede techniek dan net wat meer gewicht pakken wat niet voegt. Ontzettend lief van je hubby zeg! Fijn dat hij je er zo bij support. Dat is echt heel belangrijk! Die vetjes zal inderdaad iets zijn wat alleen jij ziet. Maar probeer dat wat te laten rusten. Je weet dat het met cutten er weer afgaat. Jij hebt de touwtjes in handen he! dat moet je niet vergeten! en je hebt ons ook nog als steun! ;)

Vandaag geen last van knie, dus op tijd gestopt met de leg press gister! Het brandde echt enorm, heerlijk! Denk dat ik dat circuit ga afwisselen met weinig reps en zwaar gewicht, kijken wat dat doet.
Teruggaan in gewicht bij de BOR was voor mij eigenlijk best een stap, voelt voor mij alsof ik even mijn "trots" opzij moet zetten. Mijn trainingsmaatje keek dan ook erg vreemd op toen ik lichtere gewichten aan de barbell hing, is hij niet van mij gewend, maar kon het uiteindelijk wel waarderen omdat ik nu juist de focus op een zo'n correct mogelijke uitvoering wil leggen :).
En ik waardeer de support inderdaad erg! Besef me soms best dat ik "lastig" kan zijn. Ben toch erg strikt met voeding, training en dergelijke. Er zit een hoop tijd, moeite en soms ook een stuk frustratie in. Gelukkig ziet hij dat het voor mij echt "serious business" is en dan ik er helemaal mijn ei in kwijt kan, fantastisch dat hij me er zo in steunt!
Muuhhh, ja, die vetjes.. Altijd maar die vetjes.. Weet dat mijn lichaam na die twee jaar cutten gewoon op was en dat het nu echt de tijd is om een mooie clean bulk te pakken. Altijd maar weer dat geduld dat op de proef wordt gesteld :o. Ik blijf het doel voor ogen houden, geen gains zonder boven onderhoud te eten! Moet mezelf soms even tot orde roepen en inderdaad mezelf streng toe spreken. Af en toe bang niet meer af te kunnen vallen, maar het is gewoon wetenschap: eet minder dan je verbrandt en je valt af, niets meer en niets minder :).
Bedankt voor je lieve berichtje, doet me altijd erg goed, echt super dat er hier zo meegedacht wordt! :)

mooie training! Soms is het indd goed om even terug in gewicht te gaan. Niet alle oefening zijn "zwaar" effectief. Zo ben ik zelf terug gegaan qua gewicht met de tricep rope pushdown.. als je laatste reps maar super zwaar voelen (en de laatste rep tot of bijna tot faillure).

Je moitvatie is er wel, dus gaat wel goed komen! :)

Je pakt het gewoon heel goed aan. Terug in gewicht is even een stapje zetten misschien. maar het zal je ook weer helpen om daarna weer meer gewicht te kunnen pakken he! Maar echt super dat je zoveel steun hebt thuis!

Met je bulken en cutten. Je hebt je lichaam een tijd op de proef gesteld.. je ziet nu dat bulken meer eten dan je verbrand is. Dus hou het vertrouwen ook vast dat cutten gewoon minder eten dan je verbrand ook werkt!
echt.. je gaat goed en jij zal je doel bereiken met dat doorzettingsvermogen wat je hebt! :)

Terug
Naar boven