XXL Nutrition

Sanne's log

Ik heb het ook wel eens hoor die spieren in mn rug, op mn zij liggen op bed, met evt kussen onder mn zij maar een beetje hangen

---------- Toegevoegd om 18:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:10 ----------

Het opgezwolle heb ik nooit gehad, enkel moe en strammig

Ik denk ook niet dat die 200kcal uitmaken. Aangezien je maar 1x per maand cheat. Meeste cheaten volgens mij 2 maaltijden per week.

Sterke training joh! Eerst waren we ongeveer gelijk maar je gaat me hard voorbij zo bij veel oefeningen haha :D Misschien moet ik ook wat meer gas gaan geven :P:P Goed bezig!

gaat goed hier zo te zien!

Ik ga voor t eerst de barbell hip thrust in mn schema doen. Heb wel eens geprobeerd maar deed me flink zeer en niet in mn billen:p Ff kijken of ik een Hoe het zondag gaat, wellicht dan meer reps en lager gewicht.

Echt super goed bezig hoor! Vooral in het oog houden wat je al bereikt hebt. Dat het frustrerend is als iets even niet lukt is begrijpelijk, maar je bent altijd al een hele stap verder dan degene die thuis op de bank zitten :) Je trainingen zien er netjes uit, en respect dat je het volhoud met 1x cheatmeal per maand:)!

• Topic Starter Topic Starter
Super mooie training! (v)pr's blijven maar komen bij je!

Misschien zijn het toch je spieren in je rug?? dat je wat teveel gedaan hebt of te zwaar??
Ik heb verder eigenlijk geen idee.

jummieeee.. lekker dat eten zo! doe je mij ook een groot plezier mee! :D
Maar een keer 200 kcal boven je schema zitten in de bulk is echt niet erg hoor. Dat is het compenseren niet echt waard imo. Maar denk dat er ook een gevoel bij meespeelt?

oohhh... lekker! sushi! ik ben meer van de sashimi :D maar de sushi gaat er ook vlot in.
Het gaat echt lekker de laatste tijd, geniet er enorm van! Moet wel bekennen dat ik nu het gevoel heb langzaam aan mijn max te komen, dus ik bereid me er mentaal op voor dat de (v)pr's binnen afzienbare tijd erg gaan minderen.. Da's niet erg, geeft me weer nieuwe uitdagingen ;).

Begin inderdaad te denken dat het toch de spieren zijn. Nu weer iets minder dan vanmiddag. Erg blij mee, want het was op een gegeven moment echt even niet meer te harden, bizar! Helemaal vreemd dat het nu weer wat minder is.. Zolang ik blijf bewegen is het goed te doen, dus daarom ga ik er vanuit dat het toch echt spieren zijn.

Ohh, echt he, dat maaltje van gisteravond heb ik nog liever dan een bak patat of iets dergelijks, geef mij maar lekker een flink stuk vlees met verse groenten etc erbij, ontzettend genoten! Geeft mij net zo'n voldaan gevoel als een "echte" cheat :rolleyes:. Het fietsen vandaag was overigens niet bewust compenseren, maar kwam alsnog (voor mijn gevoel) wel goed uit, suste mijn gemoedsrust weer een beetje ;). Misschien kinderachtig, maar heb gisteravond alsnog netjes mijn kwark met appel op. Twijfelde enorm in ieder geval de appel weg te laten (wederom compensatie) maar het wordt echt tijd mezelf los te maken van die rare ideeen omtrent voeding die soms in mijn hoofd zitten. Groeien wil ik, ik wil groot worden! .. Soms moet je jezelf even een harde schop onder je kont geven en niet zo zeuren :).

Hai Sanne, ook hier maar even kijken :-)
Respect voor wat je al bereikt hebt meid!

En je trainingen zien er zeker goed uit.
Lekkere hip thrust ook!

Succes met de spierpijn ;-)
Dankjewel Miss H! Wat een mooi compliment ^^.
De trainingen beginnen voor mijn gevoel nu eindelijk wat voor te stellen :).

.. Na de hip thrust standaard twee dagen ongelofelijke spierpijn in mijn billen, na het opstaan is het eerst even als een Michelin-mannetje lopen totdat het wat gezakt is, en dan vooral in beweging blijven zodat het niet opnieuw stijf wordt :o.
Vind het stiekem de heerlijkste spierpijn die er is :D

Ik heb het ook wel eens hoor die spieren in mn rug, op mn zij liggen op bed, met evt kussen onder mn zij maar een beetje hangen

---------- Toegevoegd om 18:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:10 ----------

Het opgezwolle heb ik nooit gehad, enkel moe en strammig
Zolang ik in beweging blijf is het wel te doen, alleen als ik erg lang stil zit is het niet echt te harden.. Daarom denk ik toch echt dat het flink aangepakte spieren zijn, en niet iets van een blessure ofzo. Het helpt ook wat om af en toe te stretchen enzo, dus even afwachten hoe het er morgen voor staat :).

Ik denk ook niet dat die 200kcal uitmaken. Aangezien je maar 1x per maand cheat. Meeste cheaten volgens mij 2 maaltijden per week.

Sterke training joh! Eerst waren we ongeveer gelijk maar je gaat me hard voorbij zo bij veel oefeningen haha :D Misschien moet ik ook wat meer gas gaan geven :P:P Goed bezig!
Maar in mijn hoofd he.. Af en toe weer dat stemmetje.. "Maar je zit al in de bulk dus je hebt niet meer kcal nodig dan je nu al tot je neemt", alsof ik morgenochtend opsta en ineens weer net zo ben als 2 jaar geleden ofzo :o
En ik weet absoluut dat het onmogelijk is, daarom geef ik mezelf af en toe een harde schop onder mijn kont!
Ben er sowieso nog niet helemaal over uit van wat ik van cheaten in de bulk vind.. Aangezien je al boven onderhoud eet laat ik het liever alsnog zo goed als mogelijk binnen mijn macro's passen. Nu is dat natuurlijk wel gemakkelijker als je echt +500 eet, maar je snapt het idee denk ik wel :).

Jij meer gas geven?! Ik zie groen en geel van jou hip thrust, echt zo ongelofelijk sterk en gaaf!! Zag je filmpje, vond ik echt leuk om te zien, ik moet en zal dat uiteindelijk ook kunnen :D.
Even pure nieuwsgierigheid en brutaliteit: hoe lang heb je er over gedaan om te komen waar je nu bent met de hip thrust? En vanaf welk gewicht ben je begonnen?

gaat goed hier zo te zien!

Ik ga voor t eerst de barbell hip thrust in mn schema doen. Heb wel eens geprobeerd maar deed me flink zeer en niet in mn billen:p Ff kijken of ik een Hoe het zondag gaat, wellicht dan meer reps en lager gewicht.
Thanks!! :)

Zou echt niet meer zonder hip thrust willen, heb het idee dat die samen met lunges het beste resultaat geven voor mijn glutes.
Maar.. Het deed flink zeer maar niet in je billen? Zat het meer in je rug ofzo?
Het heeft mij in ieder geval geholpen wat filmpjes te kijken, en inderdaad door te beginnen met flink wat reps en laag gewicht. Vooral het aangespannen houden van je glutes op de "top" van de oefening laat het echt heerlijk branden bij me. Als ik klaar ben met de oefening loop ik altijd weg alsof ik.. Euh.. Alsof ik.. *Mag ik hier niet zeggen in het openbaar*, je snapt het wel :o. En standaard 2 dagen spierpijn!
Zal zondag wel in je logje lezen hoe het ging, ben benieuwd! :)

Echt super goed bezig hoor! Vooral in het oog houden wat je al bereikt hebt. Dat het frustrerend is als iets even niet lukt is begrijpelijk, maar je bent altijd al een hele stap verder dan degene die thuis op de bank zitten :) Je trainingen zien er netjes uit, en respect dat je het volhoud met 1x cheatmeal per maand:)!
Dankjewel voor het mooie compliment!!
Je hebt ook helemaal gelijk, alleen zijn verstand en gevoel soms niet helemaal met elkaar te rijmen :o.

Eens per maand cheaten vind ik eigenlijk niet moeilijk.. Heb er geen behoefte aan. Maar als ik eenmaal toe ben aan een cheat, dan doe ik het ook meteen erg goed en zonder grenzen, vandaar dat ik het maar eens per maand doe :D.

Op een gegeven moment kom je inderdaad tegen je max aan. Dan kan je ook eens een ander schema doen of volgorde omgooien of meer/minder reps. Ik ben van standaard 10 reps naar 8 reps gegaan en kan daarmee weer wat hoger in gewicht komen. Heb ook 5x5 gedaan om kracht op te bouwen. Zo kom je steeds wat verder. Maar eerst maar ees je max gaan bereiken he! ;)

wat ik van je hoor zijn het vast spieren. Heb dat nu ook na beentraining.. als ik zit is het een hel.. omhoog komen ook.. maar in beweging wordt het minder. Kijk het aan maar ik denk dat het met een paar dagen wel minder zal worden.

hahaha.. mij doe je ook meer plezier met veel vlees en vis. Ik heb als kind al nooit van patat gehouden. Ja ik ben gek.. :rolleyes: vind er nu nog steeds niets aan. geef mij maar een vietnamese loempia of 4. :D Maar liever een goed stuk vlees.

probeer die twijfel wat los te laten. Ik heb soms ook wel dat ik denk als ik uit eten ben gegaan van lust ik nog wat.. nee.. maar hoe dan ook gaat mijn kwark AlTIJD nog naar binnen.. of ik me klem gevreten heb of niet.. :o
het gevoel van willen groeien en massa bouwen wint het altijd! Dus lekker doen! eiwitjes voor je spieren in de nacht zijn altijd goed!

Op een gegeven moment kom je inderdaad tegen je max aan. Dan kan je ook eens een ander schema doen of volgorde omgooien of meer/minder reps. Ik ben van standaard 10 reps naar 8 reps gegaan en kan daarmee weer wat hoger in gewicht komen. Heb ook 5x5 gedaan om kracht op te bouwen. Zo kom je steeds wat verder. Maar eerst maar ees je max gaan bereiken he! ;)

wat ik van je hoor zijn het vast spieren. Heb dat nu ook na beentraining.. als ik zit is het een hel.. omhoog komen ook.. maar in beweging wordt het minder. Kijk het aan maar ik denk dat het met een paar dagen wel minder zal worden.

hahaha.. mij doe je ook meer plezier met veel vlees en vis. Ik heb als kind al nooit van patat gehouden. Ja ik ben gek.. :rolleyes: vind er nu nog steeds niets aan. geef mij maar een vietnamese loempia of 4. :D Maar liever een goed stuk vlees.

probeer die twijfel wat los te laten. Ik heb soms ook wel dat ik denk als ik uit eten ben gegaan van lust ik nog wat.. nee.. maar hoe dan ook gaat mijn kwark AlTIJD nog naar binnen.. of ik me klem gevreten heb of niet.. :o
het gevoel van willen groeien en massa bouwen wint het altijd! Dus lekker doen! eiwitjes voor je spieren in de nacht zijn altijd goed!
Zie onderstaande training met bijbehorende wekelijkse update, het aanlopen tegen mijn max heeft denk ik nu ook veel met mijn voeding te maken. Ben sowieso al wat aan het varieren met sets en reps, vind dat sowieso fijner trainen, heb het idee daar progressie mee te boeken!

Ben er nu zeker van dat het inderdaad spieren in mijn onderrug waren.. Vandaag voelde ik niets meer, behalve tijdens de BOR. Het was gewoon flinke spierpijn in mijn onderrug, ben ik niet gewend dus was even aanvoelen of het wel een normale spierpijn was, en geen blessure ;).
Alleen maar fijn dus, maar weet nu wel wat ik standaard de dag na de DL kan verwachten, en die pijn vond ik niet echt prettig.. Maar ach, het hoort erbij :).

En zie onderstaande toelichting, over eten en onzekerheid gesproken.. Ik ga mijn twijfel wederom opzij proberen te zetten, want ik wil massa! :D.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

BP paused
10 x 20
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 35
3 x 35
2 x 37.5

MP
5 x 20
4 x 22.5
4 x 22.5
5 x 20
5 x 20

BOR
5 x 5 x 35

Close grip reverse pulldown
3 x 8 x 45

Triceps lever dips
3 x 8 x 27.5 VPR

EZ-bar curls
3 x 10 x 18

Front to side raises (1 side raise + 1 front raise en weer terug = 1 front to side raise)
3 x 10 x 2

Heb vandaag wat gas terug moeten nemen om de uitvoering correct te laten blijven.. De wekelijkse update geeft en aan hoe en wat. Mijn kracht begint langzaam achteruit te gaan. Ik baal best een beetje van deze training, maar ik probeer nu direct bij te sturen. Waar mijn eerste "nep-bulk" vorig jaar op mislukte, zal nu niet opnieuw gaan gebeuren! Ik denk dat ik nu 3 weken exact op onderhoud heb gegeten en dat ik daardoor nu op het punt ben aangeland dat gainen niet meer lukt.

Wekelijkse update
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg (2400 kcal)
Week 3 65.5 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 4 66 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 5 67 + 1 kg (2400 kcal)
Week 6 66.5 -0.5 kg (2300 kcal)
Week 7 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 8 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven

Mijn kracht begint achteruit te gaan. Ik merk de laatste dagen ook aan mijn lijf dat het meer nodig heeft. Met 2400 kcal kwam ik naar mijn mening te veel aan. Ophogen met 50 kcal vind ik nutteloos. Bottom line: ik ga nu gewoon weer 2400 kcal per dag eten en kijk wederom of ik daar mee aankom. Blijkbaar is 2300 kcal mijn (bijna exacte) onderhoud. Mocht ik te snel aankomen, kan ik nog altijd een week of 2 weer op onderhoud eten.

Verder ben ik nog steeds aan het experimenteren wat voor mij werkt wat betreft mijn slaapproblemen. Heb nu 3 nachten ZMA geslikt, en ik ga hier redelijk op. Vind dat het nog te snel is om conclusies te trekken. Heb wel al die 3 nachten bizar en zeer helder gedroomd, weet alles nog na te vertellen, echt bizar :o. Geen idee of het met ZMA te maken heeft.. Verder slaap ik nu redelijk snel in. Vervolgens word ik na 5 uur wakker, daarna zijn het korte hazenslaapjes. Nog altijd beter dan wat het was!

Laatst bewerkt:
Je training ziet er netjes uit! en ook weer een VPR!
Je gewicht blijft gelijk dus zo te horen heb je wel je onderhoud gevonden nu. Om verder te komen hebje dus gewoon net wat meer nodig! dus ga ervoor. Je kan het echt en je ziet nu ook dat JIJ de controle hebt he! Je hebt ook de stap gezet toch 2300 aan de te houden. Dus als het te snel gaat weet je echt wel hoe je het moet doen. Dus ga ervoor! Op naar Massa!

De ZMA hielp bij mij in het begin ook. Het kan inderdaad zijn dat je er rare dromen van krijgt. Dat heb ik wel vaker gehoord.Maar vergeet niet dat als je droomt je echt in diepe slaap bent. Ik ben in ieder geval blij dat het beter gaat met je slapen. :)

Ik zou in jouw geval ook weer ophogen..
Succes ermee.

Je training ziet er netjes uit! en ook weer een VPR!
Je gewicht blijft gelijk dus zo te horen heb je wel je onderhoud gevonden nu. Om verder te komen hebje dus gewoon net wat meer nodig! dus ga ervoor. Je kan het echt en je ziet nu ook dat JIJ de controle hebt he! Je hebt ook de stap gezet toch 2300 aan de te houden. Dus als het te snel gaat weet je echt wel hoe je het moet doen. Dus ga ervoor! Op naar Massa!

De ZMA hielp bij mij in het begin ook. Het kan inderdaad zijn dat je er rare dromen van krijgt. Dat heb ik wel vaker gehoord.Maar vergeet niet dat als je droomt je echt in diepe slaap bent. Ik ben in ieder geval blij dat het beter gaat met je slapen. :)
Thanks! Het wilde vandaag voor mijn gevoel niet zo lukken. Haalde het uiterste eruit, maar ben de laatste dagen niet op mijn sterkst. Benieuwd of het inderdaad aan voeding ligt. Woensdag pas volgende training, dus ben benieuwd of de eerste dag terug op 2400 dan al wat meer kracht geven! Blijf inderdaad in mijn achterhoofd houden dat ik inderdaad de controle heb, heb immers ook gas terug kunnen nemen toen het voor mijn gevoel te snel ging. Dat geeft me nu wel de zekerheid gewoon weer meer te gaan eten. Uiteraard tezamen met het in mijn achterhoofd houden waar ik het voor doe ;).

Heb inderdaad ook eens gehoord dat als je droom je goed en diep in slaap bent, dus dat betekent blijkbaar wel dat ik wat meer rust kan pakken! Heb ook het idee wat fitter wakker te worden, maar dat is wellicht ook een placebo effect.. Maakt mij eigenlijk niet zo uit, als ik er maar voordeel uit haal ;). Hoe gaat het bij jou op het moment? Slik je nog steeds de medicatie waar je laatste mee bent begonnen? :)

Ik zou in jouw geval ook weer ophogen..
Succes ermee.
Ik wil groeien, dus heb geen andere keus.
.. Onbeperkt sushi komt volgende week donderdag wel erg goed uit :D.

Thanks! Het wilde vandaag voor mijn gevoel niet zo lukken. Haalde het uiterste eruit, maar ben de laatste dagen niet op mijn sterkst. Benieuwd of het inderdaad aan voeding ligt. Woensdag pas volgende training, dus ben benieuwd of de eerste dag terug op 2400 dan al wat meer kracht geven! Blijf inderdaad in mijn achterhoofd houden dat ik inderdaad de controle heb, heb immers ook gas terug kunnen nemen toen het voor mijn gevoel te snel ging. Dat geeft me nu wel de zekerheid gewoon weer meer te gaan eten. Uiteraard tezamen met het in mijn achterhoofd houden waar ik het voor doe ;).

Heb inderdaad ook eens gehoord dat als je droom je goed en diep in slaap bent, dus dat betekent blijkbaar wel dat ik wat meer rust kan pakken! Heb ook het idee wat fitter wakker te worden, maar dat is wellicht ook een placebo effect.. Maakt mij eigenlijk niet zo uit, als ik er maar voordeel uit haal ;). Hoe gaat het bij jou op het moment? Slik je nog steeds de medicatie waar je laatste mee bent begonnen? :)

Ik wil groeien, dus heb geen andere keus.
.. Onbeperkt sushi komt volgende week donderdag wel erg goed uit :D.
Je hebt gewoon soms ook je mindere dagen. dat hoort er ook gewoon bij. Maar voeding kan mogelijk wel meespelen. Dus dat is gewoon een kwestie van proberen.
Jij hebt controle en een doel. Met die 2 dingen in gedachte kom je er echt wel! :)

Fijn dat het slapen echt beter gaat. Hier is het niet zo lekker.. mannetje hoest de hele nacht.. daar helpt de slaapmedicatie niet tegen. Maar over het algemeen als hij niet zo hoest gaat het beter. Nog niet optimaal. Maar dat heeft ook met een situatie op werk te maken.
K collega die de sfeer verziekte en 8 weken weg was komt nu terug en de angst is dat alles weer naar een K sfeer zal gaan..

Gaat wel goed he die paused benchpress?
Fijn dat slapen al iets beter gaat, lijkt me echt zo naar om daar langdurig problemen mee te hebben.
Hopelijk blijft dat alleen maar beter gaan

Gaat wel goed he die paused benchpress? Fijn dat slapen al iets beter gaat, lijkt me echt zo naar om daar langdurig problemen mee te hebben. Hopelijk blijft dat alleen maar beter gaan
Paused gaat inderdaad lekker. Merk ook dat ik tijdens de uitvoering alles optimaal kan aanspannen, ben ervan overtuigd dat dit mijn max bench verder gaat helpen. Was afgelopen training wel even het evenwicht kwijt :o. Voer paused bench langzaam en zo gecontroleerd mogelijk uit, maar was even de focus kwijt.. Erg blij met een spotter op dat moment :rolleyes:.
Vannacht helaas maar weer eens een uur of 3 kunnen pakken.. Ach, ik probeer me er niet druk om te maken, hopelijk is dit maar weer een nachtje zo en is het vannacht weer beter :).

---------- Toegevoegd om 11:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:22 ----------

Je hebt gewoon soms ook je mindere dagen. dat hoort er ook gewoon bij. Maar voeding kan mogelijk wel meespelen. Dus dat is gewoon een kwestie van proberen. Jij hebt controle en een doel. Met die 2 dingen in gedachte kom je er echt wel! :) Fijn dat het slapen echt beter gaat. Hier is het niet zo lekker.. mannetje hoest de hele nacht.. daar helpt de slaapmedicatie niet tegen. Maar over het algemeen als hij niet zo hoest gaat het beter. Nog niet optimaal. Maar dat heeft ook met een situatie op werk te maken.
K collega die de sfeer verziekte en 8 weken weg was komt nu terug en de angst is dat alles weer naar een K sfeer zal gaan..
Vannacht toevallig weer eens een mindere nacht.. Probeer me er niet meer druk om te maken, vannacht gaat het vast beter :). Getver zeg, balen dat je man zo hoest.. Dat is echt erg irritant als je überhaupt al slaapproblemen hebt..
Gatver, is hij vandaag al op het werk geweest? Ik kan me nog iets herinneren over een of andere lutser die zat te klagen over een blikje tonijn, is dat die knurft? .. Inmiddels ben ik het steeds meer eens met de term karma, hij komt zichzelf nog wel eens flink tegen!

Vannacht toevallig weer eens een mindere nacht.. Probeer me er niet meer druk om te maken, vannacht gaat het vast beter :). Getver zeg, balen dat je man zo hoest.. Dat is echt erg irritant als je überhaupt al slaapproblemen hebt..
Gatver, is hij vandaag al op het werk geweest? Ik kan me nog iets herinneren over een of andere lutser die zat te klagen over een blikje tonijn, is dat die knurft? .. Inmiddels ben ik het steeds meer eens met de term karma, hij komt zichzelf nog wel eens flink tegen!
Balen van je mindere nacht. Maar het hoort erbij. gewoon accepteren dan gaat het vaak in ene weer beter.
Ik hoop inderdaad dat hij snel opknapt.. want slecht slapen is een crime.
Nope.. hij hoort vandaag wanneer hij gaat beginnen. Dus ik neem aan dat wij het morgen horen.. helaas..en ja dat is inderdaad die knakker... Ik neem gewoon at extra blikjes mee. :D Ik hoop inderdaad dat hij zichzelf eens tegenkomt.. dan zal er heel wat veranderen.. voor hem...

Beetje late reactie sorry :)

Ik ben begonnen met mijn log ;) Bret Contreras Strong Curves schema. Dit was eerst bodyweight alleen.. En +- 3-4 maanden erover gedaan. Ik had zo'n 4x per week een vorm van hip thrust of glute bridges in mijn schema. (gewone hip thrust, American hip thrust, pulsing hip thrust, isolhold hipthrust, one legged bodyweight hip thrust, marching hip thrust, one legged glute bridge, gewone glute bridge:D)

En de rest van mijn schema ging ook vooral over glutes vandaar dat ik hier zoveel sterker in ben dan andere oefeningen haha. Je kunt wel even in t begin van mijn log bladeren als je de schema's wilt zien.

Maar je komt er zo ook wel hoor! Duurt alleen iets langer. Wat maakt het uit :)

Je bent super goed bezig!

Wat mij wel helpt is "glute activation". Hoemeer ik m'n glutes geactiveerd heb, hoe meer ik de nadruk leg bij alle oefeningen op glutes. Bijvoorbeeld squats voel ik ook meer in glutes dan quads. En ik quads ben ik daarom niet zo sterk nu. Als ik wandel met de hond loop ik ook vanuit mn glutes, ik voel ze de hele dag door.

Ik kan hier meer over sturen als je dat wilt proberen, ik weet niet hoe belangrijk deze spiergroep voor jou is

Balen van je mindere nacht. Maar het hoort erbij. gewoon accepteren dan gaat het vaak in ene weer beter.
Ik hoop inderdaad dat hij snel opknapt.. want slecht slapen is een crime.
Nope.. hij hoort vandaag wanneer hij gaat beginnen. Dus ik neem aan dat wij het morgen horen.. helaas..en ja dat is inderdaad die knakker... Ik neem gewoon at extra blikjes mee. :D Ik hoop inderdaad dat hij zichzelf eens tegenkomt.. dan zal er heel wat veranderen.. voor hem...
Dit ga je echt niet menen.. Wat mij vannacht nou gebeurde.. :o.
Lag serieus heel diep te slapen, maar dan ook echt diep, en viel sowieso al vrij snel in slaap. Word ik om een uur of 03.00 ineens wakker van de voordeur.. Hart in mijn keel natuurlijk, half in paniek. Had mijn vent het in zijn hoofd gehaald dat hij dacht dat hij belangrijke papieren in de auto had laten liggen, en hij zou blijkbaar niet rusten voordat hij had gecontroleerd of ze er nu wel of niet in lagen.. Oh, echt hoor, eerst die enorme schrik dat er dadelijk ineens een inbreker voor mijn bed stond ofzo, en dan van nijdigheid inderdaad niet meer kunnen slapen.. :rolleyes:.
Vannacht maar weer opnieuw die diepe slaap doen, lag wel lekker ;).
Weet je inmiddels al wanneer hij gaat beginnen? Beloof me dat je tonijn gaat eten, heel veel! Van een merk dat het ergst stinkt van alle merken! En smakken! .. Hem gewoon strak blijven aanstaren terwijl je tergend langzaam je tonijn naar binnen schuift.. :rolleyes:

Beetje late reactie sorry :)

Ik ben begonnen met mijn log ;) Bret Contreras Strong Curves schema. Dit was eerst bodyweight alleen.. En +- 3-4 maanden erover gedaan. Ik had zo'n 4x per week een vorm van hip thrust of glute bridges in mijn schema. (gewone hip thrust, American hip thrust, pulsing hip thrust, isolhold hipthrust, one legged bodyweight hip thrust, marching hip thrust, one legged glute bridge, gewone glute bridge:D)

En de rest van mijn schema ging ook vooral over glutes vandaar dat ik hier zoveel sterker in ben dan andere oefeningen haha. Je kunt wel even in t begin van mijn log bladeren als je de schema's wilt zien.

Maar je komt er zo ook wel hoor! Duurt alleen iets langer. Wat maakt het uit :)

Je bent super goed bezig!

Wat mij wel helpt is "glute activation". Hoemeer ik m'n glutes geactiveerd heb, hoe meer ik de nadruk leg bij alle oefeningen op glutes. Bijvoorbeeld squats voel ik ook meer in glutes dan quads. En ik quads ben ik daarom niet zo sterk nu. Als ik wandel met de hond loop ik ook vanuit mn glutes, ik voel ze de hele dag door.

Ik kan hier meer over sturen als je dat wilt proberen, ik weet niet hoe belangrijk deze spiergroep voor jou is
Thanks voor de info! Wilde vandaag eigenlijk helemaal terugbladeren in je logje, maar heb het wederom weer eens razend druk.. :o. Wil dit weekend even je logje doorspitten, ben benieuwd hoe je het opgepakt hebt! Klinkt wel heftig, al die verschillende soorten thrusts. Ik heb van de hip thrusts gemiddeld twee dagen dermate spierpijn in mijn achterwerk dat ik niet normaal op het toilet kan zitten, kan me niet eens voorstellen wat voor helse spierpijnen jij hebt moeten doorstaan :o.

Mijn focus ligt op dit moment niet per se op glutes, al probeer ik wel walking lunges en hip thrusts erin te houden omdat ik gewoon goed resultaat behaal voor mijn glutes met deze oefeningen. Quads ontwikkelen is gezien mijn knieklachten sowieso al lastig.. Maar wil me toch eens gaan verdiepen in het trainingsprogramma van Contreras. Ben ervan overtuigd dat sterk ontwikkelde glutes mijn knieklachten kunnen verminderen. Merk bijvoorbeeld wanneer ik bij het traplopen bewust mijn glutes gebruik, ik veel minder snel pijn krijg in mijn knieen. Lijkt mij dan logisch dat goed ontwikkelde glutes de druk op de een of andere manier van mijn knieen kan halen..

Superlief dat je meer wilt sturen voor als ik het wil proberen, ik ga het aanbod zeker in mijn achterhoofd houden, many, many thanks! :D

Het boek zegt heel veel over knie blessures en hoe glute activation kan helpen. Ik kan je ook het boek sturen :P Maar zoveel tijd zul je wel niet hebben xD

Ik heb bijna geen spierpijn gehad. In het boek staat dat je , je max moet geven maar niet erover heen moet gaan. Omdat het fullbody is heb je dus ook niet dat je 10 oefeningen op je benen doet maar meer allround waardoor spierpijn al minder is denk ik. Elke dag deed ik een andere template dus ik begon de ene dag met hip thrust, de andere dag met glute bridge etc. Niet allemaal op 1 dag ;)

ff copy uit eerste log:

dit is de template "indeling" die je kan aanhouden

Full Body Workouts
Here is the template that you’ll perform each day you train:
1. Glute dominant exercise:
2-4 sets of 5-20 reps

2. Horizontal pull or vertical pull exercise:
2-4 sets of 5-20 reps

3. Quad dominant exercise:
2-4 sets of 5-20 reps

4. Horizontal press or vertical press exercise:
2-4 sets of 5-20 reps

5. Hip dominant, straight-leg hip dominant or hamstring dominant exercise:
2-4 sets of 5-20 reps

6. Glute accessory exercise:
1-2 sets of 10-30 reps

7. Linear core exercise:
1-2 sets of 10-20 reps or 30-60 seconds

8. Lateral or rotary core exercise:
1-2 sets of 10-20 reps or 30-60 seconds

Wat werken alle lichamen toch verschillend. Ik ben gaan cutten op 2500 kcal :P Je lichaam past zich trouwens wel constant aan.

Als je meer eet hou je ook meer vocht vast (koolhydraten binden zich aan water + de mogelijke extra natrium die je binnen krijgt). Daarnaast gaat je lichaam steeds efficienter met de overtollige calorieen om waardoor je steeds minder aan komt (zelfde als met afvallen).

Eerder kwam ik wel aan op + 2000 kcal. Elke week 50-100 kcal erbij werkt vaak prima (tot het punt dat je teveel vet opbouwt in verhouding tot spiermassa).

Het boek zegt heel veel over knie blessures en hoe glute activation kan helpen. Ik kan je ook het boek sturen :P Maar zoveel tijd zul je wel niet hebben xD Ik heb bijna geen spierpijn gehad. In het boek staat dat je , je max moet geven maar niet erover heen moet gaan. Omdat het fullbody is heb je dus ook niet dat je 10 oefeningen op je benen doet maar meer allround waardoor spierpijn al minder is denk ik. Elke dag deed ik een andere template dus ik begon de ene dag met hip thrust, de andere dag met glute bridge etc. Niet allemaal op 1 dag ;) ff copy uit eerste log: dit is de template "indeling" die je kan aanhouden Full Body Workouts Here is the template that you’ll perform each day you train: 1. Glute dominant exercise: 2-4 sets of 5-20 reps 2. Horizontal pull or vertical pull exercise: 2-4 sets of 5-20 reps 3. Quad dominant exercise: 2-4 sets of 5-20 reps 4. Horizontal press or vertical press exercise: 2-4 sets of 5-20 reps 5. Hip dominant, straight-leg hip dominant or hamstring dominant exercise: 2-4 sets of 5-20 reps 6. Glute accessory exercise: 1-2 sets of 10-30 reps 7. Linear core exercise: 1-2 sets of 10-20 reps or 30-60 seconds 8. Lateral or rotary core exercise: 1-2 sets of 10-20 reps or 30-60 seconds
Ahhh, goed te lezen dat het boek ook veel zegt over knieblessures in relatie tot glute activation, dan zat mijn gevoel dat sterkere glutes je knieen ten goede komen er absoluut niet ver naast!
Heb nu helaas weinig tijd om me verder te verdiepen in een nieuw trainingsschema.. Maar heb wel veel interesse! Heb zojuist te horen gekregen dat ik de week dat het kerst is vrij mag krijgen, dus ik denk dat ik er dan even goed voor wil gaan zitten. Dat het voordelen op kan leveren voor mijn knieen trekt me wat dat betreft over de streep om me er verder in te gaan verdiepen!
Je had het over het boek sturen, is het een E-book ofzo?
Nogmaals bedankt voor de hulp, ik vind het echt top dat er zoveel meiden zijn op het forum die elkaar willen helpen, echt super!

Wat werken alle lichamen toch verschillend. Ik ben gaan cutten op 2500 kcal :P Je lichaam past zich trouwens wel constant aan. Als je meer eet hou je ook meer vocht vast (koolhydraten binden zich aan water + de mogelijke extra natrium die je binnen krijgt). Daarnaast gaat je lichaam steeds efficienter met de overtollige calorieen om waardoor je steeds minder aan komt (zelfde als met afvallen). Eerder kwam ik wel aan op + 2000 kcal. Elke week 50-100 kcal erbij werkt vaak prima (tot het punt dat je teveel vet opbouwt in verhouding tot spiermassa).
Bizar he, hoe de werking van het ene lichaam met het andere verschil! Vind het altijd erg interessant :).
Serieus, cutten op 2500 kcal?! Bizar!! Maar lijkt me ook wel heel erg fijn :o. Ik vond dat ik met 2400 te veel aankom en hoop stiekem dat het nu niet opnieuw gebeurt.. Kan soms best "jaloers" zijn op meiden die met meer kunnen bulken, ik houd gewoon ontzettend veel van eten :rolleyes:. Probeer ook zo te denken: hoe groter de spiermassa, hoe meer voeding ik zal nodig hebben om te blijven groeien. Die angst van het vet moet ik nog af en toe heel bewust opzij zetten (erfenisje van waar ik vandaan kom, maar het gaat al een heel stuk beter gelukkig). Daarnaast ga ik erg slecht op weinig koolhydraten, dus ben me ook al in het verdiepen welke manier van cutten het best bij me past..
Omdat mijn bulk lang duurt wil ik het wat langzamer doen en hopen dat ik gebruik kan maken van "beginnergains". Mocht de cut in zicht komen en ik het lef hebben.. Dan wil ik misschien nog even een maandje erg knallen wat betreft de bulk (en de kcal dus nog een keer flink omhoog gooien) :D.

gelijk heb je hoor, onnodig veel vet aanzetten is niet bepaald gunstig. Als je vet% hoog genoeg is kun je ook prima recompen.

Terug
Naar boven