SanneF
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 3.024
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 75kg
mooie training! Soms is het indd goed om even terug in gewicht te gaan. Niet alle oefening zijn "zwaar" effectief. Zo ben ik zelf terug gegaan qua gewicht met de tricep rope pushdown.. als je laatste reps maar super zwaar voelen (en de laatste rep tot of bijna tot faillure).
Je moitvatie is er wel, dus gaat wel goed komen!![]()
Al doende leert men.. Dat zegt men ten minste.. Heb er lang over gedaan er achter te komen dat je veel effectiever traint door af en toe een stapje terug te doen, ik blijf er nu bij dat een volledige ROM hypertrofie alleen maar ten goede komt.
Ik heb overigens een heftige haat-relatie met de triceps rope pushdown
. Wil hem zondag toch maar weer gaan doen, maar meestal gaat het laatste setje vloekend.. Weet niet, ik ga er erg snel bij cheaten. En ik leg de focus dus erg op een juiste uitvoering, dus dat gaat niet samen
.Bedankt voor je bemoedigende woorden, dat geeft moed
.Je pakt het gewoon heel goed aan. Terug in gewicht is even een stapje zetten misschien. maar het zal je ook weer helpen om daarna weer meer gewicht te kunnen pakken he! Maar echt super dat je zoveel steun hebt thuis!
Met je bulken en cutten. Je hebt je lichaam een tijd op de proef gesteld.. je ziet nu dat bulken meer eten dan je verbrand is. Dus hou het vertrouwen ook vast dat cutten gewoon minder eten dan je verbrand ook werkt!
echt.. je gaat goed en jij zal je doel bereiken met dat doorzettingsvermogen wat je hebt!![]()
Bedankt voor je lieve berichtje Marina, ik ben zo ontzettend blij dat ik toch met een logje ben begonnen. Ik voel me hier echt begrepen en gesteund, dat sleept me echt door de mindere dagen heen!
Je bemoedigende woorden doen me weer goed, zeker nu ik dit vandaag lees (zie mijn recente train..). Ik heb een helder doel voor ogen en weet in ieder geval dat ik er alles aan doe dat te bereiken. .. Alleen twijfel ik soms nog of ik het wel op de juiste manier aanpak. Als bodybuilding me iets leert, dan is het wel geduld te hebben en er vertrouwen in te hebben dat je er uiteindelijk wel komt. Maar dat is soms nog lastig voor me
.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Training van vandaag: LB
Leg press 45o
10 x 50
8 x 55
8 x 60
5 x 65
5 x 70 PR
Even aftasten met mijn knie. Die herstelt snel deze keer. Het voelde goed, dus een PR'tje was welkom

DL Eerste keer
5 x 30
5 x 35
5 x 35
5 x 40
5 x 40
Dat is erg wennen.. Het voelt nog onwennig. Heb me verdiept in de juiste uitvoering. Mijn trainingsmaatje vertelde me dat ik de oefening goed uitvoer. Geen idee wat een normaal startgewicht is voor vrouwen. Ik durf nog niet te snel zwaar te gaan omdat ik bang ben een blessure in mijn onderrug op te lopen. Wil eerst zeker weten dat ik de DL echt goed uitvoer alvorens zwaar te gaan liften. Voelde het overigens vooral in mijn bovenbenen.
Bb hip thrust
4 x 10 x 32,5
Houding ietwat veranderd. Ik hou tijdens het uitvoeren van de oefening de stang nu beet. Dit voelt gecontroleerder en kan zodoende de stang stabieler houden. Uitvoering ging mijn inziens direct een stuk beter.
Lying leg curl
warming up: 10 x 15
8 x 27,5
8 x 27,5
4 x 30
Abductor
3 x 10 x 75 VPR
Adductor
3 x 10 x 90 VPR
Standing calf raises
10 x 75
10 x 80
10 x 80 VPR
Hanging knee raises
3 x 10
Heb nog een setje lunges gedaan (10 kg, plate boven hoofd). Dit voelde niet helemaal lekker aan mij knie. Ik vraag me af of het een idee is de leg press af en toe met lunges af te wisselen.
Wat vinden jullie van deze training als vaste LB-dag? Weet niet of ik mijn quads wel genoeg pak wanneer ik lunges weglaat en naast deze training op de FB-dag ook alleen leg press of lunges pak?
Ben nu een beetje aan het varieren met sets en reps. Ik wil er wat meer afwisseling in gooien en me niet meer star vast houden aan x aantal reps met x aantal gewicht en x aantal sets. Ik denk dat de afwisseling de trainingen effectiever zal maken.
En even een kleine rant. Omdat ik het kwijt moet. En omdat het mijn training benvloedde
.Vandaag ging het echt kut. Nu ik mijn training achteraf bekijk ziet het er alsnog decent uit. Ik heb weer drie nachten nagenoeg niet geslapen. Op zo'n dag als vandaag loop ik dan echt op mijn laatste restje energie. Vanochtend 04.45 eruit om op tijd op school te zijn. Daar bleek dat ik voor niets was gekomen, het was niet aan mij doorgegeven dat de les niet doorging. De mensen die dit hadden kunnen doen, heb ik vorig studiejaar enorm geholpen. Daar heb ik toen een hoop tijd in gestoken, nooit een bedankje terug gehad. Bij de start van het nieuwe studiejaar lieten ze me links liggen. Daar was ik al een beetje nijdig over. Nu was ik dus al helemaal van mijn a propos. Ik voelde me hier even zodanig klote over dat ik al met een naar gevoel de training in ging. Halverwege de training ging het slaapgebrek zijn parten spelen. Na de training misselijk en erg futloos. Nu wat gegeten (maar absoluut geen eetlust) en begin weer een beetje op te knappen.
Baal er van dat dingen in het dagelijkse leven zo'n invloed kunnen hebben op mijn trains
. Op zo'n dag ben ik weer heel twijfelachtig over mijn resultaten en of ik wel progressie boek. Bizar hoe gevoelens van zelfverzekerdheid en onzekerheid per dag zo kunnen verschillen, het zijn soms echt twee uitersten.
Baal er van dat dingen in het dagelijkse leven zo'n invloed kunnen hebben op mijn trains
. Op zo'n dag ben ik weer heel twijfelachtig over mijn resultaten en of ik wel progressie boek. Bizar hoe gevoelens van zelfverzekerdheid en onzekerheid per dag zo kunnen verschillen, het zijn soms echt twee uitersten.

.
.
.