XXL Nutrition

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.021
waarom doe je dan geen recomp?

Minder kcals op rustdagen zodat je meer kunt eten op trainingsdagen, kijken naar je weekgemiddelde ipv per dag.
Hmm.. Recomp is wellicht een idee.. Het vervelende is alleen dat ik mezelf te goed ken: op rustdagen sterf ik heel de dag van de "honger", heb altijd het gevoel dat regelmaat me het best doet, alsof mijn lichaam dan in een soort "cruise control" gaat ofzo..
Mochten trainingen achteruit gaan is het absoluut het overwegen waard, voor mij een legitieme reden voeding anders aan te pakken.
Zelf ervaring met recompen? Dan weet ik bij wie ik kan aankloppen voor advies uit eigen ervaring ;).

Vriend! :thumbs:
Waarom niet iets minder gewicht dan voor de sumo? Ik vind de techniek ook heel anders dan de straight DL, is best even oefenen.
Heel simpel, omdat ik in staat was die hele bb door de gym te smijten :o.
Als ik eenmaal waardeloos gefrustreerd ben over iets kan ik het beter maar even laten rusten. Daarnaast ben ik van mening dat ik beter kan voortbouwen op wat bij Body Dedication in gang is gezet: in ieder geval de conventionele DL helemaal in orde krijgen en daarna kijken naar varianten zoals de sumo..

hmz veel teruglezen: waarom ging sumo er uit?
Aardig tijdje zoet mee geweest? :o
Welcome back! :D
En zie reactie bij Neet.. Is op dit moment gewoon niet goed voor de populatie in de Drechtsteden ;).

Flinke training zeg. Zijn ook even 4 compounds achter elkaar :eek:
Moet zeggen dat ik hem in die zin wel erg lekker vond, puur omdat het een constructieve training was. En begin squats nu wat te voelen, ben daar zoooo blij mee!

Dat niet alleen.. Wat denk je van de 4 compounds achter elkaar? :P
Daar hebben we de zweep voor uitgevonden! :whip:

Ja.. zoveel compounds achter elkaar is slopend. Ik heb het al gehad met squatten en DL achter elkaar.. om daarna nog verder te gaan met benen slopen. :o Dus zo een training is gewoon helemaal top! Gezien wat je allemaal gedaan hebt!

flinke training Sanne diehard.

2 x in de week deadliften pff.. ik doe überhaupt nog nauwelijks aan deadliften :p Ik heb last van een pelvic tilt (holle rug), waardoor ik geen glute oefeningen kan combineren met deadliften. Die deed ik op mn rug dag, maar dat vond ik geen fijne combi.

Na de wedstrijd richt ik mij wel weer op het deadliften:)

Hoe gaat je cut momenteel?

Recomp is heerlijk hoor Sanne! Dagen dat je rust een flink deficit..en dagen dat je traint hooguit een klein deficit, maar meestal kun je starten op onderhoud..

Goed gewerkt weer in ieder geval!!:D

Lekker training schat! Goed bezig :kiss:

recomp is heerlijk, doe het al 4 maandjes nu. resultaat is -8kg zonder cardio :o

en van vp ~20 naar 11/10.

Wat marvin zegt idd, ik at op trainingsdagen op onderhoud, en op rustdagen flink eronder. gewoon zorgen dat je veel groente eet, maar dan ook echt veel. vult je maag goed en is relatief weinig kcals.

Wat mij daarnaast ook beviel was om de meeste kcals rondom me trainingen te eten in grote maaltijden, zo kon ik overdag toch nog lekker uitkijken naar die meals ipv elke 2 uur een schraal maaltijdje te pakken.

• #2.028
Ja.. zoveel compounds achter elkaar is slopend. Ik heb het al gehad met squatten en DL achter elkaar.. om daarna nog verder te gaan met benen slopen. :o Dus zo een training is gewoon helemaal top! Gezien wat je allemaal gedaan hebt!
Ben het niet gewend om ze achter elkaar te doen.. Misschien wel beter, zo wist ik ook vooraf niet dat het een zware training zou gaan worden ;).
Moet zeggen dat ik vooral halverwege de tweede oefening (techniek DL) enorm gefrustreerd werd en dan ook nog eens badend in het zweet en even ineens een energiedip hebben.. Maar als je daar eenmaal weer doorheen knalt ligt dat al snel achter je ;).

flinke training Sanne diehard.
Hihi, iemand noemt mij diehard! ^^ :kiss:

2 x in de week deadliften pff.. ik doe überhaupt nog nauwelijks aan deadliften :p Ik heb last van een pelvic tilt (holle rug), waardoor ik geen glute oefeningen kan combineren met deadliften. Die deed ik op mn rug dag, maar dat vond ik geen fijne combi.

Na de wedstrijd richt ik mij wel weer op het deadliften:)

Hoe gaat je cut momenteel?
Vind DL'en heerlijk, op de frustratie rondom die techniek na dan.. Vind het vaak enorm lastig aan te voelen wat ik nu werkelijk met mijn lichaam doe, niet echt handig bij deze sport.. De aanhouder wint!! DL doe ik dus overigens op leg day, ben niet anders gewend..

De cut ging achteraf bekeken niet echt helemaal naar mijn zin, weinig progressie naar mijn mening. Nu weer 100 gezakt met daarbij cardio, moet zeggen dat ik nu in de spiegel langzaam resultaat begin te zien. Heb dus goede hoop dat ik nu de juiste weg in ben geslagen!
Echter wilde ik tot september cutten, maar dat stel ik bij. Wil me wat minder gaan vasthouden aan "seizoenen" en gewoon doorgaan met cutten en bulken tot ik het genoeg vindt. Dus geen idee hoe lang ik nog doorga.. September zal er sowieso nog gecut worden in ieder geval :).

Recomp is heerlijk hoor Sanne! Dagen dat je rust een flink deficit..en dagen dat je traint hooguit een klein deficit, maar meestal kun je starten op onderhoud..

Goed gewerkt weer in ieder geval!!:D
Nu bracht Tdawg wel iets belangrijks ter sprake.. Ik train natuurlijk 5 keer in de week. Dan zou ik 2 dagen enorm laag gaan zitten.. Mezelf kennende ga ik dan wel constant vechten tegen de drang te willen cheaten, niet echt gezellig voor de mensen om mij heen, zeg maar.. :o
Weet uit mijn hoofd niet meer hoe vaak jij per week traint, maar ik geloof ook een keer of 5? Vind je dat dan juist handig met recompen?

En dankjewel, het was een prima training! ^^

Lekker training schat! Goed bezig :kiss:
Yiehaaa!! Wil morgen weer zo'n knaller ^^ :kiss:

recomp is heerlijk, doe het al 4 maandjes nu. resultaat is -8kg zonder cardio :o

en van vp ~20 naar 11/10.

Wat marvin zegt idd, ik at op trainingsdagen op onderhoud, en op rustdagen flink eronder. gewoon zorgen dat je veel groente eet, maar dan ook echt veel. vult je maag goed en is relatief weinig kcals.

Wat mij daarnaast ook beviel was om de meeste kcals rondom me trainingen te eten in grote maaltijden, zo kon ik overdag toch nog lekker uitkijken naar die meals ipv elke 2 uur een schraal maaltijdje te pakken.
Zie reactie bij Marvin, Tdawg bracht ter sprake dat ik 5 keer in de week train, dan zit je 2 dagen sowieso enorm laag als ik het goed begrijp? Denk wel dat dit bij mij cheatgedrag gaat uitlokken..
Echter moet ik wel bekennen dat ik niet tevreden ben over de progressie van afgelopen weken. Daar heb ik mijn plan op aangepast. Mocht blijken dat dit aangepaste plan ook niet werkt zal ik wel naar een ander plan moeten gaan zoeken. En dan is zo'n recomp een goed idee.. Pak je het toch weer op een heel andere manier aan.

Verder las ik vooral "zonder cardio"..
:D :D :D

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: cardio, HIIT

Trappen sprinten

Vorige week:
18 minuten
14 keer

Vandaag:
20 minuten
15 keer

Maar wel aan de beademing :o.

Nu bracht Tdawg wel iets belangrijks ter sprake.. Ik train natuurlijk 5 keer in de week. Dan zou ik 2 dagen enorm laag gaan zitten.. Mezelf kennende ga ik dan wel constant vechten tegen de drang te willen cheaten, niet echt gezellig voor de mensen om mij heen, zeg maar.. :o
Weet uit mijn hoofd niet meer hoe vaak jij per week traint, maar ik geloof ook een keer of 5? Vind je dat dan juist handig met recompen?

En dankjewel, het was een prima training! ^^

Yiehaaa!! Wil morgen weer zo'n knaller ^^ :kiss:
Hmm. Ik doe 4 dagen trainen en 3 dagen rust...soms 5 training en 2 rust. Bij mij zijn juist die lage dagen niet zo een probleem, maar dat komt omdat ik het 'lekker' vind op die dagen in de verbrandende modus te lopen.

En de beloning op trainingsdagen is het meer dan waard. Echter wordt recompen wel 'lastiger' wanneer je 5 trainingsdagen hebt en slechts twee rustdagen..dan zul je op die rustdagen grotere deficits moeten hanteren..

Weet niet hoe Joost hier in staat..

train ook wel eens op trainingsdagen, op trainingsdagen mag je die extra kcals gewoon hebben, je metabolisme gaat in principe ook omhoog als je vaker gaat trainen. maar bij mij het af en toe dat ik 1x vaker train dus heb me schema er niet op aangepast.

O, Sanne is een driftkopje :) Dat is het msn beter de sumo even te laten rusten....

Wel verstandig om te blijven schuiven met het cut schema tot het perfect is.

Tja.. 5 dagen trainen is ook aardig wat he... Maar je weet er wel doorheen te knallen.
Slapen zal ook wel impact hebben? Hier ook al 4 nachten niets geslapen.. dat merk je ook wel he. ;)

• #2.033
Hmm. Ik doe 4 dagen trainen en 3 dagen rust...soms 5 training en 2 rust. Bij mij zijn juist die lage dagen niet zo een probleem, maar dat komt omdat ik het 'lekker' vind op die dagen in de verbrandende modus te lopen.

En de beloning op trainingsdagen is het meer dan waard. Echter wordt recompen wel 'lastiger' wanneer je 5 trainingsdagen hebt en slechts twee rustdagen..dan zul je op die rustdagen grotere deficits moeten hanteren..

Weet niet hoe Joost hier in staat..
Had eigenlijk juist verwacht dat je het toch best lastig zou hebben op lage dagen, omdat de verleidingen bij jou thuis achter het deurtje van de keukenkastjes rijkelijk aanwezig zijn :o.
Heb echt het idee dat ik op een gegeven moment met de literemmer pindapasta van My Protein en een grote opscheplepel op de bank beland.. :rolleyes:.

train ook wel eens op trainingsdagen, op trainingsdagen mag je die extra kcals gewoon hebben, je metabolisme gaat in principe ook omhoog als je vaker gaat trainen. maar bij mij het af en toe dat ik 1x vaker train dus heb me schema er niet op aangepast.
Mocht deze manier van cutten niet voldoende progressie opleveren zal ik toch naar een andere manier moeten zoeken, dit lijkt me dan in ieder geval de eerste optie!
Ga dan op een lage dag wel aan de kilozakken wokgroenten.. ;)

O, Sanne is een driftkopje :) Dat is het msn beter de sumo even te laten rusten....

Wel verstandig om te blijven schuiven met het cut schema tot het perfect is.
Ben heel lief en schattig hoor!
Behalve als dingen niet gaan zoals ik wil.. :o

Als de huidige aanpak niet voldoende werkt ga ik over tot iets nieuws, en dan wordt het waarschijnlijk laag zitten op rustdagen en hoger op trainingsdagen :).

Tja.. 5 dagen trainen is ook aardig wat he... Maar je weet er wel doorheen te knallen.
Slapen zal ook wel impact hebben? Hier ook al 4 nachten niets geslapen.. dat merk je ook wel he. ;)
Vind het heerlijk die 5 dagen! Hoop dan ook dat ik dit aan kan houden wanneer mijn studie weer van start gaat.. Helaas toch elke keer weer stuk reizen etc..
Slapen heeft absoluut veel impact. Vannacht weer wat beter geslapen en de training vandaag loog er niet om!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

Paused BP
12 x 25
12 x 27.5
8 x 30
8 x 30

Paused BP, elastiek
8 x 20
8 x 22.5 VPR, laatste 2 reps wel flink moeizaam though
4 x 25 PR
9 x 20

EZ-bar OHP
8 x 15.5
8 x 17
6 x 19.5
8 x 17
8 x 17
Wordt langzaamaan sterker. In ieder geval sterkere sets dan vorige week.

T-bar row
8 x 25
8 x 30
6 x 35 VPR
7 x 30
10 x 25

Dips, elastiek
x 12 VPR, en nog een heel dikke ook.. Zat op de 9 en hing daar van "huh, ik moet dit met moeite redden maar ik kan nog prima?"
x 6 Wel gelijk aardig leeg :o
x 7
x 5
x 5

Chin ups, elastiek
x 10 VPR, en weer een heel dikke, snapte er niets van maar vond het "niet zo erg" :rolleyes:
x 6
x 7
x 5
x 5

Vind het wel erg grappig dat ik vandaag chins en dips ging doen waarbij ik vooraf dacht dat deze voorlopig voor de laatste keer zouden zijn omdat ik er te weinig progressie in maakte. Hing al wekenlang rond hetzelfde en begon me daar over op te winden. Als dat gebeurt vervang ik een tijdje de desbetreffende oefening om het op een later punt weer op te pakken. Maar vandaag bleek wederom dat de aanhouder soms wint :).

Rating
4 / 5
Heerlijke training, lekkere flow :heart:

Cardio: HIIT

Touwtje springen
10 minuten
125 - 102 - 76 - 97 - 25 - 66 - 59

Cardio: circuit

Loopband
6.5 km per uur plat - 6.5 km per uur 5% helling - 6.5 km per uur 7% helling - 9 km per uur plat
En dat circuitje 25 minuten.

Maandelijkse update: centimeters
Borst: - 2.5
Taille - 0.5
Bovenarm: + 1
Bovenbeen: - 0.5
Heup: - 1.5

Muhhh, juist waar het er af moet gaan, gaat het er niet af..
En snap niets van die arm.
Maar ben redelijk tevreden. Pas sinds een week of 2 het idee dat er nu daadwerkelijk progressie komt, dus benieuwd naar volgende maand.
Zag vandaag tijdens het trainen verandering in spiegel, alles wordt nu net wat beter zichtbaar.

Laatst bewerkt:
De aanhouder wint bijna altijd ;)

Lekkere flow te pakken zeg!
En gaat ook steeds beter die cardio :)

Hahah.. goed slapen en knallen horen bij elkaar he! Lekkere jaloersmakende training!! :thumb:

Je cm gaan toch prima? Je hebt ook aardige biceps! Dus ... je wordt sterker want je zet (V)PR's.. dus misschien groeien die nog wat mee?? Je weet maar nooit Het lichaam is een vreemd iets.

hnng wil ik ook overal CM's eraf en bij me bovenarm 1cm erbij :D.

lkkre (v)prs weer btw.

tevreden, zichtbaarder

that sounds promising!!

Meer zichtbaar hnngg altijd goed :D
Goeie training, mooie cijfers!
Geen cardio?? :p:p:p

Ben heel lief en schattig hoor!
Behalve als dingen niet gaan zoals ik wil.. :o

Als de huidige aanpak niet voldoende werkt ga ik over tot iets nieuws, en dan wordt het waarschijnlijk laag zitten op rustdagen en hoger op trainingsdagen :).

Natuurlijk :D

Dat laatste werkte bij mijn cut wel prima. Had op de rustdagen ook niet echt honger of zo. Maar merkte wel dat er een motovatie was om ook op de niet KT dagen wat cardio te doen zodat je meer mag eten :p

Zag vandaag tijdens het trainen verandering in spiegel, alles wordt nu net wat beter zichtbaar.

Klinkt goed! De spiegel is natuurlijk het belangrijkste. Maar als het goed is hangt dat wel met de cijfertjes samen.

Terug
Naar boven