AndroidHealthClinic

Sanne's log

Huppa kijk die CM updates dan :cool:

cm's eraf! gaat lekker! :D

Het gaat nog steeds zeer goed hier!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.044
De aanhouder wint bijna altijd ;)
Ben tevreden met 98% procent kans op winnen wanneer ik stug volhoud..
Heel realistisch toch? :rolleyes:

Lekkere flow te pakken zeg!
En gaat ook steeds beter die cardio :)
Vind het toch fijner cardio op gym te doen, direct na KT.. Als ik thuis ben zijn er veel leukere dingen te doen dan op de hometrainer kruipen :o.

Hahah.. goed slapen en knallen horen bij elkaar he! Lekkere jaloersmakende training!! :thumb:

Je cm gaan toch prima? Je hebt ook aardige biceps! Dus ... je wordt sterker want je zet (V)PR's.. dus misschien groeien die nog wat mee?? Je weet maar nooit Het lichaam is een vreemd iets.
Ben uiteraard ook gelijk een stuk vrolijker na een goede nacht slaap ;).
Zou het fantastisch vinden als de natuurkundige wet niet klopt, en je wel degelijk spiermassa aan kunt zetten terwijl je vetpercentage zakt :p.

hnng wil ik ook overal CM's eraf en bij me bovenarm 1cm erbij :D.

lkkre (v)prs weer btw.
Ghehe, ik vind het nogal een vreemd en opvallend resultaat, maar mag absoluut niet klagen ;).
En dankje! :D

tevreden, zichtbaarder

that sounds promising!!
Daarom wil ik sowieso niet stoppen in september, flink doorpakken nu!

Meer zichtbaar hnngg altijd goed :D
Goeie training, mooie cijfers!
Geen cardio?? :p:p:p
Daar doen we het natuurlijk boor ^^.
Hahaha, wat een heerlijk ding ben je ook :p. Dat ik af en toe een beetje scheel kijk geeft jou natuurlijk geen vrijbrief hetzelfde te doen ;).

Dat laatste werkte bij mijn cut wel prima. Had op de rustdagen ook niet echt honger of zo. Maar merkte wel dat er een motovatie was om ook op de niet KT dagen wat cardio te doen zodat je meer mag eten :p

Klinkt goed! De spiegel is natuurlijk het belangrijkste. Maar als het goed is hangt dat wel met de cijfertjes samen.
Die compensatie op rustdagen wat cardio betreft kan ik heeuul goed begrijpen.. Eten is gewoon zo ontzettend fijn.. :o

Vind het nog altijd lastig om objectief naar mezelf te kijken en mijn zelfbeeld is dan ook flink vertekend. Zei vandaag nog, als ik zelf in de spiegel zie dat er iets is veranderd, dan kan het niet anders dan dat het ook echt zo is :').

Huppa kijk die CM updates dan :cool:
Het doet naar meer smaken! :rolleyes:

Op naar de volgende cm's!! :D

Het gaat nog steeds zeer goed hier!!
En wil dat vooral zo blijven houden ;).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB dag 2

DL
8 x 50
6 x 55
6 x 60
5 x 65
3 x 70 De techniekcheck bij Body Dedication en de hulp van Tdwag beginnen zijn vruchten af te werpen, blij mee!
Filmpje
20 x 50 VPR, haaaa, wist dat het er in zat! :D

Paused SQ
10 x 22.5
10 x 25
10 x 27.5
10 x 30
10 x 32.5 PR
Gaat nog steeds goed, blijf gestaag opbouwen.

Lying leg curl
10 x 25
7 x 30 VPR
10 x 25
8 x 25
15 x 20

Goblet SQ
10 x 12
10 x 14
10 x 16 PR, maar mijn armen beginnen op dit punt tegen te sputteren :o
10 x 16
15 x 14 VPR

Glute hyperextensions
10 x 8
10 x 11 PR
9 x 11
13 x 8 VPR

Unilateral glute bridge
12 x hoge step
12 x hoge step
12 x hoge step
12 x hoge step

Rating
4 / 5
Helemaal kapoet! :heart:

Wekelijkse update
Week 0 (2800 kcal) 68.5 -1.25 kg
Week 1 (2500 kcal) 69.5 +1 kg
Week 2 (2300 kcal) 69 - 0.5 kg
Week 3 (2300 kcal) 68 - 1 kg
Week 4 (2300 kcal) 67.75 - 0.25 kg
Week 5 (2300 kcal) 67.5 - 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 67.25 - 0.25 kg
Week 7 (2100 kcal) 66.5 - 0.75 kg
Week 8 (2100 kcal) 66.25 - 0.25 kg
Week 9 (1900 kcal) 66.25 hetzelfde gebleven
Week 10 (1900 kcal) 66 -0.25 kg
Week 11 (Parijs) 69 + 3 kg
Week 12 (1900 kcal + 3x cardio) 66 - 3 kg
Week 13 (1900 kcal + 3x cardio) 65.5 -0.5 kg
Week 14 (1900 kcal + 3x cardio) 65 -0.5 kg
Week 15 (1800 kcal + 3x cardio) 65 gelijk gebleven.

Muh. Eerste week dat ik kcal weer naar beneden heb geschroefd. Exact week geleden cheat gehad. Omdat dit echter al een week geleden is en ik gewoon weer omlaag ben gegaan met kcal toch wel verwacht dat er een halve kilo af zou zijn.
Gevoelsmatig wil ik doorknallen en verder zakken naar 1700 kcal. Maar verstand zegt nog altijd dat 1 week veel te kort is om conclusies te kunnen trekken. Dus deze week blijf ik op 1800 met 3x cardio.
Overigens zie ik toch ook echt dat mijn lichaam verandert, ik vertrouw er dus op dat ik wel degelijk vet aan het verliezen ben.

Maandelijkse update: centimeters
Voor mezelf wellicht handig niet alleen per maand het verlies aan cm bij te houden, maar ook de cm die kwijtgespeeld zijn sinds het begin van de cut.

Totaal verlies sinds cut
Borst: - 5
Taille: - 2.5
Bovenarm: - 0.5
Bovenbeen: - 2
Heup: - 3

Laatst bewerkt:
als ik zo kijk naar mijn gewichts verloop kan ik wel stellen dat je niet alleen naar gewicht moet kijken ;)

beste is gewoon om met een redelijk fatsoenlijke caliper je buik en heup of iets dergelijks te meten, en dit gewoon wekelijks te doen. gewoon 5x alles meten en hieruit een gemiddelde pakken.

1 week is ook te kort.

Hoe kan je 20x50 dl doen in 1 set en dan 3x70?
Moet je veel meer kunnen lijkt mij?

Rug mooi recht in de start positie.

Maar zitten hier stuk betere dl experts als mij.

• #2.047
als ik zo kijk naar mijn gewichts verloop kan ik wel stellen dat je niet alleen naar gewicht moet kijken ;)

beste is gewoon om met een redelijk fatsoenlijke caliper je buik en heup of iets dergelijks te meten, en dit gewoon wekelijks te doen. gewoon 5x alles meten en hieruit een gemiddelde pakken.
Vrouwen en de weegschaal.. Het blijft een onmogelijk combinatie ;).
Heb overigens wel een caliper, maar totale vetpercentage is lastig te bepalen omdat onder -en bovenlichaam bijna 2 maten met elkaar verschillen. Heb het enkele keren geprobeerd, maar de meest idiote resultaten komen eruit :'). Zou nog wel een vast punt op bijvoorbeeld mijn buik kunnen pakken en alleen op zo'n punt meten..

Hoe kan je 20x50 dl doen in 1 set en dan 3x70?
Moet je veel meer kunnen lijkt mij?
Ben op dit moment helemaal gefocust op een zo goed mogelijke techniek, ben alleen al enorm veel energie kwijt met op de correcte manier in de beginhouding gaan staan.. Veel moeite schouders als het ware "laag" te houden en core gespannen te houden, kost mij dan ook enorm veel kracht bij 70 kg. Voelde dat 4e rep ten koste zou gaan van de vorm, en dat wil ik dus nu koste wat het kost tegenhouden.
Overigens kan ik bij reps van 50 kg wel heel snel een correcte houding aannemen en krachtig pullen, alsof ik als het ware heel snel kan herstellen en weer beginnen.
Omschrijven is niet mijn sterkste punt, hoop dat je er wel van snapt :rolleyes:.
Heb bijvoorbeeld 1 x 100 kunnen halen, maar dan wel met de meest waardeloze vorm ooit..

je hoeft niet perse je vet percentage te weten, zolang de punten die je meet lager worden is het goed.

Goed idee om de boel te meten! Ik staar me nu ook veel te veel blind op mijn gewichtsverlies, maar dat houdt op een gegeven moment ook op. Ik ga vanavond ook de boel opmeten en dit per maand (week?) bijhouden.

Goede training, goed filmpje! Toepasselijk liedje ook haha! (cause I'm happpppyyyyyyyyyyyy). Je blijft er maar PR's uit gooien, echt top bezig :)

Voor mij is de spiegel nog altijd het beste meetinstrument. Ik flex toch elke keer als ik langs een spiegel loop dus ik weet echt wel wanneer er iets anders is dan de keer ervoor :cool:

En mooi filmpje sanne. Enige wat mij opviel had ik je persoonlijk al gezegd :)

Mooie DL Sanne. Goede houding van je rug en je reet goed naar achter gedrukt. Druk vanuit de de benen, rug, heup. Netjes.
Waarom niet lekker 5x5 doen op je grote drie. pak dan 1 of 2 sets om de beweging juist te hebben en dan gelijk naar je werkgewicht. Dan kan je de laatste set eventueel verhogen.
Dus bv DL 2 setjes 10 reps 45kg en je werksets 5x5 met 65kg dan kan je altijd je laatste set op 70kg gooien (4x5x65 +1x5x70) En als je dan neit al teveel moeite hoeft te doen in je laatste set dan kan je werkset verhoogt worden.
Zo ook met je squats, mp, bp.

Je DL ziet er goed uit!
En weer een lekkere training ook. Genoeg (V)PR's weer!
je cm en gewicht gaan ook goed. Staar je inderdaad niet blind op je gewicht. De spiegel zegt positieve dingen! Hou dat vast!

je hoeft niet perse je vet percentage te weten, zolang de punten die je meet lager worden is het goed.

++1

---------- Toegevoegd om 21:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:15 ----------

Ik ben ook geen techniek expert. Maar DL ziet er voor mij wel mooi uit.

Goede DL. Ik zou `m zelf wat explosiever uitvoeren waardoor je dus echt je een drive vanuit je heupen krijgt. Heupen in/door de barbell heen duwen zeg maar

Die training weer:bow: Echt super weer hoor Sanne!:D:D

Met zoveel cm eraf kun je natuurlijk enkel trots zijn! Goed dat je niet gelijk je kcals verlaagd bij 1 weekje stil staan qua gewicht.

Geen paniek Sanne!:thumbs:

• #2.056
Zelfde uitgangspunt als cm's meten dus? Zo lang het minder wordt is het goed :).
Hoop dat er nog veel cm's zullen volgen ;).

Goed idee om de boel te meten! Ik staar me nu ook veel te veel blind op mijn gewichtsverlies, maar dat houdt op een gegeven moment ook op. Ik ga vanavond ook de boel opmeten en dit per maand (week?) bijhouden.

Goede training, goed filmpje! Toepasselijk liedje ook haha! (cause I'm happpppyyyyyyyyyyyy). Je blijft er maar PR's uit gooien, echt top bezig :)
Centimeter vind ik absoluut fijn, een weegschaal kan een vertekend beeld geven terwijl centimeters veel betrouwbaarder zijn. Ondanks wat de centimeter zegt laat ik mezelf nog altijd te erg beinvloeden door de weegschaal.. Als ik de ballen had zou ik dat ding eigenlijk het raam uit moeten fl*kkeren.
Wegen doe ik overigens elke weeg, centimeters maandelijks en foto's tweemaandelijks. Denk dat combinatie van die drie redelijk objectief beeld van progressie geeft.

Thanks voor je complimenten, hoop dat ik deze trainingen zo lang mogelijk kan vasthouden ^^.

Voor mij is de spiegel nog altijd het beste meetinstrument. Ik flex toch elke keer als ik langs een spiegel loop dus ik weet echt wel wanneer er iets anders is dan de keer ervoor :cool:

En mooi filmpje sanne. Enige wat mij opviel had ik je persoonlijk al gezegd :)
Haha, je bent en blijft een heerlijk ding :kiss:.
Spiegel en ik zijn niet echt beste vrienden.. Zie mezelf nogal "vertekend", als ik moet afgaan op anderen die objectief een kijk erop geven :). Centimeters liegen gelukkig niet!
Gisteren had ik weer eens zo'n "bitchfit" naar mezelf toe, voelde me weer waardeloos vadsig. .. Moet dan serieus een progressiefoto erbij pakken om mezelf gerust te stellen omdat ik dan kan zien dat ik er echt niet zo uitzie als ik me op dat moment voel :o.
Hmm, best triest eigenlijk :(

Lijkt me tof als je in september zoals je voorstelde even mee te kijken! Vooral moeite met schouders en bij de negative dat boogje om mijn knieen..

Mooie DL Sanne. Goede houding van je rug en je reet goed naar achter gedrukt. Druk vanuit de de benen, rug, heup. Netjes.
Waarom niet lekker 5x5 doen op je grote drie. pak dan 1 of 2 sets om de beweging juist te hebben en dan gelijk naar je werkgewicht. Dan kan je de laatste set eventueel verhogen.
Dus bv DL 2 setjes 10 reps 45kg en je werksets 5x5 met 65kg dan kan je altijd je laatste set op 70kg gooien (4x5x65 +1x5x70) En als je dan neit al teveel moeite hoeft te doen in je laatste set dan kan je werkset verhoogt worden.
Zo ook met je squats, mp, bp.
Dankjewel Ron! Ben blij dat mijn vorm eindelijk sprongen vooruit maakt!
Heb heel lang 5x5 op de compounds gedaan en bleef daar tot enkele weken geleden erg op hangen, zat geen progressie meer in.. Om die reden overgegaan naar 6-8 reps, en daarnaast opnieuw de focus volledig op techniek en vorm. Overigens doe ik bench nu soms wel 5 x 5 (ramping sets). Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar 5 x 5, wil dat over enige tijd dan ook weer graag oppakken!
Heb jij naast 5 x 5 nog andere manieren van trainen gehad die je goed bevielen?

Je DL ziet er goed uit!
En weer een lekkere training ook. Genoeg (V)PR's weer!
je cm en gewicht gaan ook goed. Staar je inderdaad niet blind op je gewicht. De spiegel zegt positieve dingen! Hou dat vast!
Dankjewel meid!
Moet mezelf even streng toespreken en vooral aan centimeters blijven denken, die liegen natuurlijk niet :).

]Ik ben ook geen techniek expert. Maar DL ziet er voor mij wel mooi uit.
Thanks Neet! ^^

Goede DL. Ik zou `m zelf wat explosiever uitvoeren waardoor je dus echt je een drive vanuit je heupen krijgt. Heupen in/door de barbell heen duwen zeg maar
Dankje Kevv! Denk dat ik precies snap wat je bedoelt, daar heeft Tdawg het ook al over gehad.. Bedoel je dan ook dat je als het ware je een beweging maakt waarbij de bb als het ware "vanzelf" van de grond komt? Denk dat een lagere startpositie ook een positieve invloed zal hebben, maar dat voelt bij mij om een of andere reden niet echt fijn.

Die training weer:bow: Echt super weer hoor Sanne!:D:D

Met zoveel cm eraf kun je natuurlijk enkel trots zijn! Goed dat je niet gelijk je kcals verlaagd bij 1 weekje stil staan qua gewicht.

Geen paniek Sanne!:thumbs:
Whiiee, dankje Marvin! :D

Af en toe mezelf even streng toespreken wil nog wel eens helpen ;).
Hopelijk zullen er nog veel centimeters volgen!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: cardio, LISS

Hometrainer
60 minuten
35.71 kilometer

Vandaag weinig puf en wederom weinig zin.. Allerlei smoesjes bedacht, want: gisteren leg day, warm, benauwd, kan ook morgen ipv vandaag cardio doen etc..
Maar ben blij dat het er nu alsnog op zit en ik morgen "vrij" van cardio ben :rolleyes:

Centimeters meten zegt dan bij mij weer weinig.. alles is gelijk gebleven behalve me taille.

Ik gebruik diverse methodes om mijn spieren te blijven prikkelen. 5x5, 12-15, 6-8, soms een combinatie ervan en ook 5s-1s-1s (5 seconde nagatief, 1 sec vasthouden en 1 sec uitstoten)

Flinke cardio weer Sanne! 60minuten...:eek!:

Terug
Naar boven