- Waardering
- 7.946
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dankjewel, goed om te horen dat hij er op het eerste gezicht er goed uitziet!Goeie foto van die goblet. Je komt mooi diep, lichaam recht, netjes. Ik houd hem iets hoger vast, tegen mijn sleutelbeen, zoals een pretentieuze priester een kelk vast houdtIk weet niet wat beter is hoor....
Persoonlijk houd ik er wel van als vrouwen zich bij het trainen als 'one of the guys' gedragen, zoals jij, beter dan de houding als een modepopje dat vanuit de hemel in een gym is afgedaald![]()
.
. Nooit geweest, ik was als puber zo'n alternatief, eigenwijs meisje dat vooral heel rebels wilde zijn maar stiekem erg lief en onschuldig was
.Volgens mij heb jij laatst "daar zijn ze voor" geschreven, toch?

.Blijf er gewoon lekker mee doorgaan, sowieso erg leuk om ervaringen met anderen uit te wisselen!Ik ben blij te horen dat je wat zekerder wordt nu. Dat mag ook wel ook. Zie wat jij al gepresteerd hebt he!
Dus goed dat dit je zoveel goed doet!
enne.. ik wil die kast bij jou wel eens onveilig maken hoor.![]()

Lol ik had donderdag eens zonder pwo getraind, ik voelde me ech zo zwak. Leek net of ik nog nooit getraind had.

Dankje Rambo!Goeie training!
Ga je bench niet wat vaak richting 1 rpm?
.Thanks Marvin!Zeker weer nette training hoor Sanne!
Met die PWO's ben je straks wel 'fucked'...ik kan namelijk echt niet meer fatsoenlijk zonder trainen..
Denk dat Rambo ook wel een puntje heeft...je maxed wel erg vaak op de bench. Jij & ik weet dondersgoed dat dat niet de manier is om je bench sterker te maken..
.
.Ben inderdaad wel van 2x per week 1RM naar 1x per week 1RM gegaan.. Om eerlijk toe te geven is de reden eigenlijk heel kinderachtig en simpel: ik vind het gewoon heerlijk om een nieuwe PR te zitten of singles te doen met zo'n hoog mogelijk gewicht, voelt gewoon lekker! Daarnaast heb ik het idee juist weinig progressie te boeken wanneer ik setjes met lichter gewicht draai waarbij ik niet het gevoel heb genoeg energie er in te gooien, alsof ik "maar wat" aan het doen ben ofzo..Bedankt Rambo en Marvin, deze discussie heb ik al een paar keer gehad met haar en naar mij luisterde ze niet echt. Ze deed eerst twee keer per week 1RM en nadat ik zei dat ze daar maar eens mee moest stoppen luisterde ze daar in ieder geval naar. Nu dus hopelijk ook die 1x per week max eruit.
Ik heb het volgende voorgesteld:
5x5 en 7x3 afwisselen met steady weight of eventueel ramping sets (misschien ramping alleen houden voor paused op de andere bench dag). En dan ipv elke keer te maxen lekker 3 setjes brede grip en 3 setjes close grip (6-8 reps ofzo). Dan heeft ze en de extra sets en de variatie en is de max eruit.
Dus time to shine en haal haar over!![]()
Hmm.. Durf het niet aan in de cut om zonder te trainen, daar gaat het nu gewoon te lekker voorLol ik had donderdag eens zonder pwo getraind, ik voelde me ech zo zwak. Leek net of ik nog nooit getraind had.
.
.Nee, maar wel als ik 10 reps DL vergelijk met 3-6 reps bijvoorbeeld.. Niet dat vorm erg slecht wordt, maar de uitvoering wordt als het ware wel minder solide.Wordt je vorm zo veel slechter als je 3-5 reps doet ipv 1?
Gebruik je dan niet teveel gewicht voor die 3-5 reps?
Ben inderdaad wel van 2x per week 1RM naar 1x per week 1RM gegaan.. Om eerlijk toe te geven is de reden eigenlijk heel kinderachtig en simpel: ik vind het gewoon heerlijk om een nieuwe PR te zitten of singles te doen met zo'n hoog mogelijk gewicht, voelt gewoon lekker! Daarnaast heb ik het idee juist weinig progressie te boeken wanneer ik setjes met lichter gewicht draai waarbij ik niet het gevoel heb genoeg energie er in te gooien, alsof ik "maar wat" aan het doen ben ofzo..
Uiteindelijk wil toch iedereen hetzelfde lijkt me: je 1RM vergroten. Hoe vaak zou je dan "mogen" maxen?
Iemand tips/ideeen hoe ik bench op een andere manier kan indelen?

Het "probleem" bij mij is dat ik het gewoon heerlijk vindt om zo zwaar mogelijk te trainen. Maar tsja, dan moet ik toch mijn meerdere bekennen als ik op lange termijn mijn 1RM wil vergroten.. Kiezen of delen, dus even verstandig zijn en een andere aanpak hanteren. Heb wat dat betreft wel een doel voor ogen, wil namelijk in de volgende (clean) bulk 50 kg kunnen drukken, moet volgens mij haalbaar zijn. .. Maar dan wel met een gedegen aanpakIk bench zelf 5x5 en 3x8. Ik BP 2x in de week en zorg dat de training waar ik 3x8 moet benchen lichter is dan de training van 5x5. Ik wil ook heel graag mijn RM vergroten, maar denk dat wat Rambo en Marvin zeggen wel klopt. Als ik telkens maar 1 RM doe kan ik misschien ook wel meer benchen, maar ik geloof ook niet dat mijn bench daar sterker van wordt.
.
... Daar word ik echt sip van, vind het zo lekker om te maxenecht maxen zou ik niet vaker dan 1 keer per 2 a 3 maanden doen!
Een bench is voor ons gewoon ook een vrij vervelende lift om omhoog te krijgen.
Ik zou je focus op VPR's gaan leggen en golvend periodiseren.
Twee, drie, of vier keer per week benchen is geen probleem. Ene keer 70 %, andere keer 80 %.
setje of 4, waarbij je de eerste keer steeds voor een VPR gaat, een repje meer, de volgende sets stop je de rep VOOR falen.
Kom je boven de 12 á 15 reps, kun je verhogen in gewicht. Liefst zo min mogelijk, microladen.
Just my 2 cents

. Leer er in ieder geval weer wat bij! Ik zou met oog op progressie toch echt niet zo vaak maxen. Minder vaak maxen en meer productief werk doen op de bench leidt in dit geval zeer waarschijnlijk tot betere progressie.
simpel voorbeeldje
Yesss, it is, heb een handvat en een plan, ik ga ervoorEens met Nicky. Periodiseren en richten op VPR. Dat is immers ook een PR![]()
.Heb een strijdplan klaarleggen, dus heb nu weer iets om op terug te grijpen en uit te proberen! Het wordt voor mij even wennen om niet meer vaak te maxen, want heb dat de afgelopen maandag praktisch elke week gedaan.. Even ogen op de lange termijn gericht!Maxen zou ik niet te vaak doen.. Wordt hierboven ook al vaak aangegeven. Soms heb ik echt eens een bui van nu ga ik ervoor. dan een keer maxen.. Dan weer verder op 8 of 10 reps met goede vorm.
.

.