XXL Nutrition

Sanne's log

Mensen hebben altijd commentaar als je bent afgevallen. Mijn moeder had ook wat overgewicht en is ~20 kilo afgevallen en heeft nu een gezond gewicht en goed lichaam. Een vriendin van haar moeder vond dat ze (mijn oma dus) moest ingrijpen, want haar dochter liep erbij als een anorexia patient. Zowel mijn moeder plus haar moeder waren helemaal onderste boven van die opmerking.

Mensen zien op een gegeven moment het verschil niet meer als je er jaren lang met een bepaald postuur hebt bijgelopen en vervolgens bent afgevallen. Ze zijn simpelweg niet anders gewend. Als je dan vervolgens een figuur hebt om trots op te zijn maken ze zich meteen zorgen. " Ja, nu niet meer afvallen, nu is het wel genoeg". Mijn moeder heeft bijvoorbeeld een gezond gewicht en een BMI van 21, dus helemaal niets aan de hand. Ze had afgelopen vrijdag zelfs meer gegeten dan ik! Ik zou me in ieder geval niets aantrekken van de opmerking, je ziet er super uit!

Lekkere training ook weer trouwens, je bent weer goed te keer gegaan! :D:thumbs:

Laatst bewerkt:
BOR lijkt imo meer een Yates Row te zijn ;)

Gaat wel lekker meid. Top. :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.123
Heb ik je aangestoken sanne? :p
Euhm, nogal ja :p.
Ook best verslavend, denk je "even" door wat foto's te scrollen, ben je uiteindelijk aardig tijdje verder :o.

"al liep ik op het eind wel op mijn laatste restje energie"
Lekker toch, alles gegeven!
Helemaal waar ^^

Opwarmen voor een 1rm poging hoeft behalve evt een extra opwarm set niet anders te zijn dan regulier opwarmen.

Zelf doe ik ongeveer
bar x veel
50% x 10
70% x 5
eventueel nog een rep of twee met 85% als ik zwaar ga
Duidelijk, many thanks! :)

Nice die pica van je BOR. Je staat niet zo heel ver voorover gebogen als ik het zo zie?

Tja.. opmerkingen krijg je altijd. Hier ook.. pas als ik een nacht redelijk geslapen heb krijg ik opmerkingen van wat zie jij er bagger uit. :roflol:
Als ik het beeldmateriaal terug zie, vind ik inderdaad ook dat ik niet erg ver voorovergebogen sta. Echter voel ik hem op deze manier wel erg lekker in mijn rug..
Ik houd de optie open om hem een tijdje te vervangen voor pendlay rows :).

Nice! Rating 4/5:D:D

Hele mooie training weer Sanne! Vol met PR's:fire:
Dat zijn een van de lekkerste trainingen ^^.

Mensen hebben altijd commentaar als je bent afgevallen. Mijn moeder had ook wat overgewicht en is ~20 kilo afgevallen en heeft nu een gezond gewicht en goed lichaam. Een vriendin van haar moeder vond dat ze (mijn oma dus) moest ingrijpen, want haar dochter liep erbij als een anorexia patient. Zowel mijn moeder plus haar moeder waren helemaal onderste boven van die opmerking.

Mensen zien op een gegeven moment het verschil niet meer als je er jaren lang met een bepaald postuur hebt bijgelopen en vervolgens bent afgevallen. Ze zijn simpelweg niet anders gewend. Als je dan vervolgens een figuur hebt om trots op te zijn maken ze zich meteen zorgen. " Ja, nu niet meer afvallen, nu is het wel goenoeg". Mijn moeder heeft bijvoorbeeld een gezond gewicht en een BMI van 21, dus helemaal niets aan de hand. Ze had afgelopen vrijdag zelfs meer gegeten dan ik! Ik zou me in ieder geval niets aantrekken van de opmerking, je ziet er super uit!

Lekkere training ook weer trouwens, je bent weer goed te keer gegaan! :D:thumbs:
Het lijkt er inderdaad op dat mensen in je omgeving bang zijn dat je te ver doorslaat in het afvallen.. Nu is het mij bij zo dat ik ook nog eens een sport ben gaan doen waarbij je regelmatig een periode vet wil verliezen, en dat verwarren mensen vaak nog met "afvallen" of op "dieet" zijn. Om nou elke keer helemaal uit te leggen wat ik aan het doen ben.. Tegenwoordig lach ik gewoon mee en zeg ik gedwee dat ik heus goed op mezelf let :').
En thanks voor het mooie compliment! :D

BOR lijkt imo meer een Yates Row te zijn ;)

Gaat wel lekker meid. Top. :thumbs:
Dat moest ik even opzoeken op Google hoor :o.
Als ik het goed begrijp bedoel je net als Marina dat ik best meer voorover geboden mag staan, en dat een Yates Row meer rechtop is?
En dankje! :D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB dag 1

SQ
8 x 20
8 x 25
8 x 30
8 x 35
8 x 40 VPR
5 x 42.5 PR
5 x 45 PR
Opbouwen gaat nog altijd erg goed. Merk wel dat knieen nu ietwat gevoelig worden. Knee sleeves incoming :).

Sumo DL
8 x 40
6 x 45
6 x 50
6 x 50
6 x 50 Laatste set eentje van een hoop frustratie, het lukte me ineens niet meer om wederom mijn schouders "in mijn zakken" te steken. Tdwag heeft al feedback dat mijn onderrug mogelijk erg vermoeid is aan het eind zodat het mij inderdaad niet meer lukt in de juiste houding te komen. Als tip gehad hyperextensions op hoger volume te gaan doen.
Mochten er nog meer suggesties en ideeen zijn, hoor ik het graag!! :)

SLDL
10 x 45
10 x 50
10 x 55 VPR
6 x 60 PR
Feedback: knieen meer naar achteren locken zodat ik de bar rechter kan laten zakken. Net als bij de negative bij DL wil ik bb als snel met een "boogje" over mijn knieen tillen.

Vertical leg press
15 x 60
15 x 70
12 x 80
10 x 90
6 x 100

Donkey kickbacks
10 x 4
10 x 6.5
10 x 7.75
10 x 10

Vertical leg press en donkey kickbacks in de Smith

Standing calf raises
12 x 40
12 x 40
12 x 40
12 x 40

Rating
3.5 / 5
Vandaag flink wat frustratiemomentjes gehad :o.

Yep. In pricipe moet je met een BOR haast parallel met de vloer staan ;) Bovenhandse grip.

En lekker weer veel VPR's ;)

Lekker weer schat! :kiss:

Kan me voorstellen dat je onderrug wel sore is zeg na zo'n training.

mooie train! Mensen moeten ook altijd zeuren pff. Niks van aantrekken:)

Lekkere training en mensen.. gewoon laten zeuren! Je doet het TOP!
Ben effe kort.. gisteren ook moeten werken tot 22:15.. 22:30 pas thuiss. :o

goeie dosis (v)pr's weer.

Haha, je geeft na de SUMO's aan dat je mogelijk een vermoeide onderrug had...en gaat vervolgens SLDL's doen..:o

Hoe dan ook zeer sterk weer Sanne! Met name ook de SLDL's hoor.:fire:

Krijgt je rug wel voldoende rust dagen in de week? Dat kan ook een oorzaak zijn dat hij bij het begin al vermoeid is.

Denk dat 9 van de 10 mensen die een BOR willen doen eigenlijk meer een yates row doen. Moi incluis..

Precies, en dan meer hun traps trainen dan de lats, wat ze denken.

Dat zijn dan weer de mensen die shrowen ipv rowen :D

Even kort door de bocht:

BOR = parallel, of toch haast, met de vloer
wijde grip met ellebogen wijd = upperback en traps mostly met lats

smallere grip met ellebogen naast lichaam = lats mostly en upperback en traps

Yates = meer rechtop
smalle onderhands ellebogen naar lichaam = lats en veel belasting op je biceps

prima toch

Elke vorm van dl na squat gaat moeilijker als normaal ivm vermoeidheid onderrug

Iedereen last van.

• #2.135
Yep. In pricipe moet je met een BOR haast parallel met de vloer staan ;) Bovenhandse grip.

En lekker weer veel VPR's ;)

Dat zijn dan weer de mensen die shrowen ipv rowen :D

Even kort door de bocht:

wijde grip met ellebogen wijd = upperback en traps mostly met lats

smallere grip met ellebogen naast lichaam = lats mostly en upperback en traps

Yates = meer rechtop
smalle onderhands ellebogen naar lichaam = lats en veel belasting op je biceps
Hmm, ik snap dat het verschil met een pendlay row niet, aangezien die parallel met de vloer is?
Er zijn toch veel mensen die dan verschillende definities van BOR hanteren.. Zo heb ik ook verschillende filmpjes en teksten gelezen waarin men met onderhandse grip het nog steeds een BOR noemen..
Verwarrend :')

Lekker weer schat! :kiss:

Kan me voorstellen dat je onderrug wel sore is zeg na zo'n training.
Thanks kanjer :D
Na legday zo mogelijk altijd even bijkomen met een flinke bak voer en leuke serie, en dan na een tijdje stilzitten zo galant mogelijk op proberen te staan :o.

mooie train! Mensen moeten ook altijd zeuren pff. Niks van aantrekken:)
Thanks meid! Er is altijd wat te b**chen, heb het opgegeven mijn oren er naar te laten hangen, beste beslissing ooit :).

Lekkere training en mensen.. gewoon laten zeuren! Je doet het TOP!
Dankjewel meid! Er is altijd wel commentaar te vinden op alles, leven en laten leven denk ik maar altijd :).

Yaaaay! :cheer:

Denk dat 9 van de 10 mensen die een BOR willen doen eigenlijk meer een yates row doen. Moi incluis..
Zie reactie bij Robke, vind het nogal verwarrend dat er veel definities van BOR zijn.. Op "mijn" manier heb ik in ieder geval het gevoel het meeste te voelen in mijn rug, op een goede manier. Vandaar dat ik hem tegenwoordig onderhands pak, geeft het gevoel dat mijn rug als het ware meer "in de target" staat.

Haha, je geeft na de SUMO's aan dat je mogelijk een vermoeide onderrug had...en gaat vervolgens SLDL's doen..:o

Hoe dan ook zeer sterk weer Sanne! Met name ook de SLDL's hoor.:fire:
Ja maar.. Ja maar.. Heb niet voor niets een planning!! :rolleyes:
Zou jij toch moeten snappen.. :p

En thanks! :D

Krijgt je rug wel voldoende rust dagen in de week? Dat kan ook een oorzaak zijn dat hij bij het begin al vermoeid is.

Hmm, denk wel dat mijn rug voldoende rust krijgt.. Vooralsnog geloof ik best dat mijn onderrug een zwak(ker) punt is, het lijkt me in ieder geval geen kwaad kunnen om hyperextensions op hoger volume te gaan draaien.
Als ik mijn neutrale zit -en stahouding moet beoordelen is die vanuit mijn onderrug bekeken ook niet optimaal, evenals mijn schouders. Begin te vermoeden dat dit al jarenlang zo is, en tsja, wat er in sluipt.. Mensen zijn gewoontedieren. Anyway, mijn neutrale houding doet totaal geen beroep op mijn onderrug, dat zou dat eventuele zwakte kunnen verklaren.
Interessant ding toch, dat menselijk lichaam :').

Hij was weer fijn! ^^

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

Paused BP
10 x 20
10 x 25
8 x 30
8 x 30
8 x 30

Paused BP, elastiek
8 x 20
6 x 22.5
8 x 20

Props aan Pleurklaat voor het leidende schema!

EZ-bar OHP
8 x 18
8 x 20.5
5 x 22
6 x 20.5
8 x 18
Sets beginnen geleidelijk sterker te worden, nice!

Cable seated row
8 x 39
8 x 41.3
8 x 43.6
8 x 45 VPR
15 x 32

Dips, elastiek
x 10
x 10
x 8
x 6
x 6

Chin ups
11 x elastiek
6 x elastiek
5 x elastiek
6 x elastiek
5 x elastiek
1 x bw + negative Wil-zo-graag-setjes-zonder-elastiek-doen!

Rating
3 / 5
Beetje futloos vandaag, maar alsnog een lekkere training neer kunnen zetten.

Cardio, circuit loopband
30 minuten
30 seconden 0 % helling 6 km/u
120 seconden 9 % helling 6 km/u
90 seconden 0 % helling 10 km/u

Hmm, ik snap dat het verschil met een pendlay row niet, aangezien die parallel met de vloer is?
Er zijn toch veel mensen die dan verschillende definities van BOR hanteren.. Zo heb ik ook verschillende filmpjes en teksten gelezen waarin men met onderhandse grip het nog steeds een BOR noemen..
Verwarrend :')

Een pendlay is met deadstop. Dus je legt de halter steeds neer. Beetje zoals bij DL ;)

Lekkere training weer hoor!
Futloos of niet.. toch wel weer een VPR he! :) nice hoor!

• #2.138
Een pendlay is met deadstop. Dus je legt de halter steeds neer. Beetje zoals bij DL ;)
Ahh, zo..
Heb ze wel samen met Wovano geprobeerd, maar schijven die ik er voor gebruik zijn te klein om op de grond te laten rusten :o. Wellicht eens in squatrek proberen met de steunen op laagste stand :).

Lekkere training weer hoor!
Futloos of niet.. toch wel weer een VPR he! :) nice hoor!
Thanks meid! ^^

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB dag 2

DL
5 x 50
5 x 60
5 x 65
3 x 70
3 x 70
3 x 70
5 x 65

Paused SQ
8 x 20
8 x 28
6 x 35
6 x 40
6 x 45 VPR
3 x 50 PR

Incline plate loaded leg press
8 x 55
8 x 55
8 x 55
8 x 60
8 x 60

Goblet SQ
10 x 18
10 x 20 PR
10 x 20
10 x 20
Gaat nu een stuk beter omdat ik db anders vasthoud, thanks voor de tip Neet!

Glute hyperextension
15 x 6
15 x 6
15 x 6
15 x 6

Unilateral glute bridge
12 x hoge step
12 x hoge step
12 x hoge step
12 x hoge step

Rating
4 / 5
Heerlijke legday ^^.
Knieen licht gevoelig, vooral rechts. Wil nu om de week lunges doen in plaats van elke week, en dan om de week leg presses. Voelt fijner voor mijn knieen en SQ heeft nu prioriteit.

Cardio, LISS
Loopband
30 minuten, 6 km/u
-120 seconden 9%
-120 seconden 10%
-120 seconden 11%
En dat "rijtje" heen en weer.

Wekelijkse update
Week 0 (2800 kcal) 68.5 -1.25 kg
Week 1 (2500 kcal) 69.5 +1 kg
Week 2 (2300 kcal) 69 - 0.5 kg
Week 3 (2300 kcal) 68 - 1 kg
Week 4 (2300 kcal) 67.75 - 0.25 kg
Week 5 (2300 kcal) 67.5 - 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 67.25 - 0.25 kg
Week 7 (2100 kcal) 66.5 - 0.75 kg
Week 8 (2100 kcal) 66.25 - 0.25 kg
Week 9 (1900 kcal) 66.25 hetzelfde gebleven
Week 10 (1900 kcal) 66 -0.25 kg
Week 11 (Parijs) 69 + 3 kg
Week 12 (1900 kcal + 3x cardio) 66 - 3 kg
Week 13 (1900 kcal + 3x cardio) 65.5 -0.5 kg
Week 14 (1900 kcal + 3x cardio) 65 -0.5 kg
Week 15 (1800 kcal + 3x cardio) 65 gelijk gebleven.
Week 16 (1800 kcal + 3x cardio) 64 - 1 kg
Week 17 (1800 kcal + 3x cardio) 63.25 - 0.75 kg
Prima, gaat lekker zo!
Morgen cheatday.. :rolleyes:

Mooi werk. En yummie pizza :D

Goeie training!
Heb je al een lijstje voor morgen?

Terug
Naar boven