Yep. In pricipe moet je met een BOR haast parallel met de vloer staan

Bovenhandse grip.
En lekker weer veel VPR's
Dat zijn dan weer de mensen die shrowen ipv rowen
Even kort door de bocht:
BOR = parallel, of toch haast, met de vloer
wijde grip met ellebogen wijd = upperback en traps mostly met lats
BOR = parallel, of toch haast, met de vloer
smallere grip met ellebogen naast lichaam = lats mostly en upperback en traps
Yates = meer rechtop
smalle onderhands ellebogen naar lichaam = lats en veel belasting op je biceps
Hmm, ik snap dat het verschil met een pendlay row niet, aangezien die parallel met de vloer is?
Er zijn toch veel mensen die dan verschillende definities van BOR hanteren.. Zo heb ik ook verschillende filmpjes en teksten gelezen waarin men met onderhandse grip het nog steeds een BOR noemen..
Verwarrend :')
Lekker weer schat!
Kan me voorstellen dat je onderrug wel sore is zeg na zo'n training.
Thanks kanjer

Na legday zo mogelijk altijd even bijkomen met een flinke bak voer en leuke serie, en dan na een tijdje stilzitten zo galant mogelijk op proberen te staan

.
mooie train! Mensen moeten ook altijd zeuren pff. Niks van aantrekken
Thanks meid! Er is altijd wat te b**chen, heb het opgegeven mijn oren er naar te laten hangen, beste beslissing ooit

.
Lekkere training en mensen.. gewoon laten zeuren! Je doet het TOP!
Dankjewel meid! Er is altijd wel commentaar te vinden op alles, leven en laten leven denk ik maar altijd

.
goeie dosis (v)pr's weer.
Yaaaay!
Denk dat 9 van de 10 mensen die een BOR willen doen eigenlijk meer een yates row doen. Moi incluis..
Zie reactie bij Robke, vind het nogal verwarrend dat er veel definities van BOR zijn.. Op "mijn" manier heb ik in ieder geval het gevoel het meeste te voelen in mijn rug, op een goede manier. Vandaar dat ik hem tegenwoordig onderhands pak, geeft het gevoel dat mijn rug als het ware meer "in de target" staat.
Haha, je geeft na de SUMO's aan dat je mogelijk een vermoeide onderrug had...en gaat vervolgens SLDL's doen..
Hoe dan ook zeer sterk weer Sanne! Met name ook de SLDL's hoor.
Ja maar.. Ja maar.. Heb niet voor niets een planning!!
Zou jij toch moeten snappen..
En thanks!
Krijgt je rug wel voldoende rust dagen in de week? Dat kan ook een oorzaak zijn dat hij bij het begin al vermoeid is.
Precies, en dan meer hun traps trainen dan de lats, wat ze denken.
Hmm, denk wel dat mijn rug voldoende rust krijgt.. Vooralsnog geloof ik best dat mijn onderrug een zwak(ker) punt is, het lijkt me in ieder geval geen kwaad kunnen om hyperextensions op hoger volume te gaan draaien.
Als ik mijn neutrale zit -en stahouding moet beoordelen is die vanuit mijn onderrug bekeken ook niet optimaal, evenals mijn schouders. Begin te vermoeden dat dit al jarenlang zo is, en tsja, wat er in sluipt.. Mensen zijn gewoontedieren. Anyway, mijn neutrale houding doet totaal geen beroep op mijn onderrug, dat zou dat eventuele zwakte kunnen verklaren.
Interessant ding toch, dat menselijk lichaam :').
Hij was weer fijn! ^^
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Training van vandaag: UB
Paused BP
10 x 20
10 x 25
8 x 30
8 x 30
8 x 30
Paused BP, elastiek
8 x 20
6 x 22.5
8 x 20
Props aan Pleurklaat voor het leidende schema!
EZ-bar OHP
8 x 18
8 x 20.5
5 x 22
6 x 20.5
8 x 18
Sets beginnen geleidelijk sterker te worden, nice!
Cable seated row
8 x 39
8 x 41.3
8 x 43.6
8 x 45
VPR
15 x 32
Dips, elastiek
x 10
x 10
x 8
x 6
x 6
Chin ups
11 x elastiek
6 x elastiek
5 x elastiek
6 x elastiek
5 x elastiek
1 x bw + negative
Wil-zo-graag-setjes-zonder-elastiek-doen!
Rating
3 / 5
Beetje futloos vandaag, maar alsnog een lekkere training neer kunnen zetten.
Cardio, circuit loopband
30 minuten
30 seconden 0 % helling 6 km/u
120 seconden 9 % helling 6 km/u
90 seconden 0 % helling 10 km/u