AndroidHealthClinic

Sanne's log

beterschap sanne, kuttraining snel vergeten en op naar de volgende knaltraining:D

Kloten zeg! Beterschap :)
Herstel zal zeker wat minder snel gaan nu idd.

Gas terug nemen. Even een dagje lekker rustig aan doen en herstellen. Dan sta je zo weer vol goede moed te knallen in de gym :)

Kop op meid.. klote trainingen zijn er nu eenmaal.. en vergeet niet dat je nu wel erg veel traint ook!
dus hoppa.. lekker slapen en morgen weer knallen!

Aww beterschap :(

Je gaat verder wel lekker, zie mooie foto's voorbij komen op insta :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.186
Balen schat :( morgen misschien ff rustig aandoen?
Beterschap :aai:
Ugggh, zie update :(.
Had er echt zin in na zo'n eerste drukke week, kan alles lekker van me afzetten in de gym..

Wat denk je zelf...? Uitzieken meid! ;)
Maar.. Maar.. Uitzieken is zo ellendig en voelt zo nutteloos :o.
Ben vandaag in ieder geval braaf thuis gebleven met het oog op de lange termijn; liever zo snel mogelijk weer terug in het zadel dan dadelijk langere periode niet fit zijn!

beterschap sanne, kuttraining snel vergeten en op naar de volgende knaltraining:D
Ben nu aan het opladen.. :rolleyes:

Kloten zeg! Beterschap :)
Herstel zal zeker wat minder snel gaan nu idd.
Dankejwel Natty!
Voel nu ook duidelijk het gevolg van gisteren gaan trainen: nu overal erge spierpijn. Herstel is flink traag nu, spierpijn in glutes/quads ook onveranderd gebleven..

Gas terug nemen. Even een dagje lekker rustig aan doen en herstellen. Dan sta je zo weer vol goede moed te knallen in de gym :)
Heb vandaag inderdaad besloten (lees: laten overhalen door Tdwag) om in ieder geval vanochtend thuis te blijven.
Lange termijn denken helpt wel, ben liever weer zo snel mogelijk terug in de gym dan dat ik langere tijd met mezelf blijf slepen :).

Kop op meid.. klote trainingen zijn er nu eenmaal.. en vergeet niet dat je nu wel erg veel traint ook!
dus hoppa.. lekker slapen en morgen weer knallen!
Zie update.. Vandaag knallen zit er niet in, maar ik hoop zo snel mogelijk weer van wel!

Aww beterschap :(

Je gaat verder wel lekker, zie mooie foto's voorbij komen op insta :)
Thanks Wovano :kiss:
Het gaat lekker, al blijft het wel zeer regelmatig aanpassen en uitzoeken.. Had het vanochtend serieus er al over dat ik op 5 december toch echt enorm voor die chocoladekruidnoten ga, cut of niet. Toen attendeerde Tdwag me er op dat de kans groot is dan ik dan in een bulk zit. Daar werd ik toch wel even vrolijk van :rolleyes:.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tussentijdse update
Besloten vandaag thuis te blijven. Situatie sinds gister is onveranderd gebleven. Zo lang ik stil zit gaat het wel, maar als ik iets ga doen al snel hoofdpijn en niet lekker. Verder vooral spierpijn en futloos, hangerig, het bekende verhaal..

Bonusvraag wat betreft voeding
Momenteel eet ik 1800 kcal.
Ik heb begrepen dat wanneer je ziek bent het verstandig is om op onderhoud te eten. 1800 is voor mij een deficit, maar ik train nu natuurlijk niet. Is het dan verstandig om gewoon op 1800 te blijven zitten, of kan ik beter wat zakken in kcal?

Ik zou gewoon op die 1800 blijven zitten en zorgen dat je genoeg vitamines e.d. binnen krijgt.
Als ik ziek ben krijg ik sowieso nooit grote hoeveelheden eten op.

Idd, gewoon 'zo veel mogelijk' eten. Als ik me echt niet lekker voel haal ik onderhoud ook niet

Idd, gewoon 'zo veel mogelijk' eten. Als ik me echt niet lekker voel haal ik onderhoud ook niet

Dat valt wel mee denk ik, omdat je geen ruk doet als je ziek bent zal je onderhoud ook lager liggen. Gewoon op je vitamientjes en zo letten :)

Even loslaten meid... Luister gewoon naar je lijf. :)

Ff wat extra gezonde dingen in huis halen en miss je schema even loslaten (maar absoluut geen cheat voer halen :)).

Iig Beterschap! !

Goed dat je naar je lichaam luistert en thuis blijft Sanne! Ik snap dat je wil knallen maar ziek rondlopen in de sportschool heeft ook weinig zin.

Lekker uitzieken en vitamientjes erbij. Beterschap!

• #2.193
Ik zou gewoon op die 1800 blijven zitten en zorgen dat je genoeg vitamines e.d. binnen krijgt.
Als ik ziek ben krijg ik sowieso nooit grote hoeveelheden eten op.
1800 kcal it is :).
Moet zeggen dat eten bij mij eigenlijk nooit een opgave is.. Heb denk ik twee keer in mijn leven overgegeven en kan me serieus niet herinneren dat ik ooit moeite had met eten, hoe ziek ik ook was :o.

Houd me gewoon aan mijn huidige schema, denk dat ik dan sowieso onderhoud raak omdat ik nu natuurlijk niet train :).
Overigens heeft je laatst post me wel even aan het denken gezet en even aan het "reflecteren" gebracht. Uiteindelijk ben ik op artikelen en onderzoek gestuit, dit vat het mooi samen:
http://www.bodybuilding.com/fun/zaino4.htm

Is dit eigenlijk wat je bedoelt?
Ook al druist het een beetje tegen mijn gevoel in, moet wel bekennen dat ik in een jaar trainen gemiddeld maar een training of 4 over sla, nog vaak gespreid van elkaar ook.

Ben vooral benieuwd of meer mensen hier ervaring hebben met wat in het artikel omschreven staat?

Dat valt wel mee denk ik, omdat je geen ruk doet als je ziek bent zal je onderhoud ook lager liggen. Gewoon op je vitamientjes en zo letten :)
Houd me gewoon aan mijn normale schema, die bevat sowieso al voldoende vitamientjes enzo, vrees dat ik nogal houd van wat in mijn ogen "clean" is :o.

Even loslaten meid... Luister gewoon naar je lijf. :)
Dat is nu precies het puntje waar ik nog aan dien te werken.. Het ook kunnen loslaten en naar mijn lijf luisteren..
Zie het artikel wat ik als reactie bij Kevvl heb geplaatst, het zet me wel aan het denken :).

Ff wat extra gezonde dingen in huis halen en miss je schema even loslaten (maar absoluut geen cheat voer halen :)).

Iig Beterschap! !
Cheaten moet ik nu niet aan denken, vrijdag zit er al een goede cheat aan te komen, en dan die zondag of de week daarop weer eentje.. Niet gewend, maar tsja, mannetje afgestudeerd en ik jarig, worden mee uit eten genomen.. En ga dan toch een beetje sociaal doen enzo ;).
Houd me gewoon aan mijn schema en ga er niet onder zitten, ik hoop dat ik op dit manier mijn onderhoud benader en dus gewoon een weekje stilsta.

Goed dat je naar je lichaam luistert en thuis blijft Sanne! Ik snap dat je wil knallen maar ziek rondlopen in de sportschool heeft ook weinig zin.

Lekker uitzieken en vitamientjes erbij. Beterschap!
Vind het lastig, Freakjam! Zie ook artikel dat ik als reactie bij Kevvl heb gepost. Misschien ook handig voor jou om eens te lezen? Denk dat we allebei nog wel eens tegen dezelfde moeilijkheden aanlopen :).
Zit nu dan ook serieus te twijfelen om morgen ook een dag "off" te nemen om echt goed te herstellen. Wil gewoon niet op lange termijn nadeel ondervinden omdat ik het niet kan laten (te snel) weer te gaan trainen.

Trainingen overslaan om te rusten/ herstellen hoeft natuurlijk niet per sé. Liefst plan je gewoon je (extra) rustdagen vantevoren in, dan 'sla je geen training over'.
Een hele week niet trainen, zoals in dat artikel vermeld wordt, zou ik ook niet zo gauw doen. Een week rustig trainen (deloaden) daarentegen helpt mij een hele hoop - Al is het maar mentaal.

Vind het lastig, Freakjam! Zie ook artikel dat ik als reactie bij Kevvl heb gepost. Misschien ook handig voor jou om eens te lezen? Denk dat we allebei nog wel eens tegen dezelfde moeilijkheden aanlopen :).
Zit nu dan ook serieus te twijfelen om morgen ook een dag "off" te nemen om echt goed te herstellen. Wil gewoon niet op lange termijn nadeel ondervinden omdat ik het niet kan laten (te snel) weer te gaan trainen.

Hmm, ik herken mezelf niet echt in het artikel. Ik sport nu 2,5 maand en heb niet echt het idee dat ik mijn lichaam op dit moment rust moet geven. Ik heb weinig tot geen spierpijn na mijn trainingen en ik voel me eigenlijk altijd goed na een training. Denk je dat je nu ziek bent/was vanwege een "burnout" van het vele trainen, waardoor je denkt dat een weekje off nu misschien goed voor je is?

Ik vind trainingen overslaan ook lastig omdat ik al niet zo vaak train als jij...
Maar ik heb wel gemerkt dat tijdens mijn vakantie eens 12 dagen niet trainen echt geen kwaad kan.
Het geeft je nieuwe energie en geeft je lichaam ook kans eens echt goed te herstellen. Niet leuk.. maar het kan nuttig zijn.
Zeker als je ziek bent is wel gaan trainen in mijn ogen niet verstandig. Beter eerst weer goed beter zijn zodat ej daarna weer optimaal kan trainen.

Maar ik hoop dat het snel beter gaat met je.
Beterschap.

Gewoon doen wat voor jou het beste voelt. Als je wil trainen en goed genoeg voelt doen. Ben je echt te ziek zou ik overslaan.

Als ik 'echt' ziek ben haal ik 1000 kcal geeneens :roflol:

Als je te kut voelt, niet trainen.

Deload nooit gedaan, verplicht rust 1x gedaan 2 jaar geleden een week.

Worst week of my life :(

Als je op vakantie gaat heb je al rust ja ;)

Parijs was toch ook paar dagen rust?

Beterschap Sanne !

• #2.200
Trainingen overslaan om te rusten/ herstellen hoeft natuurlijk niet per sé. Liefst plan je gewoon je (extra) rustdagen vantevoren in, dan 'sla je geen training over'.
Een hele week niet trainen, zoals in dat artikel vermeld wordt, zou ik ook niet zo gauw doen. Een week rustig trainen (deloaden) daarentegen helpt mij een hele hoop - Al is het maar mentaal.
Op dit moment train ik 5 keer in de week, met de dagen zodanig ingedeeld dat ik (net) genoeg rust heb per spiergroep voordat de volgende training begint..
Deloaden vind ik kut, dat kan ik gewoon niet.. Heb dan het idee dat ik niets doe :').

Hmm, ik herken mezelf niet echt in het artikel. Ik sport nu 2,5 maand en heb niet echt het idee dat ik mijn lichaam op dit moment rust moet geven. Ik heb weinig tot geen spierpijn na mijn trainingen en ik voel me eigenlijk altijd goed na een training. Denk je dat je nu ziek bent/was vanwege een "burnout" van het vele trainen, waardoor je denkt dat een weekje off nu misschien goed voor je is?
Wanneer je 2,5 maand traint denk ik inderdaad niet dat je het gevoel moet hebben je lichaam rust te geven.. Toen ik van 120+ naar gezond ging, en vanaf dat punt me echt ben gaan verdiepen in en bezig houden met bb tot nu ben ik natuurlijk al wel ruim 4 jaar aan het trainen. Het aantal keren dat ik in die periode niet ben gaan trainen was alleen als ik ziek was, denk gemiddeld 7 dagen per jaar.
Ik denk dat het ziek worden een combinatie was van verlaagde weerstand door stress (en twee keer op een dag door de regen fietsen als in: zelfs ondergoed was nat) in combinatie met mezelf iets te weinig rust gunnen de laatste tijd. Stug zo zwaar mogelijk door blijven trainen heeft er denk ik niet aan bijgedragen..
Het extreem vermoeide gevoel begint nu pas te beteren.. Evenals de rest van mijn lichaam; lijkt even nodig te hebben om geheel te herstellen.

Ik vind trainingen overslaan ook lastig omdat ik al niet zo vaak train als jij...
Maar ik heb wel gemerkt dat tijdens mijn vakantie eens 12 dagen niet trainen echt geen kwaad kan.
Het geeft je nieuwe energie en geeft je lichaam ook kans eens echt goed te herstellen. Niet leuk.. maar het kan nuttig zijn.
Zeker als je ziek bent is wel gaan trainen in mijn ogen niet verstandig. Beter eerst weer goed beter zijn zodat ej daarna weer optimaal kan trainen.

Maar ik hoop dat het snel beter gaat met je.
Beterschap.
Zie Facebook ;). Het is soms lastig om de verstandige weg te kiezen, het voelt dan een beetje als "opgeven" waardoor koppig zijn dan soms de beste oplossing lijkt. Heb er nu in ieder geval aan toegegeven en moet toch wel eerlijk bekennen dat het mijn lichaam (en geest) goed doet. Alle kleine pijntjes zijn ook aan het verdwijnen, dus dat is natuurlijk top!

Gewoon doen wat voor jou het beste voelt. Als je wil trainen en goed genoeg voelt doen. Ben je echt te ziek zou ik overslaan.
Mijn gevoel zegt: lekker knallen, maar mijn verstand vertelt me dat het echt wel eens goed is nu even gewoon geheel goed te herstellen. Pijntjes beginnen nu ook te verdwijnen en begin me al veel uitgeruster te voelen. Woensdagavond is de eerstvolgende mogelijkheid dat ik kan trainen, en dat ga ik dan ook doen. Vandaag nog niet fit, maar als het zo doorgaat ga ik er vanuit dat het tegen woensdag wel weer verbeterd is :).

Als ik 'echt' ziek ben haal ik 1000 kcal geeneens :roflol:

Als je te kut voelt, niet trainen.

Deload nooit gedaan, verplicht rust 1x gedaan 2 jaar geleden een week.

Worst week of my life :(

Als je op vakantie gaat heb je al rust ja ;)

Parijs was toch ook paar dagen rust?
Mijn ergste week van mijn leven was toen ik amandelen eruit had laten halen en ik van de pijn niet kon eten :'). Serieus: hoe ziek ik ook ben, eten lukt altijd wel! Bepaalde soorten voedingsmiddelen niet, maar fruit bijvoorbeeld gaat er altijd wel in.

Parijs was niet echt rust te noemen omdat we elke dag tientallen kilometers te voet aflegden :'). Een strandvakantie zou nu echter wel meer dan welkom zijn ;).

Denk dat ik te lang bepaalde pijntjes en vermoeidheidssignalen van mijn lichaam heb genegeerd. Ineens een hele bak met stress over me heen en een dag zeiknat van de colleges moeten volgen en het is goed raak, mijn weerstand leek gewoon even 0 te zijn. Had vrijdag gewoon niet moeten trainen, heb mijn lijf daar achteraf bekeken echt mee geforceerd.

Dankjewel Marr! :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tussentijdse update
Begint eindelijk wat te beteren. Achteraf bekeken had ik dit wel aan kunnen zien komen, wederom weer wat geleerd..
Deze week woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag trainen. Donderdag jarig en dit vrijdag met een etentje vieren. De week erop ook een etentje, dus even bekijken hoe ik dat in mijn macro's ga laten passen ;).

Kon het niet laten vanochtend alvast even te wegen omdat ik me nu natuurlijk wel druk zit te maken over wat 1800 kcal met me doet terwijl ik er niet bij train. De zorgen om wat voor effect dit op mijn progressie in de cut heeft bleven maar in mijn hoofd rondspoken :').

Afgelopen donderdag woog ik 63.5, vandaag weeg ik 62.75..
Zorgen dat ik bij zou komen dus absoluut voor niets..

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven