AndroidHealthClinic

Sanne's log

Tussentijdse update
Begint eindelijk wat te beteren. Achteraf bekeken had ik dit wel aan kunnen zien komen, wederom weer wat geleerd..
Deze week woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag trainen. Donderdag jarig en dit vrijdag met een etentje vieren. De week erop ook een etentje, dus even bekijken hoe ik dat in mijn macro's ga laten passen ;).

Kon het niet laten vanochtend alvast even te wegen omdat ik me nu natuurlijk wel druk zit te maken over wat 1800 kcal met me doet terwijl ik er niet bij train. De zorgen om wat voor effect dit op mijn progressie in de cut heeft bleven maar in mijn hoofd rondspoken :').

Afgelopen donderdag woog ik 63.5, vandaag weeg ik 62.75..
Zorgen dat ik bij zou komen dus absoluut voor niets..

Goedzo, het gaat dus weer de betere kant op. Je bent wel heel streng bezig met je voeding vind ik. Het is toch niet zo dat je op een bepaalde dag een bepaald gewicht of vetpercentage MOET bereiken? Probeer eens te denken: nouja, dan bereik ik dat doel 1 of 2 dagen later. Je hebt zoveel bereikt en mag zo trots op jezelf zijn. Maar nu moet je nog leren om het wat losser te laten, denk ik zo. Of ben ik nu aan het vloeken in de kerk? ;)

fijn dat je je weer wat beter voelt:) En helemaal mooi dat je ook nog wat kwijt bent!

Verstandig zijn en naar je verstand luisteren kan soms verdomd moeilijk zijn. Maar je doet het goed door dit nu wel even te doen. Je lichaam geeft het aan.. erg herkenbaar. ;) en ook het gevoel door te willen en moeten is herkenbaar. Maar rust doet soms ook gewoon even goed. Merk dat zelf ook wel.
Nu lekker opknappen en woensdag weer knallen. Gewoon je schema aanhouden is nog het beste. Je lichaam is nu ook bezig met herstellen en ook dat kost energie! Stilzitten wil niet zeggen dat je niets meer verbrand he. ;) je hebt immers een zooi spieren erbij die maar wat graag energie willen. :D

Beterschap en hou je taai.

Hoe gaat het uitrusten? Al zin om weer te gaan trainen? :D

Het moet idd geen obsessie gaan worden. Daarom denk ik dat deze rust misschien wel eens extra goed kan zijn.
Morgen weer lekker knallen in ieder geval!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.207
Goedzo, het gaat dus weer de betere kant op. Je bent wel heel streng bezig met je voeding vind ik. Het is toch niet zo dat je op een bepaalde dag een bepaald gewicht of vetpercentage MOET bereiken? Probeer eens te denken: nouja, dan bereik ik dat doel 1 of 2 dagen later. Je hebt zoveel bereikt en mag zo trots op jezelf zijn. Maar nu moet je nog leren om het wat losser te laten, denk ik zo. Of ben ik nu aan het vloeken in de kerk? ;)
Hmm, je legt de vinger wel precies waar de zere plek is :). Je bent niet aan het vloeken in de kerk, maar voelt juist goed aan dat ik het inderdaad lastig vind het los te laten.. Als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, dan wil ik ook gewoon dat het zo gaat :').
Nu ik het bijvoorbeeld zo enorm druk heb met werkzaamheden rond studie (vooral de reistijd is niet handig en soms killing..) word ik er soms toe gedwongen dat ik heel mijn planning om moet gooien waardoor de trainingen niet meer zo kunnen lopen zoals ik vooraf gepland had. De kleine autist in mij vindt dat zeg maar nogal onprettig :p.
Maar doelend op de karma die je gaf: het is een uitdaging an sich, alleen speelt die uitdaging zich bij mij inderdaad vooral tussen mijn oren af :).

fijn dat je je weer wat beter voelt:) En helemaal mooi dat je ook nog wat kwijt bent!
Tsja, had het niet verwacht, maar het stelde me in ieder geval wel gerust :p.

Nu lekker opknappen en woensdag weer knallen. Gewoon je schema aanhouden is nog het beste. Je lichaam is nu ook bezig met herstellen en ook dat kost energie! Stilzitten wil niet zeggen dat je niets meer verbrand he. ;) je hebt immers een zooi spieren erbij die maar wat graag energie willen. :D

Beterschap en hou je taai.
Inmiddels gaat het lichamelijk echt een heel stuk beter, dus vanavond ga ik er maar weer eens voor en dan eens bekijken hoe de rest van de week verloopt ^^.

Hoe gaat het uitrusten? Al zin om weer te gaan trainen? :D
Jaaaa, heb zin om eindelijk weer gewoon in mijn eigen 'bubble' te zijn en lekker aan het ijzer te hangen! Vanavond mag ik weer! :D

Het moet idd geen obsessie gaan worden. Daarom denk ik dat deze rust misschien wel eens extra goed kan zijn.
Morgen weer lekker knallen in ieder geval!
Het was in ieder geval nogal een uitdaging voor me om niet te gaan en mijn lijf goed te tijd te geven om te herstellen.. De uitdaging tussen mijn oren was des te groter :o.
Gelukkig kan ik vanavond weer ^^.

Niet veel, alleen dat ik ziek ben geweest en ik enorme moeite had niet alsnog te gaan trainen omdat het dan al scheef in mijn koppie gaat :').

Ben benieuwd hoe het gegaan is met trainen.

Met je school.. soms is het schipperen.. werktijden en reistijden enzo.. en dan lopen dingen anders... Ik snap dat het lastig is eraan te wennen.. maar misschien leer je nu ook een beetje "go with the flow" om te gaan met dingen.
Ook dat is een hele leerweg. ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.209
Ben benieuwd hoe het gegaan is met trainen.

Met je school.. soms is het schipperen.. werktijden en reistijden enzo.. en dan lopen dingen anders... Ik snap dat het lastig is eraan te wennen.. maar misschien leer je nu ook een beetje "go with the flow" om te gaan met dingen.
Ook dat is een hele leerweg. ;)
Zie update! Was onderweg enorm moe en vroeg me af hoe het me ging bevallen, maar zodra ik binnen stapte.. Dan zie je weer de bekende gezichten, voel je je gelijk weer thuis en sta je te popelen om aan het ijzer te gaan. Het heeft mijn lijf en koppie goed gedaan, erg fijn :).
Die leerweg waar je het over hebt.. Ik kan niet anders dan die aangaan. En hopen op het beste resultaat :).

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

Na vanaf zaterdag volledig rust gehouden te hebben wegens ziekte, wilde ik vanavond maar eens rustig aftasten of mijn lichaam goed hersteld is. In het verleden ben ik vaak te vroeg begonnen wat het herstel alleen maar langer liet duren. Moet nu toegeven dat wat langere rust mijn lijf erg goed heeft gedaan, zo zijn kleine pijntjes bijvoorbeeld ook weg.
Na een lange dag colleges over mensen zoals Freud en Democrates (als in: daar word je enorm gaar van..) voelde ik me weer gelijk helemaal bij de mensen zodra ik binnenstapte.
Heerlijk om weer lekker aan de slag te kunnen!

BP
De laatste sessie van het schema vandaag over gedaan om er weer goed in te komen.
10 x 20
8 x 25
8 x 34
8 x 34
8 x 34 Laatste set met zekerheid met spotter, maar die begon vanaf de vijfde rep al met zijn tengels aan de barbbell te zitten, terwijl het helemaal niet nodig was :(

EZ-bar OHP
8 x 18
8 x 18
8 x 18
8 x 18
8 x 18

T-bar row
8 x 20
8 x 25
8 x 30
6 x 32.5
8 x 30
Merkte hier direct dat mijn rug enorm vermoeid was van alle trainingen van de laatste tijd. Als in: een rugoefening voelt nu totaal anders dan voor mijn korte rust. Lastig uit te leggen, maar gewoon, het voelde erg prettig en sterk. Lekker!

Dips, elastiek
x 15 VPR
x 9
x 9
x 8
x 8
Paar keer zonder elastiek geprobeerd, maar vreemd genoeg lukt dat nog niet.. Het voelt ook niet prettig bij mijn schouders. Ben er denk ik nog wat te onzeker over, alsof ik wat ga scheuren ofzo als ik mijn gewicht naar boven wil duwen. Ben er niet zeker van of ik het gewoon een keer moet doen, wellicht forceer ik het dan juist.. ???

EZ-bar curls
8 x 18
8 x 18
8 x 18
8 x 18
8 x 18

Rating
3 / 5
Niet all out gegaan, maar goed afgetast. Voel me prima.
Vrijdag lekker knallen met legday!

En hier een foto van een kinderlijk blij hoofd omdat ik eindelijk mocht en kon liften :o.

Morgen jarig maar lange dag colleges, dus het wordt zondagavond met een heerlijk etentje gevierd. Qua tijd sneller een cheat dan ik normaal gewend ben (twee weken na mijn laatste cheat), maar ik heb er evengoed zin in :heart:.

Lekker bezig Sanne! Al een idee wanneer je weer gaat opbouwen met kcal? Dat zal ook wel weer een boost geven.

Happy birthday, pet!

Lekker dat je weer kon trainen!
Het is altijd goed om zo nu en dan ook je rust even te pakken. Het voelt dan gewoon zalig om weer te kunnen en mogen knallen! Dat merk ik zelf ook.

Spotters... hard to find... heb het vandaag maar zonder gedaan... Dus niet maxen.

Met dips uitkijken. Als het bij je schouders niet goed voelt zou ik het niet forceren. Kan je lang last van houden... *ervaring helaas*

Maar nu uitkijken naar morgen. Kadootjessssssssssssss! :D moet goedkomen! en zo ook die cheat!

enne.. nice pica! Rust heeft je goed gedaan!

lkkr weer aan de slag, nice pic goeie gun

ps. gefeli

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd en heb je wel een wapenvergunning voor die pistolen?

Nog gefeli!!!!

Heeft bij mij heeeeel lang geduurd voor ik kon dippen. Heb het gelukkig nu kunnen oefenen bij f4f dmv assisted dips, maar is niet echt the real deal merk ik nu. Ik krijg er trouwens enorm veel schouder spierpijn van (hele kop), dus ook een goede schouder bouwer denk ik zo.

Ik heb een hekel aan spotters die met de fikken erbij zitten terwijl ik weet dat ik er min 8-10 easy kan.. gaat mij alleen om de doodvallende reps en excentrische reps, maar dat snappen sommige spotters niet :P

Laatste tijd doe ik alles zonder spot en merk wel dat ik meer progressie boek met die extra reps. Gelukkig gaat mn vriend weer af en aan mee naar de gym (ja ik wil ook gewoon een beest van een vent:D), dus heb weer zo nu en dan een spotter. Ach en leer al nieuwe peeps kennen bij f4f dus ik kan ook vragen natuurlijk:P

Happy happy bday Sanne! Fijn dat je weer bent opgeknapt en hebt kunnen trainen :D

Gefeliciteerd!!!

congrats

Prettige taartdag!

Terug
Naar boven