MuscleMeat

Sanne's log

Moet je eens werk setjes gaan doen met 20 reps squats ;) :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.282
Doe het niet! Hou je in! :eek:

De precisie waarmee jij je aan je voedingsschema houdt, kan ik me niet voorstellen dat 1 cheat gelijk verschil gaat maken. Gewoon even afwachten :D
Het is gelukt! Geen cardio gedaan en opgelucht met het resultaat ervan!
Houd me inderdaad erg rigide aan mijn voedingsschema.. Moet er op leren vertrouwen :). Gisteravond bijvoorbeeld een etentje gehad waar ik dan overdag rekening mee houd. Achteraf bekeken viel de hoeveelheid eten best mee en heb ik 's avonds voor ik naar bed ging gewoon nog mijn kwarkje met appel gepakt. Weet zeker dat ik dat een jaar geleden niet had gedaan, maar leer heel langzaam aan er op te vertrouwen dat ik goed kan inschatten wanneer mijn lichaam nog wat meer nodig heeft, zonder de angst te veel te eten :).

stel dat je werkset 60kg is, dan doe ik wel eens 1x60kg drukken zodat ik alvast het gevoel heb met het gewicht :o
Ahhhh, zo! Jezelf dus in de maling nemen.. ;). Werkt bij mij gelukkig altijd erg goed :o.
Zo zet ik al jaren mijn wekker een kwartier te vroeg, en trap er nog elke ochtend in dat ik met de grootste haast uit bed moet springen :o

Lekker getraind en goed dat je gewoon lekker de DL erin houdt als Sumo niet wil! :)

En waarom cardio? Je cut gaan onwijs goed. Dan weet je zelf ook wel dat je je niet dik kan voelen eigenlijk he. ;)
Maar ja.. feels en struggles he. ... Maar lekker geen cardio doen hoor. :D
Precies, anders gaat het me alleen maar meer frustreren en in de weg zitten, terwijl het voor mij niet eens echt meerwaarde heeft..
Tsja, cardio-drang is puur om mijn gemoed rustig te houden omdat ik me dan inderdaad even niet lekker in mijn vel voel.. Maar heb mijn poot stijf gehouden, en dan ga ik deze week ook doen.. Progressie is zonder cardio gewoon goed, mag juist niet klagen eigenlijk :p.

Goeie prs op de squat sanne! en die 20repper zal je ook wel goed gevoelt hebben ,niet?:P
Hij gaat lekker Flexx! Die 20 repper vond ik heerlijk, maar wel volkomen buiten adem..
Tsja, cardio schijnt goed voor je conditie te zijn.. Maar ja.. Cardio.. Nahhhhh :p.

Yep, dat doe ik ook. Of eigenlijk vaker met net een stapje daaronder. als ik 30kg DB gebruik, pak ik ff 1x28; bij BB is dat vaak 1x55 of 1x57,5 bij een werkset van 60kg. Puur mentaal natuurlijk, denk ik :P
Het zal inderdaad best mentaal zijn, maar voor mij is het voldoende dat ik weet dat er meer last van hebben :o.
Ga gewoon een single draaien voordat ik een wat zwaardere werkset heb, problem solved! :D

Even zwaardere SLDL dan conventional deadlift :eek:

Gaat toch prima sanne, en die legging staat je goed :eyebrow:
Vind SLDL op een bepaalde manier veel gemakkelijker dan conventional.. :o.
En thanks voor je compliment, zal ik dan ook maar die huiskleurige aanschaffen? :eyebrow:

Sorry was afgehaakt bij de schoenen en leggings. Wel weer lekkere train... sumo's ga je ooit nog wel van houden :D
Ben er helemaal op verliefd! :D
Die sumo's.. Hmm.. We'll see :o.

Lekkere squats en SLDL's Sanne! Ik denk dat je het uit je hoofd moet praten dat je je "dikkig" voelt, want dan ben je alles behalve! Laatst had je de boel nog opgemeten en was er ontzettend veel progressie!
Ze gaan lekker, heb veel meer plezier in legdays sinds ik eindelijk kan squatten!
Het is zo vreemd, dat je af en toe hebt dat je jezelf dikkig voelt.. Misschien herken jij je er zelf ook wel in? Als je eenmaal flink wat bent afgevallen lijkt het erop dat je zelfbeeld soms niet klopt.. De ene dag is het beter dan de andere dag, daarom ben ik ook blij eindelijk beeldmateriaal van mezelf te hebben. Als ik dan weer eens een foto erbij pak.. Dan kan ik wat objectiever naar mezelf kijken.
Hiermee wil ik je ook zeggen dat jij ook maar eens aan de foto's/filmpjes moet. Ik snap het als je het niet publiekelijk wilt plaatsen, maar alleen al voor jezelf is het zo'n ontzettend goede motivatie! Naast het feit dat je dan eerlijk naar jezelf leert kijken :).

Training van gisteren: push

BP

10 x 20
5 x 25
3 x 30
3 x 35
4 x 40 VPR, al had ik op 5 x 40 gehoopt
1 x 40
1 x 40

BP, brede grip
8 x 32.5
8 x 35
5 x 37.5 Heerlijk leeg

CGBP
6 x 30
8 x 27.5
8 x 27.5
8 x 27.5

Db incline press
8 x 12
6 x 12
7 x 12
8 x 12
Ging lekker, weigerde 10 te pakken deze keer :o.

OHP
7 x 18
10 x 14.5
10 x 15.5
8 x 17

Cable front raise
7 x 15
12 x 10
10 x 12.5
10 x 12.5

Skullcrushers
8 x 13
4 x 17 PR, maar vond de uitvoering matig
10 x 13
8 x 13
6 x 13

Machine flyes
8 x 20
8 x 25
5 x 30
6 x 25 dropset 7 x 20

Rating:
3 / 5

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB 3

DL

5 x 50
5 x 50
5 x 56.5
5 x 56.5
14 x 56.5 VPR?
3 x 60
3 x 65
Sinds vandaag met nieuw schema begonnen.
Begin te merken dat ik mijn core duidelijk beter gespannen kan houden durende de gehele oefening. Maakt mijn uitvoering en techniek veel stabieler.

SQ
10 x 20 ATG
8 x 30
5 x 40
5 x 48
5 x 48
9 x 48 VPR
Ook sinds vandaag met nieuw schema begonnen.

Reversed lunges
20 x 14
20 x 16 PR
20 x 16
20 x 16
20 x 16 Wederom op mijn tandjes :o

Goblet SQ
10 x 22
8 x 24 PR
10 x 22
12 x 22 VPR

Glute hyperextension
15 x 6
15 x 6
12 x 6
15 x 6
Feauteau

Unilateral glute bridge
10 x step
10 x step + 5 PR
10 x step + 5
10 x step + 5

Seated calf raises
10 x 35
10 x 40
6 x 45 PR
8 x 40

Rating:
4 / 5
Ging erg lekker vandaag. Ben de laatste tijd zeer tevreden over mijn legdays :).

Wekelijkse update
Week 0 (2800 kcal) 68.5 -1.25 kg
Week 1 (2500 kcal) 69.5 +1 kg
Week 2 (2300 kcal) 69 - 0.5 kg
Week 3 (2300 kcal) 68 - 1 kg
Week 4 (2300 kcal) 67.75 - 0.25 kg
Week 5 (2300 kcal) 67.5 - 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 67.25 - 0.25 kg
Week 7 (2100 kcal) 66.5 - 0.75 kg
Week 8 (2100 kcal) 66.25 - 0.25 kg
Week 9 (1900 kcal) 66.25 hetzelfde gebleven
Week 10 (1900 kcal) 66 -0.25 kg
Week 11 (Parijs) 69 + 3 kg
Week 12 (1900 kcal + 3x cardio) 66 - 3 kg
Week 13 (1900 kcal + 3x cardio) 65.5 -0.5 kg
Week 14 (1900 kcal + 3x cardio) 65 -0.5 kg
Week 15 (1800 kcal + 3x cardio) 65 gelijk gebleven.
Week 16 (1800 kcal + 3x cardio) 64 - 1 kg
Week 17 (1800 kcal + 3x cardio) 63.25 - 0.75 kg
Week 18 (1800 kcal + 3x cardio) 63.5 + 0.25 kg
Week 19 (1800 kcal, geen cardio) 62.5 - 1 kg
Week 20 (1800 kcal, geen cardio) 62 kg - 0.5 kg

Ben verbaasd dat ik zonder cardio blijkbaar vet verlies op dit moment.
Zal dan toch te maken hebben met dat ik sinds het begin van het nieuwe studiejaar en bijkomende bezigheden meer verbrand dan ik vooraf vermoedde..
Maar je hoort mij natuurlijk niet klagen :rolleyes:.

Lekkere trainingen en je ziet het he.. cardio is niet nodig!
Dus nu je gevoel wat gerust stellen en lekker doorknallen! You go topper!

hypers.. hnggg... ga ze er ook weer eens inzetten. Moest ook van de fysio.. :o

Lekkere train Sanne. Die uni laterale gluut bruggen zijn best pittig.... en lunges natuurlijk altijd :eek:.
Je doet nu toch naar-het-station-fiets cardio? Telt ook mee hoor :)

Lekkere 14 repper bij de dl :roflol:
Goed bezig meid :)

Wow! Nette rating Sanne!!:D Zonder cardio gewicht verliezen is natuurlijk altijd nice! Hoe bevalt het nieuwe studiejaar tot nu toe?

Nice Sanne, die squats zijn al mooi vooruit aan het gaan. Bevalt ook goed zeker met je nieuwe schoenen he? :D

• #2.288
Lekkere trainingen en je ziet het he.. cardio is niet nodig!
Dus nu je gevoel wat gerust stellen en lekker doorknallen! You go topper!

hypers.. hnggg... ga ze er ook weer eens inzetten. Moest ook van de fysio.. :o
Stukje bij beetje komt dat vertrouwen er wel.. Met af en toe een kleine afglijder, maar dat hoort erbij. Twee stapjes vooruit en eentje terug, dan komen we er ook wel! :kiss:

Lekkere train Sanne. Die uni laterale gluut bruggen zijn best pittig.... en lunges natuurlijk altijd :eek:.
Je doet nu toch naar-het-station-fiets cardio? Telt ook mee hoor :)
Dankjewel Neet! Die unilaterals was eerst even wennen, maar vind het erg fijn om af en toe een oefening unilateral te pakken :).
Die naar-het-station-fiets-cardio telt absoluut, en gelukkig meer dan ik voorheen vermoedde ^^.

Lekkere 14 repper bij de dl :roflol:
Goed bezig meid :)
Haha tsja, als mijn schema zegt "as much as possible", dan moet ik wel he :p.
Dankjewel Rambo :kiss:

Wow! Nette rating Sanne!!:D Zonder cardio gewicht verliezen is natuurlijk altijd nice! Hoe bevalt het nieuwe studiejaar tot nu toe?
Thanks Marvin! :D
Prrfft, vrouw zijn is lastig hoor.. Het is nooit goed.. Moet je cardio doen, zit je te zeiken dat je cardio haat. Hoef je geen cardio te doen.. Wil je cardio doen omdat het veiliger voelt ;).
Nieuwe studiejaar valt eerlijk gezegd flink tegen.. Pittige vakken, vooral filosofie en dergelijke, wederom projectopdrachten.. Het laatste jaartje wordt even bikkelen. Maar als ik in december deze minor heb afgesloten is het nog maar een half jaartje afstudeer onderzoek verrichten en dan.. Hopelijk afgestudeerd en eindelijke aan de slag! Lief dat je er naar vraagt :)

Nice Sanne, die squats zijn al mooi vooruit aan het gaan. Bevalt ook goed zeker met je nieuwe schoenen he? :D
Dankjewel Wovano, squats gaan erg lekker, ben er erg blij mee! Legdays zijn nu eindelijk weer een stuk leuker :rolleyes:.
En oehhh die nieuwe schoenen.. Ook bij andere oefeningen merk ik duidelijk het verschil, wil niets anders meer! :D

Training van vandaag: pull

BOR

10 x 20
8 x 30
8 x 40
8 x 40
10 x 30
20 x 30
Zwaardere BOR vandaag voelde niet lekker aan, heb de 50 vandaag gelaten voor wat het was. Wat hoger in reps voelde lekker vandaag though.

Lat pulldown breed
8 x 34.6
8 x 41.3
18 x 32 VPR. Slaat natuurlijk eigenlijk nergens op, maar voelde gewoon lekker. High volume dagje ofzo :')

Close grip reversed pulldown
Omdat het ding voor small pulldown bezet was..
8 x 39
8 x 45
4 x 52
3 x 59

Chest supported incline row
15 x 7
10 x 8
10 x 9
15 x 9 VPR
Nog steeds wennen aan deze oefening..

Reversed machine flyes
10 x 15
10 x 15
10 x 15
12 x 15

Db side raises
10 x 5
9 x 6
8 x 6
10 x 5

Smith shrugs
10 x 40
10 x 46.5 PR
10 x 46.5
10 x 46.5

Overhead cable curls
10 x 6.8
10 x 9
7 x 11.3 VPR?
10 x 9
6 x 6.8

Triset incline abs
30 x laag
30 x middel PR
21 x middel

Facepulls
10 x 18
10 x 18
10 x 18
10 x 18

Rating
3 / 5
Niets bijzonders, gewoon lekkere training.
Prima begin van de week, lekker samen met Tdawg.
Tevens nieuwe legging binnen, voor het eerste afgeweken van mijn oh zo geliefde Adidas.. Under Armour it is, en hij zit erg netjes! :)

Lekkere workouts Sanne! Jij ook al aan de hyperextensions zie ik! Ik heb hem ook ontdekt sinds vorige week! Erg fijne workout.
Lekker veel PR's ook weer de afgelopen trainingen. Nog even en je hebt een hele legging-collectie straks haha! :D

Lekkere training!

Ja die hyperextensions vielen mij ook op, ik heb ze bekeken want vroeg me af wat het verschil precies is met de back extension.

Leuk trouwens al je fotootjes steeds. :)

Zo lekkere trainingen weer.m je bench is ook zeer netjes:D en dat tijdens de cut:)

Valt me op dat je bij de repout bijna 2 x zoveel reps doet. Voel je dan wel genoeg bij de sets ervoor?

• #2.292
Lekkere workouts Sanne! Jij ook al aan de hyperextensions zie ik! Ik heb hem ook ontdekt sinds vorige week! Erg fijne workout.
Lekker veel PR's ook weer de afgelopen trainingen. Nog even en je hebt een hele legging-collectie straks haha! :D
Ja, ben ze op aanraden van Tdawg gaan doen sinds een tijdje.. Die tip van de tenen naar buiten heb ik dan weer van Bret Contreras, dat is de Glute Guy, dus laat ik hem maar op zijn woord geloven dat het je hammies en glutes goed doet ;).

Lekkere training!

Ja die hyperextensions vielen mij ook op, ik heb ze bekeken want vroeg me af wat het verschil precies is met de back extension.

Leuk trouwens al je fotootjes steeds. :)
Dankjewel Milly!
Back extension is geloof ik dat je rechtop zit en dan met je rug als het ware gewicht wegduwt?
Met hyperextensions (en dan specifiek met tenen naar buiten en bovenin even vasthouden) voel ik in ieder geval mijn hammies en glutes naast mijn onderrug erg goed, vanaf de tiende rep is het in ieder geval al in het hoofd vloekend naar de vijftiende rep.. :rolleyes:.

Zo lekkere trainingen weer.m je bench is ook zeer netjes:D en dat tijdens de cut:)

Valt me op dat je bij de repout bijna 2 x zoveel reps doet. Voel je dan wel genoeg bij de sets ervoor?
Dankjewel meid! Het valt absoluut niet tegen, deze trainingen tijdens de cut!
Wat compounds betreft zijn de repouts vergeleken bij werksets nog uit verhouding omdat ik nu behalve bij BP overal in de eerste week zit.. Als het goed is wordt het dadelijk dus pittiger om een mooie repout neer te zetten. Maar. ik. zal. het. dan. ook. halen :o :p.

Nee, ik doe ze zo:

Gaat weer lekker met die trainingen van jou! Ook weer genoeg (V)PR's!
BOR is ook erg lekker als je goed voorover staat (rug bijna parallel aan de vloer) en dan extra goed je schouderbladen naar elkaar toe squeezed...
Dan kan je een stuk minder zwaar maar het voelt lekker. :D

Jij moet gewoon altijd in legging gaan! Het staat je super! :)

Als hyperextensions makkelijk worden moet je eens unilateral proberen (1 been, rugpomp gegarandeerd).

En cardio is voor mensen die niks te doen hebben joh, afvallen zonder cardio is de leef.

En weer aardig wat (v)pr's moet vast motiveren iedere keer weer.

• #2.297

Zo doe ik ze ook.. Alleen dan met een bal van 6 of 8 kg in mijn handen :).

Gaat weer lekker met die trainingen van jou! Ook weer genoeg (V)PR's!
BOR is ook erg lekker als je goed voorover staat (rug bijna parallel aan de vloer) en dan extra goed je schouderbladen naar elkaar toe squeezed...
Dan kan je een stuk minder zwaar maar het voelt lekker. :D

Jij moet gewoon altijd in legging gaan! Het staat je super! :)
Heb een keer met Wovano pendlay rows geprobeerd, wil deze op zich nog wel eens afwisselen met BOR.. Maar vrees dat ik voorlopig nog steeds volledig verliefd ben op de onderhandse BOR :o.
En voortaan ga ik absoluut in legging, het traint sowieso veel lekkerder. Dankje voor het lieve compliment :heart:.

Als hyperextensions makkelijk worden moet je eens unilateral proberen (1 been, rugpomp gegarandeerd).

En cardio is voor mensen die niks te doen hebben joh, afvallen zonder cardio is de leef.
Kreeg die tip toevallig ook nog van iemand op Insta, maar vind het er aardig eng uitzien :o.
Voor nu worden ze met het gewicht erbij nog niet echt makkelijk, maar ben van mening dat variatie altijd goed is! Wil ze dus absoluut eens proberen ^^.
Afvallen zonder cardio is natuurlijk wel episch, snap nog steeds niet dat mensen voor de lol cardio doen..

En weer aardig wat (v)pr's moet vast motiveren iedere keer weer.
Het doet mijn motivatie inderdaad erg goed.. Iedere vorm van progressie is bij mij welkom, wil altijd net een stukje beter/zwaarder/meer dan voorheen :rolleyes:.
Werkt overigens ook wel eens tegen me.. ;)

Training van vandaag: LB 1

SQ

10 x 25
6 x 30
10 x 42.5 Kut, Tdawg wees me er op dat ik het schema verkeerd aan het doen was..
5 x 48
5 x 48
8 x 48 Die repout lukte dus niet meer na die 10 x 42.5 omdat ik met mijn kneuzenhoofd verkeerd het schema had bekeken :o
25 x 30 Dan maar zo, voel ik me in ieder geval voldaan :p

DL
5 x 50
5 x 50
10 x 50
10 x 50
10 x 50
Week 1 van nieuwe schema zit er op. Voelde flink licht, dus ben blij dat ik vanaf volgende training wat zwaarder kan pakken.

SLDL
10 x 60
10 x 65 VPR
5 x 70 PR
20 x 40 Heerlijke stretch. Neig er toch naar lichter te gaan in SLDL met meer herhalingen, voel ik het beter.

Plate loaded incline leg press
8 x 60
8 x 65
8 x 70
8 x 75
8 x 80
25 x 40

Cable glute kickbacks
10 x 15
10 x 20
10 x 20
10 x 20
Feauteau

Rating
2.5 / 5
Mwah. Ging wel. Zal wel met onderstaande te maken hebben.
Verder enorm last van mijn linker lymfeklier, heb dit eerder gehad en duurde aantal weken voor dit over was.. Morgen even bekijken wat voor invloed dat op UB-trainingen heeft..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Struggles..
Ben nu 21 weken aan het cutten, de tijd vliegt voorbij.
Vandaag echter wel weer met mijn neus op de feiten gedrukt. Misschien zit ik mezelf soms in de weg.

Tijd om realistisch naar doelen te kijken. Het is nogal iets confronterends voor me en hoor dan ook ontzettend graag verschillende zienswijzen en meningen hierover.
Gisteren bijvoorbeeld een onverwachte cheat gehad. Daar erg van genoten, het deed mijn lijf ook erg goed (want: carbs). Wilde eerst niet meedoen met de cheat, simpelweg omdat ik mijn progressie niet in de weg wilde zitten.
Maar waar ik nu tegenaan loop is dat ik het vermoeden krijg naar een vorm van progressie (en uitkomst) te streven die voor mij niet haalbaar is. Het is een feit dat ik morbide obees ben geweest, en het is dan (zeer helaas) ook een feit dat ik overtollig vel heb. Dit wordt nu na 21 weken cutten pijnlijk duidelijk; het is meer dan ik voor mijn cut verwacht had. Het fysiek waar ik naar streef is zonder medisch ingrijpen niet mogelijk. Dit wil ik al heel lang niet onder ogen zien, maar inmiddels wordt ik zodanig met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik er gewoon niet meer onderuit kan.

Hoe nu verder? Het lijkt me sowieso verstandig eindelijk eens een goede weg te vinden in hoe streng en gedisciplineerd ik train en eet. Eens per maand cheaten is heel leuk, maar ik doe dat enkel en alleen om dat doel te halen wat voor mij zonder medisch ingrijpen niet mogelijk is. Ik houd ontzettend van lekker eten. Misschien is het tijd om het genieten van trainen en het kweken van spiermassa te combineren met genieten van het leven in het algemeen, waarbij voor mij ook 'lekker eten' hoort. Waarom zou ik mezelf toeleggen op het gedisciplineerde leven van nu, terwijl ik daarmee niet het doel kan bereiken wat ik voor mezelf gesteld heb?
Mijn wens is om flink te sparen en over een aantal jaren het overtollige vel te laten corrigeren. Dit zal een zware operatie zien aangezien het om veel gebieden gaat (binnenkant bovenbenen, onderbuik, bovenbuik, borsten en onderkant bovenarmen). Of ik voor een volledige operatie wil gaan, weet ik nog niet. Voor mij zou mijn buik en borsten al voldoende zijn. Is het dan niet verstandig om pas weer zo ontzettend 'streng' en dedicated te leven wanneer de operatie er op zit, en het doel wat ik voor ogen heb werkelijk bereikt kan worden?

Het stemt me eerlijk gezegd best verdrietig. Juist door morbide obees te zijn geweest heb ik deze passie gevonden. Maar tegelijkertijd zit het me in de weg bij het uiteindelijke doel wat ik voor ogen heb.

Hoe nu verder?
Wilde eerst tot en met november cutten om zo een idee te krijgen wat de 'worst case scenario' is wat overtollig huid betreft.
Maar wellicht verstandiger om nog een klein tijdje te cutten en dan richting onderhoud te gaan om juist overtollig huid zo veel mogelijk te beperken? En me er overheen te zetten dat ik nog niet zo er uit kan zien als ik wil ik me de komende jaren toeleggen op massa bouwen door middel van een cycle van clean bulk - onderhoud - kleine cut en deze cycle gedurende aantal jaren herhalen?

Laatst bewerkt:
Goeie tren

Helaas insta geblocked op werk. Dus geen legging pic :(

Je bent nog jong meid. Je produceert nog een hoop collageen. Dus dat huidoverschot kan nog aardig goed wegtrekken. Tenzij je ook
veel striemen hebt, dat herstelt nooit meer.

Struggles, struggles, struggles. Erg herkenbaar wel..ook al ben ik niet obees geweest..ik gedraag me er soms wel naar:o

Ik heb eventueel nog wel een interessant E-book voor je (A Guide to Flexible Dieting - Lyle McDonald). Daar staat op meerdere manieren in beschreven hoe je flexibeler met je dieet om kunt gaan..

hoe dan ook weer goed getraind en gebruik gemaakt van die carbs! SLDL na DL:eek: Jij liever dan ik!

lkkre (v)pr's

Terug
Naar boven