Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Als jij je goed voelt bij zo streng met je dieet omgaan, dan moet je dat vooral doen. Maar als je liever wat vaker wil 'cheaten', dan moet je het mss loslaten. Als ik je zo hoor, dan gaat die operatie er sowieso komen, dus dan hoef je het niet daarvan af te laten hangen hoe je eet lijkt me. Maar als je meer massa opbouwt, kan het overtollige vel dan ook niet minder worden? Omdat je het dan als het ware opvult met spieren ipv met vet?
Voor de rest, goed bezig! Ik ben wel een beetje jaloers op hoe streng jij met je dieet omgaat, ik ben er iets te makkelijk in
Allemaal super herkenbaar. Ik was dan wel niet morbide obees, maar jarenlang jojo-en + een zwangerschap staat mijn droom fysiek ook in de weg. Mijn hele achterkant is letterlijk naar beneden gezakt. Ik wou mij hoe dan ook focussen op dat podium en dat gegeven negeren en hopen dat het op een 10% vet nagenoeg strak is. Dit is dus absoluut niet het geval.
Mijn wens om op podium te staan lijkt nu ook zwaar onrealistisch zonder operatie en ik denk ook niet dat het daarna haalbaar is.
Maarrrr het is moeilijk maar moet eens kijken hoe jou lichaam al is veranderd! Ik ben ondanks die minpunten ontzettend blij en trots wat ik heb bereikt en dat moet jij ook zijn!
Het hoeft allemaal niet in 1 x en ook niet in 1 jaar. Toen ik 6 jaar geleden was bevallen van mijn dochter zag ik er ontzettend slecht uit. Na het afvallen was het nog erger. Ik had toen nog te kampen met een eetstoornis (ik was altijd op dieet of aan binge eten).
Ik denk dat jij dat ook hebt maar het hele bulken heeft mij het vertrouwen terug gegeven in mijn lichaam. Mijn lichaam weet wel wat het moet hebben, niet mijn hoofd. Ik zie nu ook geen dikmakers meer of fout of slecht voedsel. Dit kost alleen heel veel tijd en heel veel vertrouwen in jezelf.. je bent super goed op weg meid, ook wat betreft je omgang met voeding. Probeer als je een eetbui hebt gehad om je negatieve gevoelens aan de kant zetten en op een positieve manier te evalueren hoe je dit anders had aan kunnen pakken. Dit heb ik destijds gedaan en doe ik nog steeds als ik een slecht gevoel krijg na een cheatdag (heb niks voor niks een hekel aan het woord cheaten.. eten = eten).
Dit heb ik ook en daar probeer ik vanaf te komen. Ik wil niet zo iemand worden die altijd op dieet is en nooit afvalt (omdat je thuis allerlei rotzooi eet). Ik zie zo vaak mensen die altijd claimen op dieet te zijn, maar waar nooit iets aan verandert... Ik vind het wel heel moeilijk, vooral omdat je omgeving snel vindt dat je obsessief bezig bent als je zegt dat je krachttraining doet en gezond eet. Van die mensen die nog nooit een sportschool van binnen hebben gezien en denken dat je mega gespierd wordt van 1 keer een barbell optillen.
Eet jij nu volgens een schema of IIFYM? En hoe ben je van die eetstoornis afgekomen?
Je weet op zich wel waar je heen wilt en je bent ook heel reeel. Dat is duidelijk.
Maar ook met lekker eten kan je nog ver komen en een doel halen. Je zal het waarschijnlijk in stappen moeten doen.
Je bouwt ook massa op wat de overtollige huid weer deels vult. Op je buik is dat dan wel anders das waar... maar vergeet niet dat als je niet te snel afvalt en blijft trainen dat het nog een best eind bij kan trekken.
Je moet uiteindelijk doen waar jij je het beste bij voelt.
Eten mag lekker zijn en je zou lekker eten niet als cheat moeten zien maar gewoon als eten. Je past nu elke cheat in je schema. Maar je weet zelf ook dat een keer uitbundig eten geen kwaad kan. Kijk maar naar Parijs.. dat was erbij... maar er ook zo weer af. Vertrouw op je lichaam en vooral op jezelf. Dat maakt het allemaal een stuk leuker en dan zal je zien dat je doel misschien wel eerder/makkelijker/haalbaarder lijkt dan je zou denken.
Go girl! Wees trots op wat je al bereikt hebt! En ik weet zeker dat je nog veel meer gaat bereiken.
Helaas insta geblocked op werk. Dus geen legging pic
Je bent nog jong meid. Je produceert nog een hoop collageen. Dus dat huidoverschot kan nog aardig goed wegtrekken. Tenzij je ook
veel striemen hebt, dat herstelt nooit meer.
Dankje Robke!
Die legging pic viel wel mee hoor.. Je zag er eigenlijk vrij weinig van.. .
Hmm.. Toch kan ik al wel met zekerheid zeggen dat onderbuik bijvoorbeeld toch echt een 'flapje' wordt, daar ga ik niet aan ontkomen. Evenals het binnenste gedeelte van mijn bovenbenen.. Let's hope for the best.
Wil het in ieder geval niet mijn plezier in deze sport vergallen, en toch nog zo ver mogelijk zien te komen. Aan mijn inzet zal het niet liggen..
Struggles, struggles, struggles. Erg herkenbaar wel..ook al ben ik niet obees geweest..ik gedraag me er soms wel naar
Ik heb eventueel nog wel een interessant E-book voor je (A Guide to Flexible Dieting - Lyle McDonald). Daar staat op meerdere manieren in beschreven hoe je flexibeler met je dieet om kunt gaan..
hoe dan ook weer goed getraind en gebruik gemaakt van die carbs! SLDL na DL Jij liever dan ik!
The struggles zijn absoluut real!
Eens per maand cheaten houd ik prima vol, het is meer dan meerdere keer cheaten lastig voor me is omdat ik weet dat ik niet echt maat kan houden . Then again.. AYCE is niet voor niet AYCE, maar daar hoef ik jou niets over te vertellen
Dat boek heb ik toevallig al eens gelezen! Moet zeggen dat ik er toen wel het een en ander uit hebt kunnen halen, alleen loop ik dus op dit moment tegen het harde feit aan dat het doel ik voor ogen heb zonder correctie niet mogelijk is. En dat ik soms denk van 'goh, ik zou ook wel hier-en-hier van willen genieten, maar ik wil me rigide aan mijn eetpatroon houden, anders zit ik mijn progressie in de weg'. Maar die progressie die ik dan in de weg zou zitten, daar is enkel sprake van wanneer ik niet dat overtollige huid heb (abs bijvoorbeeld, uberhaupt een platte buik..). Iets minder rigide omgaan met mijn eten zou wat dat betreft denk ik wat gezonder zijn, zeker omdat ik dan niet vast blijf houden aan een eindbeeld waar de komende jaren sowieso nog geen sprake van is. Ugh, vind het lastig dingen te beschrijven, misschien snap je het een beetje .
Die SLDL wil ik overigens wel gaan verlichten, voel vandaag dat meer reps met lichter gewicht meer met mijn hammies doet .
Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Als jij je goed voelt bij zo streng met je dieet omgaan, dan moet je dat vooral doen. Maar als je liever wat vaker wil 'cheaten', dan moet je het mss loslaten. Als ik je zo hoor, dan gaat die operatie er sowieso komen, dus dan hoef je het niet daarvan af te laten hangen hoe je eet lijkt me. Maar als je meer massa opbouwt, kan het overtollige vel dan ook niet minder worden? Omdat je het dan als het ware opvult met spieren ipv met vet?
Voor de rest, goed bezig! Ik ben wel een beetje jaloers op hoe streng jij met je dieet omgaat, ik ben er iets te makkelijk in
Je zegt precies wat het uitgangspunt moet zijn: doen waar je je goed bij voelt. Alleen vind ik dat lastig omdat ik dan het gevoel heb mijn progressie in de weg te zitten. Maar in mijn hoofd is dat nog steeds progressie dat op dit moment (nog) niet haalbaar is. Ik denk niet dat ik per se meer wil cheaten, maar dat ik gewoon leer genieten van de 'onverwachte dingen' in het algemeen. Als in: prima, je wilt IIFYM, maar als iemand een cappucino met caramelsiroop neemt en ik heb daar zin in, dan wil ik dat ook kunnen nemen, zonder in paniek te schieten.. Kan dat prima laten staan, maar het is niet zo dat ik nu naar een wedstrijd toe werk ofzo. En die strictheid en overdreven gedisciplineerdheid heb ik soms wel. Moet wat realistischer met deze sport om leren gaan..
Je punt over massa en opvullen is zeker een raak punt, ware het niet dat ik pas vorig jaar voor het eerst een succesvolle bulk heb gehad (eindigde op 70 kg, nu weer 62 kg). Voor wat dat mentaal met me doet.. Zie reactie bij SP, mocht je interesse hebben .
Thanks Rambo, af en toe van die vieze mindfucks..
Waar was je trouwens net? Lag al braaf op de bench en Marvin kwam ook binnen, maar tsja, jij was weer nergens te bekennen .
Allemaal super herkenbaar. Ik was dan wel niet morbide obees, maar jarenlang jojo-en + een zwangerschap staat mijn droom fysiek ook in de weg. Mijn hele achterkant is letterlijk naar beneden gezakt. Ik wou mij hoe dan ook focussen op dat podium en dat gegeven negeren en hopen dat het op een 10% vet nagenoeg strak is. Dit is dus absoluut niet het geval.
Mijn wens om op podium te staan lijkt nu ook zwaar onrealistisch zonder operatie en ik denk ook niet dat het daarna haalbaar is.
Maarrrr het is moeilijk maar moet eens kijken hoe jou lichaam al is veranderd! Ik ben ondanks die minpunten ontzettend blij en trots wat ik heb bereikt en dat moet jij ook zijn!
Het hoeft allemaal niet in 1 x en ook niet in 1 jaar. Toen ik 6 jaar geleden was bevallen van mijn dochter zag ik er ontzettend slecht uit. Na het afvallen was het nog erger. Ik had toen nog te kampen met een eetstoornis (ik was altijd op dieet of aan binge eten).
Ik denk dat jij dat ook hebt maar het hele bulken heeft mij het vertrouwen terug gegeven in mijn lichaam. Mijn lichaam weet wel wat het moet hebben, niet mijn hoofd. Ik zie nu ook geen dikmakers meer of fout of slecht voedsel. Dit kost alleen heel veel tijd en heel veel vertrouwen in jezelf.. je bent super goed op weg meid, ook wat betreft je omgang met voeding. Probeer als je een eetbui hebt gehad om je negatieve gevoelens aan de kant zetten en op een positieve manier te evalueren hoe je dit anders had aan kunnen pakken. Dit heb ik destijds gedaan en doe ik nog steeds als ik een slecht gevoel krijg na een cheatdag (heb niks voor niks een hekel aan het woord cheaten.. eten = eten).
Vind het natuurlijk niet fijn dat je hetzelfde heb meegemaakt, maar het is wel goed om te horen dat iemand dit herkent. Zeker omdat veel mensen al gauw komen met 'ah joh, maar ik ben jaloers op jouw figuurtje'. Of zo van: 'joh, je hoeft helemaal niet te lijnen!'. .. Het gaat me helemaal niet om het 'lijnen' (gruwelijk woord..), maar heb een bepaald doel voor ogen dat ik nastreef.
Jij begrijpt als geen ander hoe frustrerend het is dat je ontzettend veel voor je doel overhebt, dat je er dagelijks alles voor doet en laat, maar dat het doel gewoon buiten je bereik ligt, puur door omstandigheden die vroeger plaats hebben gevonden. Dat is confronterend en gewoon hartstikke kut.
Het troste.. Dat stukje moet misschien nog komen, als het al komt. Voor nu denk ik nog steeds zo van 'ik had uberhaupt nooit obees moeten worden, eigen schuld, dikke bult'. Daarom voel ik me soms net een kleuter als ik weer een bitchfit heb waar ik in zit te mekkeren over dat ik het zo oneerlijk vind dat ik tot de conclusie moet komen dat een wedstrijdfysiek voor mij (zonder operatie) niet haalbaar is. Nog steeds het geval van dat toen ik morbide obees was ik niet op het strand durfde, maar nu nog steeds niet..
Jouw kijk op cheaten (niet cheaten, maar eten = eten), dat vind ik een heel mooie.. Die ga ik even laten bezinken en vaker de revue laten passeren .
Many thanks meid
Het bulken is weer een heel ding apart. Ben wel een beetje trots dat ik afgelopen bulk voor het eerst daadwerkelijk heb kunnen bulken. Ik heb zichtbaar spiermassa aangezet, al was het voor mij een heel grote drempel boven onderhoud te eten. Ik vraag me dan ook af hoe dat aankomende bulk gaat verlopen. Het zal af en toe wellicht wel weer lastig worden.. Maar aan mensen zoals jij: daar heb ik echt een grote houvast aan! Ik zeg wel eens vaker dat ik ervan overtuigd ben sowieso een eetstoornis zou hebben ontwikkeld wanneer ik deze sport niet had gevonden.. Juist door nu op deze manier bewust bezig te zijn met voeding en lichaam zorg ik er voor dat ik gezond blijf eten, en niet te weinig (want door mijn vertekende zelfbeeld is in mijn ogen mijn vetmassa altijd te veel..).
Dit inderdaad.. Tegenwoordig is de levensstijl om zoveel ongezonde voedingsproducten te eten zodanig maatschappelijk geaccepteerd dat het gewoon de nieuwe standaard is geworden. Als je eigen levensstijl daarvan afwijkt vind men je al snel obsessief..
Je weet op zich wel waar je heen wilt en je bent ook heel reeel. Dat is duidelijk.
Maar ook met lekker eten kan je nog ver komen en een doel halen. Je zal het waarschijnlijk in stappen moeten doen.
Je bouwt ook massa op wat de overtollige huid weer deels vult. Op je buik is dat dan wel anders das waar... maar vergeet niet dat als je niet te snel afvalt en blijft trainen dat het nog een best eind bij kan trekken.
Je moet uiteindelijk doen waar jij je het beste bij voelt.
Eten mag lekker zijn en je zou lekker eten niet als cheat moeten zien maar gewoon als eten. Je past nu elke cheat in je schema. Maar je weet zelf ook dat een keer uitbundig eten geen kwaad kan. Kijk maar naar Parijs.. dat was erbij... maar er ook zo weer af. Vertrouw op je lichaam en vooral op jezelf. Dat maakt het allemaal een stuk leuker en dan zal je zien dat je doel misschien wel eerder/makkelijker/haalbaarder lijkt dan je zou denken.
Go girl! Wees trots op wat je al bereikt hebt! En ik weet zeker dat je nog veel meer gaat bereiken.
Ik weet absoluut waar ik heen wilde, alleen bleef ik, tot zeer kort geleden, eigenlijk mijn hoofd in het zand duwen. Totdat Tdwag ineens heel nuchter en gemeend mededeelde dat hij prima geniet van heel af en toe een onverwachte cheat, omdat hij toch wel weet dat hij door zijn obsese verleden geen sixpack zal krijgen. Waarom dan jezelf iets ontzeggen, zonder dat het daadwerkelijk ergens nut voor heeft? Tsja, dat zette mij wel aan het denken, en toen werd ik er ineens heel verdrietig van omdat het ineens heel hard bij me naar binnen kwam dat ik wel kan streven naar een wedstrijdfysiek: maar dit zal ik zonder operatie niet kunnen behalen. Waarom dan wel dagelijks alles doen en laten 'alsof ik in een wedstrijdprep' zit? Ik hoef het podium niet op, is het dan niet eens tijd een evenwicht te vinden en te 'leren leven'?
Roep zelf altijd het hardst dat het vooral leuk moet blijven. Misschien moet ik daar zelf ook weer eens beter naar gaan kijken..
Thanks voor je feedback meid, doet me goed
Training van vandaag: UB
BP
10 x 20
5 x 30
3 x 35
1 x 40
1 x 42.5
1 x 44
F x 46.5 FUUUCK, had mijn nieuwe 1RM moeten zijn
F x 46.5
2 x 40 Nieuwe 1RM in mijn cut zit er blijkbaar gewoon echt niet in. Nieuw schema opstellen met iets lagere 1RM als uitgangspunt. Kijken wat dat gaat doen..
BP, elastiek
8 x 20
6 x 25 VPR
9 x 22.5 VPR
Even agressie botvieren
OHP
8 x 18
7 x 22 VPR
4 x 24.5 VPR
10 x 18
9 x 18
Cable seated row
8 x 41.3
8 x 41.3
8 x 41.3
8 x 41.3
12 x 34.3
Exit elastiek met veel weerstand. Vanaf vanaf enkel werken met elastiek waarbij de weerstand laag is.
Dips, elastiek
x 6
x 7 VPR
x 6
x 6
x 6
Chin ups, elastiek
x 5
x 5
x 5
x 5
x 5
Rating
2.5 / 5
Tijd dat er weer eens een training komt waar ik echt vrolijk van word..
Mijn borst zat erg in de weg. Is absoluut geen lymphe die opspeelt. Dadelijk afspraak bij de huisarts. Geen pijn bij krachtoefeningen, maar wel bij gewoon normaal wandelen, arm omhoog strekken etcetera. Denk dat er iets met een klier in mijn borst is. Pijn was gisteravond niet te harden. Vrijwillig aan de paracetamol gedaan, en dat is echt totaal niets voor mij .
Het zat mijn training vandaag dan ook een beetje in de weg. Bijvoorbeeld geen pijn bij het benchen zelf, maar wel bij het op -en afladen. Hopelijk krijg ik er dadelijk wat meer duidelijkheid over..
Tijd dat er weer eens een training komt waar ik echt vrolijk van word..
Mijn borst zat erg in de weg. Is absoluut geen lymphe die opspeelt. Dadelijk afspraak bij de huisarts. Geen pijn bij krachtoefeningen, maar wel bij gewoon normaal wandelen, arm omhoog strekken etcetera. Denk dat er iets met een klier in mijn borst is. Pijn was gisteravond niet te harden. Vrijwillig aan de paracetamol gedaan, en dat is echt totaal niets voor mij .
Het zat mijn training vandaag dan ook een beetje in de weg. Bijvoorbeeld geen pijn bij het benchen zelf, maar wel bij het op -en afladen. Hopelijk krijg ik er dadelijk wat meer duidelijkheid over..
Hmm, ik weet niet.. Wil altijd gewoon sowieso iets beter/meer/zwaarder ten op zichte van de vorige trainingen..
Ik cut nu 21 weken, vind het lastig te oordelen wanneer een cut nu echt lang te noemen is of niet.. Eerste gedeelte van de cut ging niet zo vlot en soepel, eigenlijk zit ik pas 5 weken op 500 kcal onder onderhoud, daarvoor 5 weken op 400 kcal onder onderhoud en daarvoor nog minder onder onderhoud.. Juist omdat ik een wat langere cut wilde hebben met zo min mogelijk krachtverlies.
Krijg het idee even goed na te moeten denken over hoe nu verder. Neig er eigenlijk naar wel te blijven cutten zolang ik daar nog goed resultaat in boek. Wanneer het stagneert misschien nog een stapje lager (naar 1700 kcal), en daarna langzaam richting onderhoud om geleidelijk weer te gaan bulken.
Ik hecht veel waarde aan je mening. Wat vind jij er van?
Flapje is inderdaad overtollig vel.. Correctie is eeeeeerg duur.
Maar je mag me uiteraard sponsoren
Zo, emotionele rollercoaster weer hier. Misschien eens een consult bij een huidkliniek doen om je te laten voorlichten wat de schatting van een minimale en een luxe optie voor huidcorrectie is? En wat de kans op vanzelf wegtrekken is.
En niet meteen te druk maken over plekje dit weekend
Ik snap je wel ja... Een doel voor ogen en dan je ogen openen en zien dat het onhaalbaar lijkt...
zo ben ik ook begonnen en werd ik verslaafd en had ik (en heb ik eigenlijk nog steeds) een droom om ooit eens een keer op het podium te staan.
En toen kwam mijn hernia.. net toen het goed ging en ik gestaag aankwam en spieren bouwde.. in ene was het weg... toen opkrabbelen en ja.. je kent het verloop inmiddels wel. Steeds weer klachten. Mijn droom ligt in duigen.. maar toch hou ik vol en heb ik ergens in mijn achterhoofd die droom nog.. al zegtt iedereen dat het niet haalbaar is gezien mijn problemen nu ook met de hormonen.. ik hou hoop en ik wil door.. dus ja.. Ik snap je heel goed. Het kost geld om een correctie te laten doen. Bij mij ook voor hulp.. in ieder geval weet ik dat als je echt een doel voor ogen hebt dat je die niet zomaar opgeeft... Volg je hart meid! Dat wil je al heel lang dus doe wat goed voelt!
Je training is evengoed super en zeker voor al zo een lange cut!
Balen zeg.. hopen dat alles oke is meid.. Niet te druk maken het weekend he.
Mijn bench gaat momenteel ook k*t. Heb ook wat kwaaltjes dus moet niet piepen haha. Heb er moeite mee dat mn bench een tijd terug een stukje sterker was. Maar ja, op bb vlak heeft t ook gewoon nul Prio. Als ik serieus vooruit zou willen gaan zou ik 2 x per week moeten benchen.
En ja in de cut moet je niet verwachten dat je massa bouwt. Volgende cut ga ik recompen (zoals ik momenteel doe met high en Low dagen). Miss iets voor jou?
Staat wel wat over in mn dagboek. Ene dag op onderhoud andere dag 1000 kcal minder en voornamelijk vetten omlaag ipv carbs. Voordeel is dat je op de onderhoudsdagen je hormonen (oa leptine) reset en de dag erna veel minder honger ervaart. Op het Internet heb je ontzettend veel varianten, een extremere variant is ud2. Mijn idee voor volgend jaar is een minder snelle variant bijv 5 dagen op onderhoud en 2 dagen er ruim onder. Daar kun je veel makkelijker massa mee bouwen en langzaam toch vet kwijt raken (helemaal als je dicht bij je streef zit)
Op het moment meer pijn dan gisteren en eergisteren, dus ik zorg er voor dat ik aan pijnstillers sowieso geen gebrek heb!
De pijn is plotseling ontstaan, al moet ik wel bekennen al eerder soortgelijke, vage klachten gehad te hebben.. Ben niet zo van de huisartsbezoekjes en nogal van het 'aankijken', dus ik zocht er niet al te veel achter..
Zo, emotionele rollercoaster weer hier. Misschien eens een consult bij een huidkliniek doen om je te laten voorlichten wat de schatting van een minimale en een luxe optie voor huidcorrectie is? En wat de kans op vanzelf wegtrekken is.
En niet meteen te druk maken over plekje dit weekend
Tsja Neet, die vrouwen ook altijd!!
Huisarts begon in dit geval zelf al over overtollige huid (tsja, als hij dan toch lekker aan mijn tet*en zit te voelen.. ). In het gunstigste geval wil een plastisch chirurg wanneer je eigen risico al verbruikt is (haal ik ivm medicatie elk jaar sowieso) nog wel eens een positief advies afgeven, zeker in het geval je geen gebruik hebt gemaakt van een maagverkleining of iets dergelijks.. Huisarts wil in ieder geval sowieso een verwijsbrief geven. Nee heb je, ja kan je krijgen, dat is in ieder geval zijn insteek.
Ik wil wanneer ik flink heb kunnen sparen sowieso eens een consult aanvragen, en dan bekijken wat de mogelijkheden zijn en wat in mijn ogen het meest haalbaar is..
En dankjewel, je bent lief
Ik snap je wel ja... Een doel voor ogen en dan je ogen openen en zien dat het onhaalbaar lijkt...
zo ben ik ook begonnen en werd ik verslaafd en had ik (en heb ik eigenlijk nog steeds) een droom om ooit eens een keer op het podium te staan.
En toen kwam mijn hernia.. net toen het goed ging en ik gestaag aankwam en spieren bouwde.. in ene was het weg... toen opkrabbelen en ja.. je kent het verloop inmiddels wel. Steeds weer klachten. Mijn droom ligt in duigen.. maar toch hou ik vol en heb ik ergens in mijn achterhoofd die droom nog.. al zegtt iedereen dat het niet haalbaar is gezien mijn problemen nu ook met de hormonen.. ik hou hoop en ik wil door.. dus ja.. Ik snap je heel goed. Het kost geld om een correctie te laten doen. Bij mij ook voor hulp.. in ieder geval weet ik dat als je echt een doel voor ogen hebt dat je die niet zomaar opgeeft... Volg je hart meid! Dat wil je al heel lang dus doe wat goed voelt!
Je training is evengoed super en zeker voor al zo een lange cut!
Balen zeg.. hopen dat alles oke is meid.. Niet te druk maken het weekend he.
Je begrijpt het als geen ander; dat het inderdaad niet aan je eigen inzet en motivatie zal liggen, maar puur door omstandigheden waar je geen invloed (meer) op hebt..
Voor nu probeer ik vooral zo ver mogelijk te komen en houd ik in mijn achterhoofd dat in de toekomst een correctie eventueel mogelijk is. Maar proberen niet al te ver vooruit te kijken, en aanpakken wat nu aangepakt kan worden.
En dankjewel lieverd .
Mijn fysiek verandert nog steeds, gewicht daalt (erg langzaam), energie is redelijk.. Geen cardio meer, maar dit vervangen door fietsen naar station, gemiddeld totaal 1 a 1.5 uur cardio (dus fietsen) per week.
Mijn punt is eigenlijk dat ik het zonde vindt al een einde te breien aan de cut omdat ik het vermoeden heb dat er nog wel wat uit te halen is. Vind ik zonde om te laten liggen..
Heb nu een beetje wat bedacht, zie nieuwe update. Benieuwd wat jouw kijk hier op is .
Mijn bench gaat momenteel ook k*t. Heb ook wat kwaaltjes dus moet niet piepen haha. Heb er moeite mee dat mn bench een tijd terug een stukje sterker was. Maar ja, op bb vlak heeft t ook gewoon nul Prio. Als ik serieus vooruit zou willen gaan zou ik 2 x per week moeten benchen.
En ja in de cut moet je niet verwachten dat je massa bouwt. Volgende cut ga ik recompen (zoals ik momenteel doe met high en Low dagen). Miss iets voor jou?
Staat wel wat over in mn dagboek. Ene dag op onderhoud andere dag 1000 kcal minder en voornamelijk vetten omlaag ipv carbs. Voordeel is dat je op de onderhoudsdagen je hormonen (oa leptine) reset en de dag erna veel minder honger ervaart. Op het Internet heb je ontzettend veel varianten, een extremere variant is ud2. Mijn idee voor volgend jaar is een minder snelle variant bijv 5 dagen op onderhoud en 2 dagen er ruim onder. Daar kun je veel makkelijker massa mee bouwen en langzaam toch vet kwijt raken (helemaal als je dicht bij je streef zit)
Het is vooral schrikken. Natuurlijk besef je dat de kans zeeeer groot is dat het gewoon een cyste is (evengoed staat me dan een nare behandeling te wachten, maar altijd beter dan de andere optie..), maar toch weet je ook dat je altijd denkt dat een ander rampscenario je nooit zal overkomen. Totdat het je overkomt. Maar goed, maandag blijkt dat het gewoon een cyste is, dus alles komt goed .
Ugh, kwaaltjes, die zijn nooit welkom! Neem aan dat je net als ik er in de cut wel gevoeliger voor bent though.. We hebben geloof ik dezelfde insteek: vooral massa willen bouwen maar stiekem toch ook lekker sterk zijn en flink wat kracht winnen bij de compounds .
Dat Recompen, Joost heeft me er ook al op gewezen, en hij zweert erbij.. Moet eerlijk bekennen dat ik het nogal een gedoe vindt om dat netjes te plannen en te doen . Voor nu heb ik wel een nieuw plannetje in gedachten, te vinden bij de nieuwe post.. Benieuwd wat jij er van vindt!
Training van vandaag: LB 2
DL
5 x 50
5 x 50
3 x 60
3 x 60
10 x 60 Gaat solid, lekker!
3 x 65 .. Moet wel veel geduld hebben bij het volgen van schema's, nu ik gewend ben normaliter elke training zo zwaar mogelijk te liften
SQ
5 x 22.5
5 x 32.5
10 x 42.5
8 x 42.5
10 x 42.5 Vanaf de tweede set werd mijn linkerknie gevoelig. Squat dan toch wel een stuk onzekerder. Echter heeft de pijn gelukkig niet doorgezet.
Reversed lunges
20 x 16
20 x 18 PR
20 x 18
20 x 18
20 x 20 PR, geen idee hoe ik dit heb gedaan. Ook geen idee hoe ik bij de 20 reps kwam. Ongetwijfeld met ophoping van frustraties te maken, even lekker afreageren .
Goblet SQ
10 x 22
10 x 24 VPR
10 x 26 PR
9 x 26
Unilateral hyperextension nieuw
7 x bw Jezus, wat valt dat enorm tegen..!
10 x bw
10 x bw
10 x bw Linkerkant ging telkens best soepel, bij de rechterkant kreeg ik het steevast moeilijk vanaf mijn 5e rep.. De boel is dus duidelijk uit verhouding. Deze variatie heb als tip ontvangen op Insta en hier op DBB, weet alleen even niet zo snel meer van wie.. Anyway, wie het ook was: dankjewel, blijf hem er in houden, maar vindt het wel een kutoefening!
Glute bridge, hoge step nieuw
15 x bw
12 x 5
12 x 10
12 x 10
12 x 10 Bovenin paar tellen squeezen, voelt lekker!
Seated calf raises
10 x 35
9 x 35
10 x 30
9 x 30 Bovenin tijdje vasthouden, dem burnz!
Rating
3.5 / 5
Inclusief pijn in mijn tiet.
Maar dat negeren we voor nu maar even .
Week 0 (2800 kcal) 68.5 -1.25 kg
Week 1 (2500 kcal) 69.5 +1 kg
Week 2 (2300 kcal) 69 - 0.5 kg
Week 3 (2300 kcal) 68 - 1 kg
Week 4 (2300 kcal) 67.75 - 0.25 kg
Week 5 (2300 kcal) 67.5 - 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 67.25 - 0.25 kg
Week 7 (2100 kcal) 66.5 - 0.75 kg
Week 8 (2100 kcal) 66.25 - 0.25 kg
Week 9 (1900 kcal) 66.25 hetzelfde gebleven
Week 10 (1900 kcal) 66 -0.25 kg
Week 11 (Parijs) 69 + 3 kg
Week 12 (1900 kcal + 3x cardio) 66 - 3 kg
Week 13 (1900 kcal + 3x cardio) 65.5 -0.5 kg
Week 14 (1900 kcal + 3x cardio) 65 -0.5 kg
Week 15 (1800 kcal + 3x cardio) 65 gelijk gebleven.
Week 16 (1800 kcal + 3x cardio) 64 - 1 kg
Week 17 (1800 kcal + 3x cardio) 63.25 - 0.75 kg
Week 18 (1800 kcal + 3x cardio) 63.5 + 0.25 kg
Week 19 (1800 kcal, 2x cardio) 62.5 - 1 kg
Week 20 (1800 kcal, 3x cardio) 62 kg - 0.5 kg
Week 21 (1800 kcal, 3x cardio) 63 + 1 kg (Feels door de cheat van afgelopen woensdag )
Zit nu zo'n 4.5 maand in de cut waarbij ik uitgaande van 62 kg (in de verwachting dat ik nu nog vocht vasthoud van de afgelopen cheat) in totaal 8 kg kwijt ben, en ook wat fijne centimeters.
Als ik onder de spoiler de progressie zie, ga ik nu naar 1700 kcal als laatste stap voordat ik langzaam richting onderhoud ga ophogen. Daarna wil ik langzaamaan weer gaan clean bulken.
Ik vind het erg knap dat je nog steeds zoveel PR's weet te zetten nu je al 21 weken in de cut zit. Echt super goed! Vervelend dat je linkerknie vervelend ging doen tijdens de squat, maar je hebt wel mentaliteit door gewoon de oefening af te maken. Ik doe sinds kort ook de hyperextension, maar ben nu wel erg benieuwd hoe jouw variant er uit ziet, ga hem zo eens bekijken op youtube!
Anyways, nog even doorbijten in de laatste weekjes van je cut en dan lekker clean bulken!
Je zet een super cut neer van -8 kg in 4,5 maand! En je haalt nog PR's!
Dus kom op meid.. je gaat TOP! Hou dat wel voor je he! zien waar je vandaan komt en waar je nu staat.
Wel balen van je knie. Uitkijken he.. moet niet erger worden!
ik heb net de hypers weer opgepakt met BW+10 kg.. zal toch ook eens kijken naar die unilateral variant.