XXL Nutrition

Sanne's log

Wat een opluchting!

Ooh gelukkig!!! Pak van je hart denk ik zo. ;)

Gelukkig meid! Hele opluchting! E-hug!

good news dus.

Fijn om te weten dat het niet kwaadaardig is. Benieuwd naar je log morgen :D

Voor mij is het ook een train-inkrimp week. Vrijdag naar Purmerend voor de scan, daarna shoppen in de primark (denk in hoofddorp) en daarna uit eten. Heel miss gaan we nog in Adam trainen bij de f4f:D Dan kom ik alsnog aan de 6 x trainen :)

Pfiew..wel een opluchting zeg!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.347
Ik ben vaak een beetje negatief tov seated OHP, tenzij het op een bankje zonder rugleuning is. Met leuning kan je met je schouderbladen tegen de leuning afzetten en borstspieren in de strijd gooien, waardoor het een soort veredelde incline benchpress wordt.
Hmm.. Moet eerlijk bekennen dat ik voor het eerst sinds tijden vooral de voorkant van mijn schouders voelde.. De variatie leken mijn schouders in ieder geval wel goed te doen, toch weer even net een andere prikkeling.
Je uitleg klinkt wel erg logisch, heb er nog helemaal niet zo over nagedacht.. Toch hoop ik stiekem dat deze variatie me misschien net over dat ene randje kan helpen weer verder te komen met de staande OHP.. Probeer nu af te wisselen met staand (ez-bar of bb) en zitten met db of stang.
Kan ook eens seated proberen zonder rugsteun om dan de verandering ten op zichte van met rugsteun te voelen, vind het altijd wel leuk om dat soort dingen uit te zoeken :).

de unilateral hypers (dus eigenlijk gewoon 1 legged) zal ik binnnekort eens proberen. ik zal er zeker krachtverschil in merken.. gezien mijn ene been soms ook wat last geeft
Heb je hem inmiddels geprobeerd? :D

Wat versta je onder brede grip en gewone grip?
Gewone grip zie ik echt als "polsen recht boven elleboog", brede grip zie ik als.. Als.. Hoe moet ik dat nou weer handig omschrijven :'). 1 tot 2 handen breder dan de normale grip ofzo.
Ik voel de bench dan flink meer in mijn pecs.
Hoe kijk jij hier tegenaan? Is het logisch wanneer je met bredere grip sterker bent?

Kijk..ik kom weer op het juiste moment kijken! Goede training Sanne en een goed gevoel erover!
Ik wist gewoon dat je een kijkje in mijn logje kwam nemen, goede invloed enzo ;).

Dat herken ik!! Mn chest is zoveel beter ontwikkeld waardoor ik met oa de military press veel borst mee pak. Ik pak m nu staand en achter de nek, erg fijn!!
Heb bewust nog geen neck press geprobeerd omdat ik heb begrepen dat het flink blessure gevoelig is.. Ik neem aan wanneer je hem voor de eerste keer gaat proberen je deze sowieso veel lichter doet dan je OHP? Ervaar jij dat het blessuregevoelig is of merk je daar helemaal niets van?

Heel veel succes vanmiddag meid! Hoop dat het meevalt.
Mammo? Poe, dat brengt herinneringen terug...
mooie training en suc6 vandaag!!
Thanks all, las dit nog voor het onderzoek plaatsvond, dat deed me goed! ^^
Heel veel liefde voor jullie enzo :heart: :)

Das een opluchting meid. Lekker knallen en alles eruitgooien donderdag dus!
Ooh gelukkig!!! Pak van je hart denk ik zo. ;)
Gelukkig meid! Hele opluchting! E-hug!
Fijn om te weten dat het niet kwaadaardig is. Benieuwd naar je log morgen :D
Pfiew..wel een opluchting zeg!
Echt superlief dat jullie zo meeleven, krijg daar na de afgelopen lastige dagen echt een heel fijn gevoel van :kiss: ^^

Was werkelijk letterlijk doodop van de zenuwen.. Zodra ik hoorde dat het niets kwaadaardigs was heb ik niets meer gehoord omdat ik nog helemaal in de zenuwen zat, heb het de arts ook nog even een paar keer laten herhalen :o.
Vervolgens zowat met de snelheid van een Ethiopische atleet naar buiten gesprint om maar snel weg te zijn daar, wat een ellende voor alle vrouwen die daar zaten te wachten of al een uitslag hadden zeg.. :(. Dan knijp je toch maar weer even in je handjes en is je gezondheid even niet zo vanzelfsprekend meer..

Morgen ein-de-lijk weer trainen, heerlijk! De afgelopen drie dagen waren niet echt fijn door privé-omstandigheden, ben nu vooral blij dat ik een aantal dagen thuis kan zijn en weer even op adem kan komen. Lekker trainen en verder vooral thuis dingen voor studie doen, scheelt in ieder geval een hoop tijd en energie om niet te hoeven reizen :).

Overigens zit ik nu sinds zaterdag op 1700 kcal, en moet zeggen dat het me nog niet eens zo tegenvalt.. Laat ik het maar niet te hard roepen, voordat er ineens een gigantische voortijdige cheathunkering komt opzetten ;).
Energie begint wel minder te worden, maar op één of andere manier weet ik dat ik goed gedisciplineerd kan blijven, juist omdat het einde bij wijze van al in zicht is..
Oh damn, Sinterklaas en Kerst gaan echt sugarcoma's worden! :o.

Het klinkt in ieder geval dat je zeker opgelucht bent en blij bent dat je nu even wat uit kan rusten. Dat is ook wel even heel fijn. Stressige dagen en ook je kcal omlaag zullen inderdaad wel veel energie kosten. Maar je discipline is super goed! En je hebt al wat om naar uit te kijken met Sint en Kerst! :D Bulking up your solid mass! :D

Nu even lekker uitrusten vanaaf en morge lekker knallen! Wat zal die training je gaan bevallen!

Hmm.. Moet eerlijk bekennen dat ik voor het eerst sinds tijden vooral de voorkant van mijn schouders voelde.. De variatie leken mijn schouders in ieder geval wel goed te doen, toch weer even net een andere prikkeling.
Je uitleg klinkt wel erg logisch, heb er nog helemaal niet zo over nagedacht.. Toch hoop ik stiekem dat deze variatie me misschien net over dat ene randje kan helpen weer verder te komen met de staande OHP.. Probeer nu af te wisselen met staand (ez-bar of bb) en zitten met db of stang.
Kan ook eens seated proberen zonder rugsteun om dan de verandering ten op zichte van met rugsteun te voelen, vind het altijd wel leuk om dat soort dingen uit te zoeken :)..

Ja, ben zeker benieuwd welke verschillen je ervaart.

Was werkelijk letterlijk doodop van de zenuwen.. Zodra ik hoorde dat het niets kwaadaardigs was heb ik niets meer gehoord omdat ik nog helemaal in de zenuwen zat, heb het de arts ook nog even een paar keer laten herhalen :o..

Kan ik me heel goed voorstellen!

Ik zit nu ook op 1700 kcal. . voor 2 dagen haha.. Gisteravond had ik echt een vreselijke terug reis naar huis. Dikke vertraging en kreeg een migraine aanval in de bus. Ik had nauwelijks eten gehad en drinken dus werd me allemaal teveel. Thuis Uiteindelijk dieet aan de kant gegooid en een zak drop leeg gegeten (oops). Laatste weken gaat t qua cutten niet zo geweldig, maar het geeft allemaal niet:) Nog 1 dagje!! En ja laatste loodjes zijn echt het zwaarst, juist omdat t einde in zicht is:D

Ik heb zelf niet t idee dat de behind the neck press blessure gevoelig is bij mij. Upright row is 1 waar ik dat wel heb. Bij mn vriend gaat die juist heel lekker en hij heeft weer problemen met de face pull.

Hij zit nu al een week in mn schema en pak m niet te zwaar. Het is wel veel zwaarder dan de military press! 20 kg is nu ff het maximale wat ik goed gecontroleerd uit kam voeren.

Laatst bewerkt:
Brede grip kan de ROM verkleinen wat het lichter maakt. Daarbij komt kijken wat je sterkste spieren zijn in de oefening. Ik ben zelf op een relatief smalle grip sterker omdat mijn schouders en triceps sterk zijn, bij bredere grip wordt dit minder aangesproken.
Daarnaast kan ik ook niet meer breed banken met mijn schouder.

Wel vind ik het verschil in grip van 1 a 2 handen wel echt gigantisch groot. Ik gebruik stapgrootte van 2 vingers tussen cgbp, normaal en wijd :roflol:

Goed nieuws!

• #2.353
Het klinkt in ieder geval dat je zeker opgelucht bent en blij bent dat je nu even wat uit kan rusten. Dat is ook wel even heel fijn. Stressige dagen en ook je kcal omlaag zullen inderdaad wel veel energie kosten. Maar je discipline is super goed! En je hebt al wat om naar uit te kijken met Sint en Kerst! :D Bulking up your solid mass! :D

Nu even lekker uitrusten vanaaf en morge lekker knallen! Wat zal die training je gaan bevallen!
Wat minder energie betreft zal het inderdaad ook wel een wisselwerking zijn.. Maar nog even doorbijten en dan kan ik hopelijk terugkijken op een goede cut ^^

Ik zit nu ook op 1700 kcal. . voor 2 dagen haha.. Gisteravond had ik echt een vreselijke terug reis naar huis. Dikke vertraging en kreeg een migraine aanval in de bus. Ik had nauwelijks eten gehad en drinken dus werd me allemaal teveel. Thuis Uiteindelijk dieet aan de kant gegooid en een zak drop leeg gegeten (oops). Laatste weken gaat t qua cutten niet zo geweldig, maar het geeft allemaal niet:) Nog 1 dagje!! En ja laatste loodjes zijn echt het zwaarst, juist omdat t einde in zicht is:D

Hij zit nu al een week in mn schema en pak m niet te zwaar. Het is wel veel zwaarder dan de military press! 20 kg is nu ff het maximale wat ik goed gecontroleerd uit kam voeren.
Uuuugh, op dat soort dagen kan ik het me heel goed voorstellen dat je even helemaal klaar met alles bent.. Vind het erg goed van je dat je er zo mee om kan gaan, je kan dan maar beter even wat 'liever' voor jezelf zijn en van wat anders genieten, ik bedoel: nogal belangrijk dat de 'bovenkamer' goed blijft werken :o. Vandaag heb je geloof ik de scan? Ben zo ontzettend benieuwd :D.

Thanks voor de feedback rondom neckpress, geeft weer wat ideeën ter variatie in mijn training!

Brede grip kan de ROM verkleinen wat het lichter maakt. Daarbij komt kijken wat je sterkste spieren zijn in de oefening. Ik ben zelf op een relatief smalle grip sterker omdat mijn schouders en triceps sterk zijn, bij bredere grip wordt dit minder aangesproken.
Daarnaast kan ik ook niet meer breed banken met mijn schouder.

Wel vind ik het verschil in grip van 1 a 2 handen wel echt gigantisch groot. Ik gebruik stapgrootte van 2 vingers tussen cgbp, normaal en wijd :roflol:
True, met kleinere ROM kan je inderdaad kracht besparen.. Mijn triceps vind ik in verhouding met de rest juist zwak, dus dat zou wel een mooi verklaring kunnen zijn. Had ik wederom zelf nog niet aan gedacht :).

Jouw verschil tussen normaal aan CGBP is inderdaad wel erg klein :o. Bij mij is close, "normaal" of breed inderdaad echt totaal verschillend van elkaar. Nu nog een mooie middenweg zien te vinden om wat sterker te worden met de conventionele BP..

Heerlijk nieuws!! :heart:

Training van vandaag: LB 1

SQ

10 x 20
5 x 30
3 x 40
11 x 50 VPR, daar gingen de worries en zenuwen van afgelopen dagen :o
3 x 50
3 x 50
Volgens schema vandaag 3-reppers maar een 11 repper op mijn AMAP gehaald, seems good to me! :)
Helemaal happy om weer te trainen

DL
5 x 50
5 x 50
8 x 52.5
8 x 52.5
8 x 52.5

SLDL
10 x 40
10 x 45
10 x 47.5
15 x 40
Terug in gewicht, meer focus op een goede stretch. Even vasthouden wanneer ik die voel en dan weer omhoog, voelde lekker!

Vertical leg press
10 x 80
10 x 90
10 x 100
7 x 100
10 x 90
10 x 90

Donkey kickbacks in Smith
10 x 10
10 x 12.5
10 x 12.5
10 x 12.5

Rating
3.5 / 5

Tussentijdse update
Merk dat energiepeil daalt en het me beduidend meer moeite kost een nette training neer te zetten. Vandaag bijvoorbeeld ook af en toe wat licht in mijn hoofd. Denk dat dit dus inderdaad de laatste loodjes van mijn cut gaat worden.
Wellicht een mooi idee om in oktober op 1700kcal te blijven zitten om te kijken wat dat doet.
Dan november nemen om met stapjes van 100kcal omhoog te gaan. Dat zou betekenen dat ik nog een paar kleine weekjes onder onderhoud zit, telkens steeds wat minder.
Dan in december beginnen met bulken. Zou mooi zijn om Sinterklaas als excuus te nemen dat feit feestelijk aan te pakken :rolleyes:.

zoo nice die repout op de squat!!!!:D

Ik heb morgen de scan dus nog 1 dagje cutten.. maar moet zeggen dat ik er vandaag niet zo'n zin in heb :p (voor zover je zin met hebben in honger lijden:p).

Oja je plan lijkt me prima!! Vanaf november langzaam omhoog lijkt me een goed plan

Goeie tren en pics!

True, met kleinere ROM kan je inderdaad kracht besparen.. Mijn triceps vind ik in verhouding met de rest juist zwak, dus dat zou wel een mooi verklaring kunnen zijn. Had ik wederom zelf nog niet aan gedacht :).

Jouw verschil tussen normaal aan CGBP is inderdaad wel erg klein :o. Bij mij is close, "normaal" of breed inderdaad echt totaal verschillend van elkaar. Nu nog een mooie middenweg zien te vinden om wat sterker te worden met de conventionele BP.
Met slappere triceps is het inderdaad logisch dat breed wat makkelijker voelt. Triceps flink aanpakken dus ;)

Het verschil heb ik expres klein om zo veel mogelijk crossover te hebben naar mijn normale bench. Net wat smaller/net wat wijder om die delen te verbeteren. naar mijn gevoel heb ik daar het meest aan.

• #2.358
zoo nice die repout op de squat!!!!:D

Ik heb morgen de scan dus nog 1 dagje cutten.. maar moet zeggen dat ik er vandaag niet zo'n zin in heb :p (voor zover je zin met hebben in honger lijden:p).
Laten we het er op houden dat die repout gewoon nodig was, 3 dagen niet trainen is gewoon echt niet mijn ding :p.
Ai ai, dit is de laatste dag.. Logisch dat je er vandaag niet zo'n in hebt, maar morgen joh.. Dan.. Dan.. Epische gevoelens! :D
Oja je plan lijkt me prima!! Vanaf november langzaam omhoog lijkt me een goed plan
Ha, goed te horen dat het jou ook logisch in de oren klinkt! Dit ga ik namelijk geen heel lange tijd meer volhouden, en aangezien ik toch echt realistisch naar mijn doelen moet blijven kijken.. (Dat hele verhaal met overtollig vel, flapjes en dingen enzo.. :rolfol:). Toen besefte ik me dat ik bij stapjes van 100 omhoog alsnog een kort tijdje onder onderhoud blijf.. En dan maar weer voor de massa gaan, da's altijd fijn! :D
Op de mentale uitdagingen na natuurlijk ;)
Oh nee, mentale uitdagingen zijn juist fijn, want daar groei je juist van, bla bladiebla..
Omg ik ben echt vervelend vandaag :o

Thanks Rambo :kiss:

Met slappere triceps is het inderdaad logisch dat breed wat makkelijker voelt. Triceps flink aanpakken dus ;)

Het verschil heb ik expres klein om zo veel mogelijk crossover te hebben naar mijn normale bench. Net wat smaller/net wat wijder om die delen te verbeteren. naar mijn gevoel heb ik daar het meest aan.
Ugggh, die verdomde triceps.. Sowieso niet mijn favoriete spiergroep om te trainen :o. Probeer nu vooral veel variatie te houden in oefeningen, al heb ik het idee dat ze aardig aan het bijtrekken zijn sinds ik dips ben gaan doen. .. Al heb ik daar nog wel elastiek bij nodig :o.
Vind het altijd fijn om verschillende zienswijzen te bekijken, want als ik het goed begrijp heeft een groot verschil in soorten grip niet direct een goede invloed op je kracht wat bench betreft.. Elke keer denk je dat je iets goed te pakken hebt, en dan wordt je weer aan het twijfelen gebracht :o.
Maar is alleen maar goed hoor! ^^

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tussentijdse update
Ha, riep een week geleden nog heeuul dapper dat ik 'van het leven moest leren genieten' en een balans moest vinden om gewoon realistisch te blijven.. Word ik direct op de proef gesteld :').

Wilde gewoon meer kunnen genieten van lekker eten en minder rigide met mijn voedingspatroon om leren gaan..
Nou, zaterdag komt-ie dan hoor: eten bij een Steakhouse :D.

Lekkere training! even goed de frustratie eruit geknald in ieder geval! :D

Dips.. ik baal nog dat ik ze niet kan doen met mijn schouder en nek nog.. :( triceps lopen zwaar achter bij mij.

Nog even doorbikkelen wil je dus he. Niet teveel op gewicht focussen nu met je laatste weekjes cutten. Focus op langzame excentrische bewegingen. Lekker nog even knallen waar het kan. Kanjer!

en dat Steakhouse... lekker bunkeren! Een goede cheat kan je ook weer effe een boost geven he!

Over triceps gesproken,de beste man die help met spotten (aan m te zien een oude rot in deze sport) wees mij ook op mn triceps als zwakkere punt XD Ik vind breed ook fijner.

Aan de tri's werken dus:)

Terug
Naar boven