Fitness Seller

Sanne's log

Goed bezig!! Indd, deadlift langzaam ophogen.. geeft dan ook meer vetrouwen etc.

• Topic Starter Topic Starter
Goed bezig!! Indd, deadlift langzaam ophogen.. geeft dan ook meer vetrouwen etc.
Thanks! Ga het maar netjes langzaam ophogen, ben erg benieuwd waar mijn max komt te liggen :).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vanaf deze week gaat mijn vierdaagse split in.
Vandaag was de "aftrap". Ben serieus lichtelijk gespannen hoe het zal gaan met dit schema :o.

Training van vandaag doet me al gelijk twijfelen. De laatste keer dat ik bepaalde oefeningen deed is soms zelfs rond januari. Mijn kracht bij die oefeningen is vreemd genoeg nagenoeg niet toegenomen, dat vind ik ontzettend vreemd.
Vandaag ging wel goed, maar heb niet het idee dat ik lekker "all-out" kon gaan. Normaliter heb ik na een training een flink voldaan gevoel, het gevoel dat ik echt lekker heb kunnen knallen. Dit gevoel heb ik vandaag niet.
Ben geschrokken van mijn side -en front raises. Deze zijn mijn inziens erg zwak. Dit stelt me een beetje teleur. Maar daarentegen.. Weet nu wel dat er daar werk aan de winkel is, ik ga er voor! :)
.. Als ik nu de training terug lees schaam ik me zelfs een beetje..

Training van vandaag: schouders/dijen/kuiten

MP
4 x 8 x 20 VPR
Wil van dat eeuwenlange plateau af. Zit nu ruim 9 weken op 20 kg. Normaal doe ik 5 x 5. Nu even een set minder en meer reps. Hopelijk kan ik hier uiteindelijk weer mee verhogen..

Superset: adductor (95 kg)/abductor (80 kg) nieuw
4 x 10 x 95/80

Arnold press nieuw
10 x 6
10 x 7
10 x 7
:heart: Dit is een blijvertje, wat een heerlijke oefening!

Seated calf raises
3 x 10 x 60 PR
Medio juli deed ik seated calf raises met 45 kg. Weet nu ook gelijk weer waarom ik alleen maar standing calf raises wilde doen: de druk van de kussens op mijn benen voelt absoluut niet prettig aan.

EZ-bar upright rows
10 x 13
10 x 17
10 x 17
Deed ik medio januari met 20 kg, dafaq' happened? :(

Cable side raises
3 x 8 x 4,5
Seriously.. Met moeite zelfs.. :(

Cable rope front raises
10 x 9 uitvoering niet oke
10 x 6,8
10 x 6,8

Zit er aan te twijfelen front raises te vervangen door face pulls.

Muh, de training zit me niet helemaal lekker. Het is me tegengevallen, voel me nu weer het slappe "noobje" dat ook eens om het hoekje van het krachthonk komt kijken :o.
Voel de bovenkant van mijn biceps/schouders wel though, benieuwd hoe het morgen aanvoelt. Wellicht spieren toch meer geprikkeld dan ik nu vermoed.

Morgen rug/biceps. Benieuwd hoe dat gaat, aangezien ik nu dus al de bovenkant van mijn biceps voel..
Rug is mijn favo spiergroep om te trainen, dus kop op, morgen lekker knallen, en volgende week ga ik er gewoon weer voor! :D

cable side raise zijn zwaar he! Ik kon de 1e x dat ik m deed (dikke maand terug) laatste set maar iets van 4 reps met 5 kg..pff.. maar goed, nieuwe oefeningen geven wel snel progressie:)

succes morgen alvast! Hopelijk gaat mijn beentraining ondanks vreselijke spierpijn wel lekker morgen.

mp is ook zwaar en de progressie gaat langzaam...herkenbaar :(
kwestie van doorzettingsvermogen dus ;)

cable side raise zijn zwaar he! Ik kon de 1e x dat ik m deed (dikke maand terug) laatste set maar iets van 4 reps met 5 kg..pff.. maar goed, nieuwe oefeningen geven wel snel progressie:)

succes morgen alvast! Hopelijk gaat mijn beentraining ondanks vreselijke spierpijn wel lekker morgen.
Kon maar met moeite een goede vorm houden, voelde echt heavy! .. Weet in ieder geval waar ik aan kan werken, probeer het maar als een nieuwe uitdaging te zien ;).

Zal dadelijk eens koekeloeren naar je legday, soms wil het juist helpen tegen de spierpijn! :)

mp is ook zwaar en de progressie gaat langzaam...herkenbaar :(
kwestie van doorzettingsvermogen dus ;)
Het is alleen zo frustrerend zo lang vast te zitten op een bepaald gewicht.. Maar dat weet jij dus ook al geen ander.. En ik blijf gewoon proberen, uiteindelijk gaat het me lukken :D.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: rug/biceps

Vandaag maakt me weer opnieuw aan het twijfelen.. Mis mijn oude schema.. Daarvan weet ik inmiddels dat het goed resultaat gaf :o.
Moet in ieder geval echt even omschakelen en moet erg wennen aan het nieuwe schema..
Moet veel oefeningen lichter pakken. Wellicht logisch omdat ik normaliter uiteraard niet zoveel oefeningen gespitst op een spiergroep in een training had? Anyway, het is even frustrerend een stap terug te doen. Alsof ik hier niet mee ga gainen ofzo. Was gelijk na de training aan het mopperen, maar inmiddels begin ik mijn rug te voelen, en mijn biceps voelen inmiddels enorm zwaar aan, dus denk wel dat het alsnog een effectieve training is geweest :).
Word nu een beetje moe van mijn onzekerheid omtrent deze split. Denk dat ik het gewoon even wat tijd moet geven. Wellicht moet mijn lichaam er aan wennen. De gedachte achter PR's even loslaten, vertrouwen hebben, en de route blijven volgen die ik voor mezelf heb uitgestippeld!

BOR
10 x 20
4 x 6 x 35 VPR

Lat pulldown
10 x 32
10 x 34,3 VPR
8 x 36,6 VPR
8 x 36,6 VPR
2,5 maand geleden voor het laatst gedaan. Kracht lijkt toegenomen te zijn.

Close grip pulldown nieuw
10 x 20
10 x 30
10 x 35
10 x 35

Straight arm pulldown nieuw
10 x 11
10 x 13,3
9 x 15,6

Hyperextension nieuw
3 x 10 x bw
:heart: heerlijke oefening. Was eerst bang een gigantische faceplant te maken, maar heb mezelf heel elegant in dat ding kunnen wurmen :o.

EZ-bar curls
6 x 20,5
6 x 20,5
9 x 18
Hier raakte ik dus gefrustreerd.. Kreeg het maar amper omhoog, het ging gewoon niet.. Gewichten moet ik echt lager pakken met dit schema. Wellicht omdat de vorige oefeningen te veel kracht hebben gekost?

Close grip reverse pulldown
10 x 45
5 x 47,3
6 x 43,6
Ging gewoon niet meer :(.

Cable seated row
3 x 8 x 32
Ook veel lichter dan normaal..

Anyway, had dus weer het gevoel niet optimaal getraind te hebben. Nu echter enorm zware armen en een rug die moe aanvoelt. Geeft mij weer beetje meer vertrouwen :).

En vandaag.. Is het cheatday :D.
Tot nu toe bekertje chocomel op en wat Tikkels..
Maar nu.. Tijd voor onbeperkt sushi, zoooooo'n zin in :D.
En dan morgen hopelijk een killing legday, je zal het toch zeggen, met die carbs stapelen vanavond... ;)

wow wat een hoop pulldowns O.O

Lijkt me erg zwaar. Wellicht iets meer variëren qua oefeningen. Bijv. De close grip PD door one arm dumbell row.

Geniet van je cheatdag:D

Je trainingen zien er goed uit!
vergeet niet bij een nieuw schema dat je ook weer wat moet wennen. Ik had dat zelf ook toen ik weer seated side raises ging doen. voorheen 6 kg nu maar 4 kg en afgepeigerd. Het is wennen. Je klimt vanzelf weer want het is pas je eerste week. Je zal zien dat het volgende week alweer beter gaat!

Dus vanaaf lekker carbs laden en morgen knallen!
Ik loop nu al als een pinguin. hahahha. geniet van je cheat!

wow wat een hoop pulldowns O.O

Lijkt me erg zwaar. Wellicht iets meer variëren qua oefeningen. Bijv. De close grip PD door one arm dumbell row.

Geniet van je cheatdag:D
Hmm, ja, nu je het zegt, zijn inderdaad wel een hele boel pulldowns :eek:. Heb zo lang op het schema gezeten dat ik door het bomen het bos niet meer zag denk ik..
Goede tip van je om een pulldown te vervangen door db row. Is nog een favo oefening van me ook, dus dat komt me prima uit ;). Thanks voor de input! Had er al op gerekend na de eerste week her en der nog wat te vervangen en te veranderen, een frisse blik van een ander op het schema is dan ook erg welkom :).

Het genieten van de cheatdag is gelukt ;).
Nu op naar 5 december en kerst :D.

Je trainingen zien er goed uit!
vergeet niet bij een nieuw schema dat je ook weer wat moet wennen. Ik had dat zelf ook toen ik weer seated side raises ging doen. voorheen 6 kg nu maar 4 kg en afgepeigerd. Het is wennen. Je klimt vanzelf weer want het is pas je eerste week. Je zal zien dat het volgende week alweer beter gaat!

Dus vanaaf lekker carbs laden en morgen knallen!
Ik loop nu al als een pinguin. hahahha. geniet van je cheat!
Dankjewel! Het is echt erg wennen.. Valt me een beetje tegen. Bizar dat de gewichten zo terug kunnen knallen.. Benieuwd naar hoe het volgende week zal gaan :). Ga het een en ander aanpassen, dus hopelijk loopt het dan wat soepeler!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: quads/hamstrings/glutes

DL
6 x 40
6 x 45
6 x 50
6 x 55
6 x 60 PR
2 x 65 PR
Kon het niet laten.. Wilde per se weten of ik mijn eigen lichaamsgewicht kon doodliften :D

Bb hip thrust
8 x 60 PR
6 x 60 PR
5 x 60 PR
5 x 60 PR
Haaaa, grote blunder die fantastisch bleek uit te pakken. Had 40 kg gepland.. Maar pakte de verkeerde schijven :o. Van 40 kg dus naar 60 kg. 10 reps ermee maken lukt niet, maar kan de barbell nu wel zonder hulp op mezelf leggen omdat ik hem over mijn benen heen kan rollen. Dus nog even aan het twijfelen hoe ik het volgende week doe, misschien houd ik het nu wel even bij 60kg tot ik 4 x 10 reps kan halen :).

Leg press 45o
15 x 25
5 x 70
5 x 75
5 x 80
5 x 85
5 x 85 VPR
3 x 90 PR

Bulgarian split squats nieuw
3 x 10 x bw
Vind het geen fijne oefening. Kan moeilijk evenwicht bewaren. De voet die op het bankje blijft liggen begint al snel zeer te doen, alsof er iets verkeerd schiet in mijn voetzool. Denk dat ik deze wil vervangen door box step ups.

Cable glute kickbacks nieuw
10 x 4,5
10 x 9
10 x 11,3
:heart: Dit wordt absoluut een blijvertje! Wat een heerlijke oefening!

Standing leg curl
3 x 10 x 10
Pakte normaal zwaarder.. Maar het was blijkbaar op voor vandaag.

Genoten van deze training, voelde goed, hier kan ik wel wat mee :).
Fijn om na de eerste twee nieuwe dagen van de split het vandaag zo naar mijn zin gehad te hebben.

Cheat gisteren was heerlijk! Kijk nu alweer uit naar 5 december en kerst ;).
Morgen (ja, na de legday) de stad in.. Vorig jaar was ik in de winter rond de 15kg zwaarder, dus wederom hangt er weer niets meer in de kast. Sinds ik begon met een gezonde levensstijl 3 garderobes gehad, iedere 20 kg ongeveer weer een nieuwe trits zomer- en winterkleding. Zo zonde, alles maar een seizoen gedragen, maar het ziet er wederom niet meer passend uit.. Hopelijk nu voor de laatste keer een geheel nieuwe garderobe aanschaffen :). Benieuwd hoe ik morgen met mijn glutes door de stad ga waggelen :o. Daar ook lunchen, dus hopelijk kan ik een beetje binnen mijn macro's blijven.

jeej bw deadlift en jeej @ pr's..

zow...15 kilo minder alweer....en weer nieuwe kleertjes. Zonde van de andere garderobe's die maar één seizoen meegingen: geen vriendinnen die je er blij mee kunt maken? of via markplaats of een facebookomgeving om zo nog wat centjes voor je nieuwe garderobe binnen te halen?

Nicee prss gaat lekker.
Inderdaad net als Nicky zegt probeer die handel te verkopen!

Lekkere training en veel PR's!
Zo zie je maar dat een ander trainingsdaggie opeens zalig kan zijn he!
sterk hoor en mooie PR's!

je gaat super! Gun jezelf maar wat mooie kleding! Dat heb je zeker verdiend!

jeej bw deadlift en jeej @ pr's..

zow...15 kilo minder alweer....en weer nieuwe kleertjes. Zonde van de andere garderobe's die maar één seizoen meegingen: geen vriendinnen die je er blij mee kunt maken? of via markplaats of een facebookomgeving om zo nog wat centjes voor je nieuwe garderobe binnen te halen?
Jaaa, echt lekker, vooral omdat ik zo twijfelde na de vorige twee trainingen!

Winter 2013 was zeg maar "het laatste restje" afvallen tot ik weer een gezond gewicht had. Lijkt alweer zo ontzettend lang geleden.. Is toch een heel ander soort "traject" wat je dan doet :).
Probeer inderdaad andere mensen er blij mee te maken! Er zitten toch wel dingen bij die ik liever niet weg zou doen, dus ik zoek er dan een "baasje" voor die er net zo blij mee is als ik :o. Mijn schoonzusje heeft in het een en ander interesse, dus dan kan ik er nog af en toe naar kijken, haha.

Nicee prss gaat lekker.
Inderdaad net als Nicky zegt probeer die handel te verkopen!
De beentrain ging inderdaad lekker, geeft veel voldoening :).
Probeer eerst in mijn eigen omgeving rond te neuzen naar mensen die ik er blij mee kan maken (twee maten geleden was er bijvoorbeeld een bijstandmoeder die in een heel rotte situatie zat, die was er helemaal mee in de zevende hemel), mocht ik het niet kwijt kunnen is verkopen inderdaad wel een goede optie! ^^

Lekkere training en veel PR's!
Zo zie je maar dat een ander trainingsdaggie opeens zalig kan zijn he!
sterk hoor en mooie PR's!

je gaat super! Gun jezelf maar wat mooie kleding! Dat heb je zeker verdiend!
Lekker he, had ik wel even nodig na de afgelopen twee trainingen! Heb nu gelijk weer enorm veel zin in de training van zondag! Deze week was moeilijk plannen, dus het werd wo/do/vr/zo, maar nu zit ik te balen dat ik morgen geen training heb :o.

En wat lief van je, ik ga mijn best doen wat mooie dingetjes aan te schaffen ^^.

lekkere training zeg:D

knap gedaan die 15 kg, daar moet je echt trots zijn!

lekkere training zeg:D

knap gedaan die 15 kg, daar moet je echt trots zijn!
Dankjewel SP :).
2.5 jaar geleden woog ik 120+, inmiddels weeg ik de helft van mijn max. Gaandeweg vond ik deze passie voor bodybuilding, de bijbehorende levensstijl voelde toen al snel eigen. (Zie OP)
Obees, wat mij betreft nooit meer! :)

Vandaag de laatste dag van mijn nieuwe vierdaagse split. Ook vandaag was weer erg wennen. Gisteren voelde ik duidelijk dat mijn lichaam even de tijd nodig heeft hier aan te wennen. Heb gisteren vooral veel spierpijn gehad in mijn onderrug (denk door de nieuwe hyperextension). Verder gewoon lekkere spierpijn in mijn glutes, quads en heb ook best lang mijn schouders gevoeld. Mijn lijf voelt nu na mijn laatste dag van de split gewoon flink vermoeid. Ook al vielen de trainingen mijn inziens tegen, blijkbaar heeft het mijn lijf toch voor een (kleine) uitdaging gesteld!

Training van vandaag: borst/triceps

BP max
10 x 20
5 x 35
5 x 35
3 x 37,5
3 x 37,5
3 x 37,5
3 x 40 VPR Laatste rep met ietsjepietsje hulp van de spotter om balans te houden.
0 x 42,5 Fail, zat er echt niet in. Over een tijdje weer eens proberen.

BP paused
5 x 30
5 x 30
5 x 32.5
5 x 32.5
2 x 35 Laatste rep met hulp van spotter.
Dat is echt erg wennen, paused na max.. Spieren lekker uit kunnen putten! Voelt wel lekker, na max bench de paused, kan me dan goed focussen op de juiste uitvoering en de oefening erg langzaam en gecontroleerd uitvoeren.

Db incline press
10 x 8
10 x 9
10 x 9
8 x 10

Cable triceps pushdown
10 x 11,3
10 x 14
10 x 14
Eindelijk eens een goed gevoel hierbij. Had veel controle over de uitvoering ervan en kon goed de spanning op mijn triceps houden.

Lever triceps dips
8 x 27,5
10 x 25
10 x 25
Laatste reps steeds uit mijn tenen.. Heerlijk!

One arm cable extension nieuw
Ga ik gelijk uit schema gooien. Wat een kutoefening.

Plate triceps extension nieuw
3 x 15 x 5
Heb altijd al moeite gehad met oefeningen voor triceps. Hiervan lukte de uitvoering goed. 5 kg wel erg licht, maar 10 kg te zwaar. Daarom maar meer reps en gaan voor het branderige gevoel.

Wekelijkse update
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg (2400 kcal)
Week 3 65.5 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 4 66 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 5 67 + 1 kg (2400 kcal)
Week 6 66.5 -0.5 kg (2300 kcal)
Week 7 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 8 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 9 66.5 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 10 67 (2400) kcal + 0.5 kg

Prima. Blijf deze week op 2400. Houd in mijn achterhoofd op langere termijn naar 2500 te moeten omdat ik nu 4x per week train in plaats van 3x per week. Daarnaast ga ik ook weer meer fietsen van en naar stage (met auto is geen optie meer, levert eigenlijk praktisch geen tijdwinst op, dus dan maar gewoon weer lekker op de fiets!).

Had het de afgelopen dagen nog een beetje moeilijk met eten. Dat is weer een tijdje geleden.. Komt denk ik door cheatday afgelopen donderdag, blijft voor mij soms lastig, al kan ik er nu gelukkig wel echt van genieten. Achteraf maak ik me dan weer druk. Gisteren geluncht in de stad, ik kan dan erg gespannen worden van het feit dat ik niet precies weet wat ik voor de lunch naar binnen heb geschoven. In mijn ogen wel een verstandige keuze gemaakt: een waldkorn bol met gebakken kipfilet, champignons, ananas, ui en een beetje tropical saus. Daarnaast eigen tussendoortjes meegenomen (oatmeal cookie en Smart Bar). Houd al mijn macro's altijd bij in Fatsecret, maar met zo'n lunch is dat dus lastig.. Uiteindelijk thuis besloten mijn gebruikelijke bakje muesli te skippen. En 's avonds mezelf weer een schop onder mijn hol gegeven en al mokkend muesli, rozijnen en cacao nibs bij mijn kwark met appel gegooid, de wens om te gainen is dan blijkbaar toch sterker :o.

Overigens goed geslaagd in de stad. Voor het eerst in mijn leven skinny jeans gekocht.. Lang getwijfeld, maar het feit dat de verkoopster opmerkte dat ik flinke beenspieren had, deed me over de streep trekken. Nu nog het lef opbrengen om hem werkelijk regelmatig aan te doen :p. Je ziet eindelijk mijn quads een beetje opkomen, net als mijn kuiten. Billen beginnen ook duidelijk te veranderen, eindelijk, zo gaaf om resultaat te zien!
Belachelijk veel kleding gekocht.. Waaronder een fantastisch vestje waar mijn biceps zich heel subtiel in beginnen af te tekenen. Mocht je niet weten dat ik train en er niet op letten zie je het waarschijnlijk niet, maar het feit dat ik het voor mezelf opmerk, alsmede onder andere mijn man, dat doet me echt goed!

Anyway. Weer stuk minder stof nodig dan vorige winter.
Progressie over ruim 2 jaar:
Van broekmaat 54 naar broekmaat 38/40.
Van bovenlijf maat XXXL naar S/M.
En nu.. Gainen! :D

Laatst bewerkt:
Toen ik de eerste keer hyperextensions deed voelde ik hem ook hoor. De keer erna al veel minder. Is gewoon even wennen. Meestal si zo een eerste week van een schema even wennen met alles. De tweede week gaat het vaak al veel beter maar dat zul je wel merken.

BP ziet er nice uit! denk dat je nog bezig bent met deze post gezien er nu alleen nog maar BP staat. :p

heb je nog leuke kleding kunnen vinden gisteren?

edit:
zo nu staat je hele training er wel. :p
Ziet er lekker uit. Misschien ipv die one arm cable extension een rope push down pakken of een reverse grip staight bar push down. Vind ik ook altijd lekkere oefeningen.
Je gewicht gaat super! en je pakt het nog steeds goed aan!

wel jammer dat het even moeilijk werd met eten. Maar kop op he! 1 keer even niet precies weten wat je eet maakt niet dat het in ene misgaat ofzo he! Je kiest de gezonde dingen ook nog! Dus kop op en doorzetten en top dat je lekker alles nog in je kwark hebt gemikt in de avond! :thumb: gainen is super! en zeker als je ook zo een mooi compliment krijgt met een broek kopen!
dus aan die broek he! en met dat vestje erop met geheven kin trots dragen! :D

je gaat echt super en die progressie moet je retetrots op zijn! Kon die uitdrukking gewoon niet laten. :D
Je gaat top! Ik kan in ieder geval zeggen dat ik jaloers ben op jouw vooruitgang!

Laatst bewerkt:
wow echt super goed hoe je jezelf hebt getransformeerd! ! Dat je voorzichtig bulkt is helemaal logisch.

Je trainingen zien er goed uit. Petje af:)

Ps. Fijn dat je een skinny aan kan. Toen ik maat 42 had vond ik het echt lelijk staan, maar nu zie ik juist de spieren mooi opkomen.

Vergis je niet Sanne de front en side raises zijn erg zwaar mits goed uitvoering.
Zelfs ik doe ze met maar 7,5kg db max..vaak zit ik zo rond de 5 a 6kg..anders gaat het ten koste van mijn uitvoering.
T zijn wel echt goede oefeningen.
Vervangen voor Facepulls zou ik niet doen aangezien je daar op een hele andere sectie van je schouder concentreert.
Je zou wel kunnen vervangen door bv een rear deltoid oef of een bent over side raise ofzo..
Congrats met je pr's, je gaat hartstikke goed zo te lezen!

Toen ik de eerste keer hyperextensions deed voelde ik hem ook hoor. De keer erna al veel minder. Is gewoon even wennen. Meestal si zo een eerste week van een schema even wennen met alles. De tweede week gaat het vaak al veel beter maar dat zul je wel merken.

BP ziet er nice uit! denk dat je nog bezig bent met deze post gezien er nu alleen nog maar BP staat. :p

heb je nog leuke kleding kunnen vinden gisteren?

edit:
zo nu staat je hele training er wel. :p
Ziet er lekker uit. Misschien ipv die one arm cable extension een rope push down pakken of een reverse grip staight bar push down. Vind ik ook altijd lekkere oefeningen.
Je gewicht gaat super! en je pakt het nog steeds goed aan!

wel jammer dat het even moeilijk werd met eten. Maar kop op he! 1 keer even niet precies weten wat je eet maakt niet dat het in ene misgaat ofzo he! Je kiest de gezonde dingen ook nog! Dus kop op en doorzetten en top dat je lekker alles nog in je kwark hebt gemikt in de avond! :thumb: gainen is super! en zeker als je ook zo een mooi compliment krijgt met een broek kopen!
dus aan die broek he! en met dat vestje erop met geheven kin trots dragen! :D

je gaat echt super en die progressie moet je retetrots op zijn! Kon die uitdrukking gewoon niet laten. :D
Je gaat top! Ik kan in ieder geval zeggen dat ik jaloers ben op jouw vooruitgang!
Heb de hyperextensions expres zonder extra gewicht gedaan. Blij toe, met alleen BW voel ik de andere dag al genoeg.. Deze week misschien meer reps, maar in ieder geval ook nog even alleen met BW. Vond het wel een erg lekkere oefening!
Benieuwd naar hoe deze week gaat worden wat betreft trainingen. Voel dat het een ander effect heeft op mijn lichaam dan het vorige schema. Verandering is goed, het brengt me alleen altijd even aan het twijfelen over of ik wel op het goede pad ben :).
Bedankt voor de tips voor de triceps! Die reverse grip straight bar pushdown lijkt me wel wat! Rope pushdown misschien eens ter afwisseling van de triceps pusdown met rechte bar. Leuk om af en toe eens te varieren!

Ja, apart he, met dat eten.. Het is echt heel lang goed gegaan. Wellicht heeft is het de combinatie van de cheat en een verandering in trainingsschema. Dan ben ik al wat onzeker over het trainen zelf, en blijkbaar wordt de onzekerheid rondom voeding dan ook getriggerd.. Ik laat mijn oren er in ieder geval niet meer naar hangen. Ik houd het doel voor ogen en wil alles doen dat te bereiken, dus stel mezelf op die manier geen keus :).

Ik ga als ik in een heldenbui ben maar eens heel trots rondparaderen met de skinny jeans en het strakke vestje, haha.
Haha, "retetrots" :D. Bedankt voor de ontzettend mooie complimenten, als je dit soort woorden krijgt van iemand waar je zelf tegenop kijkt laat het je af en toe gewoon gloeien :).
En jaloers op mijn vooruitgang.. Daar heb ik even geen woorden voor, maar eh.. Eh.. *Stamelt*, dankjewel :o.

Jij houdt ook goed vol, koppig en het doel helder voor ogen, de aanhouder wint, al kan dat soms langer duren dan je zelf zou willen. Volhouden!! :)

wow echt super goed hoe je jezelf hebt getransformeerd! ! Dat je voorzichtig bulkt is helemaal logisch.

Je trainingen zien er goed uit. Petje af:)

Ps. Fijn dat je een skinny aan kan. Toen ik maat 42 had vond ik het echt lelijk staan, maar nu zie ik juist de spieren mooi opkomen.
Thanks! Het was dan ook hard nodig. Klinkt misschien gek, maar soms denk ik wel eens dat ik het "nodig" had om van zoiets terug te komen. Juist door heel bewust te gaan leven en alles om te gooien heb ik deze sport gevonden, en zou niet meer zonder willen! :)
Voorzichtig bulken is inderdaad wel het gevolg.. In de winter van 2013 heb ik een zeer voorzichtige poging gedaan, maar verder dan 2kg aan vocht aankomen lukte me niet, omdat ik te bang was "ineens" weer dik te zijn :o.
Sommige dingen hebben wat tijd nodig.. Het gaat al een stuk beter nu :).

Goed te horen dat de trainingen er goed uitzien, vind het erg prettig hier feedback te krijgen en te horen of de weg die ik insla een goede is :).

En skinny's.. Als er kuiten/quads/glutes in te zien zijn is het wat mij betreft een absolute go :D.

Vergis je niet Sanne de front en side raises zijn erg zwaar mits goed uitvoering.
Zelfs ik doe ze met maar 7,5kg db max..vaak zit ik zo rond de 5 a 6kg..anders gaat het ten koste van mijn uitvoering.
T zijn wel echt goede oefeningen.
Vervangen voor Facepulls zou ik niet doen aangezien je daar op een hele andere sectie van je schouder concentreert.
Je zou wel kunnen vervangen door bv een rear deltoid oef of een bent over side raise ofzo..
Congrats met je pr's, je gaat hartstikke goed zo te lezen!
Fijn te horen dat front en side raises op zichzelf al erg zwaar zijn (inderdaad, mits je ze goed uitvoert). Mijn streven is altijd bij elke oefening deze zo correct mogelijk uit te voeren. Toch is het dan even slikken als je ze dan voor je gevoel wel enorm licht moet pakken.. Het maakte me aan het twijfelen, ik voelde me weer even dat slappe, kleine meisje. Nu ik van ervaren mede-liftsters hier te horen krijg dat het normaal is deze oefeningen met lichter gewicht te doen ben ik al een stuk zekerder. Merkte tot twee dagen na de training wel dat de spieren daar "beurs" aanvoelden, dus heb ze wel kunnen triggeren.
Thanks voor de hulp en de tips, vind vooral die bent over side raises er wel erg lekker uitzien!
Benieuwd naar aankomende week. Stap nu weer een stuk zekerder de gym binnen :).

wow die progress!! :thumb:

en die skinny en dat vestje klinken goed!!

Terug
Naar boven