Misschien je bp eens anders opbouwen om die drempel over te komen? Doe ik ook als ik vast blijf zitten op bepaald gewicht. Die 40kg moet er voor jou zeker in zitten.
Hmm, denk niet dat het te maken heeft met het opbouwen.. Heb inmiddels in enkele maanden al best wat verschillende soorten opbouw geprobeerd.. Nu sinds 2 maanden een schema aan het volgen (met veel dank aan Pleurklaat) waar ik in ieder geval wel mooie vpr's op maak.
Elke 4 weken probeer ik dan een 1RM te zetten, als dat lukt pak ik dat als nieuw 'uitgangspunt' voor een nieuwe schema, anders pak ik het oude schema nog een keer op..
Die 40 kan ik dus wel, maar met heel veel moeite meer dan een jaar gegaan om meer dan 1 rep te kunnen

. 1RM is nu 45, alleen heb zo ontzettend lang vastgezeten op 1 x 40 dat het geloof ik iets groots in mijn hoofd is geworden zodat ik elke keer denk 'ojee, komt-ie weer, de 40..'.
Mja, ik snap het eigenlijk ook niet

.
Wat een leesvoer weer haha.
Wat lukte nou niet met die 40 kg bench?
Je plan wat betreft het cutten lijkt me prima! Het is ook echt een jaren plan met meerdere cut/bulks. Elk jaar net iets lager in vet met net iets meer massa.
Lijkt me toch wel gaaf om die 10% te halen volgend jaar op de dexascan (hopelijk heb ik dan ook goede billen!). Eerst dit jaar nog wat kilo's massa bouwen.
Toen ik nog meer dan 30% vet had of de tijd toen ik way too skinny was had ik een moord gedaan voor dit lijf haha. Dat is t mooie van deze sport, je kan constant je grens verleggen
Haha ja, nou vind ik het zelf ook nog eens lastig om kort van stof te zijn, dus ik wijd al snel uit

. Dat tezamen met al mijn nieuwsgierigheid.. Dan is er altijd wel genoeg te lezen

.
Het is absoluut een meerjarenplan, zeker met mijn wens om alles uiteindelijk letterlijk 'glad te trekken'

.
Uiteindelijk gaan we allebei toch echt voor de massa, dus dan is het precies wat jij zegt: elk jaar opnieuw er droger met meer massa erbij te staan..
Moet erg lachen om wat je zegt, als je terugkijkt naar vroeger zou je op verschillende momenten in je leven wensen dat je zou fit was geweest als nu.. Maar alles went, en als je eenmaal doorhebt dat je zelf letterlijk aan je lichaam kunt bouwen en het altijd beter kan.. Dan bereik je eigenlijk nooit het ideaalbeeld dat je voor ogen hebt

.
Oja, het ging over de bench

. Ik vind het typisch dat ik 8 x 37.5 bench, maar dat er maar met moeite 4 x 40 in zit.. 1 x 45 heb ik sinds begin cut niet eens meer gehaald.. Krijg het idee dat zodra die "4" in de bench zit ik mentaal blokkeer ofzo

.