AndroidHealthClinic

Sanne's log

Misschien je bp eens anders opbouwen om die drempel over te komen? Doe ik ook als ik vast blijf zitten op bepaald gewicht. Die 40kg moet er voor jou zeker in zitten.

Wat een leesvoer weer haha.

Wat lukte nou niet met die 40 kg bench?

Je plan wat betreft het cutten lijkt me prima! Het is ook echt een jaren plan met meerdere cut/bulks. Elk jaar net iets lager in vet met net iets meer massa.

Lijkt me toch wel gaaf om die 10% te halen volgend jaar op de dexascan (hopelijk heb ik dan ook goede billen!). Eerst dit jaar nog wat kilo's massa bouwen.

Toen ik nog meer dan 30% vet had of de tijd toen ik way too skinny was had ik een moord gedaan voor dit lijf haha. Dat is t mooie van deze sport, je kan constant je grens verleggen:)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.423
Misschien je bp eens anders opbouwen om die drempel over te komen? Doe ik ook als ik vast blijf zitten op bepaald gewicht. Die 40kg moet er voor jou zeker in zitten.
Hmm, denk niet dat het te maken heeft met het opbouwen.. Heb inmiddels in enkele maanden al best wat verschillende soorten opbouw geprobeerd.. Nu sinds 2 maanden een schema aan het volgen (met veel dank aan Pleurklaat) waar ik in ieder geval wel mooie vpr's op maak.
Elke 4 weken probeer ik dan een 1RM te zetten, als dat lukt pak ik dat als nieuw 'uitgangspunt' voor een nieuwe schema, anders pak ik het oude schema nog een keer op..
Die 40 kan ik dus wel, maar met heel veel moeite meer dan een jaar gegaan om meer dan 1 rep te kunnen :o. 1RM is nu 45, alleen heb zo ontzettend lang vastgezeten op 1 x 40 dat het geloof ik iets groots in mijn hoofd is geworden zodat ik elke keer denk 'ojee, komt-ie weer, de 40..'.
Mja, ik snap het eigenlijk ook niet :p.

Wat een leesvoer weer haha.

Wat lukte nou niet met die 40 kg bench?

Je plan wat betreft het cutten lijkt me prima! Het is ook echt een jaren plan met meerdere cut/bulks. Elk jaar net iets lager in vet met net iets meer massa.

Lijkt me toch wel gaaf om die 10% te halen volgend jaar op de dexascan (hopelijk heb ik dan ook goede billen!). Eerst dit jaar nog wat kilo's massa bouwen.

Toen ik nog meer dan 30% vet had of de tijd toen ik way too skinny was had ik een moord gedaan voor dit lijf haha. Dat is t mooie van deze sport, je kan constant je grens verleggen:)
Haha ja, nou vind ik het zelf ook nog eens lastig om kort van stof te zijn, dus ik wijd al snel uit :p. Dat tezamen met al mijn nieuwsgierigheid.. Dan is er altijd wel genoeg te lezen ;).

Het is absoluut een meerjarenplan, zeker met mijn wens om alles uiteindelijk letterlijk 'glad te trekken' :).
Uiteindelijk gaan we allebei toch echt voor de massa, dus dan is het precies wat jij zegt: elk jaar opnieuw er droger met meer massa erbij te staan..
Moet erg lachen om wat je zegt, als je terugkijkt naar vroeger zou je op verschillende momenten in je leven wensen dat je zou fit was geweest als nu.. Maar alles went, en als je eenmaal doorhebt dat je zelf letterlijk aan je lichaam kunt bouwen en het altijd beter kan.. Dan bereik je eigenlijk nooit het ideaalbeeld dat je voor ogen hebt ;).

Oja, het ging over de bench :o. Ik vind het typisch dat ik 8 x 37.5 bench, maar dat er maar met moeite 4 x 40 in zit.. 1 x 45 heb ik sinds begin cut niet eens meer gehaald.. Krijg het idee dat zodra die "4" in de bench zit ik mentaal blokkeer ofzo :o.

dat blokkeren herken ik wel. Heb ik standaard als ik een grens voorbij ga zoals vandaag met de 75 kg squat. Ging niet zo diep en netjes (werd er nerveus van). Volgende week zal t vast beter gaan:)

Heb ook weer vast gezeten op de bench tijdens mn cut. Of naja, had zelf nog minder kracht.

Ben nu wel blij met mn nieuwe schema, hoef ik niet meer vast te zitten op de 45 kg:) Die deed ik 10 en dat

Oja als je al langer traint (zeg langer dan een jaar) dan kun je je beter op vpr's richten:) Vpr's zijn ook pr's;)

• #2.425
dat blokkeren herken ik wel. Heb ik standaard als ik een grens voorbij ga zoals vandaag met de 75 kg squat. Ging niet zo diep en netjes (werd er nerveus van). Volgende week zal t vast beter gaan:)

Oja als je al langer traint (zeg langer dan een jaar) dan kun je je beter op vpr's richten:) Vpr's zijn ook pr's;)
Gek is dat hè.. Het is inderdaad gewoon puur nervositeit.. Had het vandaag bij mijn singles DL ook. Juist omdat ik te veel nadenk omdat ik weet dat het een 'kritiek punt' is geweest, lukt het uiteindelijk minder goed..
Ben benieuwd hoe SQ volgende week bij jou gaat though. Bij mij hielp het vandaag bij de DL om minder na te denken, klinkt gek, maar misschien snap je wat ik bedoel :'). 65 kg ging met een niet erg mooie vorm.. 85 kg was een veel mooiere vorm, puur omdat ik minder nadacht :p.

En thanks voor de tip! Denk dat je bedoel dat progressie nu eenmaal progressie is, of het nu een PR of een VPR is? :)

Training van vandaag: LB 2

DL

5 x 50
5 x 50
3 x 60
1 x 65 Werd spontaan zenuwachtig omdat ik vandaag mijn 1RM met geheel correcte techniek wilde zoeken. Vorm was hier dan ook niet om naar huis over te schrijven, gekke ik met mijn mentale blokkades :o
1 x 70 Het doel van mijn nieuwe schema was om vandaag 1 x 70 met een geheel correcte vorm uit te voeren. Dit is gelukt, erg fijn! Juist door minder 'na te denken' vooraf mijn set behoud ik een goede vorm :p. Rare wezens, die vrouwen.. Snap 't er ook niets van..
1 x 75
1 x 80
1 x 85 Vorm zou er bij 1 x 90 aan gaan, deze ging nog vrij mooi, al was het duidelijk dat er niet meer in zat dan deze.
Veel hoger uitgekomen dan ik vooraf dacht. Zeker omdat ik nu aan het eind van mijn cut zit. Ben dik tevreden!

SQ
10 x 20 ATG
5 x 30
3 x 40
5 x 48
5 x 48
5 x 48
Viel flink tegen na DL :o

Reversed lunges
20 x 20
20 x 24
20 x 24
14 x 28 PR

Goblet SQ
10 x 28
10 x 30 PR
6 x 30
10 x 28
10 x 28

Unilateral hyperextensions
10 x bw
10 x bw
10 x bw
10 x bw

Glute bridge op hoge step
10 x 15
10 x 15
10 x 15
10 x 15

Rating
4.5 / 5
Fantastische training, zeer tevreden.
Moest na SQ wel op mijn tandvlees trainen, energie is erg laag en moest mezelf vandaag erg vaak onder mijn kont schoppen. Constant de meest lelijke en bizar onfatsoenlijke scheldwoorden gebruikt in mijn hoofd, maar het had gelukkig als gevolg dat ik ondanks mijn enorm moeie lijf een mooie training neerzette :).
Nu voel ik me.. Euh.. Helemaal verrot. Had nog spierpijn in hammies van vorige week, nu zijn ze volgens mij officieel overleden. Training heeft me erg veel moeite gekost.

Wekelijkse en maandelijkse update

Gewicht
Week 0 (2800 kcal) 68.5 -1.25 kg
Week 1 (2500 kcal) 69.5 +1 kg
Week 2 (2300 kcal) 69 - 0.5 kg
Week 3 (2300 kcal) 68 - 1 kg
Week 4 (2300 kcal) 67.75 - 0.25 kg
Week 5 (2300 kcal) 67.5 - 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 67.25 - 0.25 kg
Week 7 (2100 kcal) 66.5 - 0.75 kg
Week 8 (2100 kcal) 66.25 - 0.25 kg
Week 9 (1900 kcal) 66.25 hetzelfde gebleven
Week 10 (1900 kcal) 66 -0.25 kg
Week 11 (Parijs) 69 + 3 kg
Week 12 (1900 kcal + 3x cardio) 66 - 3 kg
Week 13 (1900 kcal + 3x cardio) 65.5 -0.5 kg
Week 14 (1900 kcal + 3x cardio) 65 -0.5 kg
Week 15 (1800 kcal + 3x cardio) 65 gelijk gebleven.
Week 16 (1800 kcal + 3x cardio) 64 - 1 kg
Week 17 (1800 kcal + 3x cardio) 63.25 - 0.75 kg
Week 18 (1800 kcal + 3x cardio) 63.5 + 0.25 kg
Week 19 (1800 kcal, 2x cardio) 62.5 - 1 kg
Week 20 (1800 kcal, 3x cardio) 62 kg - 0.5 kg
Week 21 (1800 kcal, 3x cardio) 63 + 1 kg
Week 22 (1700 kcal, 3x cardio) 61 - 2 kg
Week 23 (1700 kcal, 3x cardio) 61 gelijk gebleven

Centimeters
Borst - 0.5
Taille - 1.5
Bovenarm - 0.5
Bovenbeen - 0
Heupen - 1

Conclusie
De cut begint zo op zijn einde te lopen. Mijn lijf ook. Mijn energie al helemaal.
Wil deze week nog gebruik maken van het laatste restje progressie wat ik uit deze (volgens mij vrij lange?) cut kan halen.
Vanaf volgende week 100 kcal per week omhoog.
En volgende week.. Heb mezelf plechtig belooft na de legday een grote zak schepkruidnoten van de Jamin te halen :D :rolleyes:
Over twee weken opnieuw tentamen, en die week ook nog een lekker etentje voor de boeg..

Nog een weekje volhouden, loopt mooi samen met mijn laatste volle lesweek van dit blok. Energie begint nu ineens hard te dalen en het lijkt wel alsof ik met de dag futlozer wordt.
Vind het wel mooi geweest zo :).

Das wel een super training! Kan me voorstellen dat je er blij mee bent! :thumbs:

Je cut is ook super goed gegaan! En nu uitkijken naar die pepernoten. :D you go meid.. nog 1 weekje!

Goed besluit Sanne! Nog een weekje doorzetten en dan lekker genieten van die pepernoten! :D

Leuk om je overzicht te zien!!!

Nette dl ook! Ik heb mn 1 rep max al een jaar niet meer getest. Wel mn 2 rep max aan het begin van dit jaar. Had ook een tijd niet gedeadlift dys nu eerst weer paar weken dlen voor ik mij aan de 1 rep max waag!! Ik vind t altijd super spannend, heb t liefste dat er dan iemand bij is (als mentale steun whaha)

Dikke DL sanne, wat is je pr daar nu op?

Kleine tip, uit eigen ervaring..
Als je heel lang niet echt vet hebt gegeten, eet dan niet gelijk wat oliebollen achter elkaar maar wacht de de eerste even rustig af of je al na 10 minuten op het toilet vastgeplakt zit of niet :o

EN KOKOS!! Hoe kan je nou de kokossmaak vergeten? :eek!:
Er komt een door mij samengestelde zak kruidnoten.. Wanneer en hoe.. Dat weet ik alleen nog niet :o
Vaak roep ik een maand lang dat ik dat-en-dat helemaal kapot ga eten, en vervolgens doe ik het niet omdat ik toch nog een mietje ben wat cheaten betreft :rolleyes:
Op cheatdagen na dan :D

Is de zak snoep inmiddels al op? :D
Damn, 25-30 oliebollen op een dag, serieus, dan zou ik denk ik minstens 2,5 week op het toilet zitten! .. Moet je Tdwag eens vragen naar wat de combinatie veel oliebollen + veel bier doet..
*Iets met gisteren in je maag enzo* :rolleyes:

Thanks voor je compliment, tof dat je de aanpak en progressie goed vindt, doet me goed, stiekeme broeder ^^.
Wat dat betreft hebben we wederom dezelfde gedachte wat progressie betreft, ieder beetje meer/zwaarder/intensiever is een stap vooruit en is dus progressie :).
Die tip:roflol: Hoe kan ik inderdaad kokos vergeten...dat is het godsgeschenk onder de kruidnoten..:eek!:

Ik ben niet zo'n bierdrinker, dus vind het moeilijk om te zeggen! Afgelopen jaar had ik de oliebollen gestapeld op een flink avondje gourmetten...dat ging prima:roflol:

Tja..hou op over snoepjes zeg! Sloeg weer helemaal nergens op...eerst de hele jamin zak met mijn gf leeg gegeten en vervolgens nog doodleuk ~400g cola flesjes..:roflol:

#fullretard
Conclusie
De cut begint zo op zijn einde te lopen. Mijn lijf ook. Mijn energie al helemaal.
Wil deze week nog gebruik maken van het laatste restje progressie wat ik uit deze (volgens mij vrij lange?) cut kan halen.
Vanaf volgende week 100 kcal per week omhoog.
En volgende week.. Heb mezelf plechtig belooft na de legday een grote zak schepkruidnoten van de Jamin te halen :D :rolleyes:
Over twee weken opnieuw tentamen, en die week ook nog een lekker etentje voor de boeg..

Nog een weekje volhouden, loopt mooi samen met mijn laatste volle lesweek van dit blok. Energie begint nu ineens hard te dalen en het lijkt wel alsof ik met de dag futlozer wordt.
Vind het wel mooi geweest zo :).
Goed keuze en zeer mooie vooruitzichten!:thumbs: Hoe dan ook een mooi cut resultaat!:thumbs: Nog even doorbijten! You can do it sister!

Goeie DL meid!

Squat na dl gaat altijd kut ;)

Energie laag ook normaal als je al lang onder behoefte eet.

Wanneer ga kcal opvoeren?

• #2.433
Das wel een super training! Kan me voorstellen dat je er blij mee bent! :thumbs:

Je cut is ook super goed gegaan! En nu uitkijken naar die pepernoten. :D you go meid.. nog 1 weekje!
Dankjewel meid ^^
Ik ga er nog eens even flink voor, de laatste loodjes! :D

Goed besluit Sanne! Nog een weekje doorzetten en dan lekker genieten van die pepernoten! :D
Thanks Freakjam!
Nog een weekje bikkelen en dan weer voor gains gaan, heerlijk!

Nette dl ook! Ik heb mn 1 rep max al een jaar niet meer getest. Wel mn 2 rep max aan het begin van dit jaar. Had ook een tijd niet gedeadlift dys nu eerst weer paar weken dlen voor ik mij aan de 1 rep max waag!! Ik vind t altijd super spannend, heb t liefste dat er dan iemand bij is (als mentale steun whaha)
Dankjewel meid! Hij ging onverwacht goed, dat geeft alvast vertrouwen voor wanneer ik dadelijk weer meer eet.. Wil met correcte vorm 100 kunnen, moet haalbaar zijn lijkt me!
Ben erg benieuwd hoe je 1RM dadelijk bij jou gaat.. En ik vind mentale steun ook fijn hoor, werkt eigenlijk het best wanneer diegene me op één of andere manier geïrriteerd of kwaad weet te maken :o.

Dikke DL sanne, wat is je pr daar nu op?
Thanks Flexx! :D
PR staat op 100, maar dat was wel met de meest oerlelijke vorm ooit :o.

Die tip:roflol: Hoe kan ik inderdaad kokos vergeten...dat is het godsgeschenk onder de kruidnoten..:eek!:

Tja..hou op over snoepjes zeg! Sloeg weer helemaal nergens op...eerst de hele jamin zak met mijn gf leeg gegeten en vervolgens nog doodleuk ~400g cola flesjes..:roflol:

#fullretard
Goed keuze en zeer mooie vooruitzichten!:thumbs: Hoe dan ook een mooi cut resultaat!:thumbs: Nog even doorbijten! You can do it sister!
Ghehehe, nog een week.. *doet in handjes wrijven*, en dan ga ik eens heerlijk dat kokosvak leegtrekken :rolleyes:
Haha, je hebt gister dus weer goed weten te scoren? Ach joh, alles voor de gains toch? ;)

Dankje, even een weekje doorbikkelen en dat weer verder bouwen! Zin in!

Thank Kevv! ^^

Squat na dl gaat altijd kut ;)

Energie laag ook normaal als je al lang onder behoefte eet.

Wanneer ga kcal opvoeren?
Was blij dat ik netjes mijn geplande setjes kon draaien en dat het er eindelijk op zat :o.
Kcal gaan per volgende week met 100 omhoog, liefst elke week 100 er bovenop..
Vorig jaar eindigde ik op 2750, lijkt me ook nu weer een mooi streven :rolleyes:

Goeie dead meid! Blijf je 1RM pogingen doen?

Nog best vaak maar al stuk beter idd ;)

Nou mn vriend weet me vaak genoeg te irriteren, moet ik hem maar meenemen :D

Als je zo verschrikkelijk diep moet gaan bij een gewone training, dan doe je volgens mij meer schade dan opbouw. Maar ja, misschien heb ik wel weer te weinig ambitie :o
Goed plan denk ik om de calorien te gaan opvoeren.

Terug
Naar boven