MuscleMeat

Sanne's log

denk dat je met die planning lang niet aan de 10.000kcal gaat zitten

moet zelf ook even kijken of ik het morgen wel ga doen, weet niet of mijn pa de hele dag thuis is. die gaat het niet leuk vinden als ik zoveel eet.

Met dat lijstje zit je er nog lang niet aan ;)

10 aan kcal ga je alleen redden denk ik als je ook veel kcal rijke dranken gaat drinken.

Wat daar staat is 3/4 max

Ik herken het wel... de tenen ... is ook doorbloeding en kan inderdaad wintertenen zijn. Tot het extreme aan toe.. :( niet fijn. Maar dat wordt wel beter als je weer in een surplus zit... wintertenen zullen blijven als dat het zijn maar kunnen evengoed wat minder worden. Maar het koud hebben zal snel minder worden als je weer boven onderhoud eet!
Enne.. kruikje bij de voeten doet wonderen. :D

Lekker getraind en toch nog wat vpr's eruit gehaald! Nog één dagje meid! en die paar wedges.. dat maakt echt niet uit morgen hoor!
enne na zaterdag maar even niet meer wegen een paar dagen he! ;)

Nog 2 nachtjes slapen :D

Ik gun je de uitspatting hoor zaterdag. Maar je bent echt over je obsessie heen als je zelf kan belonen met een film of avondje theater, of shoppen ipv met eten....

PS Wel netjes dat je deze laatste zware week nog wat (V)PR's zet :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.487
denk dat je met die planning lang niet aan de 10.000kcal gaat zitten

moet zelf ook even kijken of ik het morgen wel ga doen, weet niet of mijn pa de hele dag thuis is. die gaat het niet leuk vinden als ik zoveel eet.
Ghehe, of je moet dingen in huis halen die je vader ontzettend lekker vindt, doet hij ineens de 10K challenge in plaats van jij zelf :p.

Met dat lijstje zit je er nog lang niet aan ;)

10 aan kcal ga je alleen redden denk ik als je ook veel kcal rijke dranken gaat drinken.

Wat daar staat is 3/4 max
Ben er van overtuigd dat het ik prima zou kunnen :').
Alleen eet ik zaterdag echt alleen maar waar ik zin in heb.. Vooral Tdawg vindt dat soort challenges leuk, die kijkt ook regelmatig naar Max Stoney (of zoiets?) en dat soort "eters". Die bijvoorbeeld paar liters ijs binnen 5 minuten kunnen eten enzo :').
Heb daar zelf weinig mee, maar hoe veel ik kan eten op een dag is, zeker voor een vrouw, toch wel erg opmerkelijk :p.

Ik herken het wel... de tenen ... is ook doorbloeding en kan inderdaad wintertenen zijn. Tot het extreme aan toe.. :( niet fijn. Maar dat wordt wel beter als je weer in een surplus zit... wintertenen zullen blijven als dat het zijn maar kunnen evengoed wat minder worden. Maar het koud hebben zal snel minder worden als je weer boven onderhoud eet!
Enne.. kruikje bij de voeten doet wonderen. :D

Lekker getraind en toch nog wat vpr's eruit gehaald! Nog één dagje meid! en die paar wedges.. dat maakt echt niet uit morgen hoor!
enne na zaterdag maar even niet meer wegen een paar dagen he! ;)
Hoop inderdaad dat het wat opknapt als ik meer ga eten, dit is nogal tobben :p.
Nu het laatste dagje doorkomen, whiieee :D.

Ik gun je de uitspatting hoor zaterdag. Maar je bent echt over je obsessie heen als je zelf kan belonen met een film of avondje theater, of shoppen ipv met eten....
PS Wel netjes dat je deze laatste zware week nog wat (V)PR's zet :)
Denk dat ik je uitgangspunt snap Neet, maar weet inmiddels wel dat het geen obsessie te noemen is.. Wat men eigenlijk wekelijks doet in de vorm van een "cheatmeal" doe ik gemiddeld maandelijks en dan op één dag.. Buiten die dag eet ik strict volgens schema, juist omdat ik weet dat wekelijks cheaten niet werkt voor mij, dan blijf ik maar die "cravings" houden, waar ik vroeger dan dus in overvloede aan toegaf..
Voor mij is het dus een soort wekelijkse, opgespaarde cheat :p. Voor mij is die gehele cheatday dan een beloning, vaak in de vorm van een dagje uit. Zaterdag een dagje waarbij ik even geheel "off" ben, ook qua studie (blokken) en dergelijke. Lekker genieten samen met Tdawg met flink wat goede films en series!
Vond je opmerking wel raak en het zette me aan het denken, maar als ik echt eerlijk naar mezelf probeer te zijn.. Denk ik niet dat het een obsessie (meer) is :). Wel erg lief dat je meedenkt, dat waardeer ik! ^^
En dankjewel! Het ging onverwacht lekker. Lege gym en op een gegeven moment alleen mensen die ik erg graag mag, dat motiveert ;).

Nog 1 dagje. :D... aftellen van uurtjes is het nu he! You Go meid!

• #2.490
^ +1 jij kan dit! yeeeaahhhhh!

Fantastisch als je helemaal uit die cyclus bent gekomen, en geen kleine prestatie! Maar ik weet dat het voor veel mensen een valkuil is, om zichzelf te belonen met (vr)eten voor een prestatie, of als troost als ze zich slecht voelen. En dat begint natuurlijk al met moeders die hun kind zo belonen als ze lief zijn geweest.

Fantastisch als je helemaal uit die cyclus bent gekomen, en geen kleine prestatie! Maar ik weet dat het voor veel mensen een valkuil is, om zichzelf te belonen met (vr)eten voor een prestatie, of als troost als ze zich slecht voelen. En dat begint natuurlijk al met moeders die hun kind zo belonen als ze lief zijn geweest.
Klopt helemaal wat je zegt neet. Persoonlijk ben ik ook helemaal geen voorstander van cheatdagen (wel langere refeeds). Heb ze zelf toe moeten passen in mn prep (op advies van de coach) en moet weer opnieuw leren eten nu (obv honger/verzadiging en de juiste producten).

Iig er goed van genieten Sanne! En het liefste zonder misselijkheid en buikpijn;)

oja en die wintertenen hen ik echt jaarreenn gehad. De haarvaten reageren dan abnormaal op temperatuurschommelingen.

Mijn enige remedie: Droge sokken en gevoerde schoenen. Voeten mogen absoluut niet vochtig worden (altijd droge sokken mee als t regent) en schoenen zoeken met schapenwol. Ik kreeg zelfs pijnlijke ontstekingen zodra mn Voeten weer warm werden (echt een hel, jeukt ook nog).

Maar goed, afgelopenjaar is t eerste jaar dat ik geen last had (Dank u lelijke uggs). Als je eenmaal last heb dan masseren met kokosolie.

Laatst bewerkt:
Vind het zelf juist aan de ene kant enorm sterk dat je als ex obees jezelf kunt belonen met een giga cheatday.

Klopt helemaal wat je zegt neet. Persoonlijk ben ik ook helemaal geen voorstander van cheatdagen (wel langere refeeds). Heb ze zelf toe moeten passen in mn prep (op advies van de coach) en moet weer opnieuw leren eten nu (obv honger/verzadiging en de juiste producten).
Zeker. Cheatdagen vind ik ook niet productief, je gooit idd je honger/verzadigings evenwicht overhoop. En je moet je cheat wel mee berekenen, anders houd je jezelf voor de gek. Dan doe ik er tijdens cutten liever 150 kCal op iedere weekdag, of nog beter, 300 erop iedere trainingsdag (die rustdagen overleef je meestal wel).

Zeker. Cheatdagen vind ik ook niet productief, je gooit idd je honger/verzadigings evenwicht overhoop. En je moet je cheat wel mee berekenen, anders houd je jezelf voor de gek. Dan doe ik er tijdens cutten liever 150 kCal op iedere weekdag, of nog beter, 300 erop iedere trainingsdag (die rustdagen overleef je meestal wel).
Ja ik denk ook dat je die extra kcal op zo'n cheatdag effectiever kan gebruiken (volgende cut ga ik daarom recompen met hoog en laag dagen.. zonder cheatdagen). Af en toe een dropje, koekje etc. valt sowieso wel in te calculeren :D

Oké genoeg spam haha. Sorry Sanne:) Iedereen doet t natuurlijk op zijn manier (waar je je goed bij voelt etc.).

• #2.499
Laatste dagje bikkelen! You can do it Sanne!!!:D
^ +1 jij kan dit! yeeeaahhhhh!
Yiehaaaah, embrace yourselves, bulking season incoming :D

Iig er goed van genieten Sanne! En het liefste zonder misselijkheid en buikpijn;)

oja en die wintertenen hen ik echt jaarreenn gehad. De haarvaten reageren dan abnormaal op temperatuurschommelingen.

Mijn enige remedie: Droge sokken en gevoerde schoenen. Voeten mogen absoluut niet vochtig worden (altijd droge sokken mee als t regent) en schoenen zoeken met schapenwol. Ik kreeg zelfs pijnlijke ontstekingen zodra mn Voeten weer warm werden (echt een hel, jeukt ook nog).

Maar goed, afgelopenjaar is t eerste jaar dat ik geen last had (Dank u lelijke uggs). Als je eenmaal last heb dan masseren met kokosolie.
Bij mij werkt het dan juist niet om "ongezond" voedsel in mijn macro's te laten passen.. Dan is het voor mij constant het gevoel er dat ik moet vechten tegen die hunkering naar "meer". Na een cheatday ben ik zodanig voldaan dat ik letterlijk de eerstvolgende weken niet meer naar dat soort voedsel taal..
Bedankt voor de tips SP!! Het klinkt me inderdaad allemaal erg bekend in de oren.. Vorig jaar had ik inderdaad ook die jeuk, trok op mijn stage achter mijn bureau op een gegeven moment van ellende mijn schoenen maar uit :o.
Heb jij er minder last van als je meer voeding binnen krijgt? En weet jij schoenmerken met schapenwol naast Uggs? :p

Vind het zelf juist aan de ene kant enorm sterk dat je als ex obees jezelf kunt belonen met een giga cheatday.
Dankje Leon :). Zie ook reactie hierboven, voor mij werkt een wekelijkse kleine cheat juist niet, ook al gebeurt het volgens het principe van IIFYM.. Dus tsja, dat is wellicht juist een gevolg van een obees verleden :o.

Ja ik denk ook dat je die extra kcal op zo'n cheatdag effectiever kan gebruiken (volgende cut ga ik daarom recompen met hoog en laag dagen.. zonder cheatdagen). Af en toe een dropje, koekje etc. valt sowieso wel in te calculeren :D

Oké genoeg spam haha. Sorry Sanne:) Iedereen doet t natuurlijk op zijn manier (waar je je goed bij voelt etc.).
Haha, zie het niet als spam hoor, dit soort discussies moeten kunnen toch? ^^
Denk zelf ook dat die kcal nuttiger besteed kunnen worden, maar IIFYM werkt bij mij niet met voeding dat in mijn ogen niet clean is.. Naast het feit dat ik zo'n dag als morgen gemiddeld eens tot tweemaal per jaar heb en er dan intens van geniet. Verder een maandelijkse cheat (meestal ayce sushi). Voor de rest dagelijks strict on point met een voedingschema. Door een dag zoals morgen ligt mijn verzadigingsgevoel echt niet op zijn gat, ik spreek inmiddels uit ervaring :).
(.. Plus dat er onderzoek is verricht naar contesteaters waaruit bleek dat de maagomvang met enkel een halve millimeter was toegenomen na een contest en dit binnen enkele dag ook nog eens geheel weg was, mits men direct na de dag van de contest weer nauwkeurig een eetschema volgde. Zit nu op mobiel dus ben te lui om het onderzoek terug te zoeken :p)

lkkre afsluitcuttraiing.

Terug
Naar boven